Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Lycon » 14. apr 2021, 14:28

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Marius » 14. apr 2021, 14:49

Og det bliver gjort - som linket i artiklen fortæller om
Under et af møderne med kommunens kontrolenhed blev Kevin Juhl Pedersen konfronteret med oplysninger om både hans eget og hans forældres elforbrug.
https://fagbladet3f.dk/artikel/skulle-f ... ix-forbrug

Oprørende læsning om et system der primært er til for de ansatte.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Lycon » 14. apr 2021, 15:12

Det er værre end det var under STASI. Men har man...
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Bofhenator » 14. apr 2021, 15:43

Lycon skrev:
14. apr 2021, 15:12
...Men har man...
Ka du lige komme ud og vaske din mund i vand og sæbe!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Nitro
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. jan 2004, 21:33
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Nitro » 15. apr 2021, 10:56

Om ikke andet, så må man håbe der er nogle af alle dem der brokkede sig, og har brokket sig, over at blive overvåget inden for sine egne 4 vægge, vil støtte op om Ole Tange, og hans sag. For en gang skyld er der en der gør noget, frem for de fleste der bare lader stå til, og ikke gør andet end at snakke. Det er en meget alvorlig sag at man nu ikke kan være på matriklen, uden at blive overvåget, af ukendte instanser. Før kunne man da slukke sin mobiltelefon, og så havde man hjemmet, og hvad man foretog sig der, for sig selv. :evil:
Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Slettes3 » 15. apr 2021, 18:30

Nitro skrev:
15. apr 2021, 10:56
Om ikke andet, så må man håbe der er nogle af alle dem der brokkede sig, og har brokket sig, over at blive overvåget inden for sine egne 4 vægge, vil støtte op om Ole Tange, og hans sag. For en gang skyld er der en der gør noget, frem for de fleste der bare lader slå til, og ikke gør andet end at snakke. Det er en meget alvorlig sag at man nu ikke kan være på matriklen, uden at blive overvåget, af ukendte instanser. Før kunne man da slukke sin mobiltelefon, og så havde man hjemmet, og hvad man foretog sig der, for sig selv. :evil:
Der er desværre folk herinde der endnu ikke kan begribe at man(overvågningsmyndighed)kan aktivere en iPhone eller android selvom brugeren har den slukket( eller tror den er slukket). Skal man undgå dette skal tage batteriet ud. Idag 2021 kan en overvågning i plementeres 100% fordi vores devices og kredit afsætter spor og skaber mønstre overalt.

For en tidligere stasiemand er tiden vi lever i blevet hans vådeste drøm. Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra. Alle våbenejere eller våbeninteressede er i en sikkerhedsklasse der overvåges på afstand. Derfor er et forum som dette hvor så mange er samlet guffeliguf for NEC da de via een server kan opsnappe så mange.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Marius » 15. apr 2021, 18:45

Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
....Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra. Alle våbenejere eller våbeninteressede er i en sikkerhedsklasse der overvåges på afstand. Derfor er et forum som dette hvor så mange er samlet guffeliguf for NEC da de via een server kan opsnappe så mange.
Det vil jeg da absolut håbe, vi har mange skøre kugler her :mrgreen:
Og mon ikke der er sneget sig en enkelt grill opskrift eller to fra Fodertønden over hegnet som en uventet bonus :rolf:
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Lycon » 15. apr 2021, 18:49

Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Derfor er et forum som dette hvor så mange er samlet guffeliguf for NEC da de via een server kan opsnappe så mange.
Som jeg forstår på Marius er vores server krypteret i en grad så den er uangribelig. Sikkerhed er noget vi går meget op i for at beskytte brugerne, og deres informationer. Men det kan Marius forklare mere om.

Jeg er ret sikker på at det er brugernes elektroniske redskaber der er det svage punkt, og ikke vores server.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af ReneKJ » 15. apr 2021, 18:53

Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Nitro skrev:
15. apr 2021, 10:56
Om ikke andet, så må man håbe der er nogle af alle dem der brokkede sig, og har brokket sig, over at blive overvåget inden for sine egne 4 vægge, vil støtte op om Ole Tange, og hans sag. For en gang skyld er der en der gør noget, frem for de fleste der bare lader slå til, og ikke gør andet end at snakke. Det er en meget alvorlig sag at man nu ikke kan være på matriklen, uden at blive overvåget, af ukendte instanser. Før kunne man da slukke sin mobiltelefon, og så havde man hjemmet, og hvad man foretog sig der, for sig selv. :evil:
Der er desværre folk herinde der endnu ikke kan begribe at man(overvågningsmyndighed)kan aktivere en iPhone eller android selvom brugeren har den slukket( eller tror den er slukket). Skal man undgå dette skal tage batteriet ud. Idag 2021 kan en overvågning i plementeres 100% fordi vores devices og kredit afsætter spor og skaber mønstre overalt.

For en tidligere stasiemand er tiden vi lever i blevet hans vådeste drøm. Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra. Alle våbenejere eller våbeninteressede er i en sikkerhedsklasse der overvåges på afstand. Derfor er et forum som dette hvor så mange er samlet guffeliguf for NEC da de via een server kan opsnappe så mange.
Nippon Electric Company? :what:
Jeg er selv skeptisk over for statslig overvågning, men jeg syntes den interesse for konspirationsteorier du udviser er blevet lidt bekymrende.
Især fordi det her virker som lidt sort snak.

Hvis man hacker sig ind på NVF serven så er der sikker adgang til loggen med IP-adresse. Jeg tvivler på at der er behov for at "dekode" noget, de ligger sikkert i klartekst.
Men det er så det, hvis du vil forbinde en person med IP-adressen så skal du henvende dig til internetudbyderen med en dommerkendelse. Eller hacke deres infrastruktur.

Alt det giver dig ikke adgang til nogens mailkonto, men hvis du har hacket NVF kan du nok se en persons email.
Og hvad så? Oddsene er gode for at det f.eks. er en gmail adresse, så hvis du vil til at overvåge den så skal du til at hacke Googles servere. Meget kan man sige om Google, men amatører er de ikke.

Og alt det her ville være hamrende ulovligt. Watergate ulovligt. Regeringer går af ulovligt.
Hvem vil risikere det bare at spore nogle vandelsgodkendte våbenejere, som der for øvrigt er flere hundrede tusinder af i Danmark?

Plus alle seriøse skurke bruger VPN, så der hjælper IP-adressen ikke til at identificere nogen. :blink:

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Marius » 15. apr 2021, 21:05

Lycon skrev:
15. apr 2021, 18:49
Som jeg forstår på Marius er vores server krypteret i en grad så den er uangribelig. Sikkerhed er noget vi går meget op i for at beskytte brugerne, og deres informationer. Men det kan Marius forklare mere om.
...
Så langt vil jeg nu ikke gå.
Desværre er der ikke noget der er uangribeligt og det kunne godt være bedre. Men vi gør hvad vi kan for at sikre det bedst muligt - og det starter jo faktisk med at vi beder folk om ikke at skrive direkte henførbare oplysninger på siderne, såsom mobilnr etc.

Jeg er ikke i tvivl om at nogle myndigheder kan få adgang hvis de vil. De er heldigvis dygtige. Men som myndighed ville man helt uden hacking kunne fx krydsreferere våbenregistreringer med informationer om hvad folk selv har skrevet på siderne, koblet med folks ca alder og geografi, det ville ikke være vanskeligt at indkredse.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Ingsorsi » 15. apr 2021, 21:32

Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Nitro skrev:
15. apr 2021, 10:56
Om ikke andet, så må man håbe der er nogle af alle dem der brokkede sig, og har brokket sig, over at blive overvåget inden for sine egne 4 vægge, vil støtte op om Ole Tange, og hans sag. For en gang skyld er der en der gør noget, frem for de fleste der bare lader slå til, og ikke gør andet end at snakke. Det er en meget alvorlig sag at man nu ikke kan være på matriklen, uden at blive overvåget, af ukendte instanser. Før kunne man da slukke sin mobiltelefon, og så havde man hjemmet, og hvad man foretog sig der, for sig selv. :evil:
Der er desværre folk herinde der endnu ikke kan begribe at man(overvågningsmyndighed)kan aktivere en iPhone eller android selvom brugeren har den slukket( eller tror den er slukket). Skal man undgå dette skal tage batteriet ud. Idag 2021 kan en overvågning i plementeres 100% fordi vores devices og kredit afsætter spor og skaber mønstre overalt.

For en tidligere stasiemand er tiden vi lever i blevet hans vådeste drøm. Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra. Alle våbenejere eller våbeninteressede er i en sikkerhedsklasse der overvåges på afstand. Derfor er et forum som dette hvor så mange er samlet guffeliguf for NEC da de via een server kan opsnappe så mange.
NEC?

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af InMySights » 15. apr 2021, 21:49

Ingsorsi skrev:
15. apr 2021, 21:32


NEC?
National efterretnings center ?
eller nok nærmere
https://www.nec.com/en/global/about/bra ... arter.html
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Mapzter » 16. apr 2021, 11:53

Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra.
Hvis Politiet gerne vil vide hvilke danske IP adresser der tilgår NVF, så har de nemmere metoder end at hacke sig ind på en server. Har du nogen som helst tegn på at NEC/PET/whoever har hacket NVF's server eller folks mailservere, ud over din galopperende paranoia?
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Slettes3 » 16. apr 2021, 19:15

Mapzter skrev:
16. apr 2021, 11:53
Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra.
Hvis Politiet gerne vil vide hvilke danske IP adresser der tilgår NVF, så har de nemmere metoder end at hacke sig ind på en server. Har du nogen som helst tegn på at NEC/PET/whoever har hacket NVF's server eller folks mailservere, ud over din galopperende paranoia?
Jeg tror du skal få een af din nærmeste i familien til at oplæse det jeg skrev.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Werecat » 19. apr 2021, 07:23

Rigbymauser skrev:
16. apr 2021, 19:15
Mapzter skrev:
16. apr 2021, 11:53
Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra.
Hvis Politiet gerne vil vide hvilke danske IP adresser der tilgår NVF, så har de nemmere metoder end at hacke sig ind på en server. Har du nogen som helst tegn på at NEC/PET/whoever har hacket NVF's server eller folks mailservere, ud over din galopperende paranoia?
Jeg tror du skal få een af din nærmeste i familien til at oplæse det jeg skrev.
Nu er jeg ikke i familie med Mapzter, men jeg kan ikke læse det anderledes end at:
NVF overvåges af NEC
NEC hacker NVF og har derved IP
NEC bruger IP til at tilgå mailserver (ikke specificeret NVF eller personlig).
NEC overvåger kommunikation derfra.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Bofhenator » 19. apr 2021, 07:31

Werecat skrev:
19. apr 2021, 07:23
Rigbymauser skrev:
16. apr 2021, 19:15
Mapzter skrev:
16. apr 2021, 11:53
Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra.
Hvis Politiet gerne vil vide hvilke danske IP adresser der tilgår NVF, så har de nemmere metoder end at hacke sig ind på en server. Har du nogen som helst tegn på at NEC/PET/whoever har hacket NVF's server eller folks mailservere, ud over din galopperende paranoia?
Jeg tror du skal få een af din nærmeste i familien til at oplæse det jeg skrev.
Nu er jeg ikke i familie med Mapzter, men jeg kan ikke læse det anderledes end at:
NVF overvåges af NEC
NEC hacker NVF og har derved IP
NEC bruger IP til at tilgå mailserver (ikke specificeret NVF eller personlig).
NEC overvåger kommunikation derfra.
Hvilket er noget fordrukkent sludder ift hvordan netværk og mailserver virker...

Og så er vi slet ikke nået til at snakke om behovet for at føle sig så vigtig at nogen gider at bruge tid på alt det der (som forøvrigt ikke fungerer på den måde).

Jeg bruger kryptering på de lag jeg nu kan. Jeg bilder ikke mig selv ind jeg ikke kan overvåges af nogen der virkelig ville. Men jeg bilder heller ikke mig selv ind at jeg er spændende nok til at nogen gider.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Johs » 19. apr 2021, 09:03

Er du dansker og bor i Danmark, bliver du overvåget af en eller flere danske myndigheder.

Hvor meget du bliver overvåget, og hvad der bliver overvåget?
Det ved hverken du eller jeg.
– hilsen Johs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af PSindrup » 19. apr 2021, 09:45

Werecat skrev:
19. apr 2021, 07:23
Rigbymauser skrev:
16. apr 2021, 19:15
Mapzter skrev:
16. apr 2021, 11:53
Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra.
Hvis Politiet gerne vil vide hvilke danske IP adresser der tilgår NVF, så har de nemmere metoder end at hacke sig ind på en server. Har du nogen som helst tegn på at NEC/PET/whoever har hacket NVF's server eller folks mailservere, ud over din galopperende paranoia?
Jeg tror du skal få een af din nærmeste i familien til at oplæse det jeg skrev.
Nu er jeg ikke i familie med Mapzter, men jeg kan ikke læse det anderledes end at:
NVF overvåges af NEC
NEC hacker NVF og har derved IP
NEC bruger IP til at tilgå mailserver (ikke specificeret NVF eller personlig).
NEC overvåger kommunikation derfra.
Jeg er ked af at sige det så direkte, men det er noget paranoidt sludder

Der er absolut intet hemmeligt ved en IP-adresse, med mindre du også mener at et telefonnummer er en hemmelighed.
En IP-adresse er intet andet end et netværks-"telefonnummer" der knytter sig til et domæne-navn. Altså en "binding" mellem det navn du og jeg kan forholde os til https://nordisk-forum.dk/ og så den adresse som netværkstrafikken benytter

Hvis du vil kende IP-adressen på NVF så start en DOS-boks på din windows kværn (skriv "cmd" i søgefeltet nederst) og skriv: nslookup nordisk-forum.dk
Præcis det samme gør sig gældende for mailservere - nslookup mail.tdc.dk
det er der intet hemmeligt eller suspekt i

Peter

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Werecat » 19. apr 2021, 09:58

PSindrup skrev:
19. apr 2021, 09:45
Werecat skrev:
19. apr 2021, 07:23
Rigbymauser skrev:
16. apr 2021, 19:15
Mapzter skrev:
16. apr 2021, 11:53
Rigbymauser skrev:
15. apr 2021, 18:30
Her på “æn vee æf” er også overvåget af danske NEC. Hvis man tror man er anonym og “gemme sig” bag en profil har man snydt sig selv. NEC hacker sig ind på serveren og dekoder alle ip adresser på brugerne. Derefter gå de ind på deres mailkontier og overvåger dette derfra.
Hvis Politiet gerne vil vide hvilke danske IP adresser der tilgår NVF, så har de nemmere metoder end at hacke sig ind på en server. Har du nogen som helst tegn på at NEC/PET/whoever har hacket NVF's server eller folks mailservere, ud over din galopperende paranoia?
Jeg tror du skal få een af din nærmeste i familien til at oplæse det jeg skrev.
Nu er jeg ikke i familie med Mapzter, men jeg kan ikke læse det anderledes end at:
NVF overvåges af NEC
NEC hacker NVF og har derved IP
NEC bruger IP til at tilgå mailserver (ikke specificeret NVF eller personlig).
NEC overvåger kommunikation derfra.
Jeg er ked af at sige det så direkte, men det er noget paranoidt sludder

Der er absolut intet hemmeligt ved en IP-adresse, med mindre du også mener at et telefonnummer er en hemmelighed.
En IP-adresse er intet andet end et netværks-"telefonnummer" der knytter sig til et domæne-navn. Altså en "binding" mellem det navn du og jeg kan forholde os til https://nordisk-forum.dk/ og så den adresse som netværkstrafikken benytter

Hvis du vil kende IP-adressen på NVF så start en DOS-boks på din windows kværn (skriv "cmd" i søgefeltet nederst) og skriv: nslookup nordisk-forum.dk
Præcis det samme gør sig gældende for mailservere - nslookup mail.tdc.dk
det er der intet hemmeligt eller suspekt i

Peter
Bofhenator skrev:
19. apr 2021, 07:31

Hvilket er noget fordrukkent sludder ift hvordan netværk og mailserver virker...

Og så er vi slet ikke nået til at snakke om behovet for at føle sig så vigtig at nogen gider at bruge tid på alt det der (som forøvrigt ikke fungerer på den måde).

Jeg bruger kryptering på de lag jeg nu kan. Jeg bilder ikke mig selv ind jeg ikke kan overvåges af nogen der virkelig ville. Men jeg bilder heller ikke mig selv ind at jeg er spændende nok til at nogen gider.
Jeg har lige brug for at klarificere.

Jeg er på ingen måde enig i Rigby's påstande. Mit indlæg er en støtte til Mapzter, som Rigby beder om at få et familiemedlem til at hjælpe med at nærlæse, da han insinuerer at Mapzter ikke kan læse indenad.

Jeg nærlæser teksten Rigby selv har udvalgt og kan kun finde det indhold Mapzter reagerer imod.

Således skal nedkoget ikke tages som udtryk for at jeg har drukket af natpotten, men blot at Der ikke er meget luft i fortolkningen af hvad Rigby mener og dermed at det ikke er Mapzters evner til at læse indenad der er problemet. :inspect:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Bofhenator » 19. apr 2021, 10:01

Werecat skrev:
19. apr 2021, 09:58
....

Jeg har lige brug for at klarificere.

Jeg er på ingen måde enig i Rigby's påstande.
...
Jeps, det er jeg helt med på, synes bare din opsummering var fin til at understrege hvilket noget vrøvl der var skrevet.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Regulus
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 5. maj 2021, 15:05
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af Regulus » 8. maj 2021, 01:22

Jeg er meget utilfreds med spredehagls princippet, som bruges igen og igen, især når det nu ikke er nødvendig da mere målrettet informations indsamling eller målrettet handling ikke er det store problem.
Og jeg kan ikke få mig selv til at tro at folk her i landet nu er så dumme at de ikke engang selv kan finde ud af hvem der er interessant at kigge nærmere på, og derfor skyder de bare med spredehagl og venter så på en tilfældig bliver ramt.

Det er prises samme fremgangsmåde de som ofte bruges som undskyldning arbejder ( terrorister ) de spreder bare ødelæggelse og har ikke noget decideret mål.
Personlig vil jeg hellere dø ved en religiøs fanatikers hånd end i en seng efter et helt liv hvor andre har "passet på mig" med de omkostninger det medføre.

Brugeravatar
37Webbing
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 246
Tilmeldt: 25. maj 2010, 00:14
Interesser: Samler / Militærhistorie
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 41 times

Re: Spændende sag om den evindelige overvågning af borgere

Indlæg af 37Webbing » 9. maj 2021, 17:56

Er nedenstående "off-topic", beklager jeg. Men jeg vil i forlængelse af denne tråd også henlede opmærksomheden på politiets brug af programmet POL-INTEL (og PETs brug af PET-INTEL), som er udviklet af det amerikanske selskab Palantir:https://en.wikipedia.org/wiki/Palantir_Technologies.

Fin artikel er på Zetland: https://www.zetland.dk/historie/sO9kBG7W-aOZj67pz-04ca0

Centrale citater fra artiklen:
POL-INTELs genistreg er dets søgefelt. Palantir har taget dansk politis mange adskilte og ret udtjente registre og samlet dem i én enorm, lynende intelligent database.
I POL-INTELs søgefelt skriver man et navn, et gerningsvåben, eller hvad man nu har af ledetråde i en sag, og så får man hits ud fra alt, politiet ved om alle borgere i Danmark, samt alt, politiet nogensinde har tastet ind af oplysninger, og får det hele visualiseret på et interaktivt kort eller som et vidtforgrenet edderkoppenet af personer.
POL-INTEL analyserer data på tværs af politiets registre – CPR-registeret, Kriminalregisteret, Køretøjsregisteret og så videre – og der stadig arbejdes på at tilslutte flere datakilder, så ved politiet i dag langt mere om os end nogensinde før.
Ligesom Google gjorde det udtømmelige internet søgbart og dermed for første gang overskueligt, har POL-INTEL gjort alt, dansk politi ved – og det er ikke så lidt – søgbart og overskueligt. Gotham-platformens algoritmer krævede dog at kunne samkøre alle politiets data, og det var der ikke hjemmel i politiloven til. Dansk lov måtte skrives om, hvis Palantirs teknologi, der var født ud af Mellemøstens krigshelvede, skulle bekæmpe terrorisme i Danmark. Et flertal i Folketinget stemte i 2017 for Palantir-loven, der gav politiet lov til at søge på tværs af dets mange registre og databaser, ligesom politiet fik lov til at indsamle og behandle data fra offentlige kilder. Eksempelvis Facebook, hvor politiet kan finde oplysninger og fodre dem til POL-INTEL for videre analyse.
Politiets Efterretningstjeneste fik en spionudgave af POL-INTEL – PET-INTEL hedder det. Vi ved ikke, hvad det kan, eller hvilke data det har snablen nede i. Det er hemmeligt, skrev justitsministeren i 2019, da retsudvalget i Folketinget spurgte.

Besvar