Deco tp-Link X20 kan ikke komme på Internettet

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 67
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Deco tp-Link X20 kan ikke komme på Internettet

Indlæg af P18-9 » 27. mar 2023, 22:02

Hej
Er flyttet i nyt hus og har Waoo internet med en Icotera 4850 router og har fin forbindelse til nettet. Efter råd fra elektriker ved indflytningen købte jeg et sæt Deco tp-link X20 for at "udvide" nettet i huset. Leverede Waoo's medfølgende 2 Smart Wifi tilbage, idet han sagde at de gav problemer.

Jeg har nu forsøgt gentagne gange at få Deco X20 op at køre, men kan ikke opnå forbindelse til internettet. Kan godt oprette i medfølgende app, men får ikke hul igennem til internettet. Har prøvet at sætte Deco til både Icotera router og til fiberboksen direkte. Har også forsøgt at sætte det op som Access point og heller ikke det virker.

Så vil høre om der er nogen herinde der kanske har en opsætning der virker med noget lignende? Inden jeg sætter sættet billigt til salg :smile:

Mvh Doc
HW 100 TK

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Deco tp-Link X20 kan ikke komme på Internettet

Indlæg af Raptor357 » 27. mar 2023, 22:39

Hvis manualen ikke virker, så ring til der du har købt det og spørg, regn med at returner skidtet.
et trådløst mest netværk uden kablet forbindelse er, mindre godt. Der skal ledninger til, Og alt netværksudstyret skal være af samme mærke og køre samme genration software.
Jeg har Fibia gennem waoo, eller omvendt. jeg har taget og sat min leverede boks i bridgemode og i forlængelse en Asus GT-AX6000 til at sprede internet rundt i hytten. Det virker og mangler et hjørne, så trækker man et kabel og sætter den asus dims man finder mest på tilbud og som understøtter Asus AI mesh, på for enden af kablet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Deco tp-Link X20 kan ikke komme på Internettet

Indlæg af FBN » 27. mar 2023, 23:47

Har deco x60 fulgte deres video dvs du tager medfølgen Lan ledning fra deco sætter i Lan på din Icotera 4850 router
og opsætter den første som Acces point via deco softwaren valgte
bare det de stod til default.
Virkede i første forsøg

Hvis det ikke virker test patch kablet med en eks laptop via
dens Ethernet kort at den kommer på internet…

Eller tag skidtet med til elektriker og han hjælper med at sætte det op på hans netværk og du tager det med hjem og putter
ledninger i de rigtige stik.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men er det i nærheden af Struer/Holstebro kan vi evt finde en aften olg hvor du tager deco udstyret med optil mig, så kan vi sætte det op / teste det.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 67
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Deco tp-Link X20 kan ikke komme på Internettet

Indlæg af P18-9 » 28. mar 2023, 07:52

Tak til Jer begge!
For at sætte Icotera op i bridge-mode, så skal jeg ha fat i kundeservice hos Aura.
Jeg tester lige kablet om det er det der fejler, men tror det næppe da jeg godt kan få den til at starte op og vises, men ikke til at koble op på nettet. Fik heller ikke kontakt med den som Access point på den måde tp-link anbefalede man gjorde i App.
Bor syd for Aarhus, så lidt langt til Struer, men ellers tak for tilbuddet. :smile:
Så den ryger retur eller bliver solgt!
Mvh
Doc
HW 100 TK

Besvar