Nye kondensatore på clock radio

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Death_by_Recoil
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 3. jan 2009, 14:16
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Midtsjælland

Nye kondensatore på clock radio

Indlæg af Death_by_Recoil » 14. apr 2023, 10:58

Hej Allesammen

Min game klokkeradio var begyndt at brumme så jeg skiftede kondensatorene på den, den er holdt op med at brumme. :D

Men der er kommet et nyt rimlig stort problem, når man har instillet tiden på uret, vil den ikke længere tænde radioen(hverken som manuel tænding eller i alarm funk. den almene buzzer tænder heller ikke..) Så er lidt på bar bund med, hvorfor den godt vil spille radio inden man indstiller tiden.

Jeg tænker at der måske er blevet trukket i en ledning, et brud en kold lodning eller lignende?
Måske er det på komponent niveau jeg har skadet noget, hvis nogen evt. har et bud?
Det eneste komponent jeg føler mig helt sikker på er udskiftning af kondensatore, altså jeg sætter dem efter deres korrekte polarisering så der er intet problem der. Det er mere om der er andre komponenter der kan spille ind på netop dette lidt mærkelige fænomen? Har mest erfaring med kodensatorer og transistorer.

Håber nogen evt. har prøvet noget lignende, det er for mig et meget mærkeligt fænomen netop uret og radio funktionen ikke fungerer med hinanden.

Mvh.

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 494
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 111 times

Re: Nye kondensatore på clock radio

Indlæg af Gerdson39 » 14. apr 2023, 11:47

Det bliver svært at rådgive på igennem internettet...

Jeg har selv skiftet kondensatorer for nyligt på et stereo anlæg (Bose) - med "held", dens display var bleven helt mørkt og er nogenlunde læsbar igen. Og så prøvede jeg at lodde noget ud på en bilradio og kom alligevel til at ødelægge platinen...

Det kunne også være at noget blev ødelagt igennem statisk elektricitæt, eller som du selv siger en nabo-komponente kunne være bleven for varm. Men det kan næppe ses udefra, med mindre den er virkelig galt.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Nye kondensatore på clock radio

Indlæg af Raptor357 » 14. apr 2023, 16:45

Prøv at tjekke ledningen fra omskifteren mellem off, radio, buzzer og radio vækning.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar