Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14351
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 803 times
Been thanked: 600 times
Kontakt:

Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Lycon » 30. jan 2024, 08:33

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4094
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Caspian1911 » 30. jan 2024, 11:06

Det har garanteret fremkaldt umådeholdent savleri hos vores justitsminister.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 151 times
Been thanked: 111 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Kenned » 30. jan 2024, 11:20

Kommentarer som:
*Justitsministeriet har tidligere forklaret, at der i Danmark ikke er planer om at lade politiet bruge ansigtsgenkendelse.
*Omvendt har digitaliseringsminister Marie Bjerre forklaret i et interview med Radar, at hun ser ansigtsgenkendelse som 'en fantastisk mulighed.'
Begge udmeldinger betyder: "det vil vi bruge lige så snart befolkningen ser den anden vej", og for politikerens vedkommende betyder hendes begejstring blot at hun intet har fattet ift. hvad det vil medføre, eller at hun drømmer om et samfund hvor bøder automatisk sendes til e-boks når man er blevet fanget i at gå over for rødt lys.

Glæd jer til at se salamimetoden anvendt igen - denne gang til at skære alle de situationer væk hvor det ikke i første omgang vil være tilladt at bruge teknologien. Der vil så med mellemrum være én eller anden enkeltsag som har befolkningens interesse og dér vil man så øjeblikkeligt udnytte lejligheden til at så slækket restriktionerne.

Hilsen Kenneth
Senest rettet af Lycon 30. jan 2024, 20:05, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 103 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Flugteren » 30. jan 2024, 11:22

Det er jo fantastisk. Tænk på mulighederne! Med overvågning følger, at friheden styrkes. Altså må mere overvågning medføre mere frihed. Hvad I har lyst til at bruge al jeres nyvundne frihed på, kære medborgere?

“Hov, hr. Jensen, dit ansigt blev registreret i forbindelse med, at du ikke anvendte fodgængerovergangen efter dit bagerbesøg. Vi sender en lille hilsen i form af en bøde på Digital Post. Bare rolig, pengene trækker vi selv fra din konto. Du har ingen klagemulighed. Hold dem indenfor loven, så er alt godt. Med venlig hilsen myndighederne.”

Ovenstående er ment i spøg, men det bliver desværre sikkert en realitet indenfor en årrække. :wall:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 22 times
Been thanked: 57 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Senserazer » 30. jan 2024, 11:26

Hvis jeg stadig troede på vi levede i en retsstat, så ville jeg være forfærdet. Men det er bare tirsdag.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Been thanked: 4 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Redakula » 30. jan 2024, 16:35

Ja bare husk på nummerplade data... Der var lidt i medierne om det og så fik de lov til at gemme det alligevel og alle mistede interessen :puke:
Bare fordi vi bor i et demokrati så har det absolut intet med frihed at gøre - de fleste tror de to ord er synonymer :help:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 104 times
Been thanked: 237 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af ReneKJ » 30. jan 2024, 16:41

Senserazer skrev:
30. jan 2024, 11:26
Hvis jeg stadig troede på vi levede i en retsstat, så ville jeg være forfærdet. Men det er bare tirsdag.
Jeg er i hvert fald hverken overrasket over at politikerne konstant forøger overvågningen af borgerne, eller at borgerne gladeligt bliver ved med at stemme på dem.

Det sker simpelthen for tit til at jeg efterhånden har andet end et skuldertræk til overs for det.

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 221 times
Been thanked: 85 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Scooterskytten » 30. jan 2024, 22:57

Jeg er en af dem, som ikke bryder sig om den retning det her kører på. Jeg er ikke særlig stor fan af AI generelt.

Min bror laver alt muligt med det. Jeg kørte noget kontrol læsning på noget af det han havde skrevet - og jeg var MEGET rystet. Der var så mange grove fejl i den tekst, at jeg ikke ville have spor med den at gøre. Det var mit ry han satte på spil der.

Så at bruge AI til politiarbejde.... nej tak, ellers tak. Og den sag fra Texas, viser jo netop også hvorfor vi ikke skal gå den vej.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 73 times
Been thanked: 160 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Raptor357 » 30. jan 2024, 23:30

AI er blot avanceret computer programmering. Computer programmer er et fint filter. men det skal ALTID tjekkes op manuelt af et kompetent menneske, når resultatet har en påvirkning, jeg syntes ikke at tjekup i retten er godt nok, det skal være før der sker en påvirkning.
Jeg bryder mig ikke om det, men jeg kan også godt se fordelen i at spotte f.eks. fodbold bøller i masserne og tage dem ud til et nærmere tjek. præcist som ved paskontrollen det giver mening at søge efter udviste og andre individer man vil holde væk eller burre inde.
Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 221 times
Been thanked: 85 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Scooterskytten » 30. jan 2024, 23:37

Raptor357 skrev:
30. jan 2024, 23:30
...Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Jeg er meget enig i det du siger. Også det første som jeg lige har plukket lidt i. Håber det er ok jeg lige klippede lidt i det :biggrin:

Dit eksempel med nummerplade genkendelse. Det giver rigtigt god mening, men vil du sætte AI til det? Vil du risikere at den bonger ud på en forkert nummerplade, fordi den tror det er den rigtige?
Ved fartbøder, vil du så risikere at den "genkender" den forkerte person, som så kan ende bag trammer eller miste bilen, fordi en anden har kørt bil rent skod?
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 73 times
Been thanked: 160 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Raptor357 » 31. jan 2024, 00:12

Scooterskytten skrev:
30. jan 2024, 23:37
Raptor357 skrev:
30. jan 2024, 23:30
...Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Jeg er meget enig i det du siger. Også det første som jeg lige har plukket lidt i. Håber det er ok jeg lige klippede lidt i det :biggrin:

Dit eksempel med nummerplade genkendelse. Det giver rigtigt god mening, men vil du sætte AI til det? Vil du risikere at den bonger ud på en forkert nummerplade, fordi den tror det er den rigtige?
Ved fartbøder, vil du så risikere at den "genkender" den forkerte person, som så kan ende bag trammer eller miste bilen, fordi en anden har kørt bil rent skod?
det er AI. Det er bare så meget lettere på en nummerplade end et ansigt.

Jeg gider ikke diskutere kvaliteten og mangel på samme af databehandlings systemer.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 104 times
Been thanked: 237 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af ReneKJ » 31. jan 2024, 06:39

Scooterskytten skrev:
30. jan 2024, 23:37
Raptor357 skrev:
30. jan 2024, 23:30
...Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Jeg er meget enig i det du siger. Også det første som jeg lige har plukket lidt i. Håber det er ok jeg lige klippede lidt i det :biggrin:

Dit eksempel med nummerplade genkendelse. Det giver rigtigt god mening, men vil du sætte AI til det? Vil du risikere at den bonger ud på en forkert nummerplade, fordi den tror det er den rigtige?
Ved fartbøder, vil du så risikere at den "genkender" den forkerte person, som så kan ende bag trammer eller miste bilen, fordi en anden har kørt bil rent skod?
Da jeg var ung kaldte man den her slags IT for "beslutnings støttende systemer", og det er et meget bedre navn hvis man spørger mig.
Der andet giver indtryk af en form for bevidst process som ikke findes.

De skal ikke selv tage beslutninger, men de kan opdage ting i uoverskuelige mængder af data som et menneske så kan forholde sig til.

F.eks. kan de finde een nummerplade ud af tusinde eller opdage et bestemt mønster af symptomer som en læge kan reagere på.

Jeg er villig til at diskutere om det er rimeligt at de i real-tid tjekker om mod en liste af af eftersøgte eller tilsvarende, og kun rapportere når der er et hit.
Problemet er at der er en tendens til at alt og alle registreres nu systemet alligevel findes, og registreringen gemmes i lang tid.

Skal man kunne trykke på en knap og få at vide hvad en tilfældig borger har foretaget sig de sidste tre måneder? Det syntes jeg bestemt ikke.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 151 times
Been thanked: 111 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Kenned » 31. jan 2024, 08:29

Raptor357 skrev:
30. jan 2024, 23:30
AI er blot avanceret computer programmering. Computer programmer er et fint filter. men det skal ALTID tjekkes op manuelt af et kompetent menneske, når resultatet har en påvirkning, jeg syntes ikke at tjekup i retten er godt nok, det skal være før der sker en påvirkning.
Jeg bryder mig ikke om det, men jeg kan også godt se fordelen i at spotte f.eks. fodbold bøller i masserne og tage dem ud til et nærmere tjek. præcist som ved paskontrollen det giver mening at søge efter udviste og andre individer man vil holde væk eller burre inde.
Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Problemet med det du siger er at man jo ikke bare kan nøjes med at overvåge de kriminelle. Man skal overvåg alle for at fange kriminelle, og derfor skal der efter min mening være tungtvejende grunde til enhver form for overvågning, ligegyldigt hvor smart det umiddelbart lyder.

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 104 times
Been thanked: 237 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af ReneKJ » 31. jan 2024, 16:48

Kenned skrev:
31. jan 2024, 08:29
Raptor357 skrev:
30. jan 2024, 23:30
AI er blot avanceret computer programmering. Computer programmer er et fint filter. men det skal ALTID tjekkes op manuelt af et kompetent menneske, når resultatet har en påvirkning, jeg syntes ikke at tjekup i retten er godt nok, det skal være før der sker en påvirkning.
Jeg bryder mig ikke om det, men jeg kan også godt se fordelen i at spotte f.eks. fodbold bøller i masserne og tage dem ud til et nærmere tjek. præcist som ved paskontrollen det giver mening at søge efter udviste og andre individer man vil holde væk eller burre inde.
Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Problemet med det du siger er at man jo ikke bare kan nøjes med at overvåge de kriminelle. Man skal overvåg alle for at fange kriminelle, og derfor skal der efter min mening være tungtvejende grunde til enhver form for overvågning, ligegyldigt hvor smart det umiddelbart lyder.

/Kenneth
Det kommer nok an på hvordan du definere overvågning.

Et tænkt eksempel:
Vi sætter et kamera op på rådhudspladsen der streamer til en AI der kigger efter medlemmer af Olsen Banden.
Alle personer på rådhudspladsen bliver evalueret af AI, men kun dem der matcher Olsen Banden bliver gemt.
Med andre ord, hvis du ikke er medlem af Olsen Banden så er der aldrig nogen der vil vide at du har været der.

Vil det stadigt tælle som overvågning af alle? :???:

Herhjemme vil det selvfølgeligt hurtigt ende med at optagelserne bliver gemt i 10 år og alle tilstedeværende registreret, men rent hypotetisk....

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 103 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Flugteren » 31. jan 2024, 17:35

Problemet i det tilfælde er, at det så nemt kan bruges, selvom man siger, at man ikke gemmer andre ansigter end det, man leder efter.

Ofte skrives det ind i lovgivning, at man (myndighederne) alligevel kan bruge overvågningen generelt og gemme alle ansigter i en hvis periode, hvis situationen tilskriver det…men hvornår er der ikke en eller anden trussel mod befolkningen på centrale pladser i en storby? Lige nu er vi på trusselsniveau fire ud af fem, og det er vi ret ofte i disse tider. Det ville undre mig, hvis myndighederne ikke ville have lov til at anvende AI-overvågningen generelt, bare for en sikkerheds skyld.

Selv hvis vi ikke tillader den slags loopholes fra starten, så bare vent til der sker et eller andet, så vil man meget hurtigt argumentere for, at man tillader generel AI-scanning af ansigter - og ingen vil sige det imod, for så risikerer man at blive stemplet som sympatisk overfor kriminelle.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 151 times
Been thanked: 111 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Kenned » 1. feb 2024, 10:10

ReneKJ skrev:
31. jan 2024, 16:48
Kenned skrev:
31. jan 2024, 08:29
Raptor357 skrev:
30. jan 2024, 23:30
AI er blot avanceret computer programmering. Computer programmer er et fint filter. men det skal ALTID tjekkes op manuelt af et kompetent menneske, når resultatet har en påvirkning, jeg syntes ikke at tjekup i retten er godt nok, det skal være før der sker en påvirkning.
Jeg bryder mig ikke om det, men jeg kan også godt se fordelen i at spotte f.eks. fodbold bøller i masserne og tage dem ud til et nærmere tjek. præcist som ved paskontrollen det giver mening at søge efter udviste og andre individer man vil holde væk eller burre inde.
Et godt eksempel på godt brugt "ansigts nummerplade genkendelse" er biler der kører uden forsikring, uden overholdt syn (det manglende syn er ikke problemet, det er årsagen til det manglende syn som defekte bremser og andet), folk og biler der er eftersøgt og tracking af interessante biler.

Folk og biler der ikke bør færdes kan spores og pågribes billigere end med normalt politi arbejde, hvilket vel igen betyder at vi bruger færre penge som samfund = vi burde betale mindre i skat.
Problemet med det du siger er at man jo ikke bare kan nøjes med at overvåge de kriminelle. Man skal overvåg alle for at fange kriminelle, og derfor skal der efter min mening være tungtvejende grunde til enhver form for overvågning, ligegyldigt hvor smart det umiddelbart lyder.

/Kenneth
Det kommer nok an på hvordan du definere overvågning.

Et tænkt eksempel:
Vi sætter et kamera op på rådhudspladsen der streamer til en AI der kigger efter medlemmer af Olsen Banden.
Alle personer på rådhudspladsen bliver evalueret af AI, men kun dem der matcher Olsen Banden bliver gemt.
Med andre ord, hvis du ikke er medlem af Olsen Banden så er der aldrig nogen der vil vide at du har været der.

Vil det stadigt tælle som overvågning af alle? :???:

Herhjemme vil det selvfølgeligt hurtigt ende med at optagelserne bliver gemt i 10 år og alle tilstedeværende registreret, men rent hypotetisk....
Jeg kan ikke se andet end det er overvågning af alle, ligegyldigt om data gemmes permanent eller ej(vi har lovens ord for at bare det at bearbejde data i arbejdshukommelsen på et stykke udstyr tæller som lagring af data). Jeg tror heller ikke Kineserne gemmer billederne af alle der går over gaden - kun dem der ikke venter på grønt lys, men alligevel vil jeg mene de overvåger alle.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 73 times
Been thanked: 160 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Raptor357 » 1. feb 2024, 17:37

Er i klar over hvor meget al den data fylder? Det er gigantiske mængder.
Det er ikke som nummerplader hvor der er et rimeligt entydigt ID, det er ansigter, det er gangarter, det er røv meget data, hvis det skal være brugbart. ellers ender det bare som et ubrugeligt hash, som fingeraftryk i pas.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Aske
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 334
Tilmeldt: 8. okt 2006, 16:09
Interesser: Skydning, våben, historie
Geografisk sted: Jylland ude mod vest
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Aske » 1. feb 2024, 17:51

Indrømmer blankt, at jeg lider af sygelig politikerlede lige p.t. :puke:

Men jeg er overbevist om, at mængden af data og individets retssikkerhed er fuldstændig ligegyldig her.

Hvis Mette og CO syntes, at det er en god ide og til vores alle bedste, så bliver det indført. Man kan jo i dette latterlige lille land jo bare lave love, hvor man vender bevisbyrden om (når man har flertal), med tilbagevirkende kraft (når man har flertal), slette vigtige sms'er og fjerne dokumenter (når man har flertal), lave alle mulige fancy vurderingssystemer smækfyldte med fejl og selvfølgelig i samme hug fjerne befolkningens klagemuligheder osv. osv.

Fortsæt selv listen :cry:

Så længe, at befolkningen kan malkes og holdes hen med feel good pressemøder, hvor svinehunden bliver fodret, så ruller showet.

Befolkningen fatter nada eller er ligeglade og har en korttidshukommelse, så selv en guldfisk virker som en ren Einstein :angry:

Beklager, men dette land er efterhånden en stor vittighed.
Nogen gange bliver man i tvivl om, hvorvidt man lever i et land eller en vittighed ... :impatient:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 104 times
Been thanked: 237 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af ReneKJ » 1. feb 2024, 18:23

Raptor357 skrev:
1. feb 2024, 17:37
Er i klar over hvor meget al den data fylder? Det er gigantiske mængder.
Det er ikke som nummerplader hvor der er et rimeligt entydigt ID, det er ansigter, det er gangarter, det er røv meget data, hvis det skal være brugbart. ellers ender det bare som et ubrugeligt hash, som fingeraftryk i pas.
Måske, jeg har ikke leget med den slags.
Men jeg har et AI art program installeret, og der fylder selve modellen forbløffende lidt. Det kan sagtens være på en hjemme-PC.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 151 times
Been thanked: 111 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Kenned » 2. feb 2024, 14:14

ReneKJ skrev:
1. feb 2024, 18:23
Raptor357 skrev:
1. feb 2024, 17:37
Er i klar over hvor meget al den data fylder? Det er gigantiske mængder.
Det er ikke som nummerplader hvor der er et rimeligt entydigt ID, det er ansigter, det er gangarter, det er røv meget data, hvis det skal være brugbart. ellers ender det bare som et ubrugeligt hash, som fingeraftryk i pas.
Måske, jeg har ikke leget med den slags.
Men jeg har et AI art program installeret, og der fylder selve modellen forbløffende lidt. Det kan sagtens være på en hjemme-PC.
Kineserne bruger så vidt jeg ved "bare" ansigtsgenkendelse. Det var også på den måde de kunne anholde en håndfuld kvinder der var efterlyst for prostitution da de tjekkede omkring 50000 der skulle ind på et stadion med.

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8881
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 83 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Fast Fumble » 2. feb 2024, 16:04

Raptor357 skrev:
1. feb 2024, 17:37
Er i klar over hvor meget al den data fylder? Det er gigantiske mængder.
Det er ikke som nummerplader hvor der er et rimeligt entydigt ID, det er ansigter, det er gangarter, det er røv meget data, hvis det skal være brugbart. ellers ender det bare som et ubrugeligt hash, som fingeraftryk i pas.
Jeg tror ikke det er så galt. Erfaringen er der jo fra Smart Cities konceptet, som NEC (som er markedsførende på ansigtsgenkendelse, irisgenkendelse, bevægelsesgenkendelse) og mange andre har markedsført over store dele af verden, og data lakes er jo også kendt teknologi. Med NGSI-LD baseret arkitektur tror jeg man kan mere end de fleste forestiller sig, og uden at skulle håndtere urimelige datamængder.
Jeg ved faktisk ikke om man er begyndt at anvende AI her endnu, men jeg er heller ikke sikker på det er nødvendigt. Koncepterne er ret veludviklede, og især til overvågning, meget, meget effektive.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 73 times
Been thanked: 160 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Raptor357 » 2. feb 2024, 17:10

Jeg kender ikke arkitekturen, men kan den lave et andigt om til et hash som holder i retten, så er datamængden håndterbar.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 63 times
Been thanked: 125 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Werecat » 8. feb 2024, 17:05

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-02-07 ... -i-danmark
Danmarks demokraternes Betina Kastberg foreslår at politiet må benytte sig af ansigtsgenkendelse. På baggrund af de seneste knivstikkerier og den 34 år gamle sag om Hanne With der er oppe igen.
Betina Kastberg skrev: Hvis man ikke har noget at skjule, kan man jo ikke have noget imod det.
:cry: :puke:
Jeg melder mig ud....
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14351
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 803 times
Been thanked: 600 times
Kontakt:

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af Lycon » 8. feb 2024, 17:44

Werecat skrev:
8. feb 2024, 17:05
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-02-07 ... -i-danmark
Danmarks demokraternes Betina Kastberg foreslår at politiet må benytte sig af ansigtsgenkendelse. På baggrund af de seneste knivstikkerier og den 34 år gamle sag om Hanne With der er oppe igen.
Betina Kastberg skrev: Hvis man ikke har noget at skjule, kan man jo ikke have noget imod det.
:cry: :puke:
Jeg melder mig ud....
Hanne With sagen kommer også til, igen, at rejse debatten om en national DNA database. Dansk Folkeparti og politiet er jo helt våde i trussen ved tanken om at få den indført.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 104 times
Been thanked: 237 times

Re: Foto-finte: Politiet må godt alligevel (artikel).

Indlæg af ReneKJ » 8. feb 2024, 17:44

Werecat skrev:
8. feb 2024, 17:05
Danmarks demokraternes Betina Kastberg foreslår at politiet må benytte sig af ansigtsgenkendelse. På baggrund af de seneste knivstikkerier og den 34 år gamle sag om Hanne With der er oppe igen.
Betina Kastberg skrev: Hvis man ikke har noget at skjule, kan man jo ikke have noget imod det.
:cry: :puke:
Jeg melder mig ud....
Ja, og de er også ude at lufte dna-registre ideen igen.
Sjovt nok så gælder "Hvad har du at skjule?" argumentet åbenbart ikke når der er politikerne selv der gemmer sig bag den såkaldte offentlighedslov.

Besvar