for en uges tid siden fik jeg et opkald fra min kammerat, om at hans landlord's hønsebur var totalt overendt af rotter, hun hedder Bambi (not kidding) en datter af en flok hippier og elsker alle skabninger ....hun har en grund i San Jose på ca en hektar, probfyldt med by ræv, vaskebjørn, opossum, egern osv....og mulighed for at skyde 100m, altså hvis det ikke var fordi hun er imod skydere osv. så det har altid været et "no go" sted for at sidde og hygge plinke.
tilbage til rotterne, hun kan ikke bruge gift, pga af hunde og vildt liv....fælderne går rotterne udenom. hun havde beklaget sig til min kammerat, som straks foreslog højhastigheds bly forgiftning via langdistance pneumatisk hulmaskine....og hun sagde ja ! så 2 rifler, blev pakket ned, den ene en AGT vulcan i .25 med ca 48fpe (890-900fps med 25gr) toppet med ATN digital natte kikkert og vcel laser 950nm lygte, den anden riffel min Leishy .22 800fps med 18gr jsb, billig 2-10x44 tasco kikkert og Pard nv007.
lidt hurtig indskydning da vores distance var ca 15m, og jeg lige skulle sikre intet havde rykket sig....riflerne var perfekte.....kl nærmede sig 17 tiden og vi fik serveret pizza, og havde sat os til rette i vores lille "sniper ally" med en øl...sad og små snakkede (der er så meget by larm i san jose at rotterne er ligeglad med at vi sad og snakkede).....der gik 15 minutter og så var de der
inden for 60 sekunder fik skudt 4 rotter, der alle formåede at falde ned i deres hul igen, eller humpe tilbage i sikkerhed ! WTF hele sniper ally har en 5-7 graders hældning til så når jeg syntes riflen var lige op og ned så var den lænet til siden ganske meget, test viste sig jeg var 3-4 cm til venstre....begynder fejl arghhh, min kammerat spottede og de var alle ramt...så med .25 så har de nok løbet ned i deres tunnel og lagt sig til at dø.
de her rotter er vel fodret, samme krops størrelse som et marsvin.
der faldt lidt ro over foderbrædtet, vi kunne se masser of øjne men de var alle steder uden bagstop og vi kunne ikke skyde. men ca 60 minutter og en cors light senere var der fest igen, vi lod de første modige bliver komfortable nok til at sidder der og spise og inden vi fik set os om var der flere der vovede sig ud for at deltage....min kammerat udnyttede semi auto i leishy'en og 2 kæmpe rotter lagde sig bare om på siden, mens de mindre ikke havde fattet hvad der foregik der fik jeg lige nappet en.....de andre må have troet de store rotter der nu lå og sov ved foderbrædtet var lig med sikkerhed, så jeg fik lige en til, ved at skyde igennem en død rotte og hapse den lille lige bagved....min kammerat fik også lige punkteret en lille en der dog formåede at stikke af.
vi diskuterede om vi skulle fjerne de døde, da de lå i vejen for rent skud, vi fjernede dem og det var måske forkert, for der gik 1½-2 timer inden vi så liv....og yderligere 30 minutter før de første vovede sig ud og lynhurtig nappe et sol sikke frø og så i sikkerhed igen, de turde ikke rigtig at træde op på "foderbrædtet" så de strak sig ind over nappe frø og væk....vi studerede dem og timede dem, og så var der lige pludseligt rotte ved begge foder steder....min rotte sad og proppede sig og min kammis rotte var en af de forsigtige, der strak sig og løb.....vi timede skud og skød samtidigt, og fik begge en rotte.
så var der stille igen, og klokken var ved at blive 21, vi var begyndt at blive kolde og min kammis allergi fik ham til at nyse uhæmmet meget....så jeg begyndte at pakke sammen, min kammerat skulle lige kigge om der var noget en sidste gang inden riflen røg i kufferten, og så fik han sku en til :-)
hans landlord kom ud, hun fik optællingen og så de 8 ud af 12 rotter vi havde samlet sammen, fik at vide jeg var altid velkommen til at komme og skyde rotter ..super .....fed aften, desværre må jeg skuffe med billeder fik kun taget 2 (tlf løb tør for batt)...og havde glemt sd kort i natte kikkert doh! Bambi ville helst ikke lade alle de gode rotter gå til spilde (skide hippier) så de blev kastet ned til hendes vandløb til ræv/possum og hvad der ellers er der gider spise dem. jeg ville bare have smid dem i skraldespanden...
her billeder, skoen er en størrelse 14 :-)