De grønne organisationer kontra jagt!!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar

Er du medlem af en af de grønne organisationer (DN, DOF, Dyrenes beskyttelse mv)

Ja jeg støtter deres virke!
6
6%
Ja men jeg påtænker at melde mig ud!
1
1%
Nej jeg støtter dem ikke!
96
91%
Nej men jeg påtænker et medlemskab!
2
2%
 
Afgivne stemmer: 105

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 952
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af Raven » 23. dec 2007, 20:46

Har i det sidste stykke tid sat og fulgt med i jagt, miljø /natur debatten mellem de grønne organisationer(DN, DOF, Dyrenes beskyttelse mv.) og Danmarks jægerforbund, Land og Skovbrugs organisationer mv. Personligt synes jeg godtnok at de "grønne" organisationer efterhånden er gået meget i offensiven? Eller er det bare mig :???: Jeg synes ellers de på nogle punkter gør et godt stykke arbejde, men jeg bryder mig godtnok ikke om alle deres tiltag hverken overfor jagten i Danmark, eller såmend deres aggeren i mange miljøsager rundt omkring. Jeg har for mange år siden været medlem af DOF(ja det er rigtig mange år siden) Men har ellers aldrig støttet deres arbejde. Jeg har altid været af den mening, at hvis jeg er utilfreds med noget skal jeg søge indflydelse. Men jeg gider/orker simpelthen ikke at ta kampen op mod dem alle *-{-}
Hvad med jer andre, hvad er jeres holdning/mening >>_:
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af Marius » 23. dec 2007, 22:18

De 'grønne' organisationers indflydelse burde afvejes efter hvor mange af deres medlemmer, der kunne bestå en prøve på niveau med jagttegn - altså bevise viden om basale forhold i DK's fauna. Som det er i dag synes mange medlemmer af de 'grønne' organisationer at have en fuldstændigt ukvalificeret syn på hvad der foregår i naturen - jeg vil endda gå så vidt som at sige at desto mere fremmedgjorte og uvidende omkring naturen desto mere rabiate er de i deres ønsker om forbud mod aktivt udeliv.

Ok ok - der er naturligvis(!) mange i de grønne organisationer som er engagerede og vidende, men der er så sandelig også en stor gruppe hykleriske personer, der gennem deres medlemskab køber aflad til deres miljøødelæggende overforbrug. Disse kræver diverse håndgribelige resultater, som f.eks. begrænsninger i jagttider, men overser at de samtidigt afliver det engagement i naturen fra jægere og lystfiskere som idag er grundlaget for DK's fauna.

Jeg har ikke spor imod naturbeskyttelse, men jeg synes at det er urimeligt at det altid skal være gratis for modstandere af aktivt udeliv af få gennemført deres syn på tingene. Jagtmodstandere kunne jo f.eks. bare leje et areal og lade være med at dyrke jagt, hvis det ligger dem så stærkt på sinde.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af Zubra » 23. dec 2007, 23:53

Marius skrev: Som det er i dag synes mange medlemmer af de 'grønne' organisationer at have en fuldstændigt ukvalificeret syn på hvad der foregår i naturen - jeg vil endda gå så vidt som at sige at desto mere fremmedgjorte og uvidende omkring naturen desto mere rabiate er de i deres ønsker om forbud mod aktivt udeliv.

Ok ok - der er naturligvis(!) mange i de grønne organisationer som er engagerede og vidende, men der er så sandelig også en stor gruppe hykleriske personer, der gennem deres medlemskab køber aflad til deres miljøødelæggende overforbrug. Disse kræver diverse håndgribelige resultater, som f.eks. begrænsninger i jagttider, men overser at de samtidigt afliver det engagement i naturen fra jægere og lystfiskere som idag er grundlaget for DK's fauna.

Jeg har ikke spor imod naturbeskyttelse, men jeg synes at det er urimeligt at det altid skal være gratis for modstandere af aktivt udeliv af få gennemført deres syn på tingene.
Jeg har tidlige været aktiv i DN`s lokalforening, og har været med til mange tiltag, men jeg måtte sande, at som erhvervsdrivende landmand, og med store interesser i vindmøller, så blev det for hedt at sidde i den bestyrelse. Jeg blev simpelhen "gået", da jeg var den eneste erhjervsdrivende, der kunne lukke munden op, og give de andre et modspil.
Jeg har nu meldt mig ud, og mener at det er den eneste måde, at gribe den sag an på, da at medlemskontingentet, er afgørende for hvor meget energi, at de grønne organitationer er i stand til at brænde af på de forskellige sager.

Det skinner mere og mere igennem at det er kun deres interesser der gæller. Det er meget svært for dem at se der er også andre erhvervs interesser at tage stilling til.

Et godt eksempel er den nu endelige afsluttede Lille Vildmose fredning. Det endte med en stor og retfærdig erstatning til de erhvervs drivende i området. Efter først at have været tilbudt en slik, fordi man troede at det var bare en walk over.
_______
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Buffalo
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 437
Tilmeldt: 12. okt 2007, 14:12
Interesser: Jagt, Fiskeri og Foto.
Geografisk sted: NNW for Thisted
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af Buffalo » 24. dec 2007, 06:34

Det kan godt være at mange af de såkaldte...GRØNNE..skulle til at lytte lidt mere når
vi slæmme jægere og lystfiskere har noget at sige,vi er da i høj grad med til at bevare dyrelivet
i vores natur.

Deres eneste problem er set fra min side,at de ikke vil tolerere nogen form for drab på vildt,jeg skal ikke her gøre mig til dommer :D det er jo komplet umuligt at afgøre hvem af brugerene af den danske natur der har mest ret til den,min holdning er at vi alle skal være der og vi skal alle yde lidt,jeg synes iøjeblikket at det er jægerene der må ofre mest ;.;<

Jeg havde en lidt sjov oplevelse på vejen over vejlerne for et par år siden som jeg lige vil fortælle.

Jeg så der var en stor grupe folk med kæmpekikkerter der stod og talte fugle,så jeg standsede for at få en sludder med nogen jeg troede havde fælles interresser.

Lidt henne i samtale kommer min kammerat kørene med treiler og vore to skydepramme han ruller vinduet ned og spør SKAL VI LIGE TAGE AFTEN TRÆKKET VED ARUP DÆMNINGEN.
så skal jeg love for der var lagt i kakkelovnen,jeg husker at et par af fuglekikkerne brugte ord som lystmorder,snyldter og mange andre grimme ting,de fleste i flokken skal lige siges at det det var flinke velformulerede og fornuftige folk men det var svært at komme igennem med fornuftige argumenter sålænge der var de der brushoveder der råbte højt :razz: det samme skal vi som jægere passe på hellere ingen ting sige,sige noget modparten tager ilde op,jeg har godt nok lidt svært ved selv at holde min kæft lukket,men jeg er ved at lære det, kommer med alderen ;.;<

mvh.buffalo #/()
Led mig ikke i fristelse , jeg kan godt selv finde vej

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Re: De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af Tanteskrap » 24. dec 2007, 09:29

Jeg mener ikke, at man kan opgøre sine sympatier så enkelt som at sige om man er for eller imod såkaldte "grønne" organisationer.

Mange af de grønne er way out. Eksempelvis beskytte stakkels sæler, og betragte sultende og døende afrikanske børn som sekundære problemer...
Ikke sådan at forstå, at jeg sympatiserer med sælungedrab, absolut ikke. Jeg kan til gengæld godt være enig i "de grønnes" argumenteren imod den stadig omsiggribende asfaltering af naturen med profitmaksimering som hovedformål (men det er der nok også mange jægere som vil være enige i).

Samtidig mener jeg, at der er mange jægere, som burde have sig et skud hagl i en vis legemsdel. Man skal bare se en flok gæs hvor mange af dem må humpe og baske sig frem med vingerne som krykker på landjorden fordi de er blevet skamskudt af skydeglade, men ikke særlig proficiente, jægere, for at blive rigtig arrig.. Samme gælder for "lystfiskere". En seance hvor en, i min terminologi, rovfisker flår sine mange kroge gennem en stime hornfisk, og får halvt iturevne fisk med op. Det blev en anden lystfisker for meget, og han gik hen og klippede rovfiskerens line over...

Så, der er jo pro et contra til begge sider. Uanset hvilken side man er til, så er der, undskyld udtrykket, idioter på begge sider. Problemet for jægere er, at det ikke skaber "varme følelser" hos den brede befolkning, at vise billeder af nedlagte bambier i den gængse dagspresse, og det kan de "grønne" benytte sig af til at eksponere deres synspunkter. Man ser tilgengæld aldrig de "grønne" vise billeder af ællinger der er blevet skambidt og halvt ædt på reden af "frigjorte" minke fra minkfarme...

Hmm. Jeg må vist hellere holde her, før jeg går i selvsving... Glædelig jul.
Murphy er død!
Det er Nietche også!
Og Darwin har udviklet sig til højerestående pottemuld!

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 952
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af Raven » 9. feb 2008, 12:42

Ja så er der bid igen!! :???:


http://www.jaegerforbundet.dk/384/39/1/3542" target="_blank
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: De grønne organisationer kontra jagt!!

Indlæg af kt8 » 9. feb 2008, 15:35

Hvad kan man sige <=> Billede
"This is my BOOMSTICK"

Besvar