Billeder fra sæsonen 2011/2012

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 10. dec 2011, 17:41

Boldsen skrev: @Marc: Hvor mange krager er du oppe på dette jagtår? Og hvor mange har dig og Otthon skudt tilsammen?
Skal prøve om jeg kan overhale jer fra på tirsdag :biggrin:
Ikke vanvittigt mange endnu - har ikke haft meget tid til at gå på jagt mens jeg var værnepligtigt. :cry:
Har ikke lige min journal ved hånden, men vil tro jeg kan skrives for de første 25 stykker.
Ved ikke med Kay(Python357)
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Buffe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 28. jul 2007, 21:56
Interesser: jagt
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Buffe » 10. dec 2011, 21:29

Jeg var idag på en lille hygge-drivjagt.

2 smaldyr kom forbi min stige, den ene lagde sig efter 20-30 m. med gennemskud af hjerte og lever.

Skød et smaldyr på samme måde i samme skov sidste år.

Skøn og kold jagtdag.

Knæk og bræk.

Brugeravatar
MiniThybo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 41
Tilmeldt: 2. okt 2010, 18:06
Interesser: Jagt, Fiskeri, Dyr, Våben.
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af MiniThybo » 11. dec 2011, 17:18

var ude og lufte min nyrenoverede remington 1100 for første gang idag.
det blev til 2 krager skudt i 2 skud. :eek:
så nu glæder jeg mig bare til januar hvor der plejer at kommer lidt mere gang i kragerne (:
Vedhæftede filer
IMAG0174.jpg
IMAG0174.jpg (86.4 KiB) Vist 6543 gange
at tænke før man taler er som at tørre sig i røven før man skider :D

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 11. dec 2011, 21:59

Skød to krager og en måge her til morgen, desværre blev det ikke til billeder idag. Lidt ærgeligt faktisk, for pokker det var en flot solopgang.
Min kammerat var så heldig at skyde to dyr på en drivjagt igår, en buk og et lam, og han er så kørt på skole i Nordjylland idag,
så jeg har fået æren af at pelse/partere bukken imorgen. Det er en skæv lille buk, 'stængerne' er ca. 3 og 6cm og uden bast. Tror det var fint nok at få den skudt væk.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Boldsen » 14. dec 2011, 14:53

Der er nu grund til også at elske jagten her hjemme :numberone:

Morgenjagt:
Billede

Derefter fik jeg skudt min nye riffelkikkert ind og så skulle kragerne have en tur. Altså ikke med riflen :blink:

Billede

Og kokken fik min hund på vingerne imens jeg satte vildtkameraet op, og han fløj direkte ind i hovedet på mig.

Nu skal jeg lige kigge ved Søen i aften.
Derefter får den ro så Memphis også kan få en and :razz:

I morgen tidlig prøver vi (fatter og jeg) at få et lam.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Memphis » 14. dec 2011, 19:05

Boldsen skrev: Nu skal jeg lige kigge ved Søen i aften.
Derefter får den ro så Memphis også kan få en and :razz:
De kan godt begynde at ryste i bukserne de ænder!

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 15. dec 2011, 14:32

Igen lidt kragejagt. Har fundet ud af at trækket er dårligt med sydvesten vind.
2 krager og måge blev det til - mågen havde smykker på :giggle:
(Har taget kontakt til Zoologisk Museum)
Vedhæftede filer
Billede 002x.jpg
Billede 002x.jpg (74.4 KiB) Vist 6180 gange
Billede 010x.jpg
Havde det sidste tal været 9 istedet for 8 havde det været mit MA-nummer - Mærkeligt
Billede 010x.jpg (52.88 KiB) Vist 6180 gange
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 15. dec 2011, 18:03

Så, nu kom der svar fra Zoologisk Museum. Det var da vidst en halvgammel en.
Vedhæftede filer
Fugl.JPG
Fugl.JPG (93.27 KiB) Vist 6121 gange
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af XaVieR » 15. dec 2011, 19:17

Gud hvor skægt..

Top dollar Mark :numberone:
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af TheDarkSide » 15. dec 2011, 19:39

Sjovt den ikke har fløjet længere væk :what:

Men den er da gammel :shock:

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Boldsen » 19. dec 2011, 14:21

Memphis og jeg var ude og kigge her til morgen. Vi så en el del fasaner og 4 stykker råvildt. Kragerne var ikke så samarbejdsvillige, men vi fik da en hver. Og Memphis skød en kok i et flot sideskud! Tak for en god dag!

Billede
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Paw01
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 342
Tilmeldt: 20. apr 2010, 22:48
Interesser: Jagt og 4-WD
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 12 times
Been thanked: 17 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Paw01 » 19. dec 2011, 19:18

Boldsen og Memphis, går i ikke på normalt arbejde eller hvad.? Eller er i nået pensions alderen.?

Jeg misunder jer meget at i sådan har tid til, fra tid til anden, at sætte jer ud i hverdagene og skyde nogle krager..
Afstanden mellem en jægers eller lystfiskers hænder er ikke størrelsen på fisken eller trofæet, men derimod oplevelsens størrelse!

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Memphis » 19. dec 2011, 19:27

Boldsen skrev:
Memphis og jeg var ude og kigge her til morgen. Vi så en el del fasaner og 4 stykker råvildt. Kragerne var ikke så samarbejdsvillige, men vi fik da en hver. Og Memphis skød en kok i et flot sideskud! Tak for en god dag!
Tak for en kanon dag Stefan. Var super du gad have mig med i dag. Perfekt vejr og selskab og et par skud chancer. Hvad mere kan man bede om? Måske lidt flere krager så vi kunne slå Marc på sæsonen! :twisted:
Paw01 skrev:Boldsen og Memphis, går i ikke på normalt arbejde eller hvad.? Eller er i nået pensions alderen.?
Jeg misunder jer meget at i sådan har tid til, fra tid til anden, at sætte jer ud i hverdagene og skyde nogle krager..
Jeg har 8 - 16 arbejde og 6 ugers ferie om året lige som alle andre. Jeg havde blot tilfældigvis en afspadserings dag som jeg valgte at tage efter Stefan inviterede mig på jagt. Ellers har jeg også normalt kun muligheder for jagt i weekendens og er 30 :fun:

Brugeravatar
Paw01
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 342
Tilmeldt: 20. apr 2010, 22:48
Interesser: Jagt og 4-WD
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 12 times
Been thanked: 17 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Paw01 » 19. dec 2011, 19:35

Memphis skrev:Jeg har 8 - 16 arbejde og 6 ugers ferie om året lige som alle andre. Jeg havde blot tilfældigvis en afspadserings dag som jeg valgte at tage efter Stefan inviterede mig på jagt. Ellers har jeg også normalt kun muligheder for jagt i weekendens og er 30 :fun:
Når når.. Jeg kunne bare se på jeres indlæg at i har skrevet noget alla "her til morgen" i nogen af dem, samtidigt med de er oprettet på en hverdag :)
Men keep up det gode arbejde.
Jeg kan indtil videre kun skrives for 12 krager i år. Men det stykke hvor de har deres største og mest brugte trækrute i år har min fætter ville give fred til kronvildtet. Men nu da de har skudt nok kronvildt der, kan jeg få lov til at sætte mig ud efter krager. Det skal jeg mellem jul og nytår og det glæder jeg mig til !!
Afstanden mellem en jægers eller lystfiskers hænder er ikke størrelsen på fisken eller trofæet, men derimod oplevelsens størrelse!

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 19. dec 2011, 19:37

Memphis skrev: ..Måske lidt flere krager så vi kunne slå Marc på sæsonen! :twisted:
Ja jeg må lige til at stramme lidt op - fik kun en enkelt krage her til morgen. :giggle:
Vejret var nu også elendigt..
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Boldsen » 19. dec 2011, 20:20

Selv tak "Memphis"! :blink:

Ja Marc skal få, skal han :biggrin: Jeg er kun oppe på 6 krager denne sæson. Meeeen... Hvis du stikker mig i klovbærende vildt - så giver jeg en bajer! :razz:

Paw01: Jeg arbejder ikke endnu, og er lige kommet hjem til Danmark, så ja jeg har tid til det jagt jeg orker :twisted:
Derfor skal der skydes et lam en af dagene, og jegerne skal nok også have kylet hagl efter sig.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Fikkelaj
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 191
Tilmeldt: 15. mar 2010, 12:05
Interesser: Jagt, buejagt
Geografisk sted: Jerslev
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Fikkelaj » 26. dec 2011, 13:02

:eek: var lige ude at lufte hunden og bøssen og forbrænde noget af julemaden :) først en tur ned i remissen, der lettede den fint 2 fasanhøns (jeg skyder ikke fasanhøns), derefter 1 agerhøne, hvilket vidunderligt syn :popkorn: imens jeg stod og gloede efter hvor den ville lande igen kom der en sneppe susene forbi mit hoved, jeg hoppede en halv meter pga det chok jeg fik, fik da sendt første skud efter den, forbi, andet skud og et let plask lød, den faldte ned i noget vandpjask lige uden for remissen. Hunden blev sat på opgaven at finde den, og det gjorde den skam også, en fin apportering :)
Nu mente jeg at jeg godt kunne vende roligt hjem af igen.. meeen man kunne jo også lige lade hunden søge hegnet op mod huset. Det var den villig til, måske lidt for villig idet den først satte efter en hare op for enden af hegnet før jeg fik den til at stoppe, på vej tilbage igen vendte den 180grader og gjorde an til stand (det er en labrador) men før den havde trukket standen ordentligt lettede der noget imellem buskene kunne jeg høre. en sneppe fløj ud igennem hegnet og helt lavt ned mod mig. Øv hunden er i skudlinje tænkte jeg, men hov der steg fuglen, bang fint spidsskud, og endnu en sneppe kom på taksen :)

alt i alt 3 skud affyret, 2 snepper på tasken :eek: det var nummer 13 og 14 i på de 4 år jeg har gået på jagt.
Jeg kan desværre ikke ligge billeder ind af dem da min mobil er til reparation og er ikke ejer af et kamera :(
silent killer.... buen er fantastisk!!!

Buffe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 28. jul 2007, 21:56
Interesser: jagt
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Buffe » 28. dec 2011, 13:34

Skønt julevejr......

Var ude og fodre på mit lille revir d. 26. På vej tilbage til bilen, gik jeg langs en bæk med noget skrub på begge sider.
Pludseligt lettede en flot kok foran mig, fik den gamle gebruder o/u til kinden og skød kokken. Idet skudet lød, lettede en høne samme sted, og faldt i 2 skud, min første double på fasaner :DancingBanana:

Igår på jagt med Sørvad jagtforening. Der var set, og skudt til vildt i de 2 første såter. Efter frokost blev jeg sat på post i 3 såt.
Et smaldyr kom lige op til mig, og det rullede i første skud, hvorefter det fik et fangstskud. Under 5 min. efter, kom en sneppe lavt imod mig, drevet var langt tilbage, så jeg skød et spidsskud, men jeg bummede. Sneppen steg hurtigt op over skyttekæden, jeg fik den i et bagskud :eek:

Idag skal jeg spille Lotto... :getout:

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 28. dec 2011, 14:09

Er lige kommet hjem fra en lille formiddags-klapjagt i Torp(nabo by).
Der blev skudt en rå og 4 ænder - jeg stod for de 3 af ænderne med 4 skud. :biggrin:
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af TheDarkSide » 28. dec 2011, 19:03

Er lige kommet hjem fra reviret, dagen begyndte lidt sløjt, da rådyrene havde besluttet ikke at ville over på hverken raspmark eller der hvor fatter sad, på en lyngbakke. Da vi laver en minislapjagt ( 2 mand) ser vi en rå med to lam, men den er uden for skudhold. Nå videre ned og drive noget læbælte/skov af. Ingen dyr i skoven.. Mig ned og sidde for enden af læhegnet med riffel og den gamle går oppefra med hagl. Fire dyr springer over marken, men ingen af os kan nå dem, snydt igen :help: Ud og sidde efter måger, vi skyder 6 skud, men mågerne var hurtigere end det lod til, så de blev pænt hængende :oops: Nå, ind og spise i hytten og se på mange måger lander på marken. Mig ud, med 1'er hagl, da jeg kommer derom, kommer de fire dyr 100 meter ude :wall: Nå ind igen og lægge nye planer. Vi kommer frem til at de er gået i læhegnet igen. Jeg sætter mig på en høj, med udsigt over det meste af reviret (30-40 ha. læhegn, skov og mark). Fatter driver nedefra. To dyr letter i hegnet og styrer mod mig, de stopper i bunden af en slugt, som jeg ikke kan se ned i. Så kommer de efter 2 min ud til mig på ca. 100 meter, jeg siger "hep", og de standser, de står noget spidst. Krydset bliver lagt forrest på boven og jeg trykker på afbryderne. Dyret springe op og når 15 meter længere væk, inden det går op for den at den er færdig. Den andet dyr går tættere på det første og jeg har da også krydset på dyret, meeen nu har jeg skudt 3 dyr på den mark i år, så det må være fint med et dyr. Så kommer der ligepludselig to dyr mere nede fra slugten, men de får lov til at passere på 15-20 meters afstand :eek: Først da jeg går hen til dyret, hopper det andet dyr væk. Vi brækker dyret og er engentligt enige om at det er et bukkelam, men da vi kommer hjem, kan vi se at det har smidt opsatsen, så der har været tale om en buk, men stænger har været meget tynde og små, da det der var tilbage var ca. 5-10 mm tyk, så det har været en lille spidsbuk.
Har ingen billeder og gider ikke tage nogen :oops:

Jeg overvejer dog om den er værdig til at blive afkogt og monteret, det er jo en buk :oops: Hvad synes I? Plejer i at afkoge bukke, der har smidt?

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 28. dec 2011, 20:46

TheDarkSide skrev: Jeg overvejer dog om den er værdig til at blive afkogt og monteret, det er jo en buk :oops: Hvad synes I? Plejer i at afkoge bukke, der har smidt?
Tillykke med dyret. :razz:
Jeg koger dem altid af - uanset størrelse eller om den helt har smidt.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af TheDarkSide » 29. dec 2011, 10:06

Marc. skrev:
TheDarkSide skrev: Jeg overvejer dog om den er værdig til at blive afkogt og monteret, det er jo en buk :oops: Hvad synes I? Plejer i at afkoge bukke, der har smidt?
Tillykke med dyret. :razz:
Jeg koger dem altid af - uanset størrelse eller om den helt har smidt.
Jeg tror nu også jeg skal have den som minde om en spændende jagt. Det er jo min første sæson med riffel og mit 3. rådyr. Den vejede 15,5 kg brækket her til morgen, så det er jo en meget fin vægt, taget i betragtning at den kommer fra nordvest jylland.. Men vi fodrer jo også lidt og ar anlagt fodermark. Vi har endnu til gode at skyde et dyr med en brækket vægt under 13 kg, selvom vi har skudt flere lam, tidligt på sæsonen (okt)..

Brugeravatar
LBJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 775
Tilmeldt: 14. jan 2009, 08:51
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Sdr.Jylland
Has thanked: 93 times
Been thanked: 14 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af LBJ » 30. dec 2011, 11:16

TheDarkSide skrev:Er lige kommet hjem fra reviret, dagen begyndte lidt sløjt, da rådyrene havde besluttet ikke at ville over på hverken raspmark eller der hvor fatter sad, på en lyngbakke. Da vi laver en minislapjagt ( 2 mand) ser vi en rå med to lam, men den er uden for skudhold. Nå videre ned og drive noget læbælte/skov af. Ingen dyr i skoven.. Mig ned og sidde for enden af læhegnet med riffel og den gamle går oppefra med hagl. Fire dyr springer over marken, men ingen af os kan nå dem, snydt igen :help: Ud og sidde efter måger, vi skyder 6 skud, men mågerne var hurtigere end det lod til, så de blev pænt hængende :oops: Nå, ind og spise i hytten og se på mange måger lander på marken. Mig ud, med 1'er hagl, da jeg kommer derom, kommer de fire dyr 100 meter ude :wall: Nå ind igen og lægge nye planer. Vi kommer frem til at de er gået i læhegnet igen. Jeg sætter mig på en høj, med udsigt over det meste af reviret (30-40 ha. læhegn, skov og mark). Fatter driver nedefra. To dyr letter i hegnet og styrer mod mig, de stopper i bunden af en slugt, som jeg ikke kan se ned i. Så kommer de efter 2 min ud til mig på ca. 100 meter, jeg siger "hep", og de standser, de står noget spidst. Krydset bliver lagt forrest på boven og jeg trykker på afbryderne. Dyret springe op og når 15 meter længere væk, inden det går op for den at den er færdig. Den andet dyr går tættere på det første og jeg har da også krydset på dyret, meeen nu har jeg skudt 3 dyr på den mark i år, så det må være fint med et dyr. Så kommer der ligepludselig to dyr mere nede fra slugten, men de får lov til at passere på 15-20 meters afstand :eek: Først da jeg går hen til dyret, hopper det andet dyr væk. Vi brækker dyret og er engentligt enige om at det er et bukkelam, men da vi kommer hjem, kan vi se at det har smidt opsatsen, så der har været tale om en buk, men stænger har været meget tynde og små, da det der var tilbage var ca. 5-10 mm tyk, så det har været en lille spidsbuk.
Har ingen billeder og gider ikke tage nogen :oops:

Jeg overvejer dog om den er værdig til at blive afkogt og monteret, det er jo en buk :oops: Hvad synes I? Plejer i at afkoge bukke, der har smidt?
Der er faktisk enkelte bukkelam der fejer sin lamme opsats og smider den igen med det samme(dog har jeg først set dem gøre det midt i januar) og jeg så faktisk et bukkelam her til morgen med 1-2 cm "opsats" som var fejet.
Men hvis det er en kastebuk du har skudt, så kan du jo godt hænge den op om du har lyst som et minde om en god jagtdag.
Hvis jeg er uheldig og skyde en kastebuk, så koger jeg dem af og gemmer hovedet da det sommetider af uransaglige grunde sker at man lige pludselig selv, eller har en kammerat, som står og mangler skallen af en buk fordi det orginale hovedet af en eller anden grund er gået i stykker.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af TheDarkSide » 30. dec 2011, 11:29

LBJ skrev: Der er faktisk enkelte bukkelam der fejer sin lamme opsats og smider den igen med det samme(dog har jeg først set dem gøre det midt i januar) og jeg så faktisk et bukkelam her til morgen med 1-2 cm "opsats" som var fejet.
Men hvis det er en kastebuk du har skudt, så kan du jo godt hænge den op om du har lyst som et minde om en god jagtdag.
Hvis jeg er uheldig og skyde en kastebuk, så koger jeg dem af og gemmer hovedet da det sommetider af uransaglige grunde sker at man lige pludselig selv, eller har en kammerat, som står og mangler skallen af en buk fordi det orginale hovedet af en eller anden grund er gået i stykker.
Det lyder som en god ide, det med at gemme skallen :thumbup: Jeg tror også at der er tale om en lammeopsats den har smidt, mest fordi hovedet lignede et lammehoved (kort og lidt "buttet") og den virkede også lamme-agtigt i sin adfærd.

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Billeder fra sæsonen 2011/2012

Indlæg af Marc » 30. dec 2011, 18:05

Kragejagten blev vidst til mågejagt idag - 7 måger og en due blev det til.
Ingen krager. :???:
Vedhæftede filer
IMG_3390x.jpg
Beklager det lidt hurtige billede idag. Gad ikke det lave 'parade' i regnvejr.
IMG_3390x.jpg (99.21 KiB) Vist 5218 gange
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Besvar