Kender I dette jagtkonsortie?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 2. okt 2011, 01:31

Var af sted på flugtskydningsbanen i Horsens i dag (2 uge i træk, yeah!) og hold da op den var mega fed.

Vi startede ud med sideduer, så spidsduer, bagduer (Jeg klarede endda et par dubletter, så føler man sig badass bagefter) og tilsidst noget de kaldte sportsskydning. 5 poster med jeg tror 10 forskellige kastepositioner, 5 skud på hver post med en dublet til sidst hold da ferie det var fedt.

Vi var endda så heldig at en instruktør brugte 1 time sammen med os helt gratis og gav os en masse fifs og vejret var heller ikke helt tosset. Håber I andre fik nydt dagen på jagt og fik nedlagt noget godt bytte.

Når du skrive skydeskole er det så en time med en instruktør på en hvilken som helst flugtskydningsbane du mener eller noget helt andet?

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Slettes3 » 2. okt 2011, 11:32

Chrstn_Olsen skrev:Priserne må godt nok være nogen andre i Jylland. For 2.500 får du kun en dagsjagt på Sjælland og så skal du holde dig under 7-8 fasaner/ænder for de koster typisk 2-400 stk.

Så hvis det er bare en ok jagt, er det bare med at klappe til.
En dagsjagt til kr.2500!...Jeg har faktisk fået fortalt på et af de bedre godser, kan en dagsrate være kr 4500 +kr500 pr. fasan :giggle: .
Jeg ville aldrig betale penge for at skyde fasaner til at begynde med, så de sidste kr 4500 skulle så være for at klæde mig pænt ud og blive set med en englænder under armen, og for øvrigt at være enig med alt hvad der bliver sagt under frokosten.. :rolf:

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Boldsen » 2. okt 2011, 11:59

Memphis skrev:Var af sted på flugtskydningsbanen i Horsens i dag (2 uge i træk, yeah!) og hold da op den var mega fed.

Vi startede ud med sideduer, så spidsduer, bagduer (Jeg klarede endda et par dubletter, så føler man sig badass bagefter) og tilsidst noget de kaldte sportsskydning. 5 poster med jeg tror 10 forskellige kastepositioner, 5 skud på hver post med en dublet til sidst hold da ferie det var fedt.

Vi var endda så heldig at en instruktør brugte 1 time sammen med os helt gratis og gav os en masse fifs og vejret var heller ikke helt tosset. Håber I andre fik nydt dagen på jagt og fik nedlagt noget godt bytte.

Når du skrive skydeskole er det så en time med en instruktør på en hvilken som helst flugtskydningsbane du mener eller noget helt andet?

Sådan!
Instruktørene der ude har som regl en rød vest på, men der er andre meget dygtige skytter derude, som hjælper med et par hjælpende ord - hvis I har svært ved at ramme duerne.

Køb en gul pind næste gang - fyld en masse duer på - SKYD!!
Så er man kørende.

Jeg har aldrig skudt sportskydning. Vi plejer at slutte af med nordisk trap med nikkedukker.
Du finder hurtigt ud af at træning hjælper, så dubletterne også støver :thumbup:
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Thomsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 867
Tilmeldt: 28. jun 2009, 15:46
Interesser: KABOOOM!!
Geografisk sted: København

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Thomsen » 2. okt 2011, 20:10

Rigbymauser skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Priserne må godt nok være nogen andre i Jylland. For 2.500 får du kun en dagsjagt på Sjælland og så skal du holde dig under 7-8 fasaner/ænder for de koster typisk 2-400 stk.

Så hvis det er bare en ok jagt, er det bare med at klappe til.
En dagsjagt til kr.2500!...Jeg har faktisk fået fortalt på et af de bedre godser, kan en dagsrate være kr 4500 +kr500 pr. fasan :giggle: .
Jeg ville aldrig betale penge for at skyde fasaner til at begynde med, så de sidste kr 4500 skulle så være for at klæde mig pænt ud og blive set med en englænder under armen, og for øvrigt at være enig med alt hvad der bliver sagt under frokosten.. :rolf:

Jeg fatter ikke hvor i har de priser fra... i mit konsortie, kan man købe dags jagter på fasaner for 1800 kr og så vidt jeg ved kan man købe fasanen bagefter til 4 for en hund !!
I used to kill for money... but you`re my friend..... I`ll kill you for nothing.......

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Styer SSG » 3. okt 2011, 00:10

Memphis skrev:
Når du skrive skydeskole er det så en time med en instruktør på en hvilken som helst flugtskydningsbane du mener eller noget helt andet?
Nu ved jeg ikke om det bliver ( for meget )reklame,men jeg har selv være hos Rasmus Bjergegaard ( skydeinstruktion.dk) i Brande 3 gange. Det er f.eks. 1 time med dig alene og ingen andre skytter. Det koster men er alle pengene værd.
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

LQS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 776
Tilmeldt: 3. sep 2008, 19:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 25 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af LQS » 3. okt 2011, 00:35

Thomsen skrev:
Rigbymauser skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Priserne må godt nok være nogen andre i Jylland. For 2.500 får du kun en dagsjagt på Sjælland og så skal du holde dig under 7-8 fasaner/ænder for de koster typisk 2-400 stk.

Så hvis det er bare en ok jagt, er det bare med at klappe til.
En dagsjagt til kr.2500!...Jeg har faktisk fået fortalt på et af de bedre godser, kan en dagsrate være kr 4500 +kr500 pr. fasan :giggle: .
Jeg ville aldrig betale penge for at skyde fasaner til at begynde med, så de sidste kr 4500 skulle så være for at klæde mig pænt ud og blive set med en englænder under armen, og for øvrigt at være enig med alt hvad der bliver sagt under frokosten.. :rolf:

Jeg fatter ikke hvor i har de priser fra... i mit konsortie, kan man købe dags jagter på fasaner for 1800 kr og så vidt jeg ved kan man købe fasanen bagefter til 4 for en hund !!
de 25kr stykket lyder rigtigt nok.... døde altså.
de 400kr lyder også rigtig nok... levende/som skydefugle altså.
det er dyrt, men nok tæt på gennemsnitsprisen.
MVH søren

Brugeravatar
LBJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 775
Tilmeldt: 14. jan 2009, 08:51
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Sdr.Jylland
Has thanked: 93 times
Been thanked: 14 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af LBJ » 3. okt 2011, 07:35

250-300 kr plus moms pr fasan + ca 500 kr om man vil have en loader med. er vel meget normalt at betale på godserne rundt om i danmark.

Monsted
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 9. jun 2010, 11:27
Interesser: Mmmm, dyreryg.
Geografisk sted: Århus
Been thanked: 3 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Monsted » 3. okt 2011, 16:15

Jeg er medlem af Overgaard's sydlige konsortie (der er to, med 1200 hektar hver...), så hvis det er mine "kolleger" det handler om vil jeg da meget gerne høre hvad problemet er så jeg kan bringe det op til næste generalforsamling.

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 7. okt 2011, 14:27

Nu er der kun 1 uge til jeg skal til USA i 14 dage.

Ville lige høre en gang til om der er nogen der har erfaring med at købe kikkertsigte i USA personligt og om det giver nogle problemer når man tropper op i lufthavnen.

Yderligere hvis jeg nu vælger at ville gå igennem tolden så skal jeg naturligvis betale 25 % i moms, men hvad er tolden / afgiften på sådan et fint kikkertsigte der koster omkring 4000 kroner i USA?

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Boldsen » 7. okt 2011, 14:48

Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 7. okt 2011, 16:25

Sådan! :giggle: Mange tak for det. Så jeg husker bare at have det i min kuffert og ikke min håndbagage og forhåbentlig burde det ikke give mig nogle problemer.

Så er det bare om jeg skal gå gennem den røde eller grønne indgang når jeg kommer til Danmark igen :)

P.s Jeg giver din far et ring i denne weekend :blink:

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af YoungDane » 14. okt 2011, 10:41

Told på optik importeret fra USA, er 4 %. Dertil kommer moms på 25 %.

Men du køber bare kikkerten derovre, får sat de montageringe på, som du gerne vil have, og så gør du den beskidt og får den til at se brugt ud. (Med måde selvfølgeligt, da det jo er en sigtekikkert;-)

Og så rykker du den i din kuffert, sammen med alt det andet "brugte" jagtudstyr du køber derovre, og da du selvfølgeligt har haft det hele med fra DK, så er der ingen problemer i det når du tager det med hjem igen. (Det er en god idé at fjerne prismærkerne :giggle: )

Bare husk, at hvis der bliver bøvl - så er der en nedre beløbsgrænse der er lovlig - den skal du IKKE bruge på din sigtekikkert, da der kun er 4 % told på den, hvorimod der er 12 % på resten af dine indkøb.

Ok?

Ares
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. feb 2017, 17:05
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Ares » 12. feb 2017, 17:23

Odyssey skrev:Jeg har været med i et konsortie der lyder som det du beskriver, på norddjursland, nærmere bestemt Udbyhøj.

Smid mig lige en PM med navnet på ham du snakkede med, så skal jeg fortælle dig om det var det samme.
For vi blev dæleme taget ved næsen, kan jeg love dig.....
Hej....det er godt nok en gammel tråd, men jeg er meget interesseret i at høre din historie, kan se konsortiet leder efter nye medlemmer, og jeg overvejer at blive medlem, så skriv gerne.

Bh

Ares

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Thors24 » 12. feb 2017, 19:43

Jeg har lige tjekket jagtformidling.dk, og kan se at der søges medlemmer til både Overgård og Holdbækgård, så jeg ved ikke hvilket du tænker på, eller hvilket konsortie der er tale om i starten af tråden.
Jeg var med på Holdbækgård sæsonen 15/16, og jeg var vældig godt tilfreds.
Snak med Henrik formand, og forhold dig til om det er måden for dig at komme på jagt på. 30-40 jægere er mange, men arelerne er store, så det fungere godt. Der er nogle der syntes det er for mange.
Jeg ved også at der for år tilbage, har været nogle uoverensstemmelser i konsortiet, men det er fortid.
Havde jeg "tid" nok, var jeg stadig medlem.

Ares
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. feb 2017, 17:05
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Ares » 12. feb 2017, 21:23

Thors24 skrev:Jeg har lige tjekket jagtformidling.dk, og kan se at der søges medlemmer til både Overgård og Holdbækgård, så jeg ved ikke hvilket du tænker på, eller hvilket konsortie der er tale om i starten af tråden.
Jeg var med på Holdbækgård sæsonen 15/16, og jeg var vældig godt tilfreds.
Snak med Henrik formand, og forhold dig til om det er måden for dig at komme på jagt på. 30-40 jægere er mange, men arelerne er store, så det fungere godt. Der er nogle der syntes det er for mange.
Jeg ved også at der for år tilbage, har været nogle uoverensstemmelser i konsortiet, men det er fortid.
Havde jeg "tid" nok, var jeg stadig medlem.

Tak for svar...har tidligere læst, at der for flere år siden var problemer på Holbækgaard, så jeg tror der er forveksling med Overgaard.

Besvar