Kender I dette jagtkonsortie?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 28. sep 2011, 15:38

Hej allesammen,

jeg har i de sidste 2 uger sidde og smuglæst på dette fine forum og fundet en masse gode informationer. Det har resulteret i at jeg har købt mig et splinternyt haglgevær en Beretta Silver Pigeon 12/76 med et 71 cm løb. Er rigtig fint gevær som jeg fik chancen for at prøve skyde samme dag på flugtskydningsbanen i Elev ved Århus.

Nu er det sådan at jeg og mine venner alle er nyjægere (Jeg fik tegnet her i foråret) og ingen af os selv har jagt og ej heller hund. I den forbindelse har jeg holdt rigtig meget øje med Jagtformidlingens hjemmeside for at se om jeg enten kunne finde et konsortie eller nogle dags jagter vi kunne komme på.

Jeg faldt så over en annonce angående nogle fællesjagter på norddjursland her i efteråret til 650 kr pr jagt. Jeg ringede på nummeret for at høre lidt nærmere samt hvilke datoer der var tale om. Jeg fik så fat i en rigtig flink og snakkesalig herre der kunne fortælle at de afholdte 9 fællesjagter denne sæson og at det var muligt at købe et medlemskab i konsortiet for 5000 kroner hvor dette medlemskab blev delt af 2 personer der begge kunne deltage i alle 9 fællesjagter, samt selv tage på ande/gåse-træk + skyde et rådyr. Han nævnte også at de har, og hold nu fast, 1250 HA jagt i deres konsortie. Siden det er så stort et område og et konsortie med ca. 40 medlemmer, ville jeg høre om der er nogle af jer der kender til sådan et konsortie på Nordjursland og i det tilfælde hvad i kender til det?

Min plan er at bestille en enkelt jagt til de 650 kroner og derefter købe et sådan dele-medlemskab med en ven til 5000 kroner, hvis vi har en god oplevelse med den første jagt. Det vil give os en indgangsbillet til at lære en række folk at kende, komme på nogle sikre jagter, lære af nogle erfarende herrer samt mulighed for invitationer til andre jagter i både Østjylland samt Sverige. Hvad synes I om den ide?

Jeg fik desværre ikke noget navn på konsortiet men kunne bare godt tænke mig noget baggrundsinfo fra en anden kilde, ikke at jeg tror der er noget suspekt, men flere input skader aldrig.

Derudover må I selvfølgelig meget gerne komme med andre råd eller forslag.

P.s Jeg håber jeg valgte det korrekte forum til denne tråd.

Brugeravatar
Razzer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 133
Tilmeldt: 17. apr 2009, 11:00
Interesser: jagt, grej, jagthunde, mad
Geografisk sted: Skive
Been thanked: 4 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Razzer » 28. sep 2011, 16:37

Fik du fat i hvilket gods/ hvilken skov jagten er i?
Jeg har selv været med som gæst et par gange på Overgaard på djursland. Jagten på godset er delt i to konsortier med ca det areal du beskriver. De gange jeg var med var det nogle gode jagter. Der står rigtig meget råvildt på overgaard, fasanerne var der ikke så meget held ved. Men der var mange ænder derude også. Men 5000 for 1 konsortieplads + fast gæsteplads lyder meget rimeligt i mine ører.
Alt der smager godt, Er sundt!

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Odyssey » 28. sep 2011, 16:50

Jeg har været med i et konsortie der lyder som det du beskriver, på norddjursland, nærmere bestemt Udbyhøj.

Smid mig lige en PM med navnet på ham du snakkede med, så skal jeg fortælle dig om det var det samme.
For vi blev dæleme taget ved næsen, kan jeg love dig.....

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 28. sep 2011, 16:54

Jeg fik sendt dig en PM med det info jeg har på dem.

Hvorledes blev i narret?

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Odyssey » 28. sep 2011, 17:31

PM sendt retur

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Rahan » 28. sep 2011, 17:41

Memphis skrev: Hvorledes blev i narret?

:popkorn:

Brugeravatar
Swift
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 322
Tilmeldt: 20. sep 2005, 18:47
Geografisk sted: Den jyske hede
Has thanked: 2 times
Been thanked: 82 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Swift » 29. sep 2011, 07:11

Razzer skrev:Fik du fat i hvilket gods/ hvilken skov jagten er i?
Jeg har selv været med som gæst et par gange på Overgaard på djursland. Jagten på godset er delt i to konsortier med ca det areal du beskriver. De gange jeg var med var det nogle gode jagter. Der står rigtig meget råvildt på overgaard, fasanerne var der ikke så meget held ved. Men der var mange ænder derude også. Men 5000 for 1 konsortieplads + fast gæsteplads lyder meget rimeligt i mine ører.
Overgård gods ligger ikke på Djursland - det grænser op til Mariager fjords sydside.

Swift

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af 458hunter » 29. sep 2011, 09:54

Priserne må godt nok være nogen andre i Jylland. For 2.500 får du kun en dagsjagt på Sjælland og så skal du holde dig under 7-8 fasaner/ænder for de koster typisk 2-400 stk.

Så hvis det er bare en ok jagt, er det bare med at klappe til.

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 29. sep 2011, 13:45

Nu er jeg en meget grøn jæger der endnu har sin første jagt til gode, men jeg synes også det virker som tendensen er at dagsjagterne er noget dyrere på Sjælland end det er i Jylland. Vi har jo også herovre noget mere land som ikke er beboet og som egner sig til jagt. Så udbuddet er nok bedre her end efterspørgslen.

Hvis nogen af jer kender et godt sted i Midtjylland hvor det er muligt at købe sig til dagsjagter til fornuftige penge må I endelig sige til. Alt har interesse hvad end det er klapjagt, afdrivning eller andetræk.

Jeg var i dag ned med min formular for købet af mit nye jagtgevær. Jeg har det p.t opbevaret hos en ven der har et godkendt våbenskab og jeg havde skrevet hans adresse på som opbevarings adressen. Men så begyndte ham politimanden at snakke om delt ejerskab og at min ven også skal have våbentilladelse til mit jagtgevær. Han valgte dog at sende det til våbenafdelingen (Han var i serviceafdelingen) og sagde at de ville kontakte mig hvis der skulle gøre mere ved det. Jeg var ellers af den forståelse at jeg fint kunne have det opbevaret hos min ven, uden han skal foretage sig noget, så længe politiet er informeret om opholdsadressen for våbnet?

4 hurtige andre spørgsmål

Chokes, hvilke anbefaler i til hvilken type jagt og i hvilket løb?

Jagtkniv, kan I anbefale en god fornuftig størrelse til et rimeligt beløb?

Jagtammunition til kaliber 12/76 nogle fornuftige mærker samt størrelse til fuglejagt ( 5/6?)

Jeg skal til USA om en måned. Jeg vil gerne i løbet af næste år tage riffeltegn. Optiske sigtemidler er jo latterligt meget billigere derovre. Bør jeg overveje at købe et sigtemiddel allerede nu uden jeg har en riffel? Hvad skal man huske at tage højde for.

Puha, det var meget, men sådan er det vel at være nyjæger :) Håber I vil dele ud af jeres erfaring.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Boldsen » 29. sep 2011, 14:10

Memphis skrev:Nu er jeg en meget grøn jæger der endnu har sin første jagt til gode, men jeg synes også det virker som tendensen er at dagsjagterne er noget dyrere på Sjælland end det er i Jylland. Vi har jo også herovre noget mere land som ikke er beboet og som egner sig til jagt. Så udbuddet er nok bedre her end efterspørgslen.

Hvis nogen af jer kender et godt sted i Midtjylland hvor det er muligt at købe sig til dagsjagter til fornuftige penge må I endelig sige til. Alt har interesse hvad end det er klapjagt, afdrivning eller andetræk.

Jeg var i dag ned med min formular for købet af mit nye jagtgevær. Jeg har det p.t opbevaret hos en ven der har et godkendt våbenskab og jeg havde skrevet hans adresse på som opbevarings adressen. Men så begyndte ham politimanden at snakke om delt ejerskab og at min ven også skal have våbentilladelse til mit jagtgevær. Han valgte dog at sende det til våbenafdelingen (Han var i serviceafdelingen) og sagde at de ville kontakte mig hvis der skulle gøre mere ved det. Jeg var ellers af den forståelse at jeg fint kunne have det opbevaret hos min ven, uden han skal foretage sig noget, så længe politiet er informeret om opholdsadressen for våbnet?

4 hurtige andre spørgsmål

Chokes, hvilke anbefaler i til hvilken type jagt og i hvilket løb?

Jagtkniv, kan I anbefale en god fornuftig størrelse til et rimeligt beløb?

Jagtammunition til kaliber 12/76 nogle fornuftige mærker samt størrelse til fuglejagt ( 5/6?)

Jeg skal til USA om en måned. Jeg vil gerne i løbet af næste år tage riffeltegn. Optiske sigtemidler er jo latterligt meget billigere derovre. Bør jeg overveje at købe et sigtemiddel allerede nu uden jeg har en riffel? Hvad skal man huske at tage højde for.

Puha, det var meget, men sådan er det vel at være nyjæger :) Håber I vil dele ud af jeres erfaring.

Der er RIGTIG mange spørgsmål, og det bliver der ved med at være. Så der er altid nget at spørge om her inde på NVF :NVFrules:

Jeg kender intet til jagttøjs ingen du forespørger, men det lyder umiddelbart godt. Køb en enkelt jagt, og mød menneskerne, se området, "tæl" vildet og overvej om det er værd 5000 kr for 9 jagter + det løse.

Hvis i mangler en lille hyggelig jagtforening med gode mennesker i det nordjyske, så sig endelig til! Det koster bestemt ikke alverden og der er 4 fællesjagter fordelt over efteråret.

Mht jagtkniv så vælg en der ligger godt i hånden, ikke er for stor, kan bruges til at stikke råvildt (aflive) og som har en god sikkerhed så ens hånd ikke smutter selvom den er smurt ind i blod.

Chokes: Hvad er din nuværende boring? Er der ikke chokes til dit gevær? Har selv en Silver Pigeon. (Skyder selv i Horsens en gang imellem, bare ikke I år da jeg er udenlands)

Jeg skyder med forskellige størrelser hagl. 3' til råvildt. 4-5 til fasan/ænder. (til dels en 4'er til råvildt). Jeg har dog også været med til at skyde fasaner med 7'er hagl med succes. Jeg håber det giver lidt målestoksforhold. Jeg vil hellere bruge en kraftig patron - men der er 7'er hagl til fasan godt nok lidt modsigende :impatient:

Jeg synes helt bestemt at du skal kigge efter optik i USA, hvis du påtænker og skal have riffeltegn. Hvis jeg skulle til USA så blev det en Trijicon Accupoint 2.5-10x56 - den skulle være super og så ruinerer den ikke en :biggrin:
Ellers så er der mange pakkeløsninger med riffel+kikkert bøde i brugt- og privatsektoren.


EDIT: Velkommen til og tillykke med jagttegnet!
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 29. sep 2011, 15:27

Boldsen skrev: Hvis i mangler en lille hyggelig jagtforening med gode mennesker i det nordjyske, så sig endelig til! Det koster bestemt ikke alverden og der er 4 fællesjagter fordelt over efteråret.


Hvor ligger den helt præcis? Hvilken slags jagter er fællesjagterne og findes der en hjemmeside?
Boldsen skrev:Chokes: Hvad er din nuværende boring? Er der ikke chokes til dit gevær? Har selv en Silver Pigeon. (Skyder selv i Horsens en gang imellem, bare ikke I år da jeg er udenlands)
Jeg har en 4'er(****) og en 3'er(***) i. Mener det er en halv i underste løb og en kvart i øverste? Jeg har ikke fast boring men 5 chokes jeg kan vælge imellem.
Boldsen skrev: Jeg skyder med forskellige størrelser hagl. 3' til råvildt. 4-5 til fasan/ænder. (til dels en 4'er til råvildt). Jeg har dog også været med til at skyde fasaner med 7'er hagl med succes. Jeg håber det giver lidt målestoksforhold. Jeg vil hellere bruge en kraftig patron - men der er 7'er hagl til fasan godt nok lidt modsigende :impatient:
Jeg tror bare jeg skal have købt lidt forskelligt ammo og testet det af. Jeg har bare ikke noget sted hvor jeg kan prøveskyde p.t :(
Boldsen skrev: Jeg synes helt bestemt at du skal kigge efter optik i USA, hvis du påtænker og skal have riffeltegn. Hvis jeg skulle til USA så blev det en Trijicon Accupoint 2.5-10x56 - den skulle være super og så ruinerer den ikke en :biggrin:
Jeg skal til Houston i 6-7 dage, så til Dallas for at se Cowboys - Rams og så 4 dage i NY. Nu er jeg også grøn til det med optiske sigtemidler, men jeg ved at Leupolds skulle være rigtig fornuftigt. Jeg kikkede på en outlet i går hvor man kunne få f.eks. en Leupold VX-3L 4.5x-14x 50mm til 780 dollars som rundt regnet er 4250 kroner. Så man sparer over 50 %.

http://www.basspro.com/Leupold-VX3L-Rif ... 892/122696
Boldsen skrev:EDIT: Velkommen til og tillykke med jagttegnet!
Mange tak og tak fordi du gad svare på mine mange spørgsmål

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Boldsen » 29. sep 2011, 15:49

Memphis skrev:
Boldsen skrev: Hvis i mangler en lille hyggelig jagtforening med gode mennesker i det nordjyske, så sig endelig til! Det koster bestemt ikke alverden og der er 4 fællesjagter fordelt over efteråret.


Hvor ligger den helt præcis? Hvilken slags jagter er fællesjagterne og findes der en hjemmeside?
Jagterne er fællesjagter hvor der kan skydes ræv, sneppe, dobbelt bekasin, fasaner, råvildt og ænder. Der foregå des ingen hjemmeside, men du kan give et kald til formanden (min far) og høre ad hvis det har interesse! Foreningen kan du få navn på i en PB når jeg har sendt dette ud i æteren :blink:
Boldsen skrev:Chokes: Hvad er din nuværende boring? Er der ikke chokes til dit gevær? Har selv en Silver Pigeon. (Skyder selv i Horsens en gang imellem, bare ikke I år da jeg er udenlands)
Jeg har en 4'er(****) og en 3'er(***) i. Mener det er en halv i underste løb og en kvart i øverste? Jeg har ikke fast boring men 5 chokes jeg kan vælge imellem. Jeg kan desværre ikke huske hvad det er, men jeg har det samme til min. Jeg ville beholde de chokes der er til. Havde du tænkt på noget andet siden du spørger?
Jeg skyder selv med de to trangboringer der er mest åbne. Er der en stjerne på en af dem? Hvis ja, så mener jeg det er fuld trangboring.

Boldsen skrev: Jeg skyder med forskellige størrelser hagl. 3' til råvildt. 4-5 til fasan/ænder. (til dels en 4'er til råvildt). Jeg har dog også været med til at skyde fasaner med 7'er hagl med succes. Jeg håber det giver lidt målestoksforhold. Jeg vil hellere bruge en kraftig patron - men der er 7'er hagl til fasan godt nok lidt modsigende :impatient:
Jeg tror bare jeg skal have købt lidt forskelligt ammo og testet det af. Jeg har bare ikke noget sted hvor jeg kan prøveskyde p.t :(
Rigtig god idé. Havde selv tænkt at jeg vil have testet hvad der går bedst ( det burde være meget ens i vores gevære (dog kan der være også være betydenlig forskel!!!). Vi (min far og jeg) har lidt jagt syd for Aarhus.
Boldsen skrev: Jeg synes helt bestemt at du skal kigge efter optik i USA, hvis du påtænker og skal have riffeltegn. Hvis jeg skulle til USA så blev det en Trijicon Accupoint 2.5-10x56 - den skulle være super og så ruinerer den ikke en :biggrin:
Jeg skal til Houston i 6-7 dage, så til Dallas for at se Cowboys - Rams og så 4 dage i NY. Nu er jeg også grøn til det med optiske sigtemidler, men jeg ved at Leupolds skulle være rigtig fornuftigt. Jeg kikkede på en outlet i går hvor man kunne få f.eks. en Leupold VX-3L 4.5x-14x 50mm til 780 dollars som rundt regnet er 4250 kroner. Så man sparer over 50 %.

http://www.basspro.com/Leupold-VX3L-Rif ... 892/122696
Helt klart en god idé, jeg ville dog ikke købe 4en kikkert der starter med 4,5 i forstørrelse. Men hvis du skal skyde lange hold så er det fint. Men i mine øjne til
"normal" jagt et overkill.


Boldsen skrev:EDIT: Velkommen til og tillykke med jagttegnet!
Mange tak og tak fordi du gad svare på mine mange spørgsmål
Det var så lidt. Ingen besvær. Vil gerne hjælpe hvor jeg kan
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 29. sep 2011, 22:33

Hvis du har lyst til at få en makker med til lidt testskydning af ammunition en dag er jeg frisk. Hver en lejlighed for at jeg kan komme ud og arbejde med mit nye gevær, tager jeg i mod med kyshånd. Jeg bor også selv i Århus som du, så afstanden er ikke helt skør.

Er der egentlig nogen flugtskydningsbaner i rimelig afstand fra Århus der har åbent her efter 1 Oktober? Elev havde desværre sidste åbningsdag indtil Februar den da jeg fik mit gevær og jeg vil gerne ud at øve mig noget mere.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Boldsen » 29. sep 2011, 23:10

Kig på Horsens skydebane, kan desværre ikke huske hvad den hedder præcist.
Vi kunne nok godt finde ud af noget, men det bliver ikke før i januar så. Jeg er først hjemme i december en gang.
Du får lige PB med jagtforening!!
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Ledsmoke » 30. sep 2011, 09:03

Hejsa og velkommen til. :welcome:
Horsens flugtskydnings center: http://www.oefc.dk/ :biggrin:

Hyg dig
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Brugeravatar
Labgirl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 22. okt 2009, 13:22
Interesser: Jagt,hund
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Labgirl » 30. sep 2011, 12:21

Odyssey skrev:Jeg har været med i et konsortie der lyder som det du beskriver, på norddjursland, nærmere bestemt Udbyhøj.

Smid mig lige en PM med navnet på ham du snakkede med, så skal jeg fortælle dig om det var det samme.
For vi blev dæleme taget ved næsen, kan jeg love dig....
Og her er det at dine erfaringer kan komme andre til gode. Hvis altså de deles på forum og ikke kun via PB.

Er der en mulighed for, at vi andre kan få en smule indblik i sagen og forhåbentligt undgå samme kedelige oplevelse som du har haft?

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Caspian1911 » 30. sep 2011, 13:23

Labgirl skrev:
Odyssey skrev:Jeg har været med i et konsortie der lyder som det du beskriver, på norddjursland, nærmere bestemt Udbyhøj.

Smid mig lige en PM med navnet på ham du snakkede med, så skal jeg fortælle dig om det var det samme.
For vi blev dæleme taget ved næsen, kan jeg love dig....
Og her er det at dine erfaringer kan komme andre til gode. Hvis altså de deles på forum og ikke kun via PB.

Er der en mulighed for, at vi andre kan få en smule indblik i sagen og forhåbentligt undgå samme kedelige oplevelse som du har haft?
Nær Udbyhøj kunne godt være Overgård Gods, som ikke ligger på Djursland.
Stort set alt der foregår deroppe, er lidt suspekt.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 30. sep 2011, 13:33

Jeg vil lade Odyssey selv vurdere om han vil fortælle om hans uheldige oplevelse.

Mange tak for info angående Horsens flugtskydningsbane. Skal helt sikkert derned og øve mig på lørdag.

Angående køb af sigtekikkert i USA, blev der nævnt at 4.5x-14x 50 var overkill. Hvad har man behov for som en nyjæger der ønsker at jage med riffel i Danmark med en kaliber 6.5 x 55, 30.06 eller .308 WIN. Overvejer en Leupold da jeg kun har hørt godt om deres kvalitet og garanti. Desuden er de lidt billigere end Swaroski & Zeiss. Nu har jeg jo netop chancen for at købe én i USA her om en måned. Er der egentlig nogle problemer i at tage sådan en kikkert med i en bagage med hjem?

De er jo lidt emsige i USA.

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Boldsen » 30. sep 2011, 16:30

Hvis du bliver nappet i tolden, og (ret hvis hvis jeg er forkert!) beløbet er over 3200 kr så skal du betale told. Mht om de stopper dig fordi du har en kikkert i baggagen. - Det tror jeg ikke de gør.
Vi må have nogen med erfaring på banen!!! :popkorn:
Hvis du gerne vil have den kikkert, så køb den! Dét skal jeg på ingen måde bestemme. Jeg thee blot af min egen erfaring.
Jeg jager i Danmark og Sverige og jeg føler ikke jeg har brug for mere end 10x forstørrelse. Jeg vil gerne have så lav forstørrelse så muligt og op til 10x. Og så med 50 eller 56. Har lige købt en med 2,5-10x56 og lys grundet mulighe for skumrings-/natjagt på svin. Og jeg skyder selv med 6,5x55.
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
Memphis
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 553
Tilmeldt: 25. sep 2011, 18:13
Interesser: Natur
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 42 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Memphis » 30. sep 2011, 17:51

Du har helt ret i at der kun må indføres for 3200 kroner. Nu kan jeg se at den Leupold VX-3L 3.5-10x 50 kikkert jeg har set på koster 3800 kroner omregnet med dagens kurs. Det er jo desværre lidt over grænsen, desuden skulle man også være en tosse og ikke købe en iPad med hjem.

Man kan jo også vælge af betale momsen på 25 % hvilket giver - 4750 kroner. Stadig under halv pris af hvad sigtet koster hos f.eks. Korsholm.
Ved dog ikke om man yderligere kommer af med en bøde ud over momsen hvis man forsøger at snyde sig igennem tolden.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781320&vId=0

Kikkede lidt der, men forstår ikke helt den case med digitalkameraet. Der koster 5000 kr, der skal betales 25 % moms = 1250 kroner og 0 i bøde. Alligevel står der underneden: "For at spare 1.250 kr. i told og afgifter kommer det til at koste dig 2.450 kr." Dobler de op på momsen?

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Odyssey » 30. sep 2011, 18:46

Labgirl skrev:
Odyssey skrev:Jeg har været med i et konsortie der lyder som det du beskriver, på norddjursland, nærmere bestemt Udbyhøj.

Smid mig lige en PM med navnet på ham du snakkede med, så skal jeg fortælle dig om det var det samme.
For vi blev dæleme taget ved næsen, kan jeg love dig....
Og her er det at dine erfaringer kan komme andre til gode. Hvis altså de deles på forum og ikke kun via PB.

Er der en mulighed for, at vi andre kan få en smule indblik i sagen og forhåbentligt undgå samme kedelige oplevelse som du har haft?
Jeg vil ikke udlevere folk i offentligt forum, uanset hvor store klaphatte jeg selv mener de er!
Jeg har fortalt Memphis hvem det er, og det var den samme person vi snakkede om, så jeg håber jeg kan spare ham for den oplevelse jeg havde med vedkommende.

Det håber jeg da også du har forståelse for?

:razz:

Buffalo
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 437
Tilmeldt: 12. okt 2007, 14:12
Interesser: Jagt, Fiskeri og Foto.
Geografisk sted: NNW for Thisted
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Buffalo » 30. sep 2011, 20:36

:shock: 2-400 kr for en fasan :rolf: så skal man dæwlen sprøjteme være meget sulten :???: :???: hvem i alverden betaler så meget for så lidt????

Det er da helt vildt hvis det har noget på sig :oops: nå ja jeg har aldrig nogen sinde prøvet at bruge over 2500 på jagt inklusive jagttegn og det hele på en seson og jeg vil godt nok også være noget ked af at skulle gøre det :cry: så godt er vildt heller ikke...............jeg får da det jeg skal bruge og så er det fint

Buffalo
Led mig ikke i fristelse , jeg kan godt selv finde vej

Brugeravatar
Labgirl
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 22. okt 2009, 13:22
Interesser: Jagt,hund
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Kender i dette jagtkonsortie?

Indlæg af Labgirl » 1. okt 2011, 21:59

Odyssey skrev:
Det håber jeg da også du har forståelse for?
Absolut. Jeg tænkte bare at ts garanteret ikke var den eneste som kunne finde på at reagere på en annonce på jagtformidling og meget kunne være sparet hvis vi blev bedre til at hjælpe hinanden med at sortere skidt fra kanel :thumbup:

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Vetten » 1. okt 2011, 22:21

Buffalo skrev::shock: 2-400 kr for en fasan :rolf: så skal man dæwlen sprøjteme være meget sulten :???: :???: hvem i alverden betaler så meget for så lidt????
Buffalo
Dem der har penge feks. nogle af cheferne for Novo Nordisk, Cristian Kjær osv. osv. Og det er på flere godser en god del af den samlede årlige indtægt.

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Kender I dette jagtkonsortie?

Indlæg af Styer SSG » 2. okt 2011, 01:20

Memphis skrev:
Er der egentlig nogen flugtskydningsbaner i rimelig afstand fra Århus der har åbent her efter 1 Oktober? Elev havde desværre sidste åbningsdag indtil Februar den da jeg fik mit gevær og jeg vil gerne ud at øve mig noget mere.
Du kunne også overveje en tur på skydeskole. Det er dyrt, men du får rigtigt meget ud af det. Alle instruktørene drømmer om at få lov til at lære en nybegynder at skyde, for de har ikke gamle vaner , der skal laves om. :neutral:
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Besvar