Nat rotte jagt

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Priess
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25. nov 2010, 23:10
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Ringkøbing området

Nat rotte jagt

Indlæg af Priess » 9. dec 2011, 17:23

Vil lige fortælle om noget jeg prøvede her fra et godt stykke tid siden med min storbror.
Min far har et dambrug altså et sted hvor man opdrætter fisk og der kommer nogle gange rotter og for sådan nogle unge nogle som mig og min bror (Vi har jagttegn) har vi haft meget sjov med at skyde rotterne med lygter om aftenen, hvor vi så har gået rundt med lommelygte og forsøgt at komme til chancer. Nu har der så været noget sygdom, altså ingen rotter. Men det er der kommet nu og så var vi nede og kigge igen og vi opdagede 1 rotte. Vi så den faktisk 2 gange, men den var væk inden man kunne nå at få salonriflen op.
Så gik vi hjem og hentede jagtgeværet, 2 syver patroner, et laserlys (en lille rød prik) og så min brors natkikkert og så aftalte vi at han skulle kigge i kikkerten og hvis den så var der skulle han lyse lige over rotten og så skulle jeg skyde (det var jo helt mørkt, jeg kunne ikke se noget)
Så da vi kom der ned og lige havde sat os for at vente fik han øje på en prik. Han troede det var en vanddråbe men så bevægede den sig ned af og så kom der 2 vanddråber frem. Så vidste han at det var rotten og sagde det til mig. Vi sad lige ovre på den anden side af dammen ca. 6 meter fra den. Så spurgte han om jeg var klar og så lyste han lige over den. Jeg tog geværet op og skød af lidt under prikke. Så da vi kom der over lagde den helt død. Hold kæft det var en fed oplevelse :biggrin: :numberone:
Det glemmer jeg nok aldrig!
Det er et par år siden :)
Vedhæftede filer
hey.jpg
Laserlys, skud, natkikkert + rotte :)
hey.jpg (37.49 KiB) Vist 12550 gange
Senest rettet af Priess 9. dec 2011, 20:17, rettet i alt 1 gang.
Øvelse gør mester.

- Priess

Brugeravatar
202-686-153
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 5. nov 2011, 19:39
Interesser: Hagl- og Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af 202-686-153 » 9. dec 2011, 17:52

Fedt nok :biggrin:

Er det noget man skal søge tilladelse til? - Eller hvordan ?

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af HappyNanoq » 9. dec 2011, 18:13

Skal den hovedmonteres.? :rolf:


Det skulle der ikke være noget i vejen for - altså udryddelse af skadedyr som rotter jo er klassificeret som. Metoden er måske "anderledes" end hvad andre ville vælge at gøre, men da der ikke er tale om egentlig jagt - men skadedyrsudryddelse - så burde det ikke være noget problem.
Det er jo kun jagt der er tidsbegrænset - nåja, og skydebaner er normalt tidsbegrænset i miljøgodkendelsen. (støj)

Dog kan det godt misforstås som krybskytteri, af andre der går rundt i høre-afstand fra skuddet og kan være med til at folk taler negativt om jagt. Men det kommer helt an på området. =o)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Priess
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25. nov 2010, 23:10
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Ringkøbing området

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Priess » 9. dec 2011, 19:49

Vi har ikke en tilladelse, det går vel ind under skadedyrudryddelse og vi bor så langt ude på landet at vi kun har 2 naboer inde for høre-afstand af skuddene og det er jo vores venner, faktisk er en af dem vores familie så det sker der ikke noget ved :)
Øvelse gør mester.

- Priess

Gustloff
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 3. feb 2009, 21:22
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 54 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Gustloff » 9. dec 2011, 20:07

"Si Vis Pacem, Para Bellum".

Brugeravatar
202-686-153
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 5. nov 2011, 19:39
Interesser: Hagl- og Riffeljagt
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times

Indlæg af 202-686-153 » 9. dec 2011, 20:19

Syntes skam også det er helt ok, at i får skudt nogle af de bæster :tmg:
De er jo til ingen verdens nytte!

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af TheDarkSide » 9. dec 2011, 23:20

Vi har også nogle 12/50 haglpatroner, med 9'er stål hagl. Ganske fine til rotter og mus :biggrin:

Men jeg tror sgu ikke nogen får ondt i røven over at I skyder et par rotter. Det skal bare ned det lort :tmg:
Om man bruger lys eller hvad fanden, kan da være ligemeget.

Brugeravatar
Christian94
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 16. sep 2010, 14:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Christian94 » 9. dec 2011, 23:25

Jeg synes det er helt OK !. :biggrin:
men modigt at du tør fortælle det, når man ellers tænker på hvad folk har fået skideballer for her på sitet. (et patron forbrug på 2:1, og at aflive rådyr ''forkert'' med knive) :nolisten:
"You're a shameful opportunist! what you don't understand is that it's better to die on your feet than to live on your knees.''

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Rahan » 10. dec 2011, 09:33

Hvis der er et rotteproblem, ville det nok være en god ide, og det mest rigtige, at kontakte den kommunale skadedyrs bekæmper. Det plejer at koste gratis!!

Men når det er sagt, så er "rottejagt" hamrende sjovt :razz:

Brugeravatar
Fiskeren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 341
Tilmeldt: 12. jul 2011, 12:37
Interesser: jagt - fiskeri
Geografisk sted: Syd for Limfjorden
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Fiskeren » 10. dec 2011, 12:37

Har også tænkt mig at sidde oppe på loftet i selskab med en kraftig lommelygte og en 12/76. Tagstenene burde vel forhindre et størrer haglnedfald hos naboen :neutral:

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Rahan » 10. dec 2011, 12:45

Fiskeren skrev:Har også tænkt mig at sidde oppe på loftet i selskab med en kraftig lommelygte og en 12/76. Tagstenene burde vel forhindre et størrer haglnedfald hos naboen :neutral:
HøHø. Du bliver nu hurtig træt af huller i taget :rolf:
En luftpistol i cal 4,5mm er mere end nok til rotter !
Og hvis vi legede, at det var lovligt at montere en laser på pistolen, så ville den være perfekt til formålet :rock:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af HappyNanoq » 10. dec 2011, 12:51

PerNielsen skrev: Og hvis vi legede, at det var lovligt at montere en laser på pistolen, så ville den være perfekt til formålet :rock:
Da jeg boede på kollegie i Frederikshavn, stod der nogle små træer foran kollegiebygningerne - jeg selv boede øverst, i den midterste af tre bygninger.

En laserpegepind kunne sagtens fange en kats interesse, og med lidt legen rundt med laseren oppe fra værelset, kunne man med lidt snilde få narret en kat op i træet der stod ud for den første bygning.

Det blev en skolekammerat lidt træt af, fordi katten sad og miaw'ede hele natten udenfor hans vindue. :rolf:


Specielt katte kan være helt fjollede med sådan en laser-prik. :biggrin:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af XaVieR » 10. dec 2011, 14:31

HappyNanoq skrev:
PerNielsen skrev: Og hvis vi legede, at det var lovligt at montere en laser på pistolen, så ville den være perfekt til formålet :rock:
Da jeg boede på kollegie i Frederikshavn, stod der nogle små træer foran kollegiebygningerne - jeg selv boede øverst, i den midterste af tre bygninger.

En laserpegepind kunne sagtens fange en kats interesse, og med lidt legen rundt med laseren oppe fra værelset, kunne man med lidt snilde få narret en kat op i træet der stod ud for den første bygning.

Det blev en skolekammerat lidt træt af, fordi katten sad og miaw'ede hele natten udenfor hans vindue. :rolf:


Specielt katte kan være helt fjollede med sådan en laser-prik. :biggrin:
Min store samojede bamse er også fuldstændig idiot med dem..
det er skide skægt og lege med ham med sådan en.. eneste problem er at han hurtig smadre hele huset for at fange den :giggle:
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af HappyNanoq » 10. dec 2011, 14:57

XaVieR skrev:Min store samojede bamse er også fuldstændig idiot med dem..
det er skide skægt og lege med ham med sådan en.. eneste problem er at han hurtig smadre hele huset for at fange den :giggle:
En kammerat i USA fortalte forresten, at hans cockerspaniels også var helt fjollet med laserprikken.

Hans yngste knægt på 14 fortalte at PaBooger (hans brugernavn på det amerikanske forum) sad i lænestolen(reclineren) og sov, og ungerne legede med deres 1½ år gamle cockerspaniel som jagtede den røde prik.

Pludselig pegede de op i skridtet af den halvsovende PaBooger, så Bailey (hunden) landede med begge poter og *HAPS* (dog ikke hårdt!)

:rolf:

Der var stakkels Bailey MEGET ked af det, da han vågnede med et vræl og bandede af ungerne og hunden. :giggle:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Fiskeren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 341
Tilmeldt: 12. jul 2011, 12:37
Interesser: jagt - fiskeri
Geografisk sted: Syd for Limfjorden
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Fiskeren » 10. dec 2011, 15:15

Så prøv at gå i en gågade med en laserpind diskret oppe i et frakkeærme og få flere hunde til at filtre sammen i jagten på den røde prik..........hundeejerene aner ikke, hvad der sker :giggle:

Et luftgevær kunne fint klare en rotte, men nogle gange skyder jeg oxo gråspurve med kanon :hunter:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Refraktorius » 10. dec 2011, 21:45

Imponerende, sådan har jeg ikke hørt det problem* løst før!

God historie.


*(Ok, det er ikke helt rigtigt. Det er jo nærmest det system man bruger til at påkalde flybomber med!)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Haze
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 50
Tilmeldt: 16. jan 2011, 14:51
Interesser: Friluftsliv
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af Haze » 16. dec 2011, 19:37

Hehe min samojede knalder også totalt ud når man lyser med en laserpointer. Bruger den en gang imellem når vi går tur på engen og jeg synes han lige skal rende det sidste krudt af sig. Næsten synd at han aldrig fanger prikken for han kæmper sgu for sagen.

Brugeravatar
PB
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 117
Tilmeldt: 3. apr 2005, 01:40
Interesser: Jagt, diverse nørderi
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af PB » 16. dec 2011, 21:43

HappyNanoq skrev:
XaVieR skrev:Min store samojede bamse er også fuldstændig idiot med dem..
det er skide skægt og lege med ham med sådan en.. eneste problem er at han hurtig smadre hele huset for at fange den :giggle:
En kammerat i USA fortalte forresten, at hans cockerspaniels også var helt fjollet med laserprikken.

Hans yngste knægt på 14 fortalte at PaBooger (hans brugernavn på det amerikanske forum) sad i lænestolen(reclineren) og sov, og ungerne legede med deres 1½ år gamle cockerspaniel som jagtede den røde prik.

Pludselig pegede de op i skridtet af den halvsovende PaBooger, så Bailey (hunden) landede med begge poter og *HAPS* (dog ikke hårdt!)

:rolf:

Der var stakkels Bailey MEGET ked af det, da han vågnede med et vræl og bandede af ungerne og hunden. :giggle:

http://www.youtube.com/watch?v=8XX_vxE3Q-k


Han er ikke alene :biggrin:
Derfor er pindsvin er truede.

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nat rotte jagt

Indlæg af XaVieR » 16. dec 2011, 21:51

PB skrev:
HappyNanoq skrev:
XaVieR skrev:Min store samojede bamse er også fuldstændig idiot med dem..
det er skide skægt og lege med ham med sådan en.. eneste problem er at han hurtig smadre hele huset for at fange den :giggle:
En kammerat i USA fortalte forresten, at hans cockerspaniels også var helt fjollet med laserprikken.

Hans yngste knægt på 14 fortalte at PaBooger (hans brugernavn på det amerikanske forum) sad i lænestolen(reclineren) og sov, og ungerne legede med deres 1½ år gamle cockerspaniel som jagtede den røde prik.

Pludselig pegede de op i skridtet af den halvsovende PaBooger, så Bailey (hunden) landede med begge poter og *HAPS* (dog ikke hårdt!)

:rolf:

Der var stakkels Bailey MEGET ked af det, da han vågnede med et vræl og bandede af ungerne og hunden. :giggle:

http://www.youtube.com/watch?v=8XX_vxE3Q-k


Han er ikke alene :biggrin:
Samme fremgangs måde har min kone brugt..
og bamsen står jo bagefter og ligner en der har vundet en million..
i sku virkelig se ham drøne rundt efter sådan en laserpen .. han flipper total ud..
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Besvar