Hvordan kommer man på Duejagt i England?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Andreas1996
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23. okt 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Hvordan kommer man på Duejagt i England?

Indlæg af Andreas1996 » 21. nov 2012, 21:13

Hej, jeg har gået lidt og tænkt på hvordan man kommer på due jagt i England uden at betale en formue for det? så vidt jeg har forstået er de nærmest skadedyr derovre, så man skulle da tro man kunne skaffe noget jagt til næsten ingen penge? er der ikke nogen herinde som har prøvet at være på jagt derovre og kan fortælle lidt om priserne for det?

På forhånd tak ;)
Senest rettet af Refraktorius 1. jan 2014, 14:11, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift justeret

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 3. feb 2010, 11:30
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 14 times
Been thanked: 27 times

Re: Duejagt i England

Indlæg af Lerche » 21. nov 2012, 22:19

Andreas1996 skrev:Hej, jeg har gået lidt og tænkt på hvordan man kommer på due jagt i England uden at betale en formue for det? så vidt jeg har forstået er de nærmest skadedyr derovre, så man skulle da tro man kunne skaffe noget jagt til næsten ingen penge? er der ikke nogen herinde som har prøvet at være på jagt derovre og kan fortælle lidt om priserne for det?

På forhånd tak ;)
Det vel som sådan os rejsen og ophold man giver mest for. og de sidste kroner man giver er for der er en der ud peger træk ruter etv udsætter lokker osv. så den vej rundt er det ikke dyrt

Der er os steder i verden de reguler kronvildt med helikopter og fuld auto våben
Lerche der glæder sig til 16 maj

Brugeravatar
LBJ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 775
Tilmeldt: 14. jan 2009, 08:51
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Sdr.Jylland
Has thanked: 93 times
Been thanked: 14 times

Re: Duejagt i England

Indlæg af LBJ » 22. nov 2012, 10:16

Andreas1996 skrev:Hej, jeg har gået lidt og tænkt på hvordan man kommer på due jagt i England uden at betale en formue for det? så vidt jeg har forstået er de nærmest skadedyr derovre, så man skulle da tro man kunne skaffe noget jagt til næsten ingen penge? er der ikke nogen herinde som har prøvet at være på jagt derovre og kan fortælle lidt om priserne for det?

På forhånd tak ;)
Hej Andreas,
Vi er rejst privat og har givet ca 1000 kr pr jagt dag inkl opstilling af skjul, lokkefugle, duemagnet, madpakke og the/kaffe i terrænnet.
Hvis man lejer våbenen derover er det billigt at flyve med ryanair, men du får ikke dine egne våben med.
Vi valgte at tage vores egne våben med og sejlede med dfds og mener det kostede ca 1400 kr pr mand (vi var 4 i en bil).
B&B koster ca 30 £ pr mand pr dag.

Jeg tror ikke du kan finde noget til "næsten ingen penge" da selv om de ofte anses som skadedyr, stadigvæk ses som et attraktivt jagt objekt.
Man kan også tage chancen og så tage derover og så kører rundt og lede efter duerne og når man så finder markerne med mange duer på, satse og køre ind og spørge ejeren om i kan leje et par dage...den metode finder jeg bare ikke særligt attraktivt.

Man kan ikke regne med kun at have "red letter" days(dage med minimum 100 duer), og ofte anses 35-40 duer pr dag som et godt resultat.
Jeg har kun en gang prøvet at have et snit over 100 på en 4 dages jagt(691 duer på 4 dage), men min erfaring er at det er en god dag om du skyder en 60-80 duer pr dag...hvilket i min verden også er helt super.
Jeg skal gerne høre af om de har plads til flere danskere sidste i februar eller marts (som jeg finder er det bedste tidspunkt når de snitter majsremiserne som de har brugt til fasanjagt).
Mvh
LBJ

Brugeravatar
Jef
This member is
This member is
Indlæg: 238
Tilmeldt: 22. nov 2009, 22:25
Interesser: jagt, lerduer
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Duejagt i England

Indlæg af Jef » 22. nov 2012, 13:51

Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør

- - If it Ain´t Broke - Fix it....

Askeboy123
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. dec 2013, 19:06
Interesser: jagt
Geografisk sted: danmark

Re: Duejagt i England

Indlæg af Askeboy123 » 30. dec 2013, 19:12

Til LBJ kunne du sende nogle flere oplysninger om det sted du tager hen hvis der stadig er plads i de gode mdr

Mvh Mads

du kan skrive på Mads-hageskov-Nielsen@live.dk

:numberone: :numberone: :numberone: :numberone: :numberone: :numberone: :numberone:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Duejagt i England

Indlæg af Refraktorius » 1. jan 2014, 14:14

Askeboy123 skrev:Til LBJ kunne du sende nogle flere oplysninger om det sted du tager hen hvis der stadig er plads i de gode mdr

Mvh Mads

du kan skrive på Mads-hageskov-Nielsen@live.dk

:numberone: :numberone: :numberone: :numberone: :numberone: :numberone: :numberone:
Bemærk at det er et indlæg fra november 2012 du har svaret på.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar