Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
aamand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jun 2009, 13:13
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af aamand » 29. nov 2012, 21:48

Lad os nu alle mane til besindighed... Der er vel ikke mange der efterhånden tager nærværende tråd seriøst!

Det lyder i mine øre en smule for fantastisk, at en nyjæger skulle have oplevet så mange forfærdelige hændelser på en håndfuld jagter. Og som den logiske konsekvens heraf ønsker at tildække sig med beskyttelsesanordninger, som i bedste fald vil få vedkommende til at ligne en kvinde i fuld niqab. Det mere logiske alternativ, som jeg heldigvis kan konstatere, at stort set alle andre medlemmer også hælder (og opfordrer) til, ville naturligvis blot være at droppe de uheldige bekendtskaber og lade sig "nøje" med de gode oplevelser, som det jo fremgår af de første indlæg, at der har været flere af - og kun én dårlig (hvilket naturligvis altid vil være én for meget).

Og som om det ikke skulle være fantastisk nok må man efterfølgende konstatere, at vedkommende endda har kendskab til yderligere "forseelser", hvor en kammerat på den ene eller den anden måde skulle være kommet meget galt afsted. Enten er bekendtskabskredsen særdeles stor, eller også må de tanker, som andre tidligere er fremkommet med om andre former for veste, tages til genovervejelse.

I mine øjne forekommer det også en smule besynderligt, at en person med militær baggrund og omfattende erfaring inden for håndtering af våben i konfliktzoner samt tillige professionelt virke som "sikkerhedskonsulent" ikke selv har en rimelig fast mening omkring valg af sikkerhedsveste...

Endelig kan det forekomme endog særdeles besynderligt, at en person, der har mangeårig erfaring i at instruere andre, ikke har mod eller fornuft nok til at påtale de angivne begivenheder på rette sted (gerningsstedet), men i stedet tænker i andre metoder til aflevering af sit budskab, som "i bedste fald" vil kunne misforstås kraftigt og fremstå som alt andet end en fornuftig måde at påtale uregelmæssigheder. Det er næppe måden at bekæmpe en eventuel råddenskab!

Slutteligt et fremtidigt håb om, at beslutningen om indstilling af jagten tages til genovervejelse (du snyder unødigt dig selv for mange gode oplevelser), at der ikke foretages generaliseringer, der blæses op til større dele af den danske jægerskare, baseret på én hændelse, samt komme med det velmenende råd som andre også har forsøgt sig med: "Hvis du ikke har røv i bukserne til at påtale angiveligt voldsom farlige situationer, så bliv dog langt væk. Alt andet vil være det rene galskab, da en vest (og åbenbart tillige hjelm) alligevel kun dækker dele af kroppen, hvis situationen er så "interessant" som beskrevet!"

Min personlige holdning er dog, at jeg næppe vil bruge yderligere tid på denne tråd, da den IKKE kan anses for seriøs, men i stedet som en aburd form humor eller forsøg på at miskreditere jagten i almindelighed. Jeg vil i stedet HYGGE mig på fremtidige fællesjagter, hvor vi IKKE går med sikkerhedsvest og kun bruger hjelm, hvis vi skal cykle eller andre farlige aktiviteter....

PS. Jeg kan se, at andre også har "lugtet lunten", men nu har jeg skrevet, så trykker jeg også "udfør" om ikke andet, så kan jeg da stå inde for alt det ovenstående... :blink:

Kim308
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. aug 2011, 17:59
Interesser: Motorbåde & jagt
Geografisk sted: MidtSj
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Sv: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af Kim308 » 29. nov 2012, 21:57

Agamemnon skrev:
HBSorensen skrev: Citat fra filmen "Ronin".. Flot, at en weekend-kriger kender sine film..
Avataren siger alligevel også det hele..
HBSorensen skrev:Hvis det er "standarden" inden for danske jægere, hvilket ikke har været tilfældet på de andre 5 jagter, jeg har deltaget i, vil jeg kæmpe med næb og klør for, at INGEN uden militær baggrund skal have adgang til skydevåben i Danmark.
Er det kun mig, der synes at dét lød ufatteligt nedladende???

Dette forum rummer -kva dets medlemmer- en ufattelig og næsten uudtømmelig viden indenfor våben, jagt, sportskydning. Dette er en vidensbank, som jeg selv og mange andre har nydt godt af i tidens løb. At skære så mange mennesker over én kam og udråbe en del heraf til fumlende drikfældige tumper (frustration og dårlige jagtoplevelser eller ej) er -i mine øje- enormt usmageligt. Jeg tror at der er mange herinde, der har mindst lige så meget militær erfaring som du selv har, uden at de af dén grund får en ubændig trang til at pisse på andres færdigheder og fremhæve sig selv som 100m mestre i våbenbetjening.

Der kan, på ingen måde, sættes lighedstegn mellem militær erfaring og forsvarlig eller kyndig våbenbetjening. Jeg har set soldater té sig umanerligt dumt med skydevåben og jeg har set børn på 12 udvise perfekt forståelse for sikkerhedsreglerne på en skydebane.

Lige nu har jeg mest lyst til at tage soldater-minderne ned fra hylderne og lægge dem i en skuffe...... For tænk hvis nogen kunne tro om mig, at jeg havde lige så rabiate meninger om mine med skytter/jægere/våbenbrødre, som du..... Bare fordi JEG har en militær baggrund.
Nej du er ikke alene om at synes at dét lød ufatteligt nedladende

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4209
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af 458hunter » 29. nov 2012, 22:02

Troll!

"En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen". Trolls ses meget ofte på sider som Youtube og Facebook"

Tror vi bed på :-)
Senest rettet af 458hunter 30. nov 2012, 08:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af Refraktorius » 29. nov 2012, 22:11

Slettegaard skrev:Hbsorensen har vist forladt os, når jeg vil se hans profil får jeg en besked om At brugeren ikke findes


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han bad om at få lukket sin profil, og vi efterkom ønsket.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4209
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af 458hunter » 30. nov 2012, 08:45

Med den negative fokus der er på jægere ville flere vådeskudsulykker inden for samme geografiske område og indenfor kort tid nok have været forsidestof :giggle:

Men der var da nogen der lige fik pulsen op :-)

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af Lasse68 » 30. nov 2012, 09:40

Chrstn_Olsen skrev:Men der var da nogen der lige fik pulsen op :-)
:wall:

Jeg har nok slettet de første 10 indlæg inden jeg trykkede udfør. Det er jeg glad for nu.

For mig var det også en lang karriere i forsvaret/nuværende private contractor og så den manglende viden om beskyttelsesveste, der såede tvivlen.

Folk med den baggrund kan oftest, uden at se efter indvendige mærker, nævne produktionsåret for deres udrustning.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1059
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:17
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 112 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af Froe » 30. nov 2012, 10:13

Lasse68 skrev: :wall:

Jeg har nok slettet de første 10 indlæg inden jeg trykkede udfør. Det er jeg glad for nu.
Hehe.. Flot selvkontrol - Men provokationen var jo næsten også for tyk :giggle:
Dixi !

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af Senserazer » 30. nov 2012, 10:23

Tror sgu i blev trolled drengene :rolf:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Hvilken beskyttelsesvest til jagtbrug?

Indlæg af Scout » 30. nov 2012, 10:23

Lasse68 skrev: For mig var det også en lang karriere i forsvaret/nuværende private contractor og så den manglende viden om beskyttelsesveste, der såede tvivlen.

Folk med den baggrund kan oftest, uden at se efter indvendige mærker, nævne produktionsåret for deres udrustning.

Ja, der var ugler i mosen fra første post.

Hele konceptet med formulering, de forskellige termer, hjelmen og postulaterne - det blev meget hurtigt tyndt.

Nok ikke lige så mange proffer, der ikke kender udstyret, formulerer sig som en uvidende 14-årig trods laaaang MIL-og sikkerhedsfirma-karriere eller som omgiver sig med fulderikker uden begreb om våben men med hang til vådeskud i OK Corral-agtigte scenarier flere på hinanden følgende gange.

Især beskrivelsen med 'benfejninger' og noget der lød som om en engelsk rævejagt med hunde var løbet gennem drevet og var stødt ind i jægerene var ekstremt underholdende.
Lasse68 skrev:
Hvilken farve har bådhuset i Hereford ???

:rolf:
Jeg kunne ikke undgå at bemærke, at du fangede 'balkon' bemærkningen? :mrgreen:

Besvar