Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af TheDarkSide » 6. feb 2016, 16:37

Boban skrev:Hvis man skal ændre jagttiden for ræve til 1 1/2time før og efter pga ræven ikke er truet, så burde man nok også kigge lidt på vores nabolande mht afskydning af råvildt [emoji780]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Før i tiden dyrkede man jo rævejagt i langt højere grad end nu og derfor så mener jeg at man godt kunne få lidt mere jagttid nu. Desuden så tænker jeg at det kan forebygge skab og hvalpesyge, hvis bestanden bliver holdt nede på et fornuftigt niveau.

Jeg tror afskydningstallet af råvildt er meget passende, som den er nu. Der bliver generelt bare skudt alt for mange bukke og for få råer. Det betyder færre bukke (især voksne = over 3 år) og at bestanden vokser, selvom der flere steder er tegn på at bæreevnen er nået.
Der er selvfølgelig undtagelser og man skal jo ikke bare skyde alle de råer man kan, ligesom man bestemt heller ikke skal skyde alle de bukke man kan. Der bør jo ca. være en buk for hver rå, da der ca. bliver sat lige mange rålam som bukkelam.

Hvorfor skal 16-17 årige egentlig ikke have muligheden for at skyde en rævehvalp i bukkejagten eller en stor, flot ræv i februar?

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Sortseer » 7. feb 2016, 19:30

Vi havde fint vejr til ræv her til aften, og jeg sad på plads i tårnet en god halv time før solnedgang. Efter lidt forgæves kalden kom der en stor ræv for et kvarter efter solnedgang, og den var så elskværdig at stoppe op på knap 100 m, hvor den stod og iagttog tårnet med front mod mig.

Det var et let skud med solidt fast anlæg, god tid og hold midt på bringen. Ræven døde i knaldet, fældet af en hårdt ladet 308 Nosler Ballistic Tip 150 gr. Så langt så godt.

Som nedenstående billede viser, ramte jeg bestemt ikke efter hensigten, og aftenen kunne ligeså godt være endt med en rigtig grim anskydning. Det understreger med al tydelighed, hvorfor man altid bør afgive sine skud med stor "sikkerhedsmargin", og aldrig forsøge sig med hoved og halsskud på det mindre vildt, hvor afstanden mellem et godt træf og en anskydning er ganske få tommer.
uploadfromtaptalk1454869612325.jpg
uploadfromtaptalk1454869612325.jpg (66.2 KiB) Vist 10163 gange

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af TheDarkSide » 7. feb 2016, 20:29

Den er da gået fra hinanden!

Tillykke, øh flot skudt? :giggle:
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for jeg har ikke kunnet komme på rævejagt i februar endnu. Men næste weekend, så sker det :biggrin:

Jeg kan kun huske en ræv jeg ikke ramte helt som planlagt (men en del forbiskud) :oops: Ræven var ved at stjæle nogle indvolde og da jeg kom ville ræven væk, men den ville også have sit bytte med. Jeg valgte derfor at skyde til en halvvejs løbende ræv på 60-70 meter og jeg ramte sandelig. Da jeg kom frem sad skuddet lige bag øret. En forbandet chanceskud, men jeg følte mig presset til det.

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af YoungDane » 8. feb 2016, 14:33

Hold da kæ... Sortseer, døde den i knaldet? :giggle:

Nej helt seriøs, sad den med front mod dig, og så gik kuglen lidt højt, eller hvordan kunne den miste hele kraniet på den måde?

Jeg har endnu "tilgode" at opleve mine V-max'ere gøre sådan nogle ulykker, men altså, rammer den noget der minder om knoglevæv på indgangssiden, så tror jeg nok det ender med at se dramatisk ud. Bare et skud på bladet med de hurtige (det er 6,5x55 95 grains v-max) laver det mest massive hul.

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Sortseer » 8. feb 2016, 21:25

Det er korrekt forstået.

Patronen er ladet af en tidligere NVF'er med hang til hurtige kugler og store knald, så det burde vel ikke komme som den helt store overraskelse [emoji6]

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Mosc5 » 8. feb 2016, 23:19

Boerge skrev:Stk. 3. I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar.

Stk. 4. På ejendomme, for hvilke der er udarbejdet og gennemført naturforbedringer i h.t. biotopplaner, jf. § 12, stk. 2, nr. 3, i bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, kan ræv reguleres i perioden 1. juni - 29. februar ved brug af fælder.

Stk. 5. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 1. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde.

Stk. 6. Regulering af ræv med riflet våben kan ske fra skydetårn eller skydestige, som opfylder betingelserne i § 1 i bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber. Regulering af ræv i medfør af stk. 1-5, kan ske i perioden 1½ time før solopgang til 1½ time efter solnedgang, også fra de nævnte skydetårne og skydestiger.



Regulering efter forudgående tilladelse:

§ 24. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af ræv i forsvarlige indhegninger med fårehold i fårenes læmningsperiode. I en afstand af indtil 25 m fra de nævnte indhegninger må ræv reguleres i fårenes læmningsperiode herunder ved brug af fælder.

Stk. 2. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af ræv i bebyggelse og i en afstand af indtil 25 m fra bebyggelse, i indhegnede haver samt i pelsdyrfarme i perioden 1. marts - 31. maj, herunder ved brug af fælder.

Stk. 3. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af ræv i forsvarlige indhegninger med frilandsgrise og fjerkræ, herunder indhegninger med fasaner, agerhøns og andefugle i perioden 1. marts - 31. maj. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af ræv i en afstand af indtil 25 m fra de nævnte indhegninger i perioden 1. marts - 31. maj, herunder ved brug af fælder.

Stk. 4. Naturstyrelsen kan give tilladelse til at regulering af ræv kan ske med riflet våben fra skydetårn eller skydestige, som opfylder betingelserne i § 1 i bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at regulering af ræv i medfør af stk. 1-3, kan ske i perioden 1½ time før solopgang til 1½ time efter solnedgang.
Måske er det mig der misforstår! Men som jeg læser det, så KAN man få tilladelse til at regulere ræv 1,5 time før og efter solop/nedgang.
Ræve kan i Februar reguleres uden forudgående tilladelse i egne hvor den gør skade på fauna.
Det vil sige overalt i landet.. :thumbup: Men jeg kan altså ikke læse mig til, at det så automatisk betyder at man må regulere den før og efter solop/nedgang :what:
Men det vil da være skønt, for jeg har ikke fået søgt :???:
OK NU SER JEG DET... DET ER MIG DER IKKE HAR LÆST DET HELE... :inspect: FEDT! :razz: :bowdown:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af TheDarkSide » 21. feb 2016, 09:49

Jeg fik en pæn tæveræv i fredags :biggrin: Den ville ikke komme til kaldet (foxcalluk), men den var i forvejen inde på 175 meter, så den fik en v-max.
Jeg har desværre ikke noget billede, da kameraet på min telefon er defekt.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af TheDarkSide » 24. feb 2016, 20:11

Der er ved at være længere mellem rævene, hvilket jo også var meningen med reguleringen. Der er dog fanget en på vildtkamera, men der skal vel også være en til næste år :giggle:
Heldigvis er der masser af vildt at se på. I morges så jeg en lille buk med rå. Vildtkameraet afslørede at den store buk havde gået lige bag ved budskadset, mens jeg havde siddet der, bare 70 meter væk.
Til aften trådte en på alle måder stolt, rank og selvsikker fasankok frem på et skovspor 20 meter væk, hvor den skuede ud over sit rige. Få sekunder senere kom en fasankok på størrelse med en velvoksen kalkun flyvende med sporene først (jeg overdriver ikke) og rykkede den ellers så stolte kok rundt i løvet. Ofret kom dog hurtigt, men noget forfjamsket på vingerne og fløj langt væk :rolf: Både mig og riflen var ved at ryge ned af stigen i bare forskrækkelse og efter at have sundet mig lidt var det ved at gå galt igen, da latterkramperne blev for meget :fun:

MichaelMejer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 10. dec 2013, 15:42
Interesser: Blankvåben og luftrifler
Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af MichaelMejer » 24. feb 2016, 20:52

TheDarkSide skrev:Der er ved at være længere mellem rævene
Bare kom forbi her, ham den gamle der har juletræsplantagen længere ned af vejen går næsten og avler dem... Her er de ligeglade med om hunden går i haven, de napper squ udlejerens høns alligevel... Og jeg har ikke jagttegn så jeg kan ikke rigtig gøre noget ved problemet...

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af TheDarkSide » 7. mar 2016, 21:49

Ja, så går man jo og tror der er længere mellem ræve :wall:
Var lige ude i weekenden og kigge i en remise, hvor der ofte er fasaner. En rigtig fin, lille fasanremise, der bare ligger godt og som er udstyret med fodertønder, foderskærm, vandtrug og der bliver spredt lidt halm ud osv, så fasaner rigtig kan føle sig hjemme. Der var en gammel rævegrav, som ikke var aktiv, men nu har der været livlig aktivitet. To gamle indgange er blevet gravet ud og der er kommet et par nye huller ca. 50 meter fra de gamle.
Så det er ikke mere end lige rævene har fået fred og så har de indtaget reviret igen :modbat:
Der skal da været nogle ræve, men kan de da for pokker ikke finde et andet sted end lige der hvor jeg har store planer om høje fasaner :giggle:

Nå, man må jo tage det som ros, da de nok er der fordi det lugter så godt af fasaner :smile:

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af KristianKJ » 5. jun 2016, 14:28

Fik 2 rævehvalpe i går morges. Sad og ventede på bukken i et levende hegn hvor solen var begyndt at give lidt varme fra sig. Dette fik tilsyneladende rævene til at kigge frem og fik 3 hvalpe for hvor jeg skød til den ene som forendte i knaldet. 5 minutter senere kunne jeg ane et lille rødt hoved næsten samme sted som de var kommet frem første gang. Lavede hurtigt nogle museagtige lyde med munden og ræven trådte frem. Jeg sendte en 9.7 grams lapua mega fra min tikka m590 i kaliber .308 afsted, hvilket resulterede i en meget ødelagt ræv som dog forendte i knaldet. 10 minutter senere trådte den 3 hvalp frem på nøjagtigt samme sted som de andre, men besluttede at jeg ville tage kampen op med den når vi mødes engang i efteråret :blink: Alt i alt en god oplevelse selvom det selvfølgelig ikke var den store jagtlige udfordring, men det giver alligevel god samvittighed at få tyndet lidt ud i de røde når man ved at terrænet gemmer på ret mange ræve :thumbup:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Bobo » 5. jun 2016, 15:05

KristianKJ skrev:Fik 2 rævehvalpe i går morges. Sad og ventede på bukken i et levende hegn hvor solen var begyndt at give lidt varme fra sig. Dette fik tilsyneladende rævene til at kigge frem og fik 3 hvalpe for hvor jeg skød til den ene som forendte i knaldet. 5 minutter senere kunne jeg ane et lille rødt hoved næsten samme sted som de var kommet frem første gang. Lavede hurtigt nogle museagtige lyde med munden og ræven trådte frem. Jeg sendte en 9.7 grams lapua mega fra min tikka m590 i kaliber .308 afsted, hvilket resulterede i en meget ødelagt ræv som dog forendte i knaldet. 10 minutter senere trådte den 3 hvalp frem på nøjagtigt samme sted som de andre, men besluttede at jeg ville tage kampen op med den når vi mødes engang i efteråret :blink: Alt i alt en god oplevelse selvom det selvfølgelig ikke var den store jagtlige udfordring, men det giver alligevel god samvittighed at få tyndet lidt ud i de røde når man ved at terrænet gemmer på ret mange ræve :thumbup:
Må man godt skyde ræve nu :???: altså sådan rent lovmæssig mener jeg :help:
Bobo ------ Igen uden billeder

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Rulab » 5. jun 2016, 15:25

Bobo skrev: Må man godt skyde ræve nu :???: altså sådan rent lovmæssig mener jeg :help:
Rævehvalpe må reguleres udenfor grav fra 1/6 til 31/8.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Bobo » 5. jun 2016, 15:28

Simon-MS skrev:
Bobo skrev: Må man godt skyde ræve nu :???: altså sådan rent lovmæssig mener jeg :help:
Rævehvalpe må reguleres udenfor grav fra 1/6 til 31/8.
Tak, er det der med 1 time før solopgang osv ?
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af 308 W » 5. jun 2016, 15:54

1 1/2 time før og efter

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af KristianKJ » 5. jun 2016, 16:47

Bobo skrev:
KristianKJ skrev:Fik 2 rævehvalpe i går morges. Sad og ventede på bukken i et levende hegn hvor solen var begyndt at give lidt varme fra sig. Dette fik tilsyneladende rævene til at kigge frem og fik 3 hvalpe for hvor jeg skød til den ene som forendte i knaldet. 5 minutter senere kunne jeg ane et lille rødt hoved næsten samme sted som de var kommet frem første gang. Lavede hurtigt nogle museagtige lyde med munden og ræven trådte frem. Jeg sendte en 9.7 grams lapua mega fra min tikka m590 i kaliber .308 afsted, hvilket resulterede i en meget ødelagt ræv som dog forendte i knaldet. 10 minutter senere trådte den 3 hvalp frem på nøjagtigt samme sted som de andre, men besluttede at jeg ville tage kampen op med den når vi mødes engang i efteråret :blink: Alt i alt en god oplevelse selvom det selvfølgelig ikke var den store jagtlige udfordring, men det giver alligevel god samvittighed at få tyndet lidt ud i de røde når man ved at terrænet gemmer på ret mange ræve :thumbup:
Må man godt skyde ræve nu :???: altså sådan rent lovmæssig mener jeg :help:
Ellers kunne jeg ikke drømme om at gøre det :thumbup:

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af TheDarkSide » 5. jun 2016, 19:58

KristianKJ skrev:Fik 2 rævehvalpe i går morges. Sad og ventede på bukken i et levende hegn hvor solen var begyndt at give lidt varme fra sig. Dette fik tilsyneladende rævene til at kigge frem og fik 3 hvalpe for hvor jeg skød til den ene som forendte i knaldet. 5 minutter senere kunne jeg ane et lille rødt hoved næsten samme sted som de var kommet frem første gang. Lavede hurtigt nogle museagtige lyde med munden og ræven trådte frem. Jeg sendte en 9.7 grams lapua mega fra min tikka m590 i kaliber .308 afsted, hvilket resulterede i en meget ødelagt ræv som dog forendte i knaldet. 10 minutter senere trådte den 3 hvalp frem på nøjagtigt samme sted som de andre, men besluttede at jeg ville tage kampen op med den når vi mødes engang i efteråret :blink: Alt i alt en god oplevelse selvom det selvfølgelig ikke var den store jagtlige udfordring, men det giver alligevel god samvittighed at få tyndet lidt ud i de røde når man ved at terrænet gemmer på ret mange ræve :thumbup:
Tillykke :thumbup:

Jeg har ikke set nogen hvalpe endnu, men de er der helt sikkert for jeg har set flere tæveræve, der ser ud til at være godt "slidte". Ja, det har faktisk vrimlet med ræve (og grævlinge) generelt. Der må være enormt mange grævlinge for de bliver fanget på vildtkamera overalt (uden undtagelse).

Jeg venter på første græsslæt, som nok sker i næste uge og så er jeg næsten helt sikker på at jeg får nogle hvalpe at se.

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af KristianKJ » 6. jun 2016, 10:14

TheDarkSide skrev:
KristianKJ skrev:Fik 2 rævehvalpe i går morges. Sad og ventede på bukken i et levende hegn hvor solen var begyndt at give lidt varme fra sig. Dette fik tilsyneladende rævene til at kigge frem og fik 3 hvalpe for hvor jeg skød til den ene som forendte i knaldet. 5 minutter senere kunne jeg ane et lille rødt hoved næsten samme sted som de var kommet frem første gang. Lavede hurtigt nogle museagtige lyde med munden og ræven trådte frem. Jeg sendte en 9.7 grams lapua mega fra min tikka m590 i kaliber .308 afsted, hvilket resulterede i en meget ødelagt ræv som dog forendte i knaldet. 10 minutter senere trådte den 3 hvalp frem på nøjagtigt samme sted som de andre, men besluttede at jeg ville tage kampen op med den når vi mødes engang i efteråret :blink: Alt i alt en god oplevelse selvom det selvfølgelig ikke var den store jagtlige udfordring, men det giver alligevel god samvittighed at få tyndet lidt ud i de røde når man ved at terrænet gemmer på ret mange ræve :thumbup:
Tillykke :thumbup:

Jeg har ikke set nogen hvalpe endnu, men de er der helt sikkert for jeg har set flere :rolf: tæveræve, der ser ud til at være godt "slidte". Ja, det har faktisk vrimlet med ræve (og grævlinge) generelt. Der må være enormt mange grævlinge for de bliver fanget på vildtkamera overalt (uden undtagelse).

Jeg venter på første græsslæt, som nok sker i næste uge og så er jeg næsten helt sikker på at jeg får nogle hvalpe at se.
Mange tak!

Synes jeg har set utroligt mange ræve og ræve hvalpe i år. Endda på terræner hvor der normalt ikke bliver set ræve. Grævlingerne er også i fremgang her hos mig og de kommer hver nat og spiser kornet i fodertønderne som ellers var tiltrængt hønsefuglene. Ser dem dog aldrig når jeg er på jagt men hver morgen ligger der en MMS fra vildtkameraet med 3-4 grævlinger som holder fest ved tønden.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Bobo » 6. jun 2016, 17:15

KristianKJ skrev: Ellers kunne jeg ikke drømme om at gøre det :thumbup:
selvfølgelig ikke,
men jeg tænkte hvis man spøger lidt flabet får man meget hurtigere svar - og se det virkede. :smile:

så knæk og bræk - og så må jeg eddermame se at komme i gang
Bobo ------ Igen uden billeder

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af YoungDane » 7. jun 2016, 11:27

Skal det så lige udspecificeres for dig BoBo, at der er tale om ræveHVALPE - bare lige for at vi er helt sikre på den konto :blink:

Men dem er der også masser af, og det er lige så spændende, så afsted afsted :smile: :thumbup:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af C-X » 8. jun 2016, 21:54

Godnat lille ræv...
WP_20160608_21_32_00_Pro.jpg
WP_20160608_21_32_00_Pro.jpg (480.81 KiB) Vist 9335 gange
Den fik en sovepille i .17 HMR og det virkede.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Bobo » 8. jun 2016, 23:02

YoungDane skrev:Skal det så lige udspecificeres for dig BoBo, at der er tale om ræveHVALPE - bare lige for at vi er helt sikre på den konto :blink:

Men dem er der også masser af, og det er lige så spændende, så afsted afsted :smile: :thumbup:
Tak for den tydelige og klare tale. Nu var det såmænd mest dato jeg ikke var klar over og havde fået i hovedet at det var 1 juli for hvalpe (1 september for voksne eller hvad?)

Jeg husker stadig den første ræv jeg skød en august aften før andetræk :smile: og siden er jagttiderne ændret 35 gange
Bobo ------ Igen uden billeder

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 942
Tilmeldt: 17. okt 2008, 11:10
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 141 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af YoungDane » 8. jun 2016, 23:07

Ja vi er gode til at save i pap :-) det er ændret flere gange. De voksne må JAGES fra 1. September til 31. Januar. Og så reguleres i februar...

Forskellen er regulering før og efter sol op/ned.

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Bobo » 8. jun 2016, 23:08

C-X skrev:Godnat lille ræv...

WP_20160608_21_32_00_Pro.jpg

Den fik en sovepille i .17 HMR og det virkede.
Det billede ville kunne skabe en Marius hvis det falder i de forkerte hænder :cry:
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Rævejagt m. riffel. Tips og råd søges

Indlæg af Bobo » 8. jun 2016, 23:09

YoungDane skrev:Ja vi er gode til at save i pap :-) det er ændret flere gange. De voksne må JAGES fra 1. September til 31. Januar. Og så reguleres i februar...

Forskellen er regulering før og efter sol op/ned.

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Stop så - jeg har fattet det :moon:
Bobo ------ Igen uden billeder

Besvar