New Zealand 2013

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Mech Inf
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 31. maj 2005, 19:30
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Mech Inf » 17. apr 2013, 16:29

Er der et rejseselskab i kan anbefale i forbindelse med bestilling af flybillet?
.308 all the way!

Leegaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 14. dec 2010, 08:52
Interesser: Træsnedkeri, pipemageri, jagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 16 times
Been thanked: 66 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Leegaard » 17. apr 2013, 21:48

Mech Inf skrev:Er der et rejseselskab i kan anbefale i forbindelse med bestilling af flybillet?
Prøv Kilroy. Ellers bestil billetterne direkte over Emirates Airlines.
Søren Leegaard Fuhlendorff

Googlekid
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 27. jan 2012, 14:17
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Googlekid » 21. apr 2013, 11:50

Hej Leegaard.
Tak for en fantastisk beretning, det lyder som en fed tur.
Jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til at du brugte en Tikka T3 Lite, og da jeg selv lige har bestilt den selvsamme riffel tænkte jeg at du måske havde en mening om riflen. Man jo sige at du har testet den i dens rette element.
På forhånd tak.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Kenned » 21. apr 2013, 12:13

Fantastisk beretning, mange tak :)

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Leegaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 14. dec 2010, 08:52
Interesser: Træsnedkeri, pipemageri, jagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 16 times
Been thanked: 66 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Leegaard » 21. apr 2013, 22:58

Googlekid skrev:Hej Leegaard.
Tak for en fantastisk beretning, det lyder som en fed tur.
Jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til at du brugte en Tikka T3 Lite, og da jeg selv lige har bestilt den selvsamme riffel tænkte jeg at du måske havde en mening om riflen. Man jo sige at du har testet den i dens rette element.
På forhånd tak.
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har specielt meget forstand på geværer, så længe de kan skyde nogenlunde præcist er jeg meget godt tilfreds :biggrin:
Men når det er sagt, er jeg rigtig glad for den. Vi skulle have en riffel der kunne holde til nogle tæv og det må man sige de fik. Den skød perfekt og var rigtig let, hvilket var rigtig dejligt når vi var ude på længere ture. Mit skæfte fik virkelig nogle hug, men på trods af det er der ingen revner eller noget på det. Der er godt nok en del ridser, men for mig er det et værktøj der skal fungere, ikke noget der nødvendigvis skal se pænt ud.
Søren Leegaard Fuhlendorff

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Kloster » 22. apr 2013, 03:52

Leegaard skrev:
Googlekid skrev:Hej Leegaard.
Tak for en fantastisk beretning, det lyder som en fed tur.
Jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til at du brugte en Tikka T3 Lite, og da jeg selv lige har bestilt den selvsamme riffel tænkte jeg at du måske havde en mening om riflen. Man jo sige at du har testet den i dens rette element.
På forhånd tak.
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har specielt meget forstand på geværer, så længe de kan skyde nogenlunde præcist er jeg meget godt tilfreds :biggrin:
Men når det er sagt, er jeg rigtig glad for den. Vi skulle have en riffel der kunne holde til nogle tæv og det må man sige de fik. Den skød perfekt og var rigtig let, hvilket var rigtig dejligt når vi var ude på længere ture. Mit skæfte fik virkelig nogle hug, men på trods af det er der ingen revner eller noget på det. Der er godt nok en del ridser, men for mig er det et værktøj der skal fungere, ikke noget der nødvendigvis skal se pænt ud.
Riflerne var rigtig fine til dette formål, hvor de fungere som værktøj, og de gør hvad de skal, hvilket nok er grunden til det er den mest foretrukne riffel, her i new zealand. Men du kan mærke den er billigt lavet selvom det hele bare virker på den. Det eneste jeg vil have lavet om på den var at fylde noget skum i skæftet, da den hule lyd godt kunne blive lidt træls.
Kloster.

Googlekid
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 27. jan 2012, 14:17
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Googlekid » 22. apr 2013, 09:19

Kloster skrev:
Leegaard skrev:
Googlekid skrev:Hej Leegaard.
Tak for en fantastisk beretning, det lyder som en fed tur.
Jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til at du brugte en Tikka T3 Lite, og da jeg selv lige har bestilt den selvsamme riffel tænkte jeg at du måske havde en mening om riflen. Man jo sige at du har testet den i dens rette element.
På forhånd tak.
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har specielt meget forstand på geværer, så længe de kan skyde nogenlunde præcist er jeg meget godt tilfreds :biggrin:
Men når det er sagt, er jeg rigtig glad for den. Vi skulle have en riffel der kunne holde til nogle tæv og det må man sige de fik. Den skød perfekt og var rigtig let, hvilket var rigtig dejligt når vi var ude på længere ture. Mit skæfte fik virkelig nogle hug, men på trods af det er der ingen revner eller noget på det. Der er godt nok en del ridser, men for mig er det et værktøj der skal fungere, ikke noget der nødvendigvis skal se pænt ud.
Riflerne var rigtig fine til dette formål, hvor de fungere som værktøj, og de gør hvad de skal, hvilket nok er grunden til det er den mest foretrukne riffel, her i new zealand. Men du kan mærke den er billigt lavet selvom det hele bare virker på den. Det eneste jeg vil have lavet om på den var at fylde noget skum i skæftet, da den hule lyd godt kunne blive lidt træls.
Tak for svarene, det lyder som om jeg har gjort en god handel :blink:
For mig er en riffel også også et værktøj, derfor er det også endt med "Liten" i stedet for Hunteren, da jeg bilder mig ind at den kan tåle mere :mrgreen: Også gør det selvfølgelig heller ikke noget at den er let og handy.

madshansen
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. nov 2013, 18:26
Interesser: spejder, anlægsgartner
Geografisk sted: karlslunde

Re: New Zealand 2013

Indlæg af madshansen » 21. nov 2013, 23:07

hej vi er 3 drenge der har fået samme ide som jer
tænkt på hvad det koster at flyve ind i et område om du kan huske nogle priser
ps fedt indlæg

mvh mads

The Mauer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 540
Tilmeldt: 8. jan 2012, 17:28
Interesser: jagt
Geografisk sted: ringsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 58 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af The Mauer » 22. nov 2013, 21:23

Lækker historie. Noget der burde være obligatorisk for alle unge mænd :-)

Men skød i slet ikke nogen svin? Og i så fald hvorfor ikke?
-The Mauer

Born to hunt. Forced to work!

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Kloster » 22. nov 2013, 22:05

madshansen skrev:hej vi er 3 drenge der har fået samme ide som jer
tænkt på hvad det koster at flyve ind i et område om du kan huske nogle priser
ps fedt indlæg

mvh mads
Hej, mener du flyve med helikopter? I så fald husker jeg priserne som ca. 1000kr PP. for en kort tur, som kunne gåes på et par timer. Men svært at sige, kommer jo an på km, grej og om piloten har en god dag.
The Mauer skrev:Lækker historie. Noget der burde være obligatorisk for alle unge mænd :-)

Men skød i slet ikke nogen svin? Og i så fald hvorfor ikke?
Nej, men mathias tog en del med kniv.

De vi gik på jagt med, levet og åndet for svinejagt med kniv, og deres hunde, også er det heller ikke det nemmeste at løbe alt du kan trække med en riffel gennem buskads, også skulle kunne råbe 3 gale hunde væk fra deres bytte, inden du kan skyde. Det havde ejeren så nemmere ved, de havde tit en leveraction med på svinejagt.

Og til sidst så mødte vi aldrig svin når vi var på jagt efter andet vildt, udover vi så dem et par gange fra bilen, på farmland.
Kloster.

DennisKN
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2013, 19:20
Interesser: Jagt, fiskeri, mekanik
Geografisk sted: Herning

Re: New Zealand 2013

Indlæg af DennisKN » 14. sep 2014, 09:35

Gudaw

Jeg er blevet en smule inspireret af jeres tur og er derfor taget down under som en del af min bachelor praktik. Jeg har efterhånden været på jagt i små 2 uger samlet og det er blevet til en sambar hjort indtil videre (og kød til alle på arbejde og det meste af nabolaget :D). Jeg skal på gemse i Franz Joseph området i midten af oktober og mangler lidt hjælp til hvor jeg skal starte. Har I nogle gode bud? Jeg har kun 2 uger tilrådighed og vil ikke for langt sydpå af hensyn til at jeg skal flyve fra Christchurch. Jeg valgte at tage min egen remington 700 243 w med og som i skriver så får den nogle ridser og skrammer med det er altsammen en del af charmen :D.

MVH
Dennis

Leegaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 14. dec 2010, 08:52
Interesser: Træsnedkeri, pipemageri, jagt
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 16 times
Been thanked: 66 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Leegaard » 6. okt 2014, 06:52

Hej Dennis!

Jeg er pt i Christchurch.
Skriv en PM til mig med dit rigtige navn, så tager vi den over facebook.
Jeg har det perfekte sted du kan tage hen!
Søren Leegaard Fuhlendorff

AH140695
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. nov 2014, 18:37
Interesser: New Zealand
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time

Re: New Zealand 2013

Indlæg af AH140695 » 22. nov 2014, 18:41

Hej
Jeg ved godt at tråden er lidt gammel, men jeg håber at i gider svare alligevel. Jeg skal selv på en sådan tur som i beskriver, og jeg har dansk jagttegn. Jeg har dog ikke tilladelse til riffel, men jeg ville høre om de kræver det i NZ for at man kan købe en riffel?
Anton

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: New Zealand 2013

Indlæg af Kloster » 23. nov 2014, 00:24

Nej gør det ikke.
Kloster.

Besvar