Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK!

Indlæg af Lycon » 2. mar 2014, 02:37

Det var vist godt at den elg ikke var større.
Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK!
A man, age 51 with a life threatening heart condition (dilated cardiomyopathy), while snowmobiling out west with his son, comes upon a moose in the wild. Concerned that an animal attack might be about to happen, the site seeing experience goes bad when the moose, not wanting to be on camera, decides to charge. Coming over the snowmobile, the 1,000 pound bull attacks, kicking the Dad in the chest; the moose’s intentions were clear. This was one angry animal attack. With only a hand gun to defend himself and his son, the Father fires a warning shot only to quickly fire 4 more to defer a 2nd attack…when animals attack.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Universal 2.0

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Universal 2.0 » 2. mar 2014, 04:08

I am not an expert but I see several things wrong with this. First of all, there was no reason for him to shoot the moose as he could have retreated on his snow mobile. The animal backed off each time it came at him, giving him a chance to leave. Also, the moose did not appear to be dead when he rode by it but he just kept going. A decent person would have put one in its head to keep it from suffering. No idea where this took place but I hope he is charged with a crime if one was committed. Also, the fact that he was filming this seems very odd to me, and why in the world post it on the Internet.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af BentxBetjent » 2. mar 2014, 07:30

Hes right.jpg
Hes right.jpg (25.04 KiB) Vist 11094 gange
Hvis det er hans reaktion på en "trussel", så er han sgu ikke voksen nok til at gå med våben...
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

NickKK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2009, 20:42
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af NickKK » 2. mar 2014, 07:54

I glemmer helt, at det bare er fedt med en Glock ;-)
/Nick

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Lassescout » 2. mar 2014, 19:53

Universal 2.0 skrev:I am not an expert but I see several things wrong with this. First of all, there was no reason for him to shoot the moose as he could have retreated on his snow mobile. The animal backed off each time it came at him, giving him a chance to leave. Also, the moose did not appear to be dead when he rode by it but he just kept going. A decent person would have put one in its head to keep it from suffering. No idea where this took place but I hope he is charged with a crime if one was committed. Also, the fact that he was filming this seems very odd to me, and why in the world post it on the Internet.
Jeg er ikke helt enig Universal. Han kan ikke vende snescooteren på det smalle spor. Hvis han drejer ud i den løse sne, graver den sig ned, og så har han slet ingen flugtmulighed. Hans eneste flugtretning er fremad, og der står en sur moose. Han prøver at vinke den væk, men den angriber flere gange. Han kører væk fra den, da sporet er åbent, det ville jeg nok også have gjort, han har jo både sig selv og sin søn at få i sikkerhed. Når de lige har fået pulsen ned og nerverne i ro, kan det tænkes at de kører tilbage og tjekker dyret, men det viser historien ikke noget om.

Jeg kan ikke se der foregår noget kriminelt, ingen har pligt til at lade sig smadre af et angribende dyr.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Niisa » 2. mar 2014, 23:08

Maskineriet har bakgear
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af HappyNanoq » 2. mar 2014, 23:36

Hvorfor har han filmet det.? Nemt svar - helmet cam'et var tilfældigvis tændt og har sikkert været det under hele køreturen.


Er ganske enig med Lasse, køresporet er forholdsvis smalt - pga træer til siderne er der ikke plads til at vende, og pga føret er det ikke særlig optimalt at bakke heller. En snescooter er ikke så let til bens som en ATV - og har kørt begge i forskelligt føre - mht føret, bare se elgen ryge i med "samlede ben" efter 2. angreb.

Klippet vidner ikke om hvor langt han skal bakke for at komme ud hvor han rent faktisk kan vende. Hvis han forsøger at dreje mens han bakker, risikerer han at skidtet vælter for ham i den blødere sne til siden af køresporet, og så er han pludselig til bens og bliver rendt over ende af 500 kg sur elg, hvilket heller ikke er optimalt.


Råb, opgassen med motoren så ikke ud til at skræmme den synderligt - selv varselsskuddet så ikke ud til at gøre det store heller.


Besøgte en forumkammerat i USA - der bestemt ikke brød sig om tanken om "retræte" og svarede altid ringen på døren med pistolen i hånden, samt har flere gange (efter eget udsagn) trukket våbnet og bedt folk om at holde afstand.
Der stod ladte våben rundt om i huset - deriblandt også en fuldt ladt MAC10 i umiddelbar nærhed af tv-lænestolen i stuen.

Det var i SC - så har ikke det store besvær med at tro at der er flere derude der gerne skyder først og stiller dumme spørgsmål bagefter.

Har dog mødt flere rundt omkring, med omtrent samme indstilling som ham i videoen, ikke bare den måned i staterne. (men nok flest dér.)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Carsten Bo » 3. mar 2014, 06:49

Efter at have set filmen et par gange så lige et par kommentarer. Da filmen starter holder han ved en skillevej, han kunne have kørt til venstre for at undvige elgen. Han kører frem og prøver at skræmme den væk. Umiddelbart så kommer varselsskuddet og de dræbende skud i forlængelse af hinanden. Har man fremkørselspligt?
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
Vigilante
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 19. dec 2004, 00:29
Interesser: Genladning, langdistance
Geografisk sted: Odense
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Vigilante » 3. mar 2014, 08:21

Nu mangler han bare chokolade.......

http://www.youtube.com/watch?v=v8BjdRTZ_FM
"There are rules, goddamnit!" (Walter, The Big Lebowski)

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af The Yeti » 3. mar 2014, 09:07

Jeg tror nemt at jeg havde reageret på samme måde i den situation. Om det så er 110% den optimale løsning er jo noget det er nemt at udlægge bagefter. I situationen føler han efter min mening med rette sig truet på livet og forsvarer sig.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af NTS » 3. mar 2014, 09:53

Marius har ikke levet forgæves :blink:

Hvis manden havde fået en flok af sine venner til at jagte dyret flere kilometer gennem skoven med hunde og derefter havde skudt den med en riffel fra skjul, så havde der ikke været noget problem. MEEEEN når han skyder det med en pistol for at forsvare sin søn og sig selv efter gentagne angreb, så er det straks en anden sag.

Selvfølgelig skal han sikre sig at dyret er forendt, men det vil være det rigtige at bringe sønnen på sikker afstand og så gå tilbage og klare det fornødne.
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Carsten Bo » 3. mar 2014, 09:57

Han kunne også have taget en slapper og ventet en tid. Hvis det var en bjørn så havde han nok ikke kørt frem med trukket glock. Jeg mener ikke at han har fremkørselspligt, men vi finder aldrig ud af om elgen ville fortsætte i sporet eller gå til skovs eller hvad manden ville gøre hvis han ikke havde været bevæbnet. Og det har ikke noget med Marius at gøre. Jeg syntes det var helt ok at slagte Marius, men kan ikke se det nødvendige i at skyde elgen.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af NTS » 3. mar 2014, 10:18

Jeg vil tro at grunden til at han er bevæbnet netop er faren for bjørneangreb. Det fremgår ikke hvilken model Glock han er udstyret med, men kaliberen er sikkert ikke 9x19 snarere 10mm Auto ...
Carsten Bo skrev:Han kunne også have taget en slapper og ventet en tid. Hvis det var en bjørn så havde han nok ikke kørt frem med trukket glock. Jeg mener ikke at han har fremkørselspligt, men vi finder aldrig ud af om elgen ville fortsætte i sporet eller gå til skovs eller hvad manden ville gøre hvis han ikke havde været bevæbnet. Og det har ikke noget med Marius at gøre. Jeg syntes det var helt ok at slagte Marius, men kan ikke se det nødvendige i at skyde elgen.
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Carsten Bo » 3. mar 2014, 10:28

Tror du han havde kørt frem hvis der havde været en bjørn på sporet?
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Brønden » 3. mar 2014, 10:35

Glock er kommet med deres 45 ACP. så mon ikke man ville ønske sig sådan en til at forsvare sig mod bjørn, elg. Anyway. Ikke godt han ikke afliver den.!

Kan en sne scooter ikke køre i løst sne ??

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af NTS » 3. mar 2014, 10:42

No idea :???: Faktum er at han er heldig under det første angreb og vælger at forsvare sig mod det næste.

Han skød et vildt dyr i selvforsvar - de kan ikke tale i virkeligheden :-)

Billede
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Senserazer » 3. mar 2014, 11:32

Han jagter den jo når den vender om og går væk? :shock:
han så de på lang afstand, og kunne bare have vendt om og kørt væk. Jeg havde hellere set elgen havde vundet. :razz:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Sierra13 » 3. mar 2014, 13:38

Hvis jeg stod i en lignende situation, med en sur elg foran mig, og familie at beskytte. Samt begrænsede flugtveje, så havde jeg nok ikke ventet så længe med at trække Glock'en.
Rent selvforsvar, manden handler i affekt

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Senserazer » 3. mar 2014, 13:47

Jeg havde nok ladet være med at køre frem mod elgen, og havde sat skidtet i bakgear, og fuldstændig undgået konfrontationen. For mig at se gjorde han intet for at undgå konfrontationen, men gjorde derimod en ihærdig indsats for at fremprovokere den, hvis det er ulovligt at jage elg med pistol fra snescooter, så håber jeg han bliver straffet, for for mig at se var det hvad han gjorde. Han var bare dårlig til det.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Predator
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 559
Tilmeldt: 28. feb 2011, 11:24
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 3 times
Been thanked: 62 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Predator » 3. mar 2014, 14:21

Bakning var nok udelukket da der var flere snescootere bag ham.

Og husk på at sådan et gopro kamera optager i vidvinkel, så elgen var faktisk ikke særlig langt væk.

At begynde at gætte på kaliber er da totalt u-relevant.

Jeg formoder at han netop stopper længere fremme så der er plads til de efterfølgende snescootere og at han går tilbage og afliver den, hvis den altså ikke allerede er død.
--
mvh.
en Predator

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Carsten Bo » 3. mar 2014, 14:36

Det var da mange gætterier. :mrgreen: Selvfølgelig skal man skyde en elg fordi man ikke har hverken tid eller lyst til at tackle situationen på en for alle hensigtsmæssig måde.

Jeg vælge at gætte på at manden har lavet spor overalt i skoven, fodrer i sporene og patruljerer rundt hele tiden og skyder alt hvad der bevæger sig.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Lassescout » 3. mar 2014, 15:31

jeg fastholder at manden havde langt færre retrætemuligheder end mange her synes at tro. I realiteten havde han kun valget mellem at blive på stedet eller køre frem.

Da jeg kørte snescooter fra 2001 til 2008 kendte jeg ingen som havde en scooter med bakgear. Det er måske kommet siden, det vil jeg ikke forsværge, men i så fald vil det kun være anvendeligt til at bakke ud af en parkeringsbås eller lignende, lidt som med en stor motorcykel. Der er ikke tale om, at man kan bakke over længere strækninger som med en bil.

Vedrørende kørsel i løs sne, så er det bestemt muligt, men kun ved så høj hastighed at scooteren nærmest planer hen over det som en speedbåd. Det er stort set umuligt at starte fra lav hastighed i løst sne som f.eks. efter en vending. Så graver bæltet sig ned, og man må grave og stampe en fast flade til at starte fra. En af mine fineste oplevelser på snescooteren var netop i en halv meter dyb pulversne på en stor sø. Da jeg kørte ud i den dybe sne stod den som en bovbølge foran scooteren, men efterhånden som speedometeret rundede 150 km/t kom jeg op og plane, og ved 180 føltes det som at flyve. Jeg kunne godt styre, men kun i store sving med en hel del udskridning. Når jeg drejede svævede jeg nærmest sidelæns samtidig med at det gik fremad. Jeg har aldrig turdet køre så hurtigt på landjorden, for det er den sikre død hvis man rammer en sten der er skjult i sneen, men netop på en frossen sø sker det jo ikke.

Min scooter var en Yamah V-Max 4-800. Altså en 4 cylindret to-takts maskine med 800 cc slagvolumen tunet til 156 Hk. Det er en meget kraftig maskine, men også en tung maskine, så jeg ved alt om, hvordan det er at grave og løfte den fri af løs sne, og få den i gang igen.

N.B. Husker tilfældigvis en sætning fra én af Bourne filmene der kørte på fjernsynet i week enden: " Never question from an armchair what happened in the field !"
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af HappyNanoq » 3. mar 2014, 16:24

Vi bruger i vid udstrækning Yamaha Viking 3 snescootere - ikke verdens hurtigste, men en rigtig god arbejdshest.
Den når en max fart på ca 100-120kmt - men den kan så til gengæld også trække en slæde med en havareret snescooter på. Ja jeg har sågar set en Viking 3 trække en slæde med en havareret snescooter på, og derefter igen trække en yderligere havareret snescooter.

Det er egentlig sjovt at folk rundt om på kysten griner lidt af vores snescootere, når man kan få modeller der kører langt hurtigere.
Omvendt syntes vi det er sjovt, når det er os de kommer til, når der skal hentes en havareret "bjerg-maskine" og den skal trækkes 10-20-30-50 km hjem.


De har bakgear, men det kan alt efter servicestanden godt være et helvede at skifte fra frem til bak på sådan et bæst.
Der er ingen kobling på dem, ud over svingkoblingen/friktionskoblingen - så i teorien kan man bare skifte fra frem til bak, bare ved et greb i gearstangen, men det kan ikke altid lade sig gøre uden at man også gasser motoren lidt op for at få skidtet i gear igen.

Så det er slet ikke en mulighed i mine øjne, idet man i stedet risikerer at være strandet i stedet - med en kørende snescooter der bare ikke kan gå i gear. En snescooter der er bare 1-2 år gammel, begynder at få problemer med gearskift kan gå trægt - det er i stor stil vores erfaringer i hvert fald.


De forreste ski er heller ikke egnet til længere distancer i bakgear, idet de sagtens kan fange vegetation og bakker han hen over (under) en rod eller andet der griber skien, så river han styretøjet i stykker - så i min optik er han mere eller mindre "låst" til at køre fremad, idet der på den valgte rute ikke var plads til at vende under de givne forhold, hverken til siden eller op mellem træerne.

Han skulle slet ikke være kørt derind efter han så elgen derinde, idet han reelt ikke har nogen flugtmulighed mht at vende/bakke i området - han skulle have ventet til den var forsvundet. IMHO.




Her er jeg ude på en relativ ny Yamaha Viking VK540III, som jeg har brugt megen tid på i Tasiilaq som udstationeret.
Den blå bygning nede bag ved er vandkraftværket i Tasiilaq, et 1.2 MW vandkraftværk som af og til skulle tilses - derudover kørte vi typisk op til Sø100 (100m over havets niveau som vandkraften ligger ved) og op til Sø160 som ligger et godt stykke bag Sø100.

Har typisk Marlin 1895 Cowboy eller GuideGun med på ryggen, og den er ladet op med nogle stygge patroner, idet man risikerer at strande derude - da det trods alt er isbjørneterritorie.
Så er ligesom Lasse ganske bekendt med snescooterkørsel, omend nok ikke i samme omfang som dem der har bjergmaskinerne - men dog et godt basic niveau igennem flere vintre.
Billede
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Lassescout » 3. mar 2014, 18:05

Tro mig Happy, jeg havde hellere haft en "plains machine". De stejle op- og nedkørsler i halsbrækkende fart blev aldrig for alvor min kop te. Men det er jo de muligheder der er i Nuuk hvis man vil ud i fjeldet. Mit temperament passer nok bedre til de åbne vidder ved Sisimiut-Kangerlussuaq, men det var ikke der jeg boede, så det nyttede jo ikke at drømme om det.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Kjeldand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 282
Tilmeldt: 23. okt 2008, 14:59
Interesser: Jagt og Skydning
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Snow-Mobiler Shoots and Kills Attacking Moose with GLOCK

Indlæg af Kjeldand » 3. mar 2014, 18:08

Jeg kan kun sige,det er fanme en tålmodig mand,jeg havde åbnet ild meget før.Sådan en sur elg er ikke at spøge med,jeg kan ikke forstå at noget menneske kan sætte et spærsmålstegn ved det manden gør ? Han beskytter da sig selv hvem ville ikke gøre det ?

Besvar