Jagtleje for 10HA

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Jagtleje for 10HA

Indlæg af Karlo » 10. jun 2014, 22:07

Hej

Hvad vil i mene en jagtleje for 10HA skal koste? Der er en god bestand af råvildt i området. En remisse. Gamle levende hegn. Der er kronvildt i området. Ligger tæt på en juletræsplantage. Jagten ligger i Vestsjælland.

Mvh.
Karlo
Senest rettet af Karlo 10. jun 2014, 22:40, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lasset
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23. sep 2008, 20:35
Interesser: Alt jagtrelateret
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 13 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Lasset » 10. jun 2014, 22:19

Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Karlo » 10. jun 2014, 22:47

Beklager mine dårlige formulering. Nej, der er selvfølgelig ikke en fast bestand af råvildt på et så lille område. Der er generelt bare en meget tæt bestand af råvildt, da der ikke bliver drevet riffeljagt på de omkringliggende marker. Jeg regner da heller ikke med at skyde mere end 1 buk eller rå.

Brugeravatar
Hurricane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. sep 2008, 15:27
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Hurricane » 10. jun 2014, 23:55

Lasset skrev:Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.
Der er gennem en årrække blevet afskudt et styk råvildt pr. ca. 27 hektar landbrug/skov ol. i DK.
“Beware the man with one gun, he knows how to use it.”

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Carsten Bo » 11. jun 2014, 00:26

En 10-15 tusinde kan du vel altid tillade dig at slippe for lidt god jagt. Du har jo masser af råvildt og mulighed for kronvildt. Og når der ikke bliver drevet riffeljagt på naboarealerne så kan du nok hæve prisen helt op til 20.000 uden problemer.

Selv har jeg et areal på 15 ha hvor råvildtet trækker mellem to skove. Jeg er aldrig på riffeljagt på de arealer. Det er udelukkende et transportstykke for råvildtet og derfor vil det være fjollet at jage dem når de i forvejen er stresset over at passere marker og landevej.

Du vil nok hurtigt finde ud af at arealet ikke rigtig er stort nok til andet end anstandsjagt og hvis du får stødt vildtet ret mange gange så undlader de helt at bruge de få ha du råder over. Det bliver en gold mark vildtmæssigt.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af EMD » 11. jun 2014, 01:15

Jeg vil mene 3000-5000 kr. Og du kan nok rolig skyde et dyr om året, hvis du oplever at der er godt med dyr i området, men det vil nok være fint nogle år at skyde en buk og andre år skyde et lam eller rå. Og selv følgelig er der ikke kun tale om anstandsjagt. Man kan sagtens gå et par hygge-tur med en kammerat efter en hare, agerhøne, fasan eller sneppe, samt trækjagt efter krager og duer. Samt riffeljagt efter ræv.
Men er der godt kronvildt jagt er prisen meget højere. Også selv om stykket blot er på 10 hektar. En udlejer kan altid finde nogen som er villig til at betale stort og skyde effektivt til trods for arealets størrelse, når der er tale om kronvildt.
Karlo skrev:Hej

Hvad vil i mene en jagtleje for 10HA skal koste? Der er en god bestand af råvildt i området. En remisse. Gamle levende hegn. Der er kronvildt i området. Ligger tæt på en juletræsplantage. Jagten ligger i Vestsjælland.

Mvh.
Karlo

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af TheDarkSide » 11. jun 2014, 01:50

En rimelig pris ville være max 3-4000, det er jo trods alt 3-400 kr pr. ha. En realistisk pris på markedet er nok nærmere 10.000, især pga. kronvildtet.

Mht. af skydning afhænger det jo af bestanden. Men 10 ha er ikke meget(ca. 315x315 meter). Er der problemer med kronvildtet laver omfattende markskader giver afskydningen af dem sig selv: Skyd alt hvad du kan komme til. Hvis der ikke er problemer med kronvildtet (det er der nok ikke, når det er på sjælland), bør man ikke skyde noget på så lille et stykke uden at have aftaler med naboer om hvordan man griber afskydningen an.
Vedr. råvildt afhænger det jo af bestandtætheden. Bare husk at for hver buk bør der skydes en rå og et lam. Det der med at sige, at jeg bare nøjes med at skyde en buk om året er noget skidt. Det skaber ubalance i bestanden.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Carsten Bo » 11. jun 2014, 07:21

Der er ubalance i råvildtbestanden i hele Danmark på nær et sted. :smile: Ret beset så ved vi ikke nok om hvad råvildtbestanden har godt af på den helt lange bane. Vi sætter nogle teoretiske regler op som lyder fornuftigt. Men ofte så har naturen sine egne veje at tilpasse vilde bestande. Vores vildtforvaltning strækker sig blot få århunderer tilbage i tiden og se hvor forskellig råvildtet udvikler sig bare i Polen eller Sverige i forhold til Danmark.

Man kan selvfølgelig godt nye 10ha og have en god jagt. Men man kan også godt skræmme vildtet væk ved at overrende arealerne. En pürchtur hver weekend i jagtsæsonen og et par trampeture i det tidlige efterår. Vildtet finder hurtigt ud af hvor mennesker færdes dagligt, der afsættes færd og hvis det stødes tidlig morgen og sen aften hvor det gerne esser, ja så finder det andre arealer hvor der er mere ro.

Snak med udlejer om hvad der forventes afskudt årligt samt hvilket jagttryk der har været på arealet før. Hvis der er kronvildt i området så tror jeg ikke på at naboarealerne ikke bliver brugt jagtmæssigt. Udlejer vil selvfølgelig gerne give indtryk af en god råvildtbestand og et minimalt jagttryk på de tilstødende arealer.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

halte
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. dec 2009, 00:57
Interesser: jagt,vandring
Geografisk sted: københavn

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af halte » 11. jun 2014, 12:03

Jeg har haft lejet et stykke statsskov på ca 50 hektar (skov).

Deres kvote er 2 bukke, og 3 efterårsdyr.

Så det giver vel et fingerpeg i at du kan skyde en buk hver 3 år og de andre år et lam. Men det er som sagt skov med landbrugsarealer er det nok lidt mindre.

JFRO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 150
Tilmeldt: 2. feb 2013, 19:43
Interesser: Jagt og Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af JFRO » 11. jun 2014, 12:39

karlo du skal ikke høre på alt det der.. (folk snakker og snakker, pga de læser noget) Hvis der ikke er drevet jagt der i lang tid og der er rimelig meget råvildt.. kan bestanden sagtens holde til du skyder 1/2 bukke om året og 2-4 hundyr.. Bare sørg for at skyde nogle af de gamle råer væk, så der bliver plads til de nye :) men sørg for at få skudt ALLE de syge dyr væk :D

Min kammerat har lige fået noget jagt på ca 40 hk og der er voldsomt meget råvildt.. der vil sagtens kunne skydes 4-5 bukke og 5-6 råer og lam..

MAN skal ikke altid følge de gamle STANDART råd, det kan bide en selv bagi i længden ^^ :)

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af LFuppen » 11. jun 2014, 13:36

Nu er det ikke sikkert, at Karlo kan komme tæt nok til at :inspect: rådyrene før en afskydning og jeg har til dato ikke set rådyrene gå rundt med en sygejournal :blink:

300 - 400 kr pr. ha lyder rimeligt. Der kan næppe stilles en hochsits op uden at have en aftale med naboerne
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

WilliamTaul
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. maj 2014, 12:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Helgenæs
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af WilliamTaul » 11. jun 2014, 13:36

Hurricane skrev:
Lasset skrev:Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.
Der er gennem en årrække blevet afskudt et styk råvildt pr. ca. 27 hektar landbrug/skov ol. i DK.
Virkelig?? Jeg (mine forældre) har 1,6 hektar, da jeg kun er 16 of derfor ikke har lejet jagt endnu. Størstedelen er hus og have, men vi har en fin stor sø, og jeg har skudt en seksænder og en spidsbuk I ÅR på det areal. Jeg ved ikke om det er fordi vi har en virkelig stor bestand på helgenæs, at jeg bare har været heldig, eller noget helt tredje. Ham som går på jagt lige nede ved siden af, ved jeg også har skudt 1 fin gaffelbuk i år. :DancingBanana: :biggrin: :smile:
:offtopic: , undskyld!

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Ninja_Moose » 11. jun 2014, 14:15

WilliamTaul skrev:
Hurricane skrev:
Lasset skrev:Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.
Der er gennem en årrække blevet afskudt et styk råvildt pr. ca. 27 hektar landbrug/skov ol. i DK.
Virkelig?? Jeg (mine forældre) har 1,6 hektar, da jeg kun er 16 of derfor ikke har lejet jagt endnu. Størstedelen er hus og have, men vi har en fin stor sø, og jeg har skudt en seksænder og en spidsbuk I ÅR på det areal. Jeg ved ikke om det er fordi vi har en virkelig stor bestand på helgenæs, at jeg bare har været heldig, eller noget helt tredje. Ham som går på jagt lige nede ved siden af, ved jeg også har skudt 1 fin gaffelbuk i år. :DancingBanana: :biggrin: :smile:
:offtopic: , undskyld!

Ænder tæller ikke med som råvildt ;-)

Noget helt andet er at der er masser af råvildt på Helgenæs. Det var der i hvert fald for et par år siden, da jeg havde noget jagt der, sammen med min gamle far. Vi skød da gerne 3-5 dyr om året (1-2 bukke iblandt) og der var også ca. 10 ha :-)
Det var over omtrent 7 år, med den afskydning, og der var ingen forandring i bestanden, fra år til år :-)
Men det er nok meget geografisk bestemt, hvor stor en afskydning et givent areal kan tåle.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af Carsten Bo » 11. jun 2014, 14:30

JFRO skrev:karlo du skal ikke høre på alt det der.. (folk snakker og snakker, pga de læser noget) Hvis der ikke er drevet jagt der i lang tid og der er rimelig meget råvildt.. kan bestanden sagtens holde til du skyder 1/2 bukke om året og 2-4 hundyr.. Bare sørg for at skyde nogle af de gamle råer væk, så der bliver plads til de nye :) men sørg for at få skudt ALLE de syge dyr væk :D

Min kammerat har lige fået noget jagt på ca 40 hk og der er voldsomt meget råvildt.. der vil sagtens kunne skydes 4-5 bukke og 5-6 råer og lam..

MAN skal ikke altid følge de gamle STANDART råd, det kan bide en selv bagi i længden ^^ :)
ih altså det hedder 40 ha. Det er ikke 40 hestekræfter.
Når nu han ikke skal lytte til os andre skal han så lytte til dig?


Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af TheDarkSide » 11. jun 2014, 14:31

JFRO skrev: Min kammerat har lige fået noget jagt på ca 40 hk og der er voldsomt meget råvildt.. der vil sagtens kunne skydes 4-5 bukke og 5-6 råer og lam..

MAN skal ikke altid følge de gamle STANDART råd, det kan bide en selv bagi i længden ^^ :)
Vi antager din kammerat skyder 5 bukke, 2 lam og to råer om året.. Hvis den "succes" kan gentages år efter år, må afskydningen jo afspejle bestandsammensætningen ellers er det jo kun en engangsforestilling (medmindre der er 100 stykker råvildt på de 40 ha). Bestandsammensætningen skal med andre ord være 5 bukke for hver to råer. Det tror jeg selv de gode polske revirer kan få svært ved at præstere. Det kræver jo reelt set at 5 ud af 7 lam der bliver sat skal være bukkelam.

At skyde ca. 10 stykker råvildt om året på 40 ha er voldsomt i sig selv. Man kan jo normalt afskyde ca. 1/3 af efterårsbestanden uden at reducere den. Så medmindre der står 30 dyr fast på de 40 ha, må dyrene komme fra omkringliggende arealer.

Jeg har ca. 100 ha god jagt med en del råvildt på og jeg ville da nok kunne få afskudt 15-20 stykker råvildt på en sæson, både ved bukkejagt og fællesjagt om efteråret. Men gjorde jeg det bare en enkelt sæson ville de overlevende nok finde et andet sted at være :blink:
Jeg må da indrømme at der ikke altid bliver skudt nok hundyr om efteråret, fordi jeg egentlig ikke vil afholde fællesjagter. Men derfor hamrer jeg jo ikke alle bukke ned jeg ser. Jeg har set ca. 10-12 forskellige bukke på min jord, men mange af dem færdes da også ved naboerne. Indtil videre er der er skudt to; en mager årsbuk og en lidt ældre buk. Naboerne har ikke skudt noget endnu, men de fleste af dem går heller ikke meget på jagt.

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af EMD » 11. jun 2014, 17:25

Nu handler det ikke om hvor mange bukke man kan skyde på et givent arael, men om der efter endt bukke jagt stadig er en god buk til bage i området, når brunsten sætter ind i august. Og man kan ikke altid regne med, at der kommer en god buk til området udefra, for ofte er jagtrykket lige så stor rundt om. Så er det ofte en lille knup-buk eller spidsbuk, som for lov til at at beslå råerne. I dit tilfælde ville det have været fint at lade seksenderen gå, og have været tilfreds med en spidsbuk på 1.6 hektar. Man afskydningen er fri og man kan jo gøre som man vil, og selv er jeg heller ikke fejlfri på det område.
WilliamTaul skrev:
Hurricane skrev:
Lasset skrev:Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.
Der er gennem en årrække blevet afskudt et styk råvildt pr. ca. 27 hektar landbrug/skov ol. i DK.
Virkelig?? Jeg (mine forældre) har 1,6 hektar, da jeg kun er 16 of derfor ikke har lejet jagt endnu. Størstedelen er hus og have, men vi har en fin stor sø, og jeg har skudt en seksænder og en spidsbuk I ÅR på det areal. Jeg ved ikke om det er fordi vi har en virkelig stor bestand på helgenæs, at jeg bare har været heldig, eller noget helt tredje. Ham som går på jagt lige nede ved siden af, ved jeg også har skudt 1 fin gaffelbuk i år. :DancingBanana: :biggrin: :smile:
:offtopic: , undskyld!

WilliamTaul
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. maj 2014, 12:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Helgenæs
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af WilliamTaul » 11. jun 2014, 19:01

The_Moose skrev:
WilliamTaul skrev:
Hurricane skrev:
Lasset skrev:Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.
Der er gennem en årrække blevet afskudt et styk råvildt pr. ca. 27 hektar landbrug/skov ol. i DK.
Virkelig?? Jeg (mine forældre) har 1,6 hektar, da jeg kun er 16 of derfor ikke har lejet jagt endnu. Størstedelen er hus og have, men vi har en fin stor sø, og jeg har skudt en seksænder og en spidsbuk I ÅR på det areal. Jeg ved ikke om det er fordi vi har en virkelig stor bestand på helgenæs, at jeg bare har været heldig, eller noget helt tredje. Ham som går på jagt lige nede ved siden af, ved jeg også har skudt 1 fin gaffelbuk i år. :DancingBanana: :biggrin: :smile:
:offtopic: , undskyld!

Ænder tæller ikke med som råvildt ;-)

Noget helt andet er at der er masser af råvildt på Helgenæs. Det var der i hvert fald for et par år siden, da jeg havde noget jagt der, sammen med min gamle far. Vi skød da gerne 3-5 dyr om året (1-2 bukke iblandt) og der var også ca. 10 ha :-)
Det var over omtrent 7 år, med den afskydning, og der var ingen forandring i bestanden, fra år til år :-)
Men det er nok meget geografisk bestemt, hvor stor en afskydning et givent areal kan tåle.
Hm, det har du helt ret i ja! Er også overbevist om, at vi har en rigtig god bestand her ude :-)

WilliamTaul
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. maj 2014, 12:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Helgenæs
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af WilliamTaul » 11. jun 2014, 19:05

EMD skrev:Nu handler det ikke om hvor mange bukke man kan skyde på et givent arael, men om der efter endt bukke jagt stadig er en god buk til bage i området, når brunsten sætter ind i august. Og man kan ikke altid regne med, at der kommer en god buk til området udefra, for ofte er jagtrykket lige så stor rundt om. Så er det ofte en lille knup-buk eller spidsbuk, som for lov til at at beslå råerne. I dit tilfælde ville det have været fint at lade seksenderen gå, og have været tilfreds med en spidsbuk på 1.6 hektar. Man afskydningen er fri og man kan jo gøre som man vil, og selv er jeg heller ikke fejlfri på det område.
WilliamTaul skrev:
Hurricane skrev:
Lasset skrev:Tvivler på at der er en god bestand af rådyr på 10 hektar... Der er måske en del dyr som passerer stykket, men de er ikke fast på et så lille stykke jord.

Jeg har ladet mig fortælle - alt afhængigt af området naturligvis - at der kan bortskydes ca. et stk. råvildt pr. 50 hektar...

Kan desværre ikke udtale mig om hvad en rimelig jagtleje vil være.
Der er gennem en årrække blevet afskudt et styk råvildt pr. ca. 27 hektar landbrug/skov ol. i DK.
Virkelig?? Jeg (mine forældre) har 1,6 hektar, da jeg kun er 16 of derfor ikke har lejet jagt endnu. Størstedelen er hus og have, men vi har en fin stor sø, og jeg har skudt en seksænder og en spidsbuk I ÅR på det areal. Jeg ved ikke om det er fordi vi har en virkelig stor bestand på helgenæs, at jeg bare har været heldig, eller noget helt tredje. Ham som går på jagt lige nede ved siden af, ved jeg også har skudt 1 fin gaffelbuk i år. :DancingBanana: :biggrin: :smile:
:offtopic: , undskyld!
True that! Jeg skød seksenderen først, og derefter spidsbukken. Men jeg tænker da klart, at jeg hellere ville lade en førsteårs spidsbuk gå, og skyde den ældre seksenderen i stedet. :-) nu var begge dyr her så godt nok mere end 1 år, og nok også mere end 3 så vidt jeg kunne sjuske mig frem til!

JFRO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 150
Tilmeldt: 2. feb 2013, 19:43
Interesser: Jagt og Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Jagtleje for 10HA

Indlæg af JFRO » 12. jun 2014, 14:34

Det sku lidt sjovt at kommentere herinde :) der til gengæld nogle herinde som har styr på lortet, men mange som bare lukker en masse lort ud :D

men giver mening det du skriver thedarkside.. kommenterede faktisk kun dette indlæg pga jeg syntes det var noget SHIT folk skrev :)

Besvar