Skydetårn midt på marken..

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: Skydetårn midt på marken..

Indlæg af Deer Hunter » 21. apr 2015, 15:42

Da jeg fik mit jagt stod der et tårn på mit jord, tæt på skel. Det var en naturfotograf der tog billeder derfra. Så det behøver ikke være et jagttårn.
Jeg ville vente med at klage.(til ejeren af tårnet) Til jeg vidste om det blev brugt til jagt.
Jeg er nu også ligeglad med om nabojægeren havde et tårn i skel. Bare han skyder over til sig selv.
Jeg har aftalt med nabojægeren at skyder han noget der falder på mit jord. Går han bare over og henter det

Er så træt af paragrafryttere
Deer Hunter 5.6

Brugeravatar
FT Cocker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. feb 2011, 12:15
Interesser: Hund, jagt og trædrejning
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Skydetårn midt på marken..

Indlæg af FT Cocker » 21. apr 2015, 15:51

Jeg tror også jeg afventer med at foretage mig noget. Så må jeg tage det i opløbet hvis det bliver aktuelt.

Tak for alle jeres svar. Og en god og sober debat.

Kenneth: no hard feelings. Tror vi kredser om den samme grød og er rimeligt enige om sagen. Knæk og bræk.

Mvh.

Peter/FT Cocker
Sauer 202 jaguar costom 6,5*55, Zeiss classic diavari 3-12*56
Vz 24 8*57js
Baikal ij27 o/u 12/70
Bühag suhl s/s 12/70
Winner spezial s/s 12/70

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Skydetårn midt på marken..

Indlæg af Sierra13 » 21. apr 2015, 18:10

Boerge skrev:Spørgsmålet er, om ikke alle de regler skulle skrottes. Det er indiskutabelt, at et skydetårn er et plus for sikkerheden. Personligt ser jeg hellere, at naboen opstiller skydetårn lige på den anden side af skellet, og derved skyder væk fra mig, end at han stiller det 130 meter fra skel, og så skyder i retning mod mig!!
Lovgivningsmæssigt må man vel godt stille tårnet i skel hvis man kan blive enig med naboen om det?

Jeg har hvertfald altid taget en god snak med naboen, og så er vi altid blevet enige om vi begge sætter op til skel eller i skel hvis vi har lyst :)

Brugeravatar
Toxophilos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. okt 2011, 21:24
Interesser: Våben, jakt, bue, gjenladning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 39 times
Been thanked: 24 times

Re: Skydetårn midt på marken..

Indlæg af Toxophilos » 21. apr 2015, 18:45

Morten273 skrev: Lovgivningsmæssigt må man vel godt stille tårnet i skel hvis man kan blive enig med naboen om det?

Jeg har hvertfald altid taget en god snak med naboen, og så er vi altid blevet enige om vi begge sætter op til skel eller i skel hvis vi har lyst :)
Dialog har alltid vært den beste problemløser. Godt naboskap også. :smile:
Men man må likevel følge reglene for tårn og jagtstige selv om man er enige om å fravike 130 m grensen (som loven jo gir anledning til.)
I dette tilfellet ser det ikke ut til at man lovmessig kan sette jakttårn verken på åpen mark ei heller i skellet. Det er ikke beplanting nok til det.
Jfr.
" For det andet så er skellene mellem markerne næsten nøgne, så det beretter heller ikke til skydetårne/hochsitz."
Mine våpen sier du? MOLON LAVE - Kom og ta dem.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Skydetårn midt på marken..

Indlæg af Sierra13 » 21. apr 2015, 19:42

Toxophilos skrev:
Morten273 skrev: Lovgivningsmæssigt må man vel godt stille tårnet i skel hvis man kan blive enig med naboen om det?

Jeg har hvertfald altid taget en god snak med naboen, og så er vi altid blevet enige om vi begge sætter op til skel eller i skel hvis vi har lyst :)
Dialog har alltid vært den beste problemløser. Godt naboskap også. :smile:
Men man må likevel følge reglene for tårn og jagtstige selv om man er enige om å fravike 130 m grensen (som loven jo gir anledning til.)
I dette tilfellet ser det ikke ut til at man lovmessig kan sette jakttårn verken på åpen mark ei heller i skellet. Det er ikke beplanting nok til det.
Jfr.
" For det andet så er skellene mellem markerne næsten nøgne, så det beretter heller ikke til skydetårne/hochsitz."

Hov den linje havde jeg lige glippet.

Så er det svært at "overtale" naboen.
De plejer ofte at sige ja, da det jo også er deres sikkerhed det drejer sig om (selvom man selvfølgelig kun skal skyde hvor der er kuglefang)

Besvar