Jagt efterår/vinter 2015-16

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af RKN » 11. jan 2016, 11:38

Tillykke dyrene.

From the dark Nordjylland in Denmark ;-)
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af TheDarkSide » 17. jan 2016, 11:57

Det blev til en due med 17'eren i -12° i morges :smile: Og en forbier pga. kuglen ramte en gren.

KristianKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 258
Tilmeldt: 12. nov 2012, 18:25
Interesser: jagt
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af KristianKJ » 17. jan 2016, 17:20

12 duer måtte bide i skovbunden i dag :numberone:

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Mosc5 » 18. jan 2016, 23:38

Var ude søndag morgen med 2 jagt-kammerater, for at se om vi kunne snøre en ræv, Da den ene går under navnet Rævehviskeren, kom det ikke bag på nogen, at han allerede på vej til stigen, ser en ræv, der ikke opdager ham, til trods for at han står på en bar mark. :???: Same procedure as last year, han skød en ræv, og vi andre vendte tomhændede hjem.

MEN, da jeg havde fri idag, og vejret viste sig fra sin smukkeste side, bestemte jeg mig for at tage ud med riflen. Solen var kun lige stået op, da der viste sig en ræv, den var dog alt for langt ude, samt i en retning jeg ikke kunne afgive skud. Jeg forsøgte med lokkekald, men den kiggede bare, og fortsatte med at søge efter mus.
efter en time gik den ned mod skoven, men den var stadig mellem 370-400m væk, uheldigvis for ræven bestemte den sig for at gå langs skoven op i retning mod mig.
Jeg målte afstanden til et punkt på skovkanten.. 250m. ingen vind, klikkede kikkerten op på 250m. og håbede den ikke gik ind i skoven inden. Da den kom frem fra en lavning stillede den sig lige hvor den skulle. Jeg havde god støtte i tårnet, og kunne holde trådkorset helt stille på ræven... Skuddet gik, og ræven faldt, men det bedste var, at jeg havde tid til at få optaget det hele på kamera :smile:
Rævejagt.https://youtu.be/v_kyAa-vfgE
Det er bare skønt når det hele klapper. :razz:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Bofhenator » 19. jan 2016, 06:25

Flot film! Tak for det.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Kleth » 19. jan 2016, 07:03

Flot film, godt skudt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Doole » 19. jan 2016, 08:54

Flot skudt både med riffel og kamera.

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Boerge » 19. jan 2016, 14:53

En super jagt!! :numberone:
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Radis » 19. jan 2016, 16:49

Fedt! :thumbup:

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Uldsok » 19. jan 2016, 17:06

Med fare for at nogen bliver sure, er kuglefanget så helt i top?

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af TheDarkSide » 19. jan 2016, 19:44

Flot skudt og rigtig godt filmet. Jeg har endnu ikke fanget en ræv på kamera, da jeg bliver alt for fokuseret på at få den skudt :oops:
Uldsok skrev:Med fare for at nogen bliver sure, er kuglefanget så helt i top?
Ellers havde manden vel ikke skudt? Han ved jo nok bedst hvordan terrænnet ser ud i skoven.

Skyder man ind i sin egen private skov, hvor der ikke er stier eller offentlig færdsel, man skyder ned mod jorden og så længe skoven er af en hvis størrelse og der ikke er huse, veje osv bagved i skudretningen, så ser jeg intet specielt risikabelt ved det. En helgardering er ikke muligt.

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Uldsok » 19. jan 2016, 20:45

TheDarkSide skrev:Skyder man ind i sin egen private skov, hvor der ikke er stier eller offentlig færdsel, man skyder ned mod jorden og så længe skoven er af en hvis størrelse og der ikke er huse, veje osv bagved i skudretningen, så ser jeg intet specielt risikabelt ved det.
Bare lige for, at sikre jeg forstår dig ret..., du er ikke utilbøjelig til, at hælde til den anskuelse, at man muligvis med rette kunne mene, at...
Hvis skuddet har retning mod egen privat skov, uden stier og offentlig færdsel og hvis man samtidig skyder nedad mod jorden og skoven har en vis størrelse og der ikke er huse, veje osv. bagved i skudretningen, er der intet specielt risikabelt ved det? :rolf:

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Mosc5 » 19. jan 2016, 20:54

Uldsok skrev:Med fare for at nogen bliver sure, er kuglefanget så helt i top?
Tak fordi du spørger, det er helt iorden :respekt:
Det er ikke til at se det, men der løber en jordvold i skovkanten, i forbindelse med en grøft.

Der er naturligvis altid en risiko, når man afgiver et riffelskud, især på frosset jord. Det havde været uforsvarligt at skyde på den flade frosne mark, og fuldstændig no-go at skyde i den retning hvor der er huse. Men med mit kendskab til terrænet, så er jeg helt tryg ved det skud. :thumbup:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Uldsok » 19. jan 2016, 21:01

Det er jo det vigtigste og fint du ikke tager det ilde op :razz:

Havde der nu alligevel gået en i skoven, var der nu heller ikke sket noget ved det sagde Freddy på DR3 i søndags, blot man har en varm sweater på :fun:

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Mosc5 » 19. jan 2016, 21:20

Jeg bliver vist nødt til at finde den udsendelse :rolf:
Har en kammerat, der ufrivilligt lagde lår til et par hagl fra 4-45m. da der løb et dyr mellem ham og naboposten :asswipe: Han var glad for sine kraftige læderbukser den dag.
Han fortalte, at han bagefter gik med skytten ned for at hente dyret, og der havde han stille og roligt spurgt, om det var helt godt, at skyde når dyret løber imellem 2 poster. Han fik en undskyldning, og så snakkede de ikke mere om det :argue: :what:
jeg ved sgu ikke om jeg kunne have taget det så pænt..
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af TheDarkSide » 19. jan 2016, 23:04

Uldsok skrev:
TheDarkSide skrev:Skyder man ind i sin egen private skov, hvor der ikke er stier eller offentlig færdsel, man skyder ned mod jorden og så længe skoven er af en hvis størrelse og der ikke er huse, veje osv bagved i skudretningen, så ser jeg intet specielt risikabelt ved det.
Bare lige for, at sikre jeg forstår dig ret..., du er ikke utilbøjelig til, at hælde til den anskuelse, at man muligvis med rette kunne mene, at...
Hvis skuddet har retning mod egen privat skov, uden stier og offentlig færdsel og hvis man samtidig skyder nedad mod jorden og skoven har en vis størrelse og der ikke er huse, veje osv. bagved i skudretningen, er der intet specielt risikabelt ved det? :rolf:
Helt korrekt :giggle:

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af TheDarkSide » 20. jan 2016, 15:39

Jeg kom lige til at sidde og filosofere over jagtsæsonen (ikke at den er ovre, langt fra). Sidste år fik vi et nyt revir, som var ganske spændende. En del råvildt, lidt harer, strejf af krondyr og dådyr, samt få agerhøns og selvfølgelig nogen ræve og en god slat duer (mange majsmarker i området). Der var dog ikke meget liv i november og frem til foråret udover nogle enkelte rådyr og duer.
Noget måtte gøres. Der blev indkøbt/fremstillet et lille hold fasaner, fodertønder og et par foderskærme og de kom ud på reviret. Kommende fasandræbere (rævehvalpe) blev reduceret lidt i bukkejagten. Der blev plantet lidt træer i skæve hjørner og i nogle rydninger i remiser og skov, primært nåletræer, da der var godt med løvtræer og der manglede tæt dække om vinteren, både i skov, remise og hegn. Der blev tyndet lidt ud i skoven, så skovbunden hurtigt kunne vokse til i buske. Grenene blev smidt i gode store kvasdynger, som småfugle, skovmår og harer hurtigt tog i brug. Rådyrene valfartede desuden til for at æde knopper, som jo var kommet i rådyr venlig højde. Som bigevinst gav det jo noget godt brænde til os selv og udlejeren :thumbup:

I denne sæson har vi set ca. det samme antal rådyr, lidt flere harer, en del fasaner (de første vi satte ud fik et hold kyllinger), nogle flere agerhøns (dog ikke nok til en holdbar bestand) og mange flere duer, ræve, småfugle, rovfugle.
Kan man så holde fingeren i ro, når der kommer en ung, lovende buk, en fasanhøne eller en agerhøne, så kan det jo gå hen at blive rigtig spændende at komme på jagt :biggrin:

Det har ikke kostet alverden. Vi kunne hente træerne gratis hos en bekendt, som havde en nyplantning med mange selvsåede nåletræer, der alligevel skulle væk. Fasanerne var heller ikke en voldsom stor udgift, da det var relativt få. Fodertønderne var også billige og det tog ikke mere end en eftermiddag af skrue 7-8 stykker sammen. Korn blev købt til ca. 100 kr/hkg hos en bondemand, men jeg fik dog mange sække gratis, da jeg var så flink at skyde nogle ræve hos ham :smile:
Det er i hvert fald al tiden og pengene værd, når man ser hvor meget vildt der er kommet, bare gennem små tiltag. Og så har vi jo ikke opnået fuld effekt endnu, da de nyplnatede træer jo lige skal vokse op og skoven skal have tid til at få godt bunddække.

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Mosc5 » 20. jan 2016, 16:35

Super indlæg Darkside :bowdown:
Det er den slags arbejde, der både er hyggeligt at gå og lave, og giver noget samvær med jagt kammeraterne uden for sæsonen. Og så er det bare en glæde, når man kan se at det bærer frugt.
Vores jagtudlejer, er heldigvis også af den type, der lader os plante og fælde, næsten som vi vil. :thumbup: Det værste er alle de love og regler, der ind imellem sætter en kæp i hjulet.

Ja jagt er meget mere end at nedlægge byttet. :numberone:
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af TheDarkSide » 20. jan 2016, 17:38

Mosc5 skrev:Super indlæg Darkside :bowdown:
Det er den slags arbejde, der både er hyggeligt at gå og lave, og giver noget samvær med jagt kammeraterne uden for sæsonen. Og så er det bare en glæde, når man kan se at det bærer frugt.
Vores jagtudlejer, er heldigvis også af den type, der lader os plante og fælde, næsten som vi vil. :thumbup: Det værste er alle de love og regler, der ind imellem sætter en kæp i hjulet.

Ja jagt er meget mere end at nedlægge byttet. :numberone:
Tak!
Det er dejligt med en rar jagtudlejer, men det hjælper jo også når de selv kan få gavn af det, f.eks. brænde eller bare et mere velpasset stykke jord/skov.

Jeg har haft chance til fasankokke flere gange, men jeg har ikke kunne få mig selv til at skyde en. Jeg har set 7-8 stykker på een gang og det var ikke nogen jeg havde sat ud :shock: Det er sjovere bare at kigge på dem og glæde sig over at de har valgt mit revir frem for naboens :biggrin: Men de smager jo også godt, så måske skulle man nappe en i weekenden, hvis chancen byder sig :smile:

Hvis alle jægere bare ville gøre lidt ud af det, f.eks. fortsætte med at fodre fasaner til april/maj (de skal altså have noget sul på kropnne inden de lægger æg), så kunne det jo komme os alle til gavn. Jeg kender desværre nogen som mener at foder kun skal være der i jagtsæsonen og så skal alt skydes :thumbdown:

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Michael9220 » 22. jan 2016, 13:14

En fantastisk dag!

Var i søndags inviteret på gåsejagt ved Vejlerne i Thy. Desværre var vejret ikke helt med os og gæssene udeblev, trods det fik vi set både Kronvildt og råvildt deroppe inden vi afbrød jagten ved middagstid.

Jeg havde taget riflen med og tænkte at så ville jeg køre forbi vores eget jagt på vej hjem for at se om der skulle være dyr på markerne. Det skal lige nævnes at jeg før i dag kun har skudt et dyr, men det var med guide.

Da jeg ankommer til vores jagt kan jeg se at der står dyr på en stubmark langt ude, jeg får rigget til og begiver mig afsted, der er vel 1,2 km fra bilen og ned hvor dyrene står. Jeg begiver mig afsted, men allerede efter 3-400 meter begynder dyrene at gå, desværre den forkerte vej, ud af vores jagt. Jeg bander og går tilbage til bilen og kører videre. Da jeg kommer om på den anden side beslutter jeg at se om dyrene skulle være vendt om, det var de ikke. Til gengæld så det ud som om at der stadig lå et dyr på stubmarken, det bevægede sig dog ikke, afstanden var her 700 meter.

Jeg får rigget til igen og begiver mig afsted, jeg har god vind, men desværre minimalt med skjul og stubbene larmer under mine støvler. Jeg var sikker på at hvis det var dyr, så ville de uden tvivl både kunne se og høre mig. Efter 300 meter stopper jeg op bag en busk og kan nu se at der ligger to dyr i stubbene, et dyr med ryggen mod mig som lå og sov og et andet dyr som også lå ned med hovedet oppe, en rå.

Jeg var her nået til en stor grøft hvor vi godt nok havde en overgang, men den lå så jeg ville komme op og være fuldstændigt blottet for dyrene, så måtte ned og springe over. Afstanden til dyrene er på det her tidspunkt ca 325 meter.

På den anden side af grøften ligger 3 smalle marker med sået korn. Jeg beslutter at gå lidt tilbage og så krydse de 3 lange marker, hele tiden med følelsen af at de uden tvivl må kunne se mig og at jeg larmede som en elefant. Jeg kommer over de 3 marker og ned i hjørnet hvor afstanden til dyrene nu er 130 meter. De har ikke rørt sig ud af flækken. Det ene dyr ligger og sover med sænket hoved og råen ligger og nyder solen med sammenknebne øjne.

På det her tidspunkt har jeg stadig god vind, solen i ryggen men er fuldstændig blotlagt for dyrene, der er intet imellem os, men ingen reaktion fra dyrene. Jeg sætter skydestokken op og sætter riflen op, finder dyrene i kikkerten, 2 dyr, stadig ingen reaktion, bare solbadning. Herefter mindede det lidt om et Mexican standoff, jeg ventede på at dyrene ville rejse sig, men der var ingen tegn på at dyrene ville noget. Jeg er uerfaren med riflen, så turde ikke råbe op i frygt for at de skulle tage flugten, så prøvede at fløjte, råen vendte hovedet mod mig, men var fuldstændig ligeglad og efter et par sekunder vendte hun hovedet igen. Dette gentog sig 6-7 gange og jeg begyndte ærligt talt at tænke at det ender med at de bliver der til solnedgang.

Jeg havde hele tiden fokus på råen der lå med oprejst hoved, men ud af øjenkrogen kan jeg pludselig se at det andet dyr, også en rå, har hovedet oppe. Jeg skiftet fokus, men vil stadig gerne have dyret op at stå, men det var vist ikke en mulighed denne eftermiddag. Da dyr nummer 2 vender halsen til beslutter jeg at tage skuddet, jeg trykker langsomt på aftrækkeren..... KLIK... FUCK! Jeg kigger op, dyret har nu blikket mod mig, men forholder sig stadig roligt. Jeg får langsomt trukket patronen tilbage og skubbet bundstykket frem igen. Finder dyret igen, som stadig med blikket mod mig, satans! Efter hvad der føles som en evighed vender dyret igen halsen til, så er det nu! Jeg finder dyrets hals i kikkerten og trykker langsomt til, skuddet går. Pludselig er der 5 dyr, der lå yderligere 3 dyr i det høje græs ved læbæltet. De 4 dyr stikker af i fuld firspring, men dyret jeg skød til, lå og spjættede og efter 15 sekunder var der stille, min puls var vel 1000 på det tidspunkt, massivt tilfælde af bukkefeber. Jeg gav dyret 10 minutter og gik så derned, dyret var dødt, ramt af en god kugle på halsen.

Dem der kender mig bedst og har været meget på jagt med mig, de ved at jeg har brugt timer, dage, uger i stiger, grøfter og læbælter siden jeg skød mit første dyr i November 2014, så det her er en forløsning, det var som at være stangberuset, det var helt perfekt. Jeg fik brækket dyret og slæbt det de 700 meter op til bilen og nu hænger det på min jagtkammerats vildtkrog.

Selv om det var dyr nummer 2, så er oplevelsen helt speciel, forstået på den måde at det her var på egen hånd, ingen til at fortælle hvad man skulle gøre og hvad man burde have gjort osv, så fed en følelse, er stadig helt "høj" og meget forundret over hvor tæt jeg kunne komme på disse dyr.

Skudafstand, ca 130 meter. Skudt med Howa 1500 kaliber 308 med en Norma Rådyr kugle.

Nu er der gået 5 dage og oplevelsen sidder stadig i mig, en del af mig er ret stolt af skuddet, det altid rart når et dyr ikke lider unødigt. Men en anden del af mig tænker stadig at det måske var mere held end forstand. Jeg er derfor langt fra sikker på at jeg igen ville forsøge sådan et skud, tvivlen skal komme dyret til gode.

Beklager stavefejl og den lange tekst.
Vedhæftede filer
12507369_10153944787693783_6393765474238557069_n.jpg
12507369_10153944787693783_6393765474238557069_n.jpg (87.88 KiB) Vist 4401 gange

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af RKN » 22. jan 2016, 14:50

Tillykke, godt skudt og god beretning.

From the dark Nordjylland in Denmark ;-)
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af The Yeti » 22. jan 2016, 18:45

Du har bestemt ikke brug for guide - godt gået





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3610
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 568 times
Been thanked: 1056 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Agamemnon » 22. jan 2016, 21:56

2 råer skudt på små 4 timer i dag.

Den første kom gennem skoven og stoppede 90m fra mig og stod perfekt med siden til.

Nummer 2 lå i et levende hegn på 540m. Jeg nærmede mig i ly af en remise indtil jeg var inde på ca. 250m og kravlede herefter de sidste 40m over en frossen mark, indtil jeg havde frit skud og kuglefang..... Dét var en kold omgang. Et pift fik den på benene og skuddet faldt få sekunder efter. 213m målt med LAM.

En dejlig jagtdag :thumbup:
Vedhæftede filer
2xrå 22JAN2016.jpg
2xrå 22JAN2016.jpg (86.77 KiB) Vist 4278 gange
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Radis » 22. jan 2016, 22:09

:goodpost:
Sådan

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Jagt efterår/vinter 2015-16

Indlæg af Elbæk » 23. jan 2016, 12:05

Billede
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar