Vil du møde Søren Pind?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
CLC
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2009, 18:03
Interesser: Strand og havjagt
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 9 times

Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af CLC » 26. okt 2016, 20:07

Vil du i direkte dialog med justitsminister Søren Pind?

Danmarks Jægerforbund har arbejdet sammen med Justitsministeriet om flere sager gennem de sidste par år. Sager som har berørt jægerne, og hvor vi har der er skabt gode resultater for jægerne.

Vil du høre om nogle af disse sager, og har du spørgsmål til ministeren, så har du muligheden torsdag den 3. november, og der er stadig pladser, så skynd dig at tilmelde dig.

http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyh ... ds-parole/

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af C-X » 26. okt 2016, 20:15

Jeg håber nogle af de rigtige og juridisk begavede herinde fra, kan deltage og give Pinden kvalificeret modspil :thumbup:

CLC - er du dén CLC eller en anden CLC? :welcome:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Timber » 26. okt 2016, 20:22

Er det kun for medlemmer af DJ, eller må vi andre dødelige også deltage??
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Kleth » 26. okt 2016, 20:28

Nogen af vores hus-kværulanter burde deltage :NVFrules:
Kværulant ment positivt i det her tilfælde :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Timber » 26. okt 2016, 20:37

Øøøøv, har da lige opdaget det selvfølgelig er samme dag som der er holdledermøde på stationen... Bøv øv, så må i andre give ham kam til håret... :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

CLC
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2009, 18:03
Interesser: Strand og havjagt
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 9 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af CLC » 26. okt 2016, 20:41

C-X hvis du mener CLC ham der er formand for DJ, så ja :smile:

Arrangement er for medlemmer og det klare vi her - http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/med ... iv-medlem/

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af ReneKJ » 26. okt 2016, 20:50

Jeg er ikke enig i at nogen som helst våbenejer har et godt forhold til Søren Pind, men godt initiativ :thumbup:
Danmarks Jægerforbund oplever et historisk godt forhold til Justitsministeriet til stor glæde for de danske jægere. Det skyldes ikke mindst justitsminister Søren Pind, som selv er jæger.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Bobo » 26. okt 2016, 20:53

C-X skrev:Jeg håber nogle af de rigtige og juridisk begavede herinde fra, kan deltage og give Pinden kvalificeret modspil :thumbup:

CLC - er du dén CLC eller en anden CLC? :welcome:
Jeg er desværre hverken rigtig eller begavet, så jeg må nok hellere blive væk :getout:

edit : men jeg har mødt søren pind og han er da ok
Bobo ------ Igen uden billeder

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af C-X » 26. okt 2016, 21:00

... rigtig dygtige... Skulle der have stået. Så bestemmer du selv, om det også er dig, Bobo.

Lidt ærgerligt at arrangementet er forbeholdt DJ medlemmer alene, selv om et medlemskab er en god ide.
Det vil glæde mig meget, hvis DJ spiller bolden op til NVF i sager vedr. våbenlovgivning. Sådan et samspil er tiltrængt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Elbæk » 26. okt 2016, 21:55

Jeg har egentlig stor respekt for Claus Lind Christensen som formand for Danmarks Jægerforbund, men jeg er (som medlem af Danmarks Jægerforbund) meget betænkelig ved at han - så åbenlyst - er bonkammerat med landets justitsminister; Søren Pind.

Som formand for Danmarks Jægerforbund vil den til enhver tid siddende justitsminister, i varierende omfang, næsten altid være en modspiller på det professionelle plan. Og lige der kunne jeg godt ønske mig at Claus Lind Christensen var noget mere jægernes mand og noget mindre Pinds kammerat. Det er måske en hård dom at fælde, men det er mit ærlige indtryk at de to lidt for nemt bliver enige om ting som ikke nødvendigvis er i de danske jægeres bedste interesse.

Jeg forudser at så godt som alle kritiske spørgsmål og kommentarer fra tilhørerne vil møde forenet modstand fra Christensen og Pind.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Timber » 26. okt 2016, 22:12

Der er lige en ting der slår mig.. Jeg vidste faktisk ikke at Søren Pind er jæger..

Det giver da bare ingen mening i forhold til alt det afvikling af skydesport, som jeg synes JM er i gang med?? Man skulle da tro han bare vil være lidt på vores side så..

Edit.. Ærgrer mig mere og mere over jeg ikke kan deltage...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

CLC
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2009, 18:03
Interesser: Strand og havjagt
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 9 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af CLC » 26. okt 2016, 22:36

Elbæk, den må du lige uddybe.

Ja, i forhold til de sager som vi har arbejdet med, der har Pind lyttet til os, men det er ikke ensbetydende med at vi er færdige.

Helt konkret, kan jeg sige at vores forbindelser til Ministeren, og ikke mindst embedsværket er så godt og direkte som det har været i rigtig mange år. Dermed ikke sagt at der er enighed om alt, men vi er kommet til et sted hvor vi,kan tage fat i de enkelte sagersom der er brug for.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Elbæk » 26. okt 2016, 22:58

Det er mit helt klare indtryk at Danmarks Jægerforbund, med Claus Lind Christensen ved roret, så godt som ensidigt har stillet sig bag Søren Pind - og søgt at sætte et positivt spin på ting som, selv med mine allermest velvillige briller på, ikke er i danske jægeres bedste interesse. For mange små nederlag søges solgt som sejre til medlemmerne af Danmarks Jægerforbund.

Tendensen ses hos skytteorganisationerne - blot på et helt andet (langt værre) plan, hvor man, i misforstået imødekommenhed overfor myndigheder og lovgivere, forlængst er kammet over i idelt selvstrammeri, til direkte skade for den sport man skulle søge at forvalte.

Danske skytter og jægere har brug for ideologisk stærke foregangsmænd - og selvom jægerne er langt bedre stillede en skytterne her. Så savner jeg alligevel at opleve Claus Lind Christensen for alvor stille sig op som "jægernes fagforeningsmand" i forhold til de relevante myndigheder.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

CLC
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. aug 2009, 18:03
Interesser: Strand og havjagt
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 9 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af CLC » 26. okt 2016, 23:03

Elbæk, kom lige med et,eks. hvor vi har lagt os ned for ministeriet i sager inden for den sidste tid

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Elbæk » 26. okt 2016, 23:23

Skal vi tage eksemplet som nok vil vinde mest genklag herinde: Hvor mange gange (og ikke mindst; hvor hurtigt) var Danmarks Jægerforbund ude og erklære den nye knivlov en succes og (citat); en "kæmpe sejr for jægerne", på trods af at ingen - før langt længere inde i forløbet - reelt kunne sige noget kvalificeret om hvad den nye lov faktisk ville afstedkomme?
Når dét så er sagt; indtil videre er den nye lov en god ting (eller rettere; den forvaltes hensigtsmæssigt) - og det tilskriver jeg (ret skal være ret) bestemt også til dels Danmarks Jægerforbund.

Et andet - og langt mere problematisk - eksempel, er den totale mangel på offentligt modspil til Pinds erklærede tilfredshed med hvor forhandlingerne om den nye EU våbenlov er på vej hen - en mangel på modspil som oven i købet suppleres med overskrifter som søger at sætte et positivt spin på forhandlinger, som på ingen måde lader til at være på vej henimod et positivt resultat. Hvordan er det i danske jægeres interesse at blive fodret med beretninger om små (måske) enkeltsejre, når det lader til at det samlede resultat bliver et massivt nederlag?

Søger man på "Pind" på jaegerforbundet.dk finder man den ene artikel efter den anden, hvor Jægerforbundet ukritisk agerer talerør for Søren Pind. Det er naturligvis godt at Justitsministeren og Danmarks Jægerforbund har et positivt forhold til hinanden - men for et menigt medlem af Danmarks Jægerforbund, fremstår forholdet lige ensidigt og kammeratligt nok. Er dette reelt ikke tilfældet, så mener jeg at det kunne være i Danmarks Jægerforbunds interesse at se lidt kritisk på sin kommunikation til medlemmerne omkring slige spørgsmål og måske give Pind lidt mere modspil - og lidt mindre "åben mikrofon" - på forbundets eget medie.

Jeg er medlem af Danmarks Jægerforbund, fordi jeg ønsker at den organisation, som sidder med ved bordet når det forhandles om jagtens fremtid i Danmark, har så mange medlemmer i ryggen, til at understøtte sit mandat, som muligt. Jeg støttede Jagtens Hus økonomisk, fordi jeg ønsker de optimale rammer for dem som arbejder for mine interesser som jæger, både rent praktisk og i præsentationsøjemed. Jeg mener at man som jæger gør klogt i at være medlem af Danmarks Jægerforbund. Det mener jeg til stadighed - men det afholder mig ikke fra at være skuffet over (og uenig med) den nuværende diskurs på lovgivningsområdet - hvor jeg i den grad mener at Danmarks Jægerforbund, i sin offentlige kommunikation, har lagt sig alt for tæt (og ukritisk) op ad Søren Pind.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af ReneKJ » 27. okt 2016, 11:06

Elbæk skrev:Skal vi tage eksemplet som nok vil vinde mest genklag herinde: Hvor mange gange (og ikke mindst; hvor hurtigt) var Danmarks Jægerforbund ude og erklære den nye knivlov en succes og (citat); en "kæmpe sejr for jægerne", på trods af at ingen - før langt længere inde i forløbet - reelt kunne sige noget kvalificeret om hvad den nye lov faktisk ville afstedkomme?
Når dét så er sagt; indtil videre er den nye lov en god ting (eller rettere; den forvaltes hensigtsmæssigt) - og det tilskriver jeg (ret skal være ret) bestemt også til dels Danmarks Jægerforbund.
Jeg er meget glad for at se "officielle" personer tage del i debatten her, så jeg vil gøre mit yderste for ikke at skræmme nogen væk :biggrin:

Men jeg syntes netop knivloven er et eksempel på hvor man har fokuseret lidt for enøjet på de små lettelser det måske bringer jægerne de to timer om ugen hvor de er på jagt, men overset de negative konsekvenser der rammer dem lige så meget som alle andre privatpersoner.

Det er meget godt at man som jæger nu kan have en enhåndsbetjent kniv med på jagt. Men jeg gætter på at ihvertfald halvdelen af jægerstanden er mennesker der er vant til altid at have en lille lommekniv på sig til uforudsete gøremål.
Og det er slut nu, medmindre man er sikker på at man altid husker at tømme lommerne når man skal ud at handle, støder på et optog i hovedgaden, tager ud at bowle efter fyraften med vennerne, kommer for tæt på en dialog mellem politiet og de autonome osv.

Jeg vil til en hver tid opgive enhåndsbetjente knive hvis jeg vidste at jeg igen kunne have en lommekniv på mig uden at det afhænger af om en embedsmand syntes at min familiehistorie, frisure og omgangskreds tilsammen gør at mit formål med kniven ikke er "anerkendelsesværdigt" .

Det må være første gang siden stenalderen at voksne danskere ikke længere som en selvfølge kan have en lille nytte-kniv på sig, og det undre mig at det tilsyneladende slet ikke er et problem for en organisation hvor så mange af medlemmerne er friluftsmennesker?
Netop jægere ved da at våben også er værktøj.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3338 times
Been thanked: 414 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Kalthoff » 27. okt 2016, 13:58

Først vil jeg gerne takke Claus Lind Christensen for at deltage i debatten herinde. Direkte debat med rette vedkommende fremmer forståelsen.

Jeg er ikke medlem af "Danmarks Jægerforbund"

Da jeg tog jagttegn kørte sagen om kammerateri og overbetaling i Kristian Raunkjær/Marcel Thirstrup tiden, komplet med en afslørende KPMG rapport der forsøgtes hemmeligholdt for medlemmer osv. osv. osv. Sådan en organisation vil jeg hverken støtte eller være en del af.

De seneste år, da den slags uvæsen ser ud til at være ophørt, har jeg overvejet at melde mig ind.

Men jeg har undladt at indmelde mig af netop de årsager som Elbæk og ReneKJ nævner herover.

Jeg kan ikke støtte en organisation der igen og igen lægger mandater og politisk indflydelse til forringelser af jagtens og friluftslivets vilkår. Støtten til Pinds knivlov har for mit vedkommende udskudt enhver overvejelse om indmeldelse i mange år.

Jeg har så i stedet skrevet læserbreve og indgivet høringssvar mv. på egen hånd, som mit beskedne bidrag til kampen for jagten og friluftslivet. (og så lukket galde ud om emnet herinde på NVF, men idet vi i store træk er enige herinde, flytter det ikke så meget - men det føles godt at få luft engang imellem :giggle: )

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 852
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 361 times
Been thanked: 68 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af 100Radsbar » 27. okt 2016, 20:15

Kalthoff skrev:Først vil jeg gerne takke Claus Lind Christensen for at deltage i debatten herinde. Direkte debat med rette vedkommende fremmer forståelsen.

Jeg er ikke medlem af "Danmarks Jægerforbund"

Da jeg tog jagttegn kørte sagen om kammerateri og overbetaling i Kristian Raunkjær/Marcel Thirstrup tiden, komplet med en afslørende KPMG rapport der forsøgtes hemmeligholdt for medlemmer osv. osv. osv. Sådan en organisation vil jeg hverken støtte eller være en del af.

De seneste år, da den slags uvæsen ser ud til at være ophørt, har jeg overvejet at melde mig ind.

Men jeg har undladt at indmelde mig af netop de årsager som Elbæk og ReneKJ nævner herover.

Jeg kan ikke støtte en organisation der igen og igen lægger mandater og politisk indflydelse til forringelser af jagtens og friluftslivets vilkår. Støtten til Pinds knivlov har for mit vedkommende udskudt enhver overvejelse om indmeldelse i mange år.

Jeg har så i stedet skrevet læserbreve og indgivet høringssvar mv. på egen hånd, som mit beskedne bidrag til kampen for jagten og friluftslivet. (og så lukket galde ud om emnet herinde på NVF, men idet vi i store træk er enige herinde, flytter det ikke så meget - men det føles godt at få luft engang imellem :giggle: )
Hvis DJ taber sagen på gulvet, og tommelskruerne bliver strammet yderligere, for jægere og sportskytter, vil jeg kraftigt overveje om jeg kan fortsætte som medlem af DJ.

Selv om Søren Pind er jæger, vil jeg ikke se som en fordel, der er nogle jægere der mener at det eneste der duer til jagt/skydesport er et dobbeltløbet haglgevær, og en repeter riffel med Mauser lås, og internt magasin med max 4-5 skud i kapacitet, og nichts weiter.
I USA går de under betegnelsen Fudd. :smile:

Reglen for at man skal maltraktere en ½-auto riffel med aftageligt magasin for at kunne bruge det på jagt herhjemme er for mig uforståelig.

Jeg kan forstå at man ikke skal fylde magasinet op med 10, 20, eller 30 skud (afhængigt af hvilken riffel man bruger), når man skal på jagt.
Man kunne jo lave en regel om at magasiner skal plomberes til max.kapacitet på 2-3 skud,når man er på jagt, men at man så til skydebanen kunne bruge magasiner med fuld kapacitet.
Som reglerne er nu skal magasinet nittes/svejses fast til riflen, ud over plomberingen så riflen max. kan indeholde 2 skud.

Jeg vil ikke afspore tråden, så holder her :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 722
Tilmeldt: 3. apr 2011, 09:09
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 99 times
Been thanked: 54 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af HHC » 28. okt 2016, 01:08

Hmmmm nu Var DJ jo ikke ene om at afgive høringssvar ang knivloven.
Der var rigtige mange der gav deres mening til kende.
Som sådan tror jeg der var ret stor enighed om deres høringssvar.
At politikerne trodser sund fornuft er så ikke første gang, og helt sikkert ikke sidste.

Ang halvautomatiske våben så formoder jeg at hysteriet er startet i EU, og selv om alle gode kræfter kæmper kan man næppe bebrejde DJ hvis det går af h til, hvis jeg ikke er helt galt på den så har tyskerne bla ændret reglerne for halvautomatiske.

Som formand så er det hans pligt at pleje omgang med de politiker der nu en gang hersker på borgen uanset partifarve.
Nogen gange bliver man bare set mere når man er i selskab med en minister end en fra oppositionen,
At pindstiller op synes jeg er ret fedt og ganske modigt af ham, uanset min politiske holdning ( læs jeg stemmer ikke V)
At man ikke skiller private holdninger, og formandsposten ad forstår jeg simpelhen ikke.
Fordi DF lytter en del til mit erhverv og jeg taler med nogle af dem på borgen gør squ da ikke mig til DF-er
Når man er formand så taler man til de øre der lytter, og håber at få det bedste ud af det.
Men politikere er ikke forpligtigede ud over deres evner, hvilket vi ofte ser

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 151 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af NSander » 28. okt 2016, 09:05

At Søren Pind selv er jæger, er for mig fuldstændigt ubrugeligt i den her sammenhæng. Jeg ved ikke hvordan Søren Pind går på jagt, og hvor meget han færdes i naturen, men når han konsekvent bliver ved med at omtale lommeknive som våben, så kan man vel ikke være i tvivl hvad hans syn på disse er. Det er muligt at Søren Pind ikke selv føler at have et hverdagsbehov for at gå med lommekniv, når han fiser rundt i villaen i Klampenborg. Men det betyder ikke, at der ikke er tusindvis af almindelige danskere, for hvem det er det mest naturlige i verden at have en lommekniv i lommen, til netop de ikke planlagte, men ikke destomindre anerkendelsesværdige formål.

At man har kriminaliseret det at bære selv en lille lommekniv, i bytte for at vi må eje enhåndsbetjente knive, det er mig komplet uforståeligt. Det er muligt at der kun findes to typer mennesker i Pinds verden der har brug for en kniv, enten er man en rocker der står foran Christiansborg og truer gud og hver mand, eller også er man en 90årig bedstefar med sixpence, der sidder og skræller æbler ude i skoven.(frit citeret efter Pinds mange udtalelser) Og hvis man ikke falder i en af de to kategorier, ja så bliver man stadig behandlet som den første.

Mig bekendt, er Danmark det ENESTE LAND I VERDEN, der har et totalt forbud mod at bære en lommekniv. Selv Japan, som har haft utallige episoder med knivstikkerier etc. ved at det er komplet idioti at forbyde knive fuldstændigt.

Det forbud vi har indført i Danmark er tegn på en elitær holdning og Københavneri fra Søren Pind, hvor man ikke kan sætte sig ind i, at i størstedelen af Danmark, uden for Nørrebro, der ser man altså ikke en kniv som et våben, men først og fremmest et redskab, der har tusinde praktiske anvendelser. Jeg vil gerne henvise til tråden herinde, om hvad folk sidst har brugt deres lovlige knive til. Man burde måske printe den og overdrage den til Søren Pind ? Her er mange siders god læsning.

viewtopic.php?f=41&t=62820&start=100&hilit=EDC+kniv

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Elbæk » 28. okt 2016, 09:11

HHC skrev:Hmmmm nu Var DJ jo ikke ene om at afgive høringssvar ang knivloven.
Der var rigtige mange der gav deres mening til kende.
Som sådan tror jeg der var ret stor enighed om deres høringssvar.
At politikerne trodser sund fornuft er så ikke første gang, og helt sikkert ikke sidste.

Ang halvautomatiske våben så formoder jeg at hysteriet er startet i EU, og selv om alle gode kræfter kæmper kan man næppe bebrejde DJ hvis det går af h til, hvis jeg ikke er helt galt på den så har tyskerne bla ændret reglerne for halvautomatiske.

Som formand så er det hans pligt at pleje omgang med de politiker der nu en gang hersker på borgen uanset partifarve.
Nogen gange bliver man bare set mere når man er i selskab med en minister end en fra oppositionen,
At pindstiller op synes jeg er ret fedt og ganske modigt af ham, uanset min politiske holdning ( læs jeg stemmer ikke V)
At man ikke skiller private holdninger, og formandsposten ad forstår jeg simpelhen ikke.
Fordi DF lytter en del til mit erhverv og jeg taler med nogle af dem på borgen gør squ da ikke mig til DF-er
Når man er formand så taler man til de øre der lytter, og håber at få det bedste ud af det.
Men politikere er ikke forpligtigede ud over deres evner, hvilket vi ofte ser
Der er meget langt fra at have et godt professionelt forhold til og omgås lovgivere og embedsmænd professionelt - og så til at lade sit forbunds medie, i al væsentlighed, agere ensidigt talerør for disse. En simpel søgning på "pind" på jaegerforbundet.dk vil vise at dette er tilfældet når det kommer til Søren Pind.

Mht. knivloven, så mangler jeg stadig at forstå hvordan Danmarks Jægerforbund, så tidligt, mente sig i stand til at erklære den nye knivlov for en succes/sejr, når alle andre med indsigt i emnet - på dette tidspunkt - havde en bunke væsentlige forbehold og ubesvarede spørgsmål. Den eneste forklaring jeg kan finde, er i den den, allerede påviste, tendens til at stille sig bag Søren Pind.

Det er helt sikkert korrekt at den direkte indflydelse Danmarks Jægerforbund har på den nye EU våbenlov er begrænset. Men derfra og så til at udgive artikler som, i sin essens, kan koges ned til; "Pind er tilfreds - så er Danmarks Jægerforbund også tilfredse"?! Så ser jeg mig, som jæger, meget dårligt informeret og repræsenteret af mit eget forbund.
Pind skal have at vide at det ikke er i vores objektive interesse, som jægere, hvor den nye EU våbenlov er på vej hen - og hvis vores eget forbund ikke formår (ønsker?) at kommunikere dette åbenlyse faktum, hvem skal så?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Kleth » 28. okt 2016, 09:16

Der er mange fornuftige holdninger og synspunkter, og her har CLC givet DJ medlemmerne en mulighed for at deltage i et arrangement, hvor man måske kan komme til at lufte synspunkterne, men tråden blev næppe oprettet for at starte en diskussion med os.

Vi kunne jo håbe på at CLC fremadrettet vil glæde os som debattør på NVF om både DJ og lovgivningen.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11098
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af C-X » 28. okt 2016, 09:21

Er der nogen herinde, der har tilmeldt sig, som kan repræsentere de synspunkter, som "vi" er nogenlunde enige om? Evt. nogle af de gode mennesker fra Response Team?
Det her kan være en god mulighed for, at få udvekslet meninger med Justitsministeren.

Håber også CLC får tid til, at komme igen, med nogle svar og kommentarer til debatten, så lad os nu lige fastholde et fokus, så debatten er til at overskue.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af Elbæk » 28. okt 2016, 09:39

Jeg kan desværre, kva. mine arbejdstider, ikke være i den anden ende af landet kl. 1830 på en hverdag. At arrangementet ikke afholdes i Jagtens Hus (som jo bl.a. netop blev bygget til at kunne huse den slags arrangementer), eller i det mindste i weekenden hvor flere må forventes at kunne deltage, overgår min forstand.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 852
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 361 times
Been thanked: 68 times

Re: Vil du møde Søren Pind?

Indlæg af 100Radsbar » 28. okt 2016, 09:50

Elbæk skrev:Jeg kan desværre, kva. mine arbejdstider, ikke være i den anden ende af landet kl. 1830 på en hverdag. At arrangementet ikke afholdes i Jagtens Hus (som jo bl.a. netop blev bygget til at kunne huse den slags arrangementer), eller i det mindste i weekenden, overgår min forstand.
Når man holder det en hverdags aften i Albertslund, så er det begrænset for hvor mange der kan komme fra hovedlandet til "udkants danmark" :giggle:

Spøg til side, ville gerne deltage, men at omme fra Sønderjylland, og tilbage igen samme aften, og skulle tidligt op på arbejde næste dag, er også et no-go fra mig.
Men håber det bliver en god aften, hvor der kan stilles skarpe spørgsmål til Søren Pind, som jeg håber at han svarer på direkte på spørgsmålene, og ikke kommer med standard politiker floskler, og snakken udenom som de normalt gør.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Besvar