Jagt på de sociale medier

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
MMAndersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. aug 2016, 12:55
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Langeskov
Been thanked: 1 time

Jagt på de sociale medier

Indlæg af MMAndersen » 21. feb 2017, 10:39

Hej NVF :smile:

Er der andre end mig der har jagt profiler på de sociale medier, som man evt. Må følge lidt med i?

Mine profiler er:
Instagram: mahuntingdk
Facebook: Jagt- Min Livsstil

VH Morten :NVFrules:

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af 100Radsbar » 22. feb 2017, 10:25

Næh, er kun herinde.
Har fravalgt FB, instagram, Twitter, og hvad de alt hedder. :Sølvpapirhat, og alt det der: :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Krung » 22. feb 2017, 10:30

Jeg deler ikke rigtigt noget på SoMe.

For at afspore snakken helt, så synes jeg det er sørgeligt at vi bliver nødt til at holde det lidt for os selv. Se bare brugeren 600s problemer med en facebook video. BASC i UK er også begyndt at opfordre til at man ikke deler ting, som kan være 'stødende' for folk, der ikke ved hvordan indersiden af dyr ser ud.

Jeg kan ikke beslutte mig for om vi skal ud og vinde kampen på SoMe ved at vise frem, hvad vi laver, eller om vi skal gemme os.

Så jeg deler ikke rigtigt noget.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1059
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:17
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 112 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Froe » 22. feb 2017, 11:18

Jeg ser ikke andet andet valg end at gemme sig.
Ikke fordi vi har noget som helst at skjule som våben brugere. Men simpelthen fordi vi udstiller os selv som potentielle mål for kriminelle.

I går, i Sverige, blev den kvindelige part af et kendt IPSC udøvende par røvet for geværer og pistoler.

En kvinna i Vänersborg tvingades under pistolhot öppna sitt vapenskåp. Gärningsmännen försvann sedan med både gevär och handeldvapen.

Kvinnan, en tävlingskytt, var ensam hemma när ett antal gärningsmän bröt sig in i hennes bostad i Vänersborg i går kväll.

Under pistolhot tvingades hon öppna sitt vapenskåp innan hon sedan blev bunden och fick ögonen övertäckta.

I vapenskåpet fanns både gevär och handeldvapen som gärningsmännen stal innan de försvann i.

Kvinnan kunde själv ta sig loss efter ett tag lös och larma polis. Händelsen rubriceras som ett grovt rån.
Besked fra parret selv:
Friends and fellow shooters. Last night our worst nightmare came true. Malin was robbed while home alone, the target was our weapons. Nobody is physically hurt and that is was important. Now we have to take care of our selves and family. The future of JM Works is something we have to discuss as a family. Our humble thanks for your support up till now ❤️ // Joakim & Malin
Det er dybt tragisk at de kriminelle er nået dertil. Og så absolut noget man skal have med i overvejelserne inden man udstiller sig selv med navn & våben.
Dixi !

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Flugteren » 22. feb 2017, 11:25

ISÆR nu om dage skal man passe på med at dele oplysningerne om ejerskab af våben på SoMe. Jeg lagde et billede op af mit første haglgevær på Facebook, og her var der både positive og negative reaktioner. De negative handler mest om, at folk tager afstand fra dig, fordi du potentielt set kan begå mord, og "hvorfor har du våben? Det er farligt!"

Jeg lægger ikke billeder op længere af våben eller ture på banen. Jeg er aktiv i ungdomspolitik og jeg har dermed en del venner på de sociale medier, som jeg ikke altid kender særligt godt, og jeg ved ikke, hvem de kender. Jeg ønsker ikke, at lejligheden pludselig skal blive udsat for indbrud, fordi kriminelle vil have mine våben. Ganske vist er det svært at komme ind med tung trædør og dobbeltlås, men jeg vil ikke tage risikoen. En kriminel, der ved, at han kan finde våben, tager også det rigtige udstyr med...

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Bobo » 22. feb 2017, 11:42

MMAndersen skrev:Hej NVF :smile:

Er der andre end mig der har jagt profiler på de sociale medier, som man evt. Må følge lidt med i?

Mine profiler er:
Instagram: mahuntingdk
Facebook: Jagt- Min Livsstil

VH Morten :NVFrules:
Jeg er ikke selv social på medier. Men er lidt nysgerrig. Kan ikke se dine profiler

Hvad for du ud af at have disse profiler og hvad giver det dig. Får du indtægter eller er det bare hobby.

Det kan godt være jeg spørger dumt, men er totalt uvidende :razz:
Bobo ------ Igen uden billeder

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af C-X » 22. feb 2017, 12:18

Danmark er blevet en nation af misundelige. Har du noget som er anderledes og falder uden for normen, så skaber det misundelse eller negativ undren. Uanset hvordan end valg påvirker ens egen livskvalitet og hvad man har valgt fra, for at opnå sine ønsker.

Kommer man så på overførselsindkomst eller på anden måde oplever problemer i sit liv, så er der straks løftede pegefingre. Har du noget af værdi, eller som koster lidt i drift, så går det manges følelse af millimeterdemokrati på. Selv bare en stor hund, en hest eller en lidt omkostningstung hobby, og der er dem der mener det skal afvikles og realiseres til penge, man kan leve for, førend man kan være bekendt at modtage hjælp eller medlidenhed.

På sociale medier udstiller man det man er glad for, det er klart. Men der kan sagtens sidde et forsmået og misundeligt menneske, selv i ens nærmeste og lukkede kreds, der kan sende nogle screenshots videre.

Den slags er dumt og det bør man undgå. Også selv om man ikke ér i sådan en situation, for andre husker og man ved aldrig hvad fremtiden bringer én af ulykke.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

MMAndersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. aug 2016, 12:55
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Langeskov
Been thanked: 1 time

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af MMAndersen » 22. feb 2017, 21:10

Jeg får ingen indtægter, sponsorater eller andet, men nyder blot at dele oplevelserne om jagten.
Og det behøver ikke kun at være det at skyde noget.
En stor del af det der betyder rigtig meget for mig er også vildtplejen, samt at være ude at kigge med kameraet og "spotte" bukke, både til mig selv, men så sandelig også for andre folk blot for hyggens skyld :smile:

SKBHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:03
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af SKBHunter » 26. feb 2017, 17:02

Jeg bruger de sociale medier i begrænset omfang og primært for t kunne følge med i venner og families (som jeg ikke ser regelmæssigt) daglige liv. Jeg deler aldrig jagt eller våbenrelateret indhold, for jeg gider ikke alle anti-jægernes kommentarer.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Ras.Killing » 3. mar 2017, 02:09

Der findes bla. på Facebook flere (lukkede) jagtgrupper. Jeg er selv på flere af dem. Ønsker man at dele jagtbilleder, videoer, fortællinger osv. så er det et godt sted at starte.

Der skal man i hvert fald ikke diskutere med jagtmodstandere... Til gengæld går bølgerne ofte højt hvad angår regler, love og ikke mindst etik. Næsten for meget af det gode til tider.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Caspian1911 » 3. mar 2017, 05:54

Ras.Killing skrev:. Til gengæld går bølgerne ofte højt hvad angår regler, love og ikke mindst etik. Næsten for meget af det gode til tider.
Jeg er med i en af grupperne, men er så træt af ævl, kævl og kværuleren, at det kun er spørgsmål om tid, før jeg er væk igen.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jagt på de sociale medier

Indlæg af Kleth » 3. mar 2017, 07:01

Jeg er kun på LinkedIn og NVF :razz: Sidstnævnte er nok de tosser jeg bedst kan identificere mig med og der er en flok gode hyrdehunde til at holde flokken i skak :respekt:

På opfordring af min chef, lavede jeg en 5min præsentation af min hobby for afdelingen. :zombie:
- Der var mange der "gik på fjernlys" :giggle: og der var ikke et eneste spørgsmål :shock: så jeg vil gerne informere og besvare spørgsmål, men de dybere diskussioner må jeg vist have med ligesindede :rolf: selv om vi rent procentvist nok er det bedst bevæbnede konsulenthus i KBH :numberone:

Min hustru er på flere FB jagtgrupper og kors min :moon: jeg tænder helt af på konsensuskulturen; hvis bare nok er enige er fakta og lovgivning underordnet :TOS: Og de som bruger LinkedIn som FB, bliver prompte unfollowed, jeg gider ikke >2000 variationer af "intelligenstests", "hvad ser du på billedet" og hvilke film folk har set og hvor gode de syntes filmene er :evil:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar