Jagtmesse i Hillerød

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Jagtmesse i Hillerød

Indlæg af GåsPåGaffelen » 31. mar 2017, 22:26

Jeg var til Jagtmessen i Hillerød i dag.

Mit indtryk er at det er en rigtig fin messe. Alle de store mærker inden for jagtvåden og optik er præsenteret og man kan få lov at pille/rode/rage og få sig en god snak. Der er også gode messetilbud på primært våben, optik og høreværn, men sikkert ikke nogle tilbud man ikke kan forhandle sig frem til normalt.

Man kan bla. se en T3x TAC A1, Ruger CTR og diverse tyske retrækkere med fint valnød.

En stand jeg faldt for var Game & Gun som er et nystartet firma der gør det i at lave custom skæftearbejde og gravering på dansk jord. Der var et par stykker valnød der absolut ville klæde mine billige CZ side-by-sides :mrgreen:

Der er også deciderede salgsstande med tøj og udstyr, dog er udvalget her ikke prangende. Det er ikke som om at butikkerne har flyttet hele deres sortiment med ud til messen.

Hvis man er på udkig efter en jagtrejse, er der rig mulighed for at tale med alle de store udbydere.

På 1. sal er der et område med knivmagere, og her er der virkeligt noget at kigge på. Blandt andet har den legendariske danske klingesmed Poul Strande sin egen stand.

Billetten koster 80 kr og det synes jeg ikke er helt ved siden af, jeg kan anbefale et besøg hvis man bor i hovedstadsområdet.

Der er mere info i folderen her: http://frederiksborgcentret.dk/wp-conte ... gh-res.pdf

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 66
Tilmeldt: 25. okt 2016, 21:20
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Jagtmesse i Hillerød

Indlæg af Spaniel » 1. apr 2017, 01:21

Tak for gennemgangen.
Skal selv derop i weekenden for første gang. Så ser frem til hvad de har at byde på.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtmesse i Hillerød

Indlæg af Peter » 1. apr 2017, 05:57

Jeg var også i Hillerød i går. En lidt tynd omgang, synes jeg, men det afhænger nok også af, hvad man er ude efter.
Dog absolut ikke forgæves for mig, jeg fik hvad jeg kom efter, men havde håbet på lidt mere inspiration og overraskelse.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jagtmesse i Hillerød

Indlæg af Kleth » 1. apr 2017, 06:51

Fruen, jeg og en kammerat var der.
Det er ikke så stort, men det var vældigt hyggeligt, de fleste ville gerne tage en sludder selvfølgeligt for at sælge noget, men uden at være pushy. Det var bla rigtigt hyggeligt hos Sonic.
Vi kom hjem med nogle gode tøj-tilbud, noget hands on med skæfter, våben, kikkerter, lyddæmpere samt en hel del poser vareprøver godbidder og foder til flapsevapsen.

Jeg kunne godt komme til at købe en Sako Roughtec eller Tikka T3x CTR, Sonic Ghost, Nikon Monarch Afstandsmåler og Nikon Prostaff 7 1-4x24.

Det var også rigtigt hyggeligt med alle de jagthunde som var med, men vi havde ladet flapsevapsen blive hjemme da vi ikke tog direkte på messen. Han var så VÆLDIGT interesseret i poserne da vi kom hjem.

At bedømme efter antallet af poser, foldere og vareprøver havde vi talt mest med Land & Fritid :fun:
Køber man billetterne online sparer man knapt 10kr/billet og de behøver ikke blive printet da de kan scannes direkte fra tlf.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar