Er der nogen af jer, som har erfaring med HuntingPOL i almenhed og hundyrsjagt i særdeleshed?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Er der nogen af jer, som har erfaring med HuntingPOL i almenhed og hundyrsjagt i særdeleshed?

Indlæg af Lars M. L. » 21. jul 2017, 18:43

Hej alle

Sidste år havde jeg en fin tur til Polen på hundyrsjagt med junior. Jeg vil gerne forsøge at gentage successen i år. Af forskellige årsager har jeg besluttet at prøve en ny jagtrejseudbyder.
Jeg er i kontakt med et par danske bureauer. Jeg er dog blevet lidt nysgerrig i forhold til det polske bureau HuntingPOL, som nogen af jer måske har set i forbindelse med Carl Søgaards jagtfeltskydning i Karup, hvor de plejer at have en stand.
http://www.huntingpol.pl/da/front_dk-2/
Er der nogen af jer, som har erfaring med HuntingPOL i almenhed og hundyrsjagt i særdeleshed?

Mvh Lars
Senest rettet af Refraktorius 23. jul 2017, 12:01, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift skiftet til den markant mere sigende linje fra indlægget

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Hundyrsjagt i Polen

Indlæg af Peter » 21. jul 2017, 22:57

Hej Lars.

Husker fra en tråd sidste efterår, at vi begge var i samme situation. Jeg agter også at gentage successen i år med knægten, som nu har fået et års værdifuld erfaring mere i bagagen. Huntingpol bliver sandsynligvis også spurgt her (har hørt meget godt om dem), så jeg følger lige med i tråden. Ellers har vi holdt os til Remodex, da min kammerat (som også deltager på turen med sin søn) og jeg har rejst flere gange med Remodex med succes.

Lært af sidste års erfaringer, har vi lidt andre ønsker i år:
Vores revir sidste år var meget skovrigt - dette vil vi helst undgå i år, da der blev pürschet/gået en del, hvilket ikke er en så god kombi med små ben. Reviret bar også præg af hårdt jagttryk - jeg har i hvert fald aldrig set så opmærksomt råvildt i Polen. Polakkerne mente, det var fordi der var kommet ulv i området, samt mange mennesker gik i skovene; vi var nu mere til, at der sikkert blev drevet hårdt jagt i området (meget tæt på Stettin, traditionelt drivjagtsområde).

Besvar