Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Mahl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. maj 2015, 11:29
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Århus area
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Mahl » 26. okt 2017, 16:44

Jagtprøven bestået. Check
Haglprøven bestået. Check

Første jagt nærmer sig. Det er en skovjagt med chancer for løbende vildt og fugle ( ikke udsatte fugle så de kommer nok ikke i flæng )
Har købt nogle 3’ere og nogle 5’ere.

Ready for takeoff.

Et lille lavpraktisk spørgsmål:
Hvor mange patroner tager I med i lommen når I er på skovjagt ?
Tænker at ~ 10 sikker er rigeligt , men vil heller ikke stå tomhændet hen hvis der pludseligt byder sig mange gode situationer.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af TheDarkSide » 26. okt 2017, 17:23

5-25, det kommer jo an på hvor man er på jagt henne og hvor store såterne er. Hvis det er prima sneppeterræn, kan man jo hurtigt få brændt nogle patroner af. Det samme hvis der er mange ænder eller fasaner. Jeg har prøvet at rende tør et par gange, hvor der var rigtig mange snepper. Det er pinligt at skulle spørge efter patroner, især når skudstatistikken halter.. Der har også før lagt en god dynge tomme hylstre efter andejagt :neutral:

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af KKA » 26. okt 2017, 17:28

Hvis du vil have rigelig ammu med, så sørg for store lommer af diskretionshensyn:
Jeg associerer altid en gut med våbenbælte med en Mellemamerikansk revolutionsgeneral, omend sidstnævnte tillige har patronbælter på kryds og tværs....

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af HR » 26. okt 2017, 17:38

En lomme fuld med #3 hagl (8-10 bønner). De kan bruges til det hele og du slipper for at tænke over hvilken patron du har i hvilket løb. Desuden bør den patron du har i kammeret passe til det største vildt du vil skyde til. Det er noget lort at stå med 5ere i røret når du eller naboen anskyder et rådyr. Der ud over skal du have en lomme med 5ere (plus resten af kassen i bilen) til den dag du render i et sneppefald :krydsser:

Normalt patronforbrug til skovjagt hvor der ikke er udsatte fugle er vel 0-6 skud per mand, så to lommer fulde er rigeligt. Ellers har du MEGET bedre jagt end mig.

/HR
Edit: Er sydamerikansk revolutionsgeneral men mangler aldrig de patroner der ligger i lommen på den jakke som jeg har taget af.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af HappyNanoq » 26. okt 2017, 17:59

Plejer at sende en føler ud, omkring hvor meget vildt der normalt skydes på en god jagt.
Som oftest ender jeg med et patronbælte fyldt med lidt forskellige haglstørrelser for det vildt der kan forekomme.

Som oftest 20-25 patroner.
Måske en pakke med 10 i lommen, hvis jeg skal bruge skovpatroner også.

Som oftest får jeg aldrig brugt mere end 3-5 skud alligevel, men kan godt lide at have 10+ mere end jeg har behov for. Af de typer jeg tror jeg får brug for for den pågældende jagt.
(aldrig mere end 2-3 typer)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Raptor357 » 26. okt 2017, 18:08

Jeg har altid flere kasser med i bilen, så jeg kan vælge haglstørrelse ud fra hvad der skal skydes. til skov ville jeg nok have 15 patroner med str 5 hagl og 10 patroner med str 3 hagl. er det bismut vil jeg måske kun bruge str 5 hagl. 5'er haglene skal i det forreste rør og 3'er haglene skal i det bagerste.
Jeg har aldrig skudt tør på jagt og jeg har heller aldrig haft brug for ekstra patroner fra bilen. Men de er rare at have.
Jeg fordeler patronerne lidt i mine lommer, med dem til forreste rør i venstre side og dem til bagerste i højre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Kleth » 26. okt 2017, 18:57

Som regel til jagt på Sjælland har jeg haft skovpatronerne #3-6 i venstre lomme og stålhagl #3 i højre lomme.
Jeg skyder ikke så meget, det meste jeg har brugt er i størrelsesordenen 6-8 patroner på en jagt. Men jeg har gerne 20-25 patroner med, så jeg kan supplere hvis fruen eller en kammerat løber tør. Er vi langt fra bilen har jeg gerne en hel æske i rygsækken.

Er der rådyr på parolen (Jylland) har jeg gerne enten en Hypersteel #3 eller en magnum #1-2 i øverste eller højre rør og en alm #3 i venstre eller nederste rør. Og jeg holder regimet med at have hver slags patroner i hver sin lomme.

Til mark-tramp eller drev i skov/skrub sætter jeg gerne lidt patroner i en neopren holder på bagskæftet så jeg ikke behøver fedte så meget med patroner i åbne lommer.

Jeg har fået forkøbt mig lidt i haglpatroner da jeg løbende er faldet for nogle gode tilbud og derfor får købt mere end vi bruger :giggle: og hvis jeg kun skyder med Hypersteel og magnum -patroner så får jeg ikke brugt backloggen op. Men alm Bornaghi #3 og Nitro Steel #3 virker nu glimrende på dobbeltbekkasiner, harer og fasaner
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af TheDarkSide » 26. okt 2017, 19:22

KKA skrev:Hvis du vil have rigelig ammu med, så sørg for store lommer af diskretionshensyn:
Jeg associerer altid en gut med våbenbælte med en Mellemamerikansk revolutionsgeneral, omend sidstnævnte tillige har patronbælter på kryds og tværs....
Kunne ikke være mere enig. Det særligt kiksede look opnås, når man har en tilpas stor vom og patronbæltet på "undersiden" af vommen, således at patronerne ikke står lodret længere, men peger vandret ud, som et strutskørt.
Det kan dog være praktisk nok til eksempelvis andejagt eller duejagt, men der har jeg i stedet en lille patrontaske med galger. Hvis tasken står foran en, er det nemt lige at stikke hånden i den efter to nye bønner, når man sidder i mørket og ænderne kommer konstant. Galgerne er også praktiske, når man i forvejen skal have hund, stol og bøsse med.


Hvis det er stålhagl, så ville jeg ikke bruge 5'ere til andet end decideret sneppejagt. Fasaner og ænder er så store at de kan uden problemer skydes med 3'er hagl, på 30-40 m med selv den mest åbne boring. 5'ere og råvildt/ræv er kan da lade sig gøre, men er langt fra optimalt.
Har set en buk få et skud 5'er stålpå 15-20 meters afstand på hoved/hals og den gik 1,5 km, før den blev taget af en sweisshund :thumbdown: Skuddet sad fint og havde det været 3'er hagl eller større er jeg sikker på den var død i knaldet.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af 458hunter » 26. okt 2017, 19:40

KKA skrev:Hvis du vil have rigelig ammu med, så sørg for store lommer af diskretionshensyn:
Jeg associerer altid en gut med våbenbælte med en Mellemamerikansk revolutionsgeneral, omend sidstnævnte tillige har patronbælter på kryds og tværs....
For at undgå bæltet, plejer jeg at fylde røret på min pump med minimum 6 skud og så et tilsvarende antal i holdere på siden af både låsen og skæftet så det er let at lave tactical reloads :rolf:

Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Brian88 » 26. okt 2017, 20:44

Chrstn_Olsen skrev:
KKA skrev:Hvis du vil have rigelig ammu med, så sørg for store lommer af diskretionshensyn:
Jeg associerer altid en gut med våbenbælte med en Mellemamerikansk revolutionsgeneral, omend sidstnævnte tillige har patronbælter på kryds og tværs....
For at undgå bæltet, plejer jeg at fylde røret på min pump med minimum 6 skud og så et tilsvarende antal i holdere på siden af både låsen og skæftet så det er let at lave tactical reloads :rolf:
Pas nu på de ikke får et hjerteanfald - De er allerede godt igang med smagsdommeriet :rolf:
Jeg plejer i øvrigt også have 20-25 patroner i lommen.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Langenge » 26. okt 2017, 20:47

Plejer altid at stoppe 10 i den ene lomme, og 10 i den anden lomme. Nogle gange er det 10 af en slags og 10 af en anden slags, andre gange er det 20 ens. En ekstra pakke i bilen skader ikke.
Når du nu har købt 5 og 3 hagl, så ville jeg stoppe 10 af den ene slags i den ene lomme og 10 af den anden slags i den anden lomme.
Måske ville jeg tage en FED tusch og skrive 3 på dem med 3 hagl, og 5 på dem med 5 hagl. Jeg har selv oplevet ikke lige at kunne se forskel, eller huske hvilken lomme, der var hvad. Så jeg skriver ofte på dem med en FED tusch.
De nu halvtomme æsker med bønner tager du bare med i bilen. Så kan du låne ud, hvis nogen mangler et par stykker.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Gryphon » 26. okt 2017, 21:16

Du skal have nok patroner med, så du ikke løber tør. Det er ren pli, men det er også surt at skulle lade vildt gå, fordi man er løbet tørt. Ingen vil se skævt til dig, hvis du har lommerne fulde. Det vil nok mere blive set som engagement og iver.

Jeg er kun en gang løbet tør, fordi jeg ikke lige havde forudset et fantastisk duetræk. Mit råd ville være at aflæse jægerne omkring dig, hold specielt øje med jagtleder og "stamkunderne" på jagten. De ved med stor sikkerhed, hvad der kan forventes.


Personligt har jeg altid 75 patroner liggende i bilen, og aflure så hvor mange jagt lederen medbringer.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Sierra13 » 26. okt 2017, 22:50

Altså jeg sørger altid for at have fyldt godt op, men hhar også mange lommer, og de er store!
Alt efter afstand til ammu depot, et sted mellem 1 og 2 æsker (altså 25-50 stykker)

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Rulab » 27. okt 2017, 15:54

Jeg har altid medbragt 10 stk. patroner i str. 3 på fællesjagt(ingen udsætning), det passer med det indbyggede patronbælte i jakkelommen.
Jeg har aldrig brugt mere end 7 patroner på en dag og kun en gang over 5 i løbet af de 10 år jeg har gået på jagt.
Jeg ser sommetider en nyjæger, der slæber på 30-50 patroner og skuffelsen er så tydelig når personen slæber lige så mange ubrugte patroner med hjem...
Man tager jo patroner med, efter hvor meget vildt man vil skyde, så er en god parade på 8-10 stykker vildt til 12-15 mand, kan mindre end 30 patroner nok gøre det :blink:

Trækjagt er noget helt andet, hvor man en sjælden gang kan opleve at alting klapper og trækket bare aldrig stopper.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af C-X » 27. okt 2017, 16:11

På nogle jagter koster det til bødekassen, hvis man ikke benytter sig af oplagte skudchancer, eller på pinlig vis løber tør for patroner.

Kender man ikke forholdene på forhånd, så pakker man derefter = tag rigeligt med, men sørg for, at det ikke rasler når du går! :giggle:

Jeg skammer mig aldrig over mere oppakning end de fleste. Lidt ektra snacks og juice kan også forsøde din egen tilværelse, eller glæde en medjæger, driver, klapper, hund, what ever.
Shit tickets i form af lommepapir/snotklude er også guld værd, enten til dig selv, eller ham der brækker et rådyr (han sætter også pris på et skvat vand fra din flaske, når hænderne skal gnides rene).
Et par ekstra orange bånd, kan også bringe glæde, på en glemsom jæger eller hans hund.

Jeg plejer at have det hele i en skulder- eller bælte-taske. Nogle gange en mindre rygsæk (Lidl har ofte løberygsække i pang-farver på bud, de er geniale til formålet).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Gryphon » 27. okt 2017, 16:29

C-X skrev:På nogle jagter koster det til bødekassen, hvis man ikke benytter sig af oplagte skudchancer, eller på pinlig vis løber tør for patroner.

Kender man ikke forholdene på forhånd, så pakker man derefter = tag rigeligt med, men sørg for, at det ikke rasler når du går! :giggle:

Jeg skammer mig aldrig over mere oppakning end de fleste. Lidt ektra snacks og juice kan også forsøde din egen tilværelse, eller glæde en medjæger, driver, klapper, hund, what ever.
Shit tickets i form af lommepapir/snotklude er også guld værd, enten til dig selv, eller ham der brækker et rådyr (han sætter også pris på et skvat vand fra din flaske, når hænderne skal gnides rene).
Et par ekstra orange bånd, kan også bringe glæde, på en glemsom jæger eller hans hund.

Jeg plejer at have det hele i en skulder- eller bælte-taske. Nogle gange en mindre rygsæk (Lidl har ofte løberygsække i pang-farver på bud, de er geniale til formålet).
C-X på jagt ???

Billede

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af C-X » 27. okt 2017, 16:33

Argh, jeg plejer da at komme hjem til aften, men ellers er det nok ikke helt galt :thumbup:
Man kan godt pakke meget og samtidig være mere mobil end det. Jeg har sjældent haft brug for mere end 20 liters taske, og der var forsyninger til to personer.

Fedt billede, i øvrigt!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Sierra13 » 27. okt 2017, 16:33

Jeg er nok lidt som C-X med det her.

Hellere bringe for meget med, end for lidt!

Jeg har også altid lommetørklæder, lidt vand (0,25 eller 0,33cl) hvis ikke jeg har min camelbak på. En lille snackbar, det kan være alt fra en nøddebar til proteinbar. Antihistaminer, hovedpinepiller, 1-2 sæt ekstra ørepropper, selvom jeg normalt skyder og jager med høreværn på. Engangshandsker og et par poser til små skrald (Det er guld værd når du brækker råvildt!!)
Og evt et par godbidder til hundene.
Og vigtigst af alt sådan en "knæk" fingrevarmer! og det er ligefør de er mange penge værd, hvis det er en våd og kold dag :rolf:


Og ja sommetider bliver jeg mobbet med mit "better safe than sorry" tilgang MEN når folk skal brække råvildt, har en hund der er tørstig og gået kold, skal skide midt i skoven :rolf: Har glemt høreværn, eller de bare selv er ved at gå sukkerkold.
Så kommer selv de mest macho mænd, pænt hen og spørger om de ikke må låne lidt, og der er nærmest ingen grænser for hvad de vil gøre tilgengæld :giggle:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af C-X » 27. okt 2017, 16:41

Så har jeg hørt om dig før, Morten; det er dig med præservativer i banansmag og nogle stygge forventninger... Troede virkelig det var en vandrehistorie.

Lidt fryseposer, til hjerte, lever o.a. også med på listen! Kan gøre det ud for skraldeposerne.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Sierra13 » 27. okt 2017, 16:50

Ja det er mig der som i Ghilliesuit om natten :rolf: :rolf:

Ja fryseposer er også altid godt, selvom jeg ærligt må indrømme at jeg ikke er ret god til at få brugt indvoldende fra råvildt :wall: :oops:

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Tonnytot » 27. okt 2017, 17:08

Jeg har altid mindst 150 patroner med i en rygsæk.
Men 10 kan også gøre det.
Frihed frem for alt

Mahl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. maj 2015, 11:29
Interesser: alt muligt
Geografisk sted: Århus area
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Mahl » 28. okt 2017, 17:52

Tak for alle de gode svar. :thumbup:

Lad mig lige addere en lille ekstra krølle på emnet.
Jeg har nu også en upcomming andejagt, her kunne jeg forestille mig at patronforbruget ligger væsentligt over en skovjagt.

1) Hvor mange patroner bør jeg medbringe på andejagten ?
2) Her taler vi vel udelukkende 5’ere og op ?

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Sierra13 » 28. okt 2017, 18:00

Er det ved et enkelt hul(sø) om aftenen eller?

Alt efter hvordan og hvorledes, og hvor meget der er gjort for ænderne, kan man ende med at skyde Rigtig mange, ifht hvad man normalt ville skyde en dag i skoven af vildt

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af TheDarkSide » 28. okt 2017, 18:09

Jeg bruger 3'ere til andejagt. Fungere mindst lige så godt og færre hagl i kødet.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Hvor mange patroner bør jeg medbringe på skovjagt ?

Indlæg af Langenge » 28. okt 2017, 18:18

Mahl skrev:Tak for alle de gode svar. :thumbup:

Lad mig lige addere en lille ekstra krølle på emnet.
Jeg har nu også en upcomming andejagt, her kunne jeg forestille mig at patronforbruget ligger væsentligt over en skovjagt.

1) Hvor mange patroner bør jeg medbringe på andejagten ?
2) Her taler vi vel udelukkende 5’ere og op ?
Få nu lidt erfaring med den første jagt først :smile:
Så har du måske bedre mulighed for selv at bedømme den kommende andejagt.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar