Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Wildlife » 6. feb 2023, 05:43

Cygnus X skrev:
6. feb 2023, 03:04
så var der lige en til.....350ml øldåse til størrelses forhold
PXL_20230204_064535532.jpg
Alting er bare større "Over there" :razz:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Marc » 6. feb 2023, 07:33

Fik ram på hønsehus-terroristen her forleden. Det er nr. 2, og nu er der tilsyneladelse ro igen.

Den er nedlagt med .22'er - Træskoen er bare for sammenligning af størrelsen (str. 45)
Vedhæftede filer
325880374_1121772091775265_566847479683156971_n.jpg
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 19. mar 2023, 23:56

wow tiden flyver....evigheder siden de små kræ er blevet jagtet, de er gået i appelsin, mandarin, og så et blomme træ med banan smagende blommer som jeg ikke kan huske hvad hedder.....men det er lige som det sidste frugt de kan finde.

jeg smed lidt solsikke frø ud på foderbrædtet ved siden af appelsin trået, tror jeg ventede 5 min og så var den første der....og den var dum...normalt tager de hvad de kan og løber i skjul......ikke denne her den sad og guffede ja indtil den fik blyforgiftning...her er den med min str 45 sketcher (havde ikke lige en dåse ved hånden), ung og dum
PXL_20230319_032006931.jpg
hunden var helt oppe og køre, i bukkefeberen gør ham næsten ustyrlig, og taber hørelsen....jeg ved ikke hvad jeg skal stille op

når rotte 2 sad der da jeg kiggede ud ½ time senere.....en meget ung rotte
PXL_20230319_053530696.jpg
så var det tid til at hunden skulle tisses af inden sengetid, jeg måtte have ham i snor for ellers ville han jage, efter 30 minutters venten fik han endelig pisset arghhhh...han tænker kun jagt, jagt, jagt, mad.....på vejen ind passere vi foderbrædtet, og der sidder sq nr.3, den blev siddende ventene på blyforgiftning, hunden skulle lige af vejen, fundet riflen og bootet kikkert....endnu en lille ung en
PXL_20230319_060539541.jpg
her er appelsinerne der er tilbage, der er nogen kæmpe imellem, grapefrugt/lille melon størrelse....de er super søde, ingen sten og skraller nemt...mums
PXL_20230319_223639716.jpg
pick my lock and meet my glock

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Thors24 » 17. apr 2023, 17:09

Smak. SuperCat og afløbsrøret slog til igen.😎
Vedhæftede filer
20230417_170526.jpg
God.rotte.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 23. apr 2023, 02:15

pænt stor kalorius :respekt:
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 26. apr 2023, 16:40

så røg der en til....samme sted, samme skyder, samme tid
PXL_20230426_042304920.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 14. jun 2023, 23:49

så røg der et 3 stykker til....et under at jeg fik dem...ved ikke hvorfor, syntes altid den har ramt under halvejs mellem center og mill dot ....men nu er det over....har på fornemmelsen et familie medlem har givet den en tur på gulvet, og i bedste stil blot lagt lortet tilbage uden at sige noget, og uden at tænke på at riflen nu vil skamskyde de små kræ

den ene sad på foederbrædtet og slikke peanutbutter op....den var ligeglad med have døren blev åbnet....småkage, skuddet sad højt...og den løb....det gjorde vufferen også da han fik "fri" han fik fat i den og rusket den lidt og den var død
PXL_20230611_040218092.jpg
nummer 2 sad i fersken træet og puttede sig....men besluttede sig for at hapse nogen af de faldne frø på jorden.....det tog evigheder før jeg fik et skud på den....igen et højt skud, sårn midt skibs....og den rendte om bag min skyde box....da vufferen fik "fri" rendte han lige over og markerede hvor kræet gemte sig....jeg fik rykket et bagstop og hunden fik fat.....det gjorde rotten også....og så var vufferen ikke så lun på at bide i kræet, som lå og skreg mercy....det fik den så i form at stor sten klampet i skralden på den
PXL_20230611_050423671.jpg
et par dage senere, så sidder der 2 og tror de er sikre....første skud misser...og den drøner over i skjul af fersken træ....der sidder den tæt på ledningen til have belysning...så jeg finder ordenlig støtte og skyder igen...misser....hvad ind i h.....en ny rotte kommer ind fra den anden side og misser.....i alt 4 skud der misser...jeg tænker der har været gren eller for meget koffein i blodet.

dagen efter sidder der egern, jeg havde set dens klokkeværk var sænket så jeg var sikker på det var en han, hunnerne har fred...men hannerne er kun ude på hanky panky og er ligeglad med ungerne eller spiser dem.....nu havde jeg ordenlig støtte osv men misser ....det var satans...over på skive og ganske rigtig zero havde rykket sig vertikalt, men ellers lige på....fik et kig på egern der sidder og gør af mig....den har nu hul i det ene øre og en bid manglene på det andet...suk sorry det var ikke meningen...kan ikke skyde efter den der hvor den sidder men den kommer nok tilbage .....samme aften ser jeg en lille rottevise interesse....da skuddet går formår den at rykke sig så jeg misser....og drøner igen tilbage til fersken træet lige ved ledningen....jeg holder godt under for ikke at ramme ledning og klask ...fik den
PXL_20230614_044959857.jpg
den anden rotte beslutter sig for at smutte, jeg venter 15 min mens jeg drikker min vand....der er stille, så jeg pakker sammen
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Wildlife » 19. jun 2023, 09:57

Vi kæmper med mosegrise (og deres trofaste leverandør af gange, muldvarpe) i vores nyplatninger, det har indtil nu kostet en 3 meter valnød og et par blommetræer livet :(

Vi har tilkaldt skadedyrsbekæmperen og har udover at have oprustet med flere supercat fælder og nu også nogle meget fikse skudfælder, der tager muldvarpen selvom den blot skubber jord op i fælden, hvilket supercat fælderne netop er udfordret på.

https://scansheep.dk/shop/12238-muldvar ... -autoskud/

Det er smart, selvom det så koster kr. 5. pr. skud..

Jeg fandt morgenens muldvarp 20 cm under fælden og de to mosegrise gik i den samme supercat fælde i går formiddags og i går eftermiddags!

Hold kæft der er mange!
Vedhæftede filer
2023-06-18 09.16.37.jpg
2023-06-19 06.42.14.jpg
2023-06-18 20.10.44.jpg
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 508
Tilmeldt: 12. nov 2012, 23:02
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 57 times
Been thanked: 108 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af RasKrog » 19. jun 2023, 11:28

Wildlife skrev:
19. jun 2023, 09:57
Vi kæmper med mosegrise (og deres trofaste leverandør af gange, muldvarpe) i vores nyplatninger, det har indtil nu kostet en 3 meter valnød og et par blommetræer livet :(

Vi har tilkaldt skadedyrsbekæmperen og har udover at have oprustet med flere supercat fælder og nu også nogle meget fikse skudfælder, der tager muldvarpen selvom den blot skubber jord op i fælden, hvilket supercat fælderne netop er udfordret på.

https://scansheep.dk/shop/12238-muldvar ... -autoskud/

Det er smart, selvom det så koster kr. 5. pr. skud..

Jeg fandt morgenens muldvarp 20 cm under fælden og de to mosegrise gik i den samme supercat fælde i går formiddags og i går eftermiddags!

Hold kæft der er mange!
Kræver det ikke en tilladelse for at anvende den ammunition til fælden?
Hvis ikke, så virker det lidt som en gråzone..
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

Jor
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. sep 2012, 18:03
Interesser: jagt og våben
Geografisk sted: vestfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Jor » 19. jun 2023, 11:39

Wildlife skrev:
19. jun 2023, 09:57
Vi kæmper med mosegrise (og deres trofaste leverandør af gange, muldvarpe) i vores nyplatninger, det har indtil nu kostet en 3 meter valnød og et par blommetræer livet :(

Vi har tilkaldt skadedyrsbekæmperen og har udover at have oprustet med flere supercat fælder og nu også nogle meget fikse skudfælder, der tager muldvarpen selvom den blot skubber jord op i fælden, hvilket supercat fælderne netop er udfordret på.

https://scansheep.dk/shop/12238-muldvar ... -autoskud/

Det er smart, selvom det så koster kr. 5. pr. skud..

Jeg fandt morgenens muldvarp 20 cm under fælden og de to mosegrise gik i den samme supercat fælde i går formiddags og i går eftermiddags!

Hold kæft der er mange!
5kr pr skud er det så ikke billigere at købe dem på den hjemmeside som du linker til
Der koster de kun 185,75kr pr 50 stk :getout:

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Wildlife » 19. jun 2023, 11:40

Jor skrev:
19. jun 2023, 11:39
5kr pr skud er det så ikke billigere at købe dem på den hjemmeside som du linker til
Der koster de kun 185,75kr pr 50 stk :getout:
Og hvis du lægger fragt oven i prisen ender du vel omkring kr. 250 og dermed kr. 5 pr skud, ik?

Det er skadedyrsbekæmperen der har fælderne, så jeg har ikke købt nogen, men kunne bare se prisen.
Senest rettet af Wildlife 19. jun 2023, 11:46, rettet i alt 1 gang.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Wildlife » 19. jun 2023, 11:42

RasKrog skrev:
19. jun 2023, 11:28
Wildlife skrev:
19. jun 2023, 09:57
Vi kæmper med mosegrise (og deres trofaste leverandør af gange, muldvarpe) i vores nyplatninger, det har indtil nu kostet en 3 meter valnød og et par blommetræer livet :(

Vi har tilkaldt skadedyrsbekæmperen og har udover at have oprustet med flere supercat fælder og nu også nogle meget fikse skudfælder, der tager muldvarpen selvom den blot skubber jord op i fælden, hvilket supercat fælderne netop er udfordret på.

https://scansheep.dk/shop/12238-muldvar ... -autoskud/

Det er smart, selvom det så koster kr. 5. pr. skud..

Jeg fandt morgenens muldvarp 20 cm under fælden og de to mosegrise gik i den samme supercat fælde i går formiddags og i går eftermiddags!

Hold kæft der er mange!
Kræver det ikke en tilladelse for at anvende den ammunition til fælden?
Hvis ikke, så virker det lidt som en gråzone..
Det er sikkert en eller anden gråzone, så jeg har det fint med at have hyret nogen til at løse opgaven for mig.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Wildlife » 19. jun 2023, 11:52

Forøvrigt: Det er stadigvæk supercat fælderne der er absolut mest effektive, man skal bare sikre sig at de står i en vandret gang, ellers bliver de bare skubbet op af jorden når møgdyret nedenunder graver videre..
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Jor
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23. sep 2012, 18:03
Interesser: jagt og våben
Geografisk sted: vestfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Jor » 19. jun 2023, 17:52

Wildlife skrev:
19. jun 2023, 11:40
Jor skrev:
19. jun 2023, 11:39
5kr pr skud er det så ikke billigere at købe dem på den hjemmeside som du linker til
Der koster de kun 185,75kr pr 50 stk :getout:
Og hvis du lægger fragt oven i prisen ender du vel omkring kr. 250 og dermed kr. 5 pr skud, ik?

Det er skadedyrsbekæmperen der har fælderne, så jeg har ikke købt nogen, men kunne bare se prisen.
Du har fuldstændig ret :bowdown:

Var iøvrigt slet ikke klar over at de kunne købes i Danmark
Har kun set dem i det Svenske

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 8. aug 2023, 23:36

en lidt sjov oplevelse.....køteren ved hvor rotterne render....men den ved også hvor der sidder en levende. så jeg trasker ud i baghaven for at slå en streg....og Scruffy er indikerer (er super optaget med hvad der er bag et brædt på muren indtil naboen, mens jeg nifler vrider jeg lidt i brædtet og der sidder en rotte med hovedet ned i et hul så den kan kigge på hunden....men den kan ikke se mig med overkroppen nede i det hul. så jeg lunter ind og napper leishly...leshiy...lieschy...luftgeværet, og med lyddæmperen 2 cm fra det jeg kan se af rotte kroppen får den lige et par skud (semi auto) og falder ned.....Scruffy er voldtsom glad, men overgiver den til mig, da jeg står klar med hundelorte pose...så dygtig hund
PXL_20230806_181043635.jpg
for det meste sidder han ved pølen og og kigger over mod rotte fodrings stedet, her sidder han i timevis og kigger, og render over og tjekker i ny og næ, jeg tror han har luret vi skal være 2 til det der med rotter, en med skyder og en med næse.

i går havde det været 37c det meste af dagen lige som det var i weekenden, så da mørket faldt på og temperaturen faldt, sad jeg med en drink, og hunden sad ved siden af....15 min efter huset blev stille og mørkt så kom der kunder i butikken....yderligere 30 min inden den besluttede sig for at raide fersken træet for de sidste halv gnaskede ferskner (fuglene kan også lide ferskner suk) den præsenterede flot med siden til og jeg punkterede den straks. køteren fløj ud af stolen suk, det der med at blive siddende arbejde vi stadig på, men død rotte er død rotte duh....
PXL_20230808_044244730.jpg
Vedhæftede filer
PXL_20230808_024012585.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 26. aug 2023, 18:56

så røg der en til.....de glemmer hurtigt de er jagtet her....men ok det har været et godt stykke tid siden sidst tændte for natte kikkerten, der gik 2 min og så kunne jeg punktere den....god størrelse
PXL_20230824_034548010.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 9. okt 2023, 02:09

så røg der en til....jeg fik trukket skuddet, så den blev skudt i tarmene....vufferen var dog klar og fik hapset den....så jeg kunne klampe den med et have værktøj.
PXL_20231005_034426385.MP.jpg
den ældste var ude og løbe i bakkerne, mens vi kikkede på det kom den her fætter luntene, super fredelig....omkring underkop størrelse, de er sjældne og fredet....har rendt ind i dem andre steder, mest når de krydser stier og veje, da de ellers er umulige at se
PXL_20231005_004721915.jpg
Vedhæftede filer
PXL_20201106_182709149.MP.jpg
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af FrederikF » 9. okt 2023, 20:03

Cygnus X skrev:
9. okt 2023, 02:09
så røg der en til....jeg fik trukket skuddet, så den blev skudt i tarmene....vufferen var dog klar og fik hapset den....så jeg kunne klampe den med et have værktøj.PXL_20231005_034426385.MP.jpg

den ældste var ude og løbe i bakkerne, mens vi kikkede på det kom den her fætter luntene, super fredelig....omkring underkop størrelse, de er sjældne og fredet....har rendt ind i dem andre steder, mest når de krydser stier og veje, da de ellers er umulige at se
PXL_20231005_004721915.jpg
:giggle: Måtte lige checke op på din lokalitet

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 28. okt 2023, 23:29

FrederikF skrev:
9. okt 2023, 20:03
:giggle: Måtte lige checke op på din lokalitet
ja vi har lidt forskelligt herovre....brown recluse er rigtig grum, sorte enker...så det med lige række blindt ind efter noget i garagen og lign er noget man bare ikke gør. der er også en række ikke giftige kriller biller badser (incl edderkopper og skorpioner) i haven, så det er altid med hansker på når der laves have arbejde, hvis man ikke vil blive bidt, hvis man gør kan det være som slemt myggestik

er man ude og trave i naturen skal, man ikke lige blindt lave skovskideren, der er flere hugorme, men det er klapperslangerne som man skal kigge efter...har kommet bumlene ned af en bjergside på mountainbike for der så ligger en klapperslange og soler sig på stien...og har oplevet de hugger ud efter cyklen/ben, gud ske lov er deres "sigte" efter cyklen ikke noget at skrive hjem om....men stadig så passere jeg med fødderne helt oppe ved hofterne....næ den store dræber er køer....som typisk græsser løst i bakkerne, typisk på sti systemet.....de kan blive temmelig gnaven med kalve osv

jeg ville ønske at der blev gjort lidt mere ud af rottebekæmpelse på kommune plan....herovre er der grund ejeren der står for det, og de er ikke forpligtiget til at gøre noget. jeg ved ikke om rotterne er blevet smartere, men jeg har ikke set en i dagevis, og solsikkefrø ligger der stadig om morgenen...så måske min rotte bekæmpelse virker, eller de har fundet alternativ foder kilde (det er tid for æbler, nødder osv lige nu)
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Rottestatus. Fremvisning af byttet!

Indlæg af Cygnus X » 15. nov 2023, 17:35

for en uges tid siden fik jeg et opkald fra min kammerat, om at hans landlord's hønsebur var totalt overendt af rotter, hun hedder Bambi (not kidding) en datter af en flok hippier og elsker alle skabninger ....hun har en grund i San Jose på ca en hektar, probfyldt med by ræv, vaskebjørn, opossum, egern osv....og mulighed for at skyde 100m, altså hvis det ikke var fordi hun er imod skydere osv. så det har altid været et "no go" sted for at sidde og hygge plinke.

tilbage til rotterne, hun kan ikke bruge gift, pga af hunde og vildt liv....fælderne går rotterne udenom. hun havde beklaget sig til min kammerat, som straks foreslog højhastigheds bly forgiftning via langdistance pneumatisk hulmaskine....og hun sagde ja ! så 2 rifler, blev pakket ned, den ene en AGT vulcan i .25 med ca 48fpe (890-900fps med 25gr) toppet med ATN digital natte kikkert og vcel laser 950nm lygte, den anden riffel min Leishy .22 800fps med 18gr jsb, billig 2-10x44 tasco kikkert og Pard nv007.

lidt hurtig indskydning da vores distance var ca 15m, og jeg lige skulle sikre intet havde rykket sig....riflerne var perfekte.....kl nærmede sig 17 tiden og vi fik serveret pizza, og havde sat os til rette i vores lille "sniper ally" med en øl...sad og små snakkede (der er så meget by larm i san jose at rotterne er ligeglad med at vi sad og snakkede).....der gik 15 minutter og så var de der

inden for 60 sekunder fik skudt 4 rotter, der alle formåede at falde ned i deres hul igen, eller humpe tilbage i sikkerhed ! WTF hele sniper ally har en 5-7 graders hældning til så når jeg syntes riflen var lige op og ned så var den lænet til siden ganske meget, test viste sig jeg var 3-4 cm til venstre....begynder fejl arghhh, min kammerat spottede og de var alle ramt...så med .25 så har de nok løbet ned i deres tunnel og lagt sig til at dø.

de her rotter er vel fodret, samme krops størrelse som et marsvin.

der faldt lidt ro over foderbrædtet, vi kunne se masser of øjne men de var alle steder uden bagstop og vi kunne ikke skyde. men ca 60 minutter og en cors light senere var der fest igen, vi lod de første modige bliver komfortable nok til at sidder der og spise og inden vi fik set os om var der flere der vovede sig ud for at deltage....min kammerat udnyttede semi auto i leishy'en og 2 kæmpe rotter lagde sig bare om på siden, mens de mindre ikke havde fattet hvad der foregik der fik jeg lige nappet en.....de andre må have troet de store rotter der nu lå og sov ved foderbrædtet var lig med sikkerhed, så jeg fik lige en til, ved at skyde igennem en død rotte og hapse den lille lige bagved....min kammerat fik også lige punkteret en lille en der dog formåede at stikke af.

vi diskuterede om vi skulle fjerne de døde, da de lå i vejen for rent skud, vi fjernede dem og det var måske forkert, for der gik 1½-2 timer inden vi så liv....og yderligere 30 minutter før de første vovede sig ud og lynhurtig nappe et sol sikke frø og så i sikkerhed igen, de turde ikke rigtig at træde op på "foderbrædtet" så de strak sig ind over nappe frø og væk....vi studerede dem og timede dem, og så var der lige pludseligt rotte ved begge foder steder....min rotte sad og proppede sig og min kammis rotte var en af de forsigtige, der strak sig og løb.....vi timede skud og skød samtidigt, og fik begge en rotte.

så var der stille igen, og klokken var ved at blive 21, vi var begyndt at blive kolde og min kammis allergi fik ham til at nyse uhæmmet meget....så jeg begyndte at pakke sammen, min kammerat skulle lige kigge om der var noget en sidste gang inden riflen røg i kufferten, og så fik han sku en til :-)

hans landlord kom ud, hun fik optællingen og så de 8 ud af 12 rotter vi havde samlet sammen, fik at vide jeg var altid velkommen til at komme og skyde rotter ..super .....fed aften, desværre må jeg skuffe med billeder fik kun taget 2 (tlf løb tør for batt)...og havde glemt sd kort i natte kikkert doh! Bambi ville helst ikke lade alle de gode rotter gå til spilde (skide hippier) så de blev kastet ned til hendes vandløb til ræv/possum og hvad der ellers er der gider spise dem. jeg ville bare have smid dem i skraldespanden...

her billeder, skoen er en størrelse 14 :-)
PXL_20231115_050149639.jpg
PXL_20231115_024450878.jpg
pick my lock and meet my glock

Besvar