Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Ingsorsi » 8. maj 2018, 10:26

Hej

Nu er det snart ved at være tid til bukkejagt.

Jeg plejer altid at ville have alt muligt med som gør, at alle mine lommer i bukser og jakke er alt for fyldte. De sidste par år har jeg så haft en rygsæk med og det har været supergodt. Det har bare været en helt almindelig gammel rygsæk jeg havde liggende.
Nu overvejer jeg så at købe en taske til formålet. Evt. en med indbygget stol. Eller også skal jeg bare købe en stol at have med i tasken.

Jeg har kigget på denne (Haglofs Combi):
http://www.haglofs.com/dk/en-dk/combi/p ... l?size=005

Har I nogen erfaringer med den?
Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Hvordan er jeres erfaringer mht. rygsække med indbygget stol? Ville I foretrække at købe en helt almindelig foldestol og lægge den i tasken? F.eks. som denne:
https://www.xxl.dk/mackenzie-tripod-cam ... 87_1_style



Det kunne også være sjovt at få en snak omkring hvad I andre har med i tasken på jagten.
Jeg har selv bl.a.: vand, wc-papir, lidt snacks, engangshandsker, et lille håndklæde, 5m paracord (nyttigt når bukken skal slæbes ud), foldesav, håndvarmere, myggenet, et par ekstra strømper, siddeunderlag.
Senest rettet af Refraktorius 8. maj 2018, 11:37, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift suppleret med fremragende linje fra indlæg.

SKBHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:03
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 35 times
Been thanked: 41 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af SKBHunter » 8. maj 2018, 12:14

Jeg har en lille skuldertaske (Frost River Marais Mail Bag) med vand, snacks, servietter og et stykke snor til at slæbe bukken med - thats it!

Jeg købte for nogle år siden en Halti Kauris rygsæk med en lille stol i. Designet er fint, men det holder ikke i længden. Syningerne på stolen er gået op flere gange og tasken er overhovedet ikke vandtæt.

Jeg har et par kammerater der han en Fjällræven rygsæk, som man kan sidde på og den er vist ok?!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Krung » 8. maj 2018, 12:26

Jeg plejer at være den første til at skrive "brug søgefunktionen", men jeg kan ikke selv finde de poster jeg tænker på.

Jeg har i en tråd med samme baggrund beskrevet at jeg har det hele i et 'militær'-hoftebælte. Masser af små og store lommer. Jeg skal ikke have noget højt oppe på ryggen, hvis jeg lister rundt. Med klikspænder er det nemt at dumpe, når man kommer tæt på.

Jeg mindes at Elbæk lavede en fantastisk liste over ting han tager med på jagt, men igen - jeg kan ikke finde trådene.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Kleth » 8. maj 2018, 13:00

Jeg købte en Beretta rygsæk med en skrårem, den kan sidde til venstre eller til højre alt afhængigt af om man er linksskytte.
Ud over mad og drikke medbringer jeg gerne:
  • Bukkekald - Eller to
  • Rovdyrkald - Om ikke andet så for underholdningen
  • WC-papir
  • Nitrilhandsker til brækning
  • EKA Swingblade
  • Leatherman multitool
  • Boresnake
  • Folde viskestok og moppe.
  • Olieklud
  • Tør klud
  • Tandbørste - Til at rense skidt ud af våben, hvis jeg skulle være uheldig
  • Baggaegerem (ikke en af dem med skralde), den kan bruges til anlæg i skydestige, trækrem og sikring m.v.
  • Karabinhage og paracord til at hænge rygsækken på siden af skydestigen.
  • Vortex Tactical mono-kikkert.
  • Linseklud til kikkerter
  • Bøllehat mod sol, regn og til at komme Jungleoil på, hvis der er myg.
  • Jungleoil
  • Militært nylonregnslag
  • Foldbart siddeunderlag
  • Skydestok
Jeg foretrækker at holde stol og rygsæk for sig, vi har rigtig mange skydestiger og det er træls at slæbe rundt på en rygsækstol når der ikke er brug for den. Til gengæld har jeg en glimrende jagtstol i bilen, til når jeg hellere vil sidde tættere på jorden.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Kalthoff » 8. maj 2018, 14:23

Jeg bruger en Tasmanian Tiger Essential Pack - 6 liters udgaven

Den findes i grøn, sort og flere sløringsmønstre.

Jeg betalte 299 kr for min på udsalg.

https://www.google.com/search?q=tasmani ... al+pack+6l

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af MMC » 8. maj 2018, 16:01

Ingsorsi skrev:
8. maj 2018, 10:26

Jeg har kigget på denne (Haglofs Combi):
http://www.haglofs.com/dk/en-dk/combi/p ... l?size=005

Har I nogen erfaringer med den?
Jeg har ingen praktisk erfaring med den, men der står en på gulvet i stuen. Jeg fik den til 499,- hos XXL, så tænkte at det ikke kunne gå helt galt.
Den er stor. Den er rimelig simpel. Et stort rum med “indbygget” regnslag som bare er marketingsk for, at der er en klap der lukker ned fra toppen. To store sidelommer, dog knap store nok til Stanley flasken på 1liter. En lille lomme foran som de skriver er til ammo. Det er bare en lomme. Stolen virker tilgengæld ok og rimelig robust. Er i 0,1 ton klubben og den flexer ikke under mig...endnu. Remme låser ikke med klikspænder men med rem igennem spænde og så vippe flap ned som klemmer på rem. Lidt mere besværligt end klik, men måske mere lydløst?

Alt i alt glæder jeg mig til praktisk brug, men det bliver først i august i Sverige. Men når den engang imellem kommer på tilbud til under 500kr tror jeg den slår alle andre mindre kendte - eller leverer det samme.

The Mauer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 540
Tilmeldt: 8. jan 2012, 17:28
Interesser: jagt
Geografisk sted: ringsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 58 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af The Mauer » 8. maj 2018, 20:56

Kleth skrev:
8. maj 2018, 13:00
Jeg købte en Beretta rygsæk med en skrårem, den kan sidde til venstre eller til højre alt afhængigt af om man er linksskytte.
Ud over mad og drikke medbringer jeg gerne:
  • Bukkekald - Eller to
  • Rovdyrkald - Om ikke andet så for underholdningen
  • WC-papir
  • Nitrilhandsker til brækning
  • EKA Swingblade
  • Leatherman multitool
  • Boresnake
  • Folde viskestok og moppe.
  • Olieklud
  • Tør klud
  • Tandbørste - Til at rense skidt ud af våben, hvis jeg skulle være uheldig
  • Baggaegerem (ikke en af dem med skralde), den kan bruges til anlæg i skydestige, trækrem og sikring m.v.
  • Karabinhage og paracord til at hænge rygsækken på siden af skydestigen.
  • Vortex Tactical mono-kikkert.
  • Linseklud til kikkerter
  • Bøllehat mod sol, regn og til at komme Jungleoil på, hvis der er myg.
  • Jungleoil
  • Militært nylonregnslag
  • Foldbart siddeunderlag
  • Skydestok
Jeg foretrækker at holde stol og rygsæk for sig, vi har rigtig mange skydestiger og det er træls at slæbe rundt på en rygsækstol når der ikke er brug for den. Til gengæld har jeg en glimrende jagtstol i bilen, til når jeg hellere vil sidde tættere på jorden.
Hold da magle for en udstyrsliste.

Her i den anden ende af skalaen.

Kniv.
Skydestok.
Siddeunderlag, eller lille klapstol alt efter hvor jeg skal sidde.
En lille myggespray i lommen.
-The Mauer

Born to hunt. Forced to work!

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Sortseer » 8. maj 2018, 21:22

Jeg holder mig også til et minimum og har ikke behov for rygsæk.

Kniv, kikkert og en snor til at trække bukken ud. Når rævereguleringen går ind, kommer der et rævekald med.

Sidder næsten altid i tårn eller stige, og tager kun lejlighedsvis skydestokken med.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Kleth » 8. maj 2018, 21:42

The Mauer skrev:
8. maj 2018, 20:56
Kleth skrev:
8. maj 2018, 13:00
Lang liste
[/list]
Hold da magle for en udstyrsliste.

Her i den anden ende af skalaen.

Kniv.
Skydestok.
Siddeunderlag, eller lille klapstol alt efter hvor jeg skal sidde.
En lille myggespray i lommen.
Måske det er meget og jeg er 4t 30min kørsel hjemmefra når jeg er på bukkejagt i år. Sidste år var det “bare” en god times kørsel. Når jeg er på jagt, så giver jeg ikke op fordi de lige kommer en byge og hvis jeg kan planlægge og imødegå friktion så bærer jeg hellere lidt ekstra end at køre 4t 30min hjem
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Raptor357 » 8. maj 2018, 22:21

Stolen skal være seperat fra tasken. Selv en billig festival stol er bedre end den indbyggede skammel. Dog holder fjellrævens med indbygget stol.
Hat model stor bred biltema
2x halse disse i camo hvis jeg skal sløre ansigtet
Microfiberklud
Boresnake
Vand på flaske med skruelåg, lydløs at åbne og drikke af.
En lille pakke med vådservietter
Håndsprit
Stor kniv til at stikke med, en fornuftig lommekniv og et multi tool
En kasse patroner.
Etstra strømper
Pandelygte/lommelygte
Stor gammel kikkert 10x50

Riflen er med eller uden rem, bipod er monteret.
Jeg bruger ikke skydestok men et træ, jeg syntes et bipod ben er godt at holde i når man står op af et træ og kanten på bipod kan men skubbe mod træet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af 458hunter » 9. maj 2018, 07:44

Har typisk kun en foldekniv og en pakke smøger på mig under jagten. Resten ligger i bilen.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Bobo » 9. maj 2018, 14:51

Hvis jeg pinedød skal sidde i et tårn er mit udstyr som følger:
En god bog eller ipad (og læsebriller)
et par gode øl og termokaffe ( måske lidt chokolade)
en sovepose eller slumretæppe (og pude)
en god håndkikkert, hvis der kommer en rørhøg el lign (evt en fuglebog, hvis ikke jeg har internetadgang)
alt sammen i en gammel Hagløfs tight

gevær og patroner står hjemme i skabet :smile:

Hvis jeg skal på bukkepursch har jeg riffel og 3 patroner og en lille håndkikkert og en kniv :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

SeanLuki
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22. mar 2009, 18:48
Interesser: Jagt, skydning, friluftsliv
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af SeanLuki » 9. maj 2018, 15:10

Alt afhængigt af den enkelte jagt, har jeg en Eberlestock Gunrunner rygsæk med. Særligt, hvis jeg skal bakse et dyr med tilbage fra jagten, er det lækkert at kunne lægge riflen i det integrerede foderal.

I tasken har jeg:

Lidt ekstra tøj og sokker (hvis jeg skulle blive gennemblødt eller kold)
Kikkert
Lidt markeringsbånd til afmærkning af skudsted, hvis jeg skulle foretage en anskydning
En lille dolk til opbrækning af vildtet
Affaldssæk til brækningen af dyret (hvis jeg ikke bare kan efterlade det i skoven)
Handsker til opbrækning
Frostposer til lever og hjerte
Bærerem til vildtet
Lokkekald
Nogle gange en førstehjælpstaske
Termokande
Vand
Snack
Tisflaske
Toiletpapir
Håndsprit
Lille skovl
Neoprencover til lyddæmper

Nogle gange går jeg dog bare ud i jeans og t-shirt med riflen over skulderen og tager et kik!
Senest rettet af SeanLuki 9. maj 2018, 21:47, rettet i alt 1 gang.
FX-2000 5,5mm m. 3-9x40 Nikko Stirling
Anshütz 1416 lux 22. LR m 3-9x40 Nikon Prostaff EFR
Zafer O/U 12/76
Schultz & Larsen Classic 308. m. 3-12x56 Burris Four X & S&L Superdome dæmper

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Bobo » 9. maj 2018, 15:37

SeanLuki skrev:
9. maj 2018, 15:10
Tisflaske

Nogle gange går jeg dog bare ud i jeans og t-shirt med riflen over skulderen og tager et kik!
Din sidste sætning er jeg med på :thumbup: men hvad er en tisflaske :???:
er det til bukkens urin og i så fald hvad bruger du det til?
eller er det til dit eget og hvad bruger du så det til?
:getout:
Bobo ------ Igen uden billeder

SeanLuki
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22. mar 2009, 18:48
Interesser: Jagt, skydning, friluftsliv
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af SeanLuki » 9. maj 2018, 21:27

Haha det er egentligt sjældent jeg har sådan en med! Mest hvis jeg sidder i tårn eller hus i forbindelse med vildsvinejagt. Det er dog en lille flaske til at komme af med sin urin så man ikke skal forlade tårnet :)
FX-2000 5,5mm m. 3-9x40 Nikko Stirling
Anshütz 1416 lux 22. LR m 3-9x40 Nikon Prostaff EFR
Zafer O/U 12/76
Schultz & Larsen Classic 308. m. 3-12x56 Burris Four X & S&L Superdome dæmper

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Peter » 14. maj 2018, 12:52

Kan jeg nøjes med fyldte lommer uden det generer, gør jeg det. Men er jeg ude i længere tid, er det nødvendigt med en rygsæk med proviantering.
Jeg har en alm. HH-rygsæk, som ikke fylder meget og nemt kan bruges selvom riflen er over skulderen.
Alternativt bruger jeg en stolerygsæk, som jeg kun bruger, hvis jeg har planer om at være et sted, hvor stolen kommer til sin ret.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Ingsorsi » 16. maj 2018, 09:39

MMC skrev:
8. maj 2018, 16:01
Ingsorsi skrev:
8. maj 2018, 10:26

Jeg har kigget på denne (Haglofs Combi):
http://www.haglofs.com/dk/en-dk/combi/p ... l?size=005

Har I nogen erfaringer med den?
Jeg har ingen praktisk erfaring med den, men der står en på gulvet i stuen. Jeg fik den til 499,- hos XXL, så tænkte at det ikke kunne gå helt galt.
Den er stor. Den er rimelig simpel. Et stort rum med “indbygget” regnslag som bare er marketingsk for, at der er en klap der lukker ned fra toppen. To store sidelommer, dog knap store nok til Stanley flasken på 1liter. En lille lomme foran som de skriver er til ammo. Det er bare en lomme. Stolen virker tilgengæld ok og rimelig robust. Er i 0,1 ton klubben og den flexer ikke under mig...endnu. Remme låser ikke med klikspænder men med rem igennem spænde og så vippe flap ned som klemmer på rem. Lidt mere besværligt end klik, men måske mere lydløst?

Alt i alt glæder jeg mig til praktisk brug, men det bliver først i august i Sverige. Men når den engang imellem kommer på tilbud til under 500kr tror jeg den slår alle andre mindre kendte - eller leverer det samme.

På billederne ser det ud til, at den nederste del af skulderremmene er fastgjort til selve stolen. Vil det sige, at man IKKE kan vælge at afmontere stolen hvis man skal på en tur hvor stolen ikke er relevant?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Ras.Killing » 19. maj 2018, 01:02

Min udstyrsliste er som følge:

- Riffel
- 3 patroner i lommen
- En kniv
- Mobiltelefon
... og som noget helt nyt, en håndkikkert :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Ingsorsi » 19. maj 2018, 16:18

Ingsorsi skrev:
16. maj 2018, 09:39
MMC skrev:
8. maj 2018, 16:01

Jeg har ingen praktisk erfaring med den, men der står en på gulvet i stuen. Jeg fik den til 499,- hos XXL, så tænkte at det ikke kunne gå helt galt.
Den er stor. Den er rimelig simpel. Et stort rum med “indbygget” regnslag som bare er marketingsk for, at der er en klap der lukker ned fra toppen. To store sidelommer, dog knap store nok til Stanley flasken på 1liter. En lille lomme foran som de skriver er til ammo. Det er bare en lomme. Stolen virker tilgengæld ok og rimelig robust. Er i 0,1 ton klubben og den flexer ikke under mig...endnu. Remme låser ikke med klikspænder men med rem igennem spænde og så vippe flap ned som klemmer på rem. Lidt mere besværligt end klik, men måske mere lydløst?

Alt i alt glæder jeg mig til praktisk brug, men det bliver først i august i Sverige. Men når den engang imellem kommer på tilbud til under 500kr tror jeg den slår alle andre mindre kendte - eller leverer det samme.

På billederne ser det ud til, at den nederste del af skulderremmene er fastgjort til selve stolen. Vil det sige, at man IKKE kan vælge at afmontere stolen hvis man skal på en tur hvor stolen ikke er relevant?
Har jeg ret i, at tasken ikke kan bæres på ryggen, hvis man afmonterer stolen?

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af MMC » 20. maj 2018, 08:56

Ingsorsi skrev:
19. maj 2018, 16:18
Ingsorsi skrev:
16. maj 2018, 09:39
MMC skrev:
8. maj 2018, 16:01

Jeg har ingen praktisk erfaring med den, men der står en på gulvet i stuen. Jeg fik den til 499,- hos XXL, så tænkte at det ikke kunne gå helt galt.
Den er stor. Den er rimelig simpel. Et stort rum med “indbygget” regnslag som bare er marketingsk for, at der er en klap der lukker ned fra toppen. To store sidelommer, dog knap store nok til Stanley flasken på 1liter. En lille lomme foran som de skriver er til ammo. Det er bare en lomme. Stolen virker tilgengæld ok og rimelig robust. Er i 0,1 ton klubben og den flexer ikke under mig...endnu. Remme låser ikke med klikspænder men med rem igennem spænde og så vippe flap ned som klemmer på rem. Lidt mere besværligt end klik, men måske mere lydløst?

Alt i alt glæder jeg mig til praktisk brug, men det bliver først i august i Sverige. Men når den engang imellem kommer på tilbud til under 500kr tror jeg den slår alle andre mindre kendte - eller leverer det samme.

På billederne ser det ud til, at den nederste del af skulderremmene er fastgjort til selve stolen. Vil det sige, at man IKKE kan vælge at afmontere stolen hvis man skal på en tur hvor stolen ikke er relevant?
Har jeg ret i, at tasken ikke kan bæres på ryggen, hvis man afmonterer stolen?
Ja. Du kan faktisk slet ikke afmontere stolen. Sædet er “nittet” på i toppen rundt om stolerammeb og syet fast på rygsækken. Og selerne er syet fast på rygsækken i toppen men sidder rundt om stolen forneden. Håber det giver mening, ellers har jeg forsøgt med et par billeder.
Vedhæftede filer
626EC463-62E1-4415-BE58-48C31C935EF1.jpeg
Remmen sidder rundt om stolerammen nederst
2C9098B7-482A-4966-91D8-5E14B7417CD2.jpeg
Sædet er nittet rundt om rammen i toppen
B52247B6-7B9E-459A-8540-05BBD03C8F6E.jpeg
Sædet er nittet rundt om rammen og syet fast på sækken
852B2363-993E-419B-8152-E0DB06CD927E.jpeg
I fuld vigør :-)
086305D2-9764-457D-8E39-38D53126B3D5.jpeg
Foldet sammen

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Ingsorsi » 20. maj 2018, 09:54

MMC skrev:
20. maj 2018, 08:56
Ingsorsi skrev:
19. maj 2018, 16:18
Ingsorsi skrev:
16. maj 2018, 09:39
MMC skrev:
8. maj 2018, 16:01

Jeg har ingen praktisk erfaring med den, men der står en på gulvet i stuen. Jeg fik den til 499,- hos XXL, så tænkte at det ikke kunne gå helt galt.
Den er stor. Den er rimelig simpel. Et stort rum med “indbygget” regnslag som bare er marketingsk for, at der er en klap der lukker ned fra toppen. To store sidelommer, dog knap store nok til Stanley flasken på 1liter. En lille lomme foran som de skriver er til ammo. Det er bare en lomme. Stolen virker tilgengæld ok og rimelig robust. Er i 0,1 ton klubben og den flexer ikke under mig...endnu. Remme låser ikke med klikspænder men med rem igennem spænde og så vippe flap ned som klemmer på rem. Lidt mere besværligt end klik, men måske mere lydløst?

Alt i alt glæder jeg mig til praktisk brug, men det bliver først i august i Sverige. Men når den engang imellem kommer på tilbud til under 500kr tror jeg den slår alle andre mindre kendte - eller leverer det samme.

På billederne ser det ud til, at den nederste del af skulderremmene er fastgjort til selve stolen. Vil det sige, at man IKKE kan vælge at afmontere stolen hvis man skal på en tur hvor stolen ikke er relevant?
Har jeg ret i, at tasken ikke kan bæres på ryggen, hvis man afmonterer stolen?
Ja. Du kan faktisk slet ikke afmontere stolen. Sædet er “nittet” på i toppen rundt om stolerammeb og syet fast på rygsækken. Og selerne er syet fast på rygsækken i toppen men sidder rundt om stolen forneden. Håber det giver mening, ellers har jeg forsøgt med et par billeder.
Mange tak for udførlig svar og billeder!

Jeg er lidt betænkelig ved at man ikke kan fjerne stolen, men tror dog at jeg køber den alligevel. Det ser ud til at være rimelig god kvalitet.

Patronizer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 31. jan 2016, 16:57
Interesser: Friluftliv og jagt generelt
Geografisk sted: Hovedstaden
Been thanked: 4 times

Re: Taske/rygsæk (og indhold) til bukkejagt: Jer der har rygsæk med på jagt, hvilken bruger I?

Indlæg af Patronizer » 22. jun 2018, 13:56

Man kan også købe en russisk Stop sæk, Veshmeshok for omkring 10 US $ hvis det er. Det er god solid bomulds kanvas, og der kan faktisk være ganske meget i. Ikke til tung last dog, så bliver den mindre behagelig at gå med.
https://armada-store.com/backpacks-bags ... eshok.html
https://grey-shop.ru/Basic/Backpack/Sol ... ersack-Bag
Kort demonstration: https://www.youtube.com/watch?v=TCyZOjloTME (Ellers masser af links til steder, der også har rygsække, mange størrelser og kvaliteter + priser, under mine indlæg om tøj til ny-jægere. :TOS: )
Også mange andre gode ting til udeliv. Gorka suits og lignende tøj, hatte, handsker, siddepuder, varmt undertøj og fleece nogle gange, mm. Det kan godt betale sig at købe flere ting, for at få fragtprisen fordelt ud på mere, hvis der lige er noget andet, som man også godt kunne bruge. Ofte rigtig god kvalitet til prisen efter min erfaring.

Besvar