Ulvejagt (ulovlig)

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Låst
Brugeravatar
Bionørden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 31. maj 2018, 18:29
Interesser: økologi, hund, kat, jagt, plan
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Ulvejagt (ulovlig)

Indlæg af Bionørden » 11. jun 2018, 07:21

Nu ved jeg ikke om dette emne er placeret korrekt. (Ellers må det gerne slettes/flyttes).

Men på Ekstrapladder (hvor ellers :evil: ) læste jeg, at en af jægerne i "Ulvefrit Danmark" (Et lukket FB forum), mente, at "man bare skulle skyde ulven i sækken, så den vil vandre over" mindst 10 revirer før, den døde.

Nu har jeg ikke ligefrem anset jagt som en slags avanceret dyremishandling. For dettte her gør mig meget ked af det. Skal jagt på dyr "vi hader"- være smertefuldt? I øvrigt er det jo stik imod dyreværnsloven: "Dyr skal aflives under mindst mulig smerte og angst"- og professionelt!

I øvrigt fraråder manden, at man graver liget ned for, så kan du få en bøde. Hvis det opdages! Men på anden mands revir, og skudt med helkappet ammunition- så er du sikker. Han nævner så intet om kuglefang, men hvad katten skyd ulven og tilfældige forbipasserende i et hug- er sikkert godt. (Især hvis de er naboens børn/dyr).

Nu knak MIN film. Ulvefrit Danmark kan få en kurv og hoppe i. Og den jagtforening vedkommende er medlem af: Formanden sagde, han er en idiot. Det er så ikke grund til at blive hældt ud. (Y) Formand!

Mvh
Tine
Edit:Rettelse afmeningsforstyrrende sdavefjel
Senest rettet af Bionørden 11. jun 2018, 07:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ulvejagt (ulovlig)

Indlæg af Bofhenator » 11. jun 2018, 07:23

/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Bionørden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 31. maj 2018, 18:29
Interesser: økologi, hund, kat, jagt, plan
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Ulvejagt (ulovlig)

Indlæg af Bionørden » 11. jun 2018, 07:31

Okay!
Tak.

Mvh
Tine

Låst