Nem indhegning af fasanfodertønde!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Nem indhegning af fasanfodertønde!

Indlæg af Boerge » 23. aug 2018, 18:47

Har i flere år været træt af, at rådyrene gik i fasanfodertønderne, og at grævlingen nogle gange maltrakterede spiralen. Så nu skulle der gøres noget. Beslutteder at bruge rionet og hegnspæle i tentorstål.
Lidt googling afslørede, at Jem og Fix havde lige den størrelse jeg skulle bruge: 1,0 x 1,5 m - maskestørrelse 15x15 cm. Udført i 5 mm galvaniseret. stykpris 115

Af hensyn til stabiliteten satte jeg den i en trekant. Banke hegnspælene i jorden efter udmåling, så de præcis står, så de passer med de lodrette tråde i begge ender af sektionen. Sektionerne monteres op ad pælene - de udragende spidser ved jorden bankes forsigtigt i jorden, så nederste vandrette tråd flugter med jordoverfladen. til sidst bindes hjørnerne sammen med strips, og det hele står stabilt.
Hegnspælene havde jeg i forvejen - 145 cm lange og 10 mm tykke.
Vedhæftede filer
rionet 2.JPG
rionet.JPG
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Slettet bruger

Re: Nem indhegning af fasanfodertønde!

Indlæg af Slettet bruger » 23. aug 2018, 19:51

Jeg har selv tænkt nøjagtig samme konstruktion - er bare bange for at konstruktionen kan bidrage til en af dine interesser.

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Nem indhegning af fasanfodertønde!

Indlæg af Boerge » 23. aug 2018, 20:00

Nu må vi se Claus - sætter nok vildtkamera op!! ( og så hidrørerer mine "andre interesser" fra et Monty Python nummer ) :smile:
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Slettet bruger

Re: Nem indhegning af fasanfodertønde!

Indlæg af Slettet bruger » 23. aug 2018, 20:50

Boerge skrev:
23. aug 2018, 20:00
Nu må vi se Claus - sætter nok vildtkamera op!! ( og så hidrørerer mine "andre interesser" fra et Monty Python nummer ) :smile:
Det er vel ligegyldigt hvor det stammer fra - dyremishandling er dyremishandling.
Jeg tror der hænger et dådyr eller et rådyr på de øverste pigge en dag.

Jeg vil lave det med et låg af brædder.

Besvar