Jagtfiskal - gode råd søges!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
TheReaper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 266
Tilmeldt: 26. jul 2007, 20:44
Interesser: Våben, militaria, antik
Geografisk sted: Fyns Land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af TheReaper » 29. sep 2018, 11:05

Hejsa

Jeg har brug for lidt gode råd? :help:
Jeg er blevet inviteret med på en fællesjagt, og jagtherren har bedt mig om at være fiskal!
Dette har jeg takket ja til, men har aldrig prøvet det før. De penge der bliver indkasseret til bødekassen, går til dem som efterfølgende afholder jagtgildet, samt til vildtpleje i området! Så formålet er godt :rock:

Men hvad er der generelt af gode råd, omkring den opgave at være fiskal til en jagt??

Jeg takker på forhånd, og har selvfølgelig googlet mig til en lille bitte smule! Men der står ikke meget skrevet om emnet på det store internet!

:razz:
To win the war, you gotta become the war... Citat: John Rambo.

Brugeravatar
Ferguson
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 26. nov 2009, 19:11
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Ferguson » 29. sep 2018, 12:44

Du skal være klar over at det ikke kun er dig holder øje med de andre, reglen er jo at den du giver den største bøde, skal give dig en på det dobbelte.
Det sætter en stopper for at nogen tager deres fiskalrolle alt for alvorligt. :smile:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Ras.Killing » 29. sep 2018, 14:29

Hvad i alverden er en fiskal? :what:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Bofhenator » 29. sep 2018, 15:11

Ras.Killing skrev:
29. sep 2018, 14:29
Hvad i alverden er en fiskal? :what:
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=fiskal
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Lassescout » 29. sep 2018, 15:42

Du skal først og fremmest indse, at man har en jagtfiskal for sjov. Du skal altså ikke give bøder for, eller overhovedet nævne, brud på sikkerheden. Det er jagtherren der tager sig af det.

Jeg har oplevet, at en medjæger fik en bøde på 5 kr. fordi hans hund stak af og jagtede en hare. Han fik også en bøde på 10 kr. oveni fordi hunden ikke fangede haren, men satte sig til at skide midt i det hele. Du kan give bøder til folk der snakker under parolen eller beholder hatten på mens der blæses i jagthorn på paraden. Du kan også give en bøde for alt for prangende påklædning hvis ellers folk kan tage lidt gas, og forstå at det er for sjov. Du kan give bøde for manglende respekt, hvis en medjæger kommer kørende til jagten i en udrangeret gammel rusten bil. Men igen, det skal være sjovt, og hvis en jæger kører i en rusten bil fordi han simpelthen ikke har råd til andet, så er det ikke noget man laver sjov med.

Der er gode muligheder for at sætte en god og gemytlig stemning med smådrillerier når man er fiskal. Det bliver unægtelig meget nemmere hvis man kender folk og har været en del af slænget i nogle år. Der er også risiko for at fornærme folk, så man skal afholde sig fra grovheder hvis man ikke er 100% sikre på, at modtageren kan kapere det.

Meget af det handler om de uskrevne regler for god skik på jagten, så dem må du sætte dig ind i. Hvis en jæger træder hen over vildtet på paraden kan du give en bøde for det. Fasaner bæres i hovedet, mens snepper bæres i benene. De der gør det omvendt kan få en bøde for det. Jeg mener det er bedst at give små bøder på 5-10-20 kr. men det kan tænkes der er andre traditioner på din jagt, det må du spørge din vært om. Det er en god ide at have en lille lommebog/hæfte og en blyant med på jagten, og så notere hvad du bemærker. Skriv det ned du ser, så kan du altid sortere væk hvis der sker andre ting der er sjovere, og du så har nok at tage af.

Du kan f.eks. spørge et par jægere hvor mange skud de har affyret. Når de har svaret, beder du dem om at fremvise de tomme hylstre. Der skal gerne være lige så mange som de har oplyst at have brugt, man efterlader jo ikke patronhylstre i naturen. Hvis de slet ikke har skudt, giver du dem en bøde for at være for nærige og have medbragt sparebøsser.


Du kan nemt få lidt for ivrige meddelere, der i tide og utide kommer med gode råd om, hvem du skal give bøder og for hvad. Sådanne stikkere skal selvfølgelig have bøder for den adfærd :biggrin:

Det er nok også god tone at være mere hård ved de selvsikre erfarne jægere, og så se mere gennem fingre med overtrædelser hos unge uerfarne jægere, som nok gerne vil gøre det hele så godt og korrekt de kan.

Der er lidt forskel på, hvornår du får taletid og skal uddele bøderne. Hvis der er spisning efter jagten, kan det være der du rejser dig op og "afregner". Ellers er det i forbindelse med paraden som afslutning på jagten, men du må lige aftale med din vært hvornår du er på. Det er altid et festligt indslag hvor man godt kan risikere at grine højt af andre, for derefter pludselig selv at være genstand for latteren. Det skal man kunne tåle.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bowman76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13. feb 2015, 14:18
Interesser: Buejagt, lystfiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 55 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Bowman76 » 30. sep 2018, 12:37

Jeg har oplevet at få en bøde, for ikke at have fået en bøde :fun:

Brugeravatar
TheReaper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 266
Tilmeldt: 26. jul 2007, 20:44
Interesser: Våben, militaria, antik
Geografisk sted: Fyns Land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af TheReaper » 30. sep 2018, 12:48

Lassescout skrev:
29. sep 2018, 15:42
Du skal først og fremmest indse, at man har en jagtfiskal for sjov. Du skal altså ikke give bøder for, eller overhovedet nævne, brud på sikkerheden. Det er jagtherren der tager sig af det.

Jeg har oplevet, at en medjæger fik en bøde på 5 kr. fordi hans hund stak af og jagtede en hare. Han fik også en bøde på 10 kr. oveni fordi hunden ikke fangede haren, men satte sig til at skide midt i det hele. Du kan give bøder til folk der snakker under parolen eller beholder hatten på mens der blæses i jagthorn på paraden. Du kan også give en bøde for alt for prangende påklædning hvis ellers folk kan tage lidt gas, og forstå at det er for sjov. Du kan give bøde for manglende respekt, hvis en medjæger kommer kørende til jagten i en udrangeret gammel rusten bil. Men igen, det skal være sjovt, og hvis en jæger kører i en rusten bil fordi han simpelthen ikke har råd til andet, så er det ikke noget man laver sjov med.

Der er gode muligheder for at sætte en god og gemytlig stemning med smådrillerier når man er fiskal. Det bliver unægtelig meget nemmere hvis man kender folk og har været en del af slænget i nogle år. Der er også risiko for at fornærme folk, så man skal afholde sig fra grovheder hvis man ikke er 100% sikre på, at modtageren kan kapere det.

Meget af det handler om de uskrevne regler for god skik på jagten, så dem må du sætte dig ind i. Hvis en jæger træder hen over vildtet på paraden kan du give en bøde for det. Fasaner bæres i hovedet, mens snepper bæres i benene. De der gør det omvendt kan få en bøde for det. Jeg mener det er bedst at give små bøder på 5-10-20 kr. men det kan tænkes der er andre traditioner på din jagt, det må du spørge din vært om. Det er en god ide at have en lille lommebog/hæfte og en blyant med på jagten, og så notere hvad du bemærker. Skriv det ned du ser, så kan du altid sortere væk hvis der sker andre ting der er sjovere, og du så har nok at tage af.

Du kan f.eks. spørge et par jægere hvor mange skud de har affyret. Når de har svaret, beder du dem om at fremvise de tomme hylstre. Der skal gerne være lige så mange som de har oplyst at have brugt, man efterlader jo ikke patronhylstre i naturen. Hvis de slet ikke har skudt, giver du dem en bøde for at være for nærige og have medbragt sparebøsser.


Du kan nemt få lidt for ivrige meddelere, der i tide og utide kommer med gode råd om, hvem du skal give bøder og for hvad. Sådanne stikkere skal selvfølgelig have bøder for den adfærd :biggrin:

Det er nok også god tone at være mere hård ved de selvsikre erfarne jægere, og så se mere gennem fingre med overtrædelser hos unge uerfarne jægere, som nok gerne vil gøre det hele så godt og korrekt de kan.

Der er lidt forskel på, hvornår du får taletid og skal uddele bøderne. Hvis der er spisning efter jagten, kan det være der du rejser dig op og "afregner". Ellers er det i forbindelse med paraden som afslutning på jagten, men du må lige aftale med din vært hvornår du er på. Det er altid et festligt indslag hvor man godt kan risikere at grine højt af andre, for derefter pludselig selv at være genstand for latteren. Det skal man kunne tåle.
Og jeg siger mange tak for et godt uddybende råd! :razz:
Jeg kan garantere at det kommer til at foregå med masser af lun humor, og i det prisleje du også omtaler! Og så vil jeg gætte på, at jeg også er nødt til at uddele lidt bøder til mig selv, da jeg stadig ikke er super rutineret jæger selv. Men jeg ved hvordan man har det sjovt, og tænker at jeg nok skal få et godt grin ud af selskabet. Selve afregningen bliver ved vores jagtmiddag om aftenen efter jagten (med øl og hjemmelavede snaps).

Tak for rådet :numberone:
To win the war, you gotta become the war... Citat: John Rambo.

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af RKN » 30. sep 2018, 13:57

Bowman76 skrev:
30. sep 2018, 12:37
Jeg har oplevet at få en bøde, for ikke at have fået en bøde :fun:
Så er vi 2 :rolf:
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Kleth » 30. sep 2018, 17:45

En god regel jeg oplevede på en jagt, var at fiscalen lagde det dobbelte i kassen af den største bøde han havde uddelt.

Og så en anke, det kan være frustrerende som gæst at få en bøde for noget man ikke vidste var en form for overtrædelse, men som de faste deltagere godt kendte. Her taler jeg ikke om ting som at vade gennem paraden, ikke sige godmorgen og for mændene ikke tage hatten af under parole samt parade og at “snakke” under samme.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Rixen » 30. sep 2018, 18:00

Fik engang en bøde, for at møde uden at have pudset gummistøvlerne.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Ras.Killing » 30. sep 2018, 19:03

Er det en lokal ting det her?

Har jeg aldrig oplevet på nogle af de jagter jeg har deltaget i, eller de konsortier hvor vi har været medlem :???:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af C-X » 30. sep 2018, 20:27

Næppe lokalt funderet; jeg har også været udsat for det og det var meget velgennemført.

Er ellers ikke meget til alt det der begynder at lugte af lotteri og loge.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af GåsPåGaffelen » 30. sep 2018, 20:36

Vist mest en jysk ting. Jeg er i hvert fald ikke stødt på det på Sjælland endnu.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af TheDarkSide » 30. sep 2018, 20:52

Har oplevet det flere gange på konsortiejagter. Tit er det jo noget indforstået noget mellem medlemmerne. Får man en bøde som gæst må man jo tage det med et smil, uanset hvor tåbeligt det ellers er :smile: Jeg har bl.a. fået bøde for at pisse på min post (efter såten var slut) og for at at skyde for meget (Skød vidst endda dagens eneste vildt den dag :giggle: ).
Det er ikke noget jeg ville gøre brug af selv, men synes da det er fint hvis man har nogle traditioner i et konsortie og der sker i en munter tone.
I de jagtselskaber jeg normalt kommer i, kan vi sagtens have det sjovt uden alt det gøgl, som bengæt og bøder.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Slettes3 » 1. okt 2018, 14:24

Jeg har kun oplevet på de store fællesjagter at jagtfiskalen uddelte bøder for lidt morsomme ting. En havde ikke gummistøvler på...en anden fik bøde for at have sat jagthatten helt perfekt(gak gak)...en fik bøde for at have en inaktiv hund.... :fun:

NiTre62
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. jul 2018, 09:38
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af NiTre62 » 3. okt 2018, 10:21

Når er med på en jagt må man jo følge de lokale traditioner - skik følge eller land fly.

Men når det er sagt synes jeg faktisk det der med jagtfiskal er lidt træls. Det kræver i hvert fald en fiskal, som er meget skarp på hvad der er sjovt og hvad der ikke er og som ikke mindst kan se, hvem der kan tage hvad.

Grænsen mellem "sjovt" og "mobning" er hårfin og det der er sjovt for nogen er forfærdeligt for en andre - og generelt finder jeg ikke ydmygelser af medmennesker sjovt overhovedet. Bevares går det "kun" ud over dem der kan klare det, så er der da ikke sket skade, men jeg går helt i baglås når det rammer de nyeste/yngste/mest usikre.

Helt galt går det, når en ung stolt nyjæger har skudt sin første sneppe - der burde være en højtidelig og ærefuld ceremoni til ære for vildt og jæger, men så skal han/hun gudhjælpemig kysse sneppen i røven - af alle steder - og rigtig "sjovt" bliver det først, hvis man kan klemme en sneppelort ind i munden på den stolte jæger :puke:

Der kommer jeg så ikke igen og der er jo heldigvis masser af jagt :smile:

F.eks. i Tyskland, hvor det nedlagte vildt æres med en kvist i munden som et sidste måltid og jægeren får højtideligt overrakt en kvist dyppet i dyrets svejs til at sætte i hatten.

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af FBN » 3. okt 2018, 10:51

Det er heller ikke en måde at ære en sneppe på, som er
det største rangerende stykke vildt på vildtparade, selv
over kronhjort hvis der er skudt en sådan.

Den bør overdrages af jagtleder i hans hat hvorefter
skytten kysser den på brystet i respekt, hvorefter
skyttenfor overdraget penselfjer :thumbup:
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
SSG69
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 22. feb 2006, 23:38
Interesser: Militærhistorie og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 45 times
Been thanked: 48 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af SSG69 » 3. okt 2018, 15:02

Jeg har været jagtfiskal mange gange - også en gang i Nordsjælland, Gilleleje. :giggle:
Som nævn skal bøder naturligvis uddeles som en sjovt indslag, men med et gran af alvor.
Her er hvad jeg har om jagtfiskalen:
Jagtfiskalen opgave

Fra en gammel jagtbog, står der følgende definition for en jagtfiskal:
”En af jagtherren udvalgt jagtdeltager, der på større jagter dagen igennem har til formål at notere de deltagende jægeres forsyndelser mod jagtetiketten og jagtmoralen og derefter, f. eks under jagtmiddagen at idømme bøder i størrelsesorden, der svarer til, hvor alvorligt den pågældende har forsyndet sig. Det er sjældent, at nogen helt slipper for bøde, idet det undertiden kan give bøde slet ikke at have begået noget, der berettiger til bod! Meningen med at udnævne en jagtfiskal er ofte, at få et beløb til rådighed for jagtkassen, til bl.a. udgifter ved frokoster og middage, drikkepenge til medhjælpere o. lign.
Jagtfiskalens dom – der i givet fald også bør overgå ham selv og kun fritage jagtherren – er inappellabel og protest kan undertiden medføre fordobling af bøden; men under alle omstændigheder er det hele ment som en spøg, og denne del af arrangementet bør selvfølgelig også betragtes som sådan”

Thi kendes for ret:
For ikke at give møde eller mangelfuld besked om udeblivelse
For at komme for tidligt til den aftalte jagtdag
For at komme for sent til den aftalte jagtdag
For at fremmøde uden jagttegn
For at fremmøde uden bøsse
For at fremmøde uden patroner
For at fremmøde uden nødvendige jagtrekvisitter
For ikke at holde sin plads i driverkæden eller sin tildelte post
For at gå foran Jagtlederen eller substitut for denne
For unødig snakken og ukorrekt sprog
For mangelfuld takt og tone
For mangelfuld besked under og efter jagten eller såten
For ukorrekt bøsseføring
For skud til forbudden vildt
For lyst til skud til forbudden vildt
For ikke at medbringe hund eller dyr beslægtet med dette
For at sparke eller slå sin hund under jagten
For at æde hundens mad
For at have lyst til do.
For uopfordret ikke at have udført sin dagsdont
For langsommelighed i sit gøremål
For at udgyde sin urin i såten når denne er blæst på
For at stjæle naboens hund
For at kritisere jagthundes arbejde
For ikke at hjælpe sin nabo når behov derfor haves
For ikke at skyde til ræv
For at skyde forbi til ræv
For at skyde for meget
For at skyde for lidt
For at drikke for meget
For at drikke for lidt
For at være til unødig fare for sig selv eller andre
For at dække over andres forseelser
For at tæve jagtlederen eller denne beskikkede medhjælper
For at have lyst til at tæve jagtlederen eller denne beskikkede medhjælper
For særligt grove forseelser, der vanskeligt kan beskrives
Klagt nicht, kämpft!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af C-X » 3. okt 2018, 15:45

Ret beset er det umuligt at undgå en bøde! Så kan man ligeså godt tage dem man får med et smil. :biggrin:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Morsch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 30. jan 2014, 21:59
Interesser: Riffelskydning, Feltskydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 14 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Morsch » 3. okt 2018, 22:19

C-X skrev:
3. okt 2018, 15:45
Ret beset er det umuligt at undgå en bøde! Så kan man ligeså godt tage dem man får med et smil. :biggrin:
Nemlig, jeg har fået en bøde "for at være rødhåret", det var det tætteste vi kom på at se en ræv den dag :biggrin: , min kammerat fik en bøde for "ikke at stole på sin hund" han havde 2 hunde med :biggrin: , desværre er det ligesom om den tradition er ved at forsvinde :???:
En af de grove var på et millitær område hvor 3 mand kom for sent
Fiskal: I kom for sent til parolen, har i en undskyldning?
Gæst: Tja vi kunne ikke komme ind af vagten da vi ikke stod på gæstelisten.
Fiskal: Sååh skulle i ikke på jagt.
Gæst Jooh.
Fiskal: Havde i ikke våben og ammunition med:
Gæst: Jo!
Fiskal: hvad var så problemet?
Da brød hele selskabet fuldstændig sammen af grin og jagt-herren mente, at det hvis var bedre at blive forsinket end at skyde sig igennem.
Venlig Hilsen
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Jagtfiskal - gode råd søges!

Indlæg af Elbæk » 3. okt 2018, 23:23

Jeg har engang fået en bøde for at ligne Prins Henrik for meget på en nytårsjagt :oops:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar