Gode råd til at komme krybskytter til livs søges

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Gode råd til at komme krybskytter til livs søges

Indlæg af TheDarkSide » 11. nov 2018, 15:54

Ras.Killing skrev:
11. nov 2018, 10:02
Ved egentlig ikke om det er lovligt..

Men hvad med nogle sømmåtter eller partiasansøm der hvor du kan se køretøjet kommer?... andre har vel ikke noget at gøre der på jeres grund.
Som Refrak siger, så er det nok ikke smart.

Hvis det er muligt ville en simpel bom med lås, nok være effektivt. Forudsat man ikke kan køre udenom, naturligvis. Det kender jeg et par stykker der har lavet ved indkørslen til deres skov. Det, sammen med et "Adgang forbudt"-skilt, holder i det mindste de fleste vildfarne og nysgerrige mennesker ude, således de ikke laver fod- og hjulspor, som ellers kunne vække bekymring om krybskytteri.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Gode råd til at komme krybskytter til livs søges

Indlæg af Ras.Killing » 11. nov 2018, 16:08

TheDarkSide skrev:
11. nov 2018, 15:54
Ras.Killing skrev:
11. nov 2018, 10:02
Ved egentlig ikke om det er lovligt..

Men hvad med nogle sømmåtter eller partiasansøm der hvor du kan se køretøjet kommer?... andre har vel ikke noget at gøre der på jeres grund.
Som Refrak siger, så er det nok ikke smart.

Hvis det er muligt ville en simpel bom med lås, nok være effektivt. Forudsat man ikke kan køre udenom, naturligvis. Det kender jeg et par stykker der har lavet ved indkørslen til deres skov. Det, sammen med et "Adgang forbudt"-skilt, holder i det mindste de fleste vildfarne og nysgerrige mennesker ude, således de ikke laver fod- og hjulspor, som ellers kunne vække bekymring om krybskytteri.
Ja det er selvfølgelig en knapt så offensiv løsning :biggrin: det mere om man kunne gøre sig håb om, at fange et uvedkommende køretøj på grunden..
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Gode råd til at komme krybskytter til livs søges

Indlæg af BentxBetjent » 11. nov 2018, 16:28

Ras.Killing skrev:
11. nov 2018, 16:08
:biggrin: det mere om man kunne gøre sig håb om, at fange et uvedkommende køretøj på grunden..
Jeg tror blot at man enten ville blive anklaget, eller bare mere frustreret..
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Slettet bruger

Re: Gode råd til at komme krybskytter til livs søges

Indlæg af Slettet bruger » 12. nov 2018, 18:08

BentxBetjent skrev:
11. nov 2018, 16:28
Ras.Killing skrev:
11. nov 2018, 16:08
:biggrin: det mere om man kunne gøre sig håb om, at fange et uvedkommende køretøj på grunden..
Jeg tror blot at man enten ville blive anklaget, eller bare mere frustreret..
Døjede meget med indbrud på skydebanen ( øl og sodavand), der ligger for enden af en privat vej.
Spurgte politiet om jeg måtte lave et rør med pigge der lå nedgravet i vejen og som så blev drejet op, i tilfælde af at alarmen blev påvirket.
Ingen problem var svaret, blot skulle jeg sørge for at piggene var drejet ned igen, inden patruljevognen kom.
Vi aftalte ligeledes at hvis jeg fangede ( tyve)knægtene, skulle jeg bare stripse dem til lygtepælen oppe i byen og ringe til politiet og bede om afhentning.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Gode råd til at komme krybskytter til livs søges

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2018, 08:48

Slettet bruger skrev:
12. nov 2018, 18:08
BentxBetjent skrev:
11. nov 2018, 16:28
Ras.Killing skrev:
11. nov 2018, 16:08
:biggrin: det mere om man kunne gøre sig håb om, at fange et uvedkommende køretøj på grunden..
Jeg tror blot at man enten ville blive anklaget, eller bare mere frustreret..
Døjede meget med indbrud på skydebanen ( øl og sodavand), der ligger for enden af en privat vej.
Spurgte politiet om jeg måtte lave et rør med pigge der lå nedgravet i vejen og som så blev drejet op, i tilfælde af at alarmen blev påvirket.
Ingen problem var svaret, blot skulle jeg sørge for at piggene var drejet ned igen, inden patruljevognen kom.
Vi aftalte ligeledes at hvis jeg fangede ( tyve)knægtene, skulle jeg bare stripse dem til lygtepælen oppe i byen og ringe til politiet og bede om afhentning.
:giggle:
Det var da nogle skønne og samarbejdsvillige betjente du har i dit lokalområde. :thumbup:

Hvis det var et sted hvor ingen andre havde adgang, og man ikke kunne komme til at køre hen "ved et uheld", ville jeg ikke have nogle betænkeligheder ved en sømmåtte. Evt. udformet på en sådan måde, at den ikke ville kunne skade gående, hunde og cykler, men kun biler.

Peter

Besvar