Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Låst
Skytteniforum
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. feb 2020, 21:06
Interesser: Bukkejagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time

Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Skytteniforum » 14. feb 2020, 21:19

Jeg sad i en stille stund og kiggede lidt rund på det store net. Søgte på sider om trofæer.. og faldt over en nu dømt dansk krybskytte, som nu er begyndt at montere trofæer..
Det burde slet ikke være lovligt, er rystet over at folk i vores verden overhoved støtter op om ham.
Hvad er jeres holdning til dette?
Carl l.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af C-X » 14. feb 2020, 23:02

Det er svært at udtrykke en holdning, når du slet ikke beskriver hvad præcis det er han udfører.

Er han blevet konservator, eller koger han bare kranier af hjortevildt, saver dem og monterer på plader? Hvis sidstnævnte, så kan man vist dårligt stoppe manden - omend jeg har hørt om nogle nyligt vedtagne regler på området, som vil overraske de fleste.

Hvis han er både dømt og straffet, så har han vel udstået sit. Igen, du giver os intet at arbejde med.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Ras.Killing » 14. feb 2020, 23:13

Personligt ville jeg ikke støtte sådan en mand... men jeg skal også ærligt indrømme, at jeg da aldrig laver baggrundstjek på dem jeg handler ved.

Så hvis ikke vedkommende er lokalkendt, så er det vel svært at vide?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Kortmentyk » 14. feb 2020, 23:16

Hvis vi tænker på den samme kunne jeg aldrig drømme om at have noget med ham at gøre. JÆGER havde en artikel om ham for nogle år siden. Jeg husker ikke detaljerne,men han fortalte i hvert fald om hvordan jagten og naturen havde gjort ham til et nyt og bedre menneske, der var færdig med kriminalitet. Jeg kan også huske at han var på overførselsindkomst af en art og at det undrede mig at han på trods af det havde stor zeiss sigte og håndkikkert, luksusriffel og det fineste og nyeste jagttøj plus en hel del store trofæer på væggen. Der var bare noget der virkede helt forkert. Usympatisk type helt igennem efter min mening.

Brugeravatar
Philips
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 12. maj 2014, 21:40
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Philips » 15. feb 2020, 00:00

Han lyder ikke som en jeg ville have noget med at gøre eller støtte på nogen tænkelig måde, men igen, kender ikke manden. Og som nævnt af
Ras.Killing skrev:
14. feb 2020, 23:13
Personligt ville jeg ikke støtte sådan en mand... men jeg skal også ærligt indrømme, at jeg da aldrig laver baggrundstjek på dem jeg handler ved.
Så hvis ikke vedkommende er lokalkendt, så er det vel svært at vide?
så laver jeg heller ikke baggrundstjek af alle jeg handler med.
Mvh Philip

Legends never die, they reload.
Live for nothing or die for something.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af T-REX » 15. feb 2020, 02:22

Hvis manden er dømt, og har udstået sin straf, og ikke længere laver lort, så ser jeg ingen grund til, fortsat at straffe ham.

I det hele taget, så bryder jeg mig ikke om den mentalitet, der siger, at fordi en mand, engang var idiot, og blev dømt, så skal man straffe ham, resten af livet.

"Fortsat at straffe ham" = Forhindre ham, i at have et arbejde og en indtægt, ex. undlade at handle med ham, og nedgøre hans forretning/person, fordi han engang, var en idiot.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Brian88 » 15. feb 2020, 06:35

Burde vi ikke holde os for gode til at gå efter en mand, på den her måde? Og så især startet af en helt ny bruger, men kun ét indlæg.

Jeg kender ikke manden, og er egentlig også ligeglad - Vi har et retssystem til at tage straffe manden.

Mvh
Brian

Skytteniforum
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. feb 2020, 21:06
Interesser: Bukkejagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Skytteniforum » 15. feb 2020, 08:26

Til bruger “kortmentyk” det er præcis denne mand du omtaler.. han både montere og udstopper. I min verden, når man er dømt for den slags, skulle man fordømmes for evigt fra alt hvad der har med jagt at gør.
Jeg beder ingen om at “jage” denne mand, var blot nysgerrig på hvad jeres holdning var. I vores verden sætter vi ære og dyder højt, at skyde dyret rigtig, inden for de lovlige rammer, ære og stolthed. Derfor undre det mig at nogle støtter sådan en mand, blot for at spare et par tusinde.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Ingsorsi » 15. feb 2020, 08:53

Skytteniforum skrev:
15. feb 2020, 08:26
Til bruger “kortmentyk” det er præcis denne mand du omtaler.. han både montere og udstopper. I min verden, når man er dømt for den slags, skulle man fordømmes for evigt fra alt hvad der har med jagt at gør.
Jeg beder ingen om at “jage” denne mand, var blot nysgerrig på hvad jeres holdning var. I vores verden sætter vi ære og dyder højt, at skyde dyret rigtig, inden for de lovlige rammer, ære og stolthed. Derfor undre det mig at nogle støtter sådan en mand, blot for at spare et par tusinde.
Monterer eller udstopper du?

Skytteniforum
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. feb 2020, 21:06
Interesser: Bukkejagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Skytteniforum » 15. feb 2020, 09:01

Nej jeg hverken montere eller udstopper, jeg har ingen penge i klemme hvis det er det du tænker.

1900
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. sep 2016, 19:18
Interesser: skydning
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 124 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af 1900 » 15. feb 2020, 09:15

omend jeg har hørt om nogle nyligt vedtagne regler på området, som vil overraske de fleste.

halløj C-X hvilke regler ??

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Refraktorius » 15. feb 2020, 09:22

Når folk har udstået deres straf, så har de juridisk betragtet afregnet.

Når det er sagt, så skal man huske, at “jeg ignorerede faresignalerne” ikke er noget godt forsvar i en retssag.

Principperne om “ond tro” og “bonus pater” er ret væsentlige.
Hvis der er faresignaler, eksempelvis at personen opfører sig skummelt, har en lang og varieret kriminel karriere bag sig eller tilbuddet er for godt til at være sandt, så står man i en rigtig dårlig situation hvis det viser sig at være tilfældet. Uvidenhed fritager ikke for strafansvar.

Er der indikationer, så lav baggrundstjek.

I dette tilfælde kan personen beskrives som ex-rocker, Tribaltatoveret, karrierekriminel, bølle og dømt krybskytte.... der var på sociale medier med et jagtbytte umiddelbart efter svenskerne havde lukket ham ud.
:???:

Det gør, at jeg ville være meget forsigtig og været 110% sikker på, at jeg i enhver sammenhæng havde mit på det tørre hvis jeg skulle have noget med ham at gøre.
Men der er masser af folk med en lang kriminel karriere der hyldes i både politik og erhvervsliv.




Der er mange faresignaler i ens dagligdag.
Hvis man som moderator på et forum oplever, at en helt ny bruger som sit første indlæg (indenfor 20 minutter fra oprettelsen) udfører et forarget personangreb, så er der også en masse små alarmer der blinker

Så bliver brugeren selvfølgelig ikke bare smidt ud, men han bliver et “diskussionsemne i moderatorgruppen”.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Skytteniforum
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. feb 2020, 21:06
Interesser: Bukkejagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Skytteniforum » 15. feb 2020, 09:57

At være til diskussion er ok med mig.. jeg er en mand der har mine holdninger, og siger hvad der passer mig.. selvfølgelig med respekt for den enkelte, og det kan ingen lave om på.. af samme årsag blev der ingen navne nævnt.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af C-X » 15. feb 2020, 10:11

1900 skrev:
15. feb 2020, 09:15
omend jeg har hørt om nogle nyligt vedtagne regler på området, som vil overraske de fleste.

halløj C-X hvilke regler ??
Min hjerne kører i weekend gear, så bær lige over med mig. Jeg havde en samtale med en dygtig person, der var meget inde i reglerne, der fremlagde det for mig. Det jeg lige erindrer er noget med "biprodukter fra slagtning", men jeg følger lige op på det, så hav tålmodighed med mig.

Grundlægende skulle essensen være, at jeg ikke må forarbejde et kranie og sælge det til dig, det må kun en autoriseret konservator. Så jeg tænker det ligger under Fødevarestyrelsen. Hvis nogen kan bidrage, så kom endelig til undsætning! :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Lassescout » 18. feb 2020, 19:02

Alle fortjener en chance for at skabe sig en ordentlig tilværelse ved ærligt arbejde.

Jeg ved ikke hvem manden er, men hvis han f.eks. kunne lave et fuldmonteret vildsvin ligesom det her, så kunne jeg godt finde på at lade en ordre gå hans vej. Det ser da godt ud. For mig bliver kriteriet om han laver en ordentlig kvalitet til en rimelig pris. Hvad han har lavet tidligere rager ikke mig. https://sn.dk/Koege/Christian-vil-leve- ... kel/899195
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af C-X » 18. feb 2020, 19:13

Nu kender jeg ikke grundlaget for, at få en autorisation som konservator, men det virker da lidt... :hmm: omstændigt?

Det havde været fordrende for debatten, om vi havde kunnet få denne information med fra starten, i stedet for en masse gætværk.

Erfaringsmæssigt så holder jeg mig fra mennesker, der har haft en kriminel kløe, igennem længere tid. Jeg tror egentlig aldrig det bliver godt, med mindre de vitterligt træffer nogle komplet livsstilsændrende valg og tager et dybt personligt ansvar.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Kortmentyk » 18. feb 2020, 21:39

Jeg er egentlig også et tilgivende og overbærende menneske, men jeg ville være meget betænkelig ved at overlade f.eks. mit livs buk til en (tidligere, nu igen frelst)karriererkriminel med rockerforbindelser.
Det kan godt gå hen og blive lidt bøvlet hvis projektet pludseligt trækker ud eller man ikke rigtig kan blive enige om prisen eller leveringstidspunktet.......
Jeg ville ikke turde.

Selvfølgelig kan man ændre sig, men at en som ham her, der hele sit voksenliv har ernæret sig ved at true, tæske, svindle, stjæle, pushe og krypskyde, pludselig skulle have erhvervet sig både moral og samvittighed tror jeg sgu ikke rigtig på.....

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Lassescout » 18. feb 2020, 22:27

Selvfølgelig kan man ændre sig, men at en som ham her, der hele sit voksenliv har ernæret sig ved at true, tæske, svindle, stjæle, pushe og krypskyde, pludselig skulle have erhvervet sig både moral og samvittighed tror jeg sgu ikke rigtig på.....
Ha ha ha, visse vasse, hav nu lidt tillid. 3. gang er lykkens gang, så jeg er sikker på han er omvendt nu. Man kan vel prøve med en trafikdræbt mår først og så vurdere pris, kvalitet og leveringssikkerhed derudfra :rolf: :rolf: :rolf: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Sierra13 » 18. feb 2020, 23:45

Lassescout skrev:
18. feb 2020, 19:02
Alle fortjener en chance for at skabe sig en ordentlig tilværelse ved ærligt arbejde.

Jeg ved ikke hvem manden er, men hvis han f.eks. kunne lave et fuldmonteret vildsvin ligesom det her, så kunne jeg godt finde på at lade en ordre gå hans vej. Det ser da godt ud. For mig bliver kriteriet om han laver en ordentlig kvalitet til en rimelig pris. Hvad han har lavet tidligere rager ikke mig. https://sn.dk/Koege/Christian-vil-leve- ... kel/899195
Det kunne han nok, eftersom det er ham der har lavet det :giggle:

Det passer hvertfald godt overens med beskrivelserne at det skulle være CH

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af HR » 19. feb 2020, 00:23

Det var en pisse god historie da manden havde lagt kriminaliteten på hylden og fundet en ny mening igennem jagten. Så viste han os at han ikke havde ændret sig en skid og stadig ikke kunne kende forskel på dit og mit. Jeg forbeholder mig retten til at tro det bedste i folk og jeg lader mig forføre én gang. Men det er én i matematiskforstand. Ikke noget med 3 chancer. Han er dømt 100% ude herfra.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Lassescout » 19. feb 2020, 21:18

Det kunne han nok, eftersom det er ham der har lavet det
Ej, er det rigtigt ? Tihi, det vidste jeg slet ikke. Ej, alzå! :rolf: :rolf: :rolf:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Man kan undres.. og håber virkelig ikke man støtter denne mand

Indlæg af Refraktorius » 19. feb 2020, 22:34

Er rygmærket lagt?
Kriminel konservator?
Tråden udstoppet
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Låst