Våbentilladelse i Coronatid?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Låst
Brugeravatar
Jægerisyd
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26. mar 2020, 17:42
Interesser: våben, jagterfaringer og viden
Geografisk sted: Haderslev
Has thanked: 8 times

Våbentilladelse i Coronatid?

Indlæg af Jægerisyd » 30. mar 2020, 08:59

I forbindelse med disse Coronatider er politiet naturligvis presset, og mange løser ander opgaver end sagsbehandling. Deres udmeldniger er følgende:

Jeg har søgt om våbentilladelse for noget tid siden. Hvornår kan jeg forvente svar?
Da mange af vores medarbejdere løser akutte opgaver i myndighedernes corona-beredskab eller arbejder hjemmefra for at mindske risikoen for smittespredning, må du desværre forvente betydeligt længere sagsbehandlingstid end sædvanligt. Vi beklager de gener, det medfører.

Våbenafdelingen genoptager delvist sagsbehandlingen i det omfang, det er muligt, men vi kan endnu ikke svare på, hvor meget vores afgørelser bliver forsinkede. Det afhænger af, hvordan situationen udvikler sig. Du kan holde dig opdateret på denne side, hvor vi løbende vil lægge nye informationer på.

Afdelingen prioriterer opgaverne således, at ansøgninger om erhvervstilladelser og sager om tilbagekaldelse af våbentilladelser har førsteprioritet. Denne prioritering skal være med til at holde hjulene i samfundet i gang og opretholde det høje sikkerhedsniveau på våbenområdet.
https://politi.dk/kontakt-politiet/poli ... ive-center

Mit sprøgsmål gå på, er der faktisk nogen som har fået deres tillades siden Danmark "lukkede ned"? Evt hvornår har i ansøgt?

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1330
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Våbentilladelse i Coronatid?

Indlæg af Epae » 30. mar 2020, 09:04

Nok nemmere hvis du kikker i den officielle tråd herinde :)
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=75664

Og kort svar så er det "ja".
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Låst