Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af TheDarkSide » 23. apr 2020, 21:49

Fra facebook:
Screenshot_1.jpg
Ikke overraskende står politikerne i kø for at udnytte coronaen maksimalt..

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Timber » 23. apr 2020, 21:52

Synes jeg har læst andetsteds at det "kun" gjaldt kød fra udlandet, f.eks Kina? Men kan da sagtens have misforstået det..

Dog sørgeligt med den modstand alligevel..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Raptor357 » 23. apr 2020, 22:05

Timber skrev:
23. apr 2020, 21:52
Synes jeg har læst andetsteds at det "kun" gjaldt kød fra udlandet, f.eks Kina? Men kan da sagtens have misforstået det..

Dog sørgeligt med den modstand alligevel..
Jeg syntes oftest at det der kommer fra safariklubben er totalt fordrejet. som at læse nyheder på ekstrabladet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Ingsorsi » 23. apr 2020, 22:12

Jeg kan læse noget omkring import af vildtkød. Hvor står der at alt jagt skal forbydes?
Hvis det ikke står bør titlen på dette indlæg måske ændres.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Timber » 23. apr 2020, 22:36

Raptor357 skrev:
23. apr 2020, 22:05
Timber skrev:
23. apr 2020, 21:52
Synes jeg har læst andetsteds at det "kun" gjaldt kød fra udlandet, f.eks Kina? Men kan da sagtens have misforstået det..

Dog sørgeligt med den modstand alligevel..
Jeg syntes oftest at det der kommer fra safariklubben er totalt fordrejet. som at læse nyheder på ekstrabladet.
Ahr, SÅ slemt kan det vel næppe være?? :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Timber » 23. apr 2020, 22:37

Ingsorsi skrev:
23. apr 2020, 22:12
Jeg kan læse noget omkring import af vildtkød. Hvor står der at alt jagt skal forbydes?
Hvis det ikke står bør titlen på dette indlæg måske ændres.
Det var også lidt henad det jeg har læst.. Kan desværre ikke finde stedet hvor jeg så det..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Greyberd63 » 23. apr 2020, 22:39

Timber skrev:
23. apr 2020, 22:37
Ingsorsi skrev:
23. apr 2020, 22:12
Jeg kan læse noget omkring import af vildtkød. Hvor står der at alt jagt skal forbydes?
Hvis det ikke står bør titlen på dette indlæg måske ændres.
Det var også lidt henad det jeg har læst.. Kan desværre ikke finde stedet hvor jeg så det..
Måske her

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... jagt-i-eu/

Mvh
Grey

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Aratan » 23. apr 2020, 22:40

Ingsorsi skrev:
23. apr 2020, 22:12
Jeg kan læse noget omkring import af vildtkød. Hvor står der at alt jagt skal forbydes?
Hvis det ikke står bør titlen på dette indlæg måske ændres.
Hejsa,

ifølge opslaget så står der "...import og konsumption...", så det vil stadig være lovligt at skyde vildt du må bare ikke spise det bagefter...

Hvis det blev sådan, hvor længe tror du så jagt ville blive ved med at være socialt acceptabelt??? Så selvom overskriften er "skarptvinklet" så er den egentlig ikke helt ved siden af, hvis ellers det står til troende...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Timber » 23. apr 2020, 22:45

Greyberd63 skrev:
23. apr 2020, 22:39
Timber skrev:
23. apr 2020, 22:37
Ingsorsi skrev:
23. apr 2020, 22:12
Jeg kan læse noget omkring import af vildtkød. Hvor står der at alt jagt skal forbydes?
Hvis det ikke står bør titlen på dette indlæg måske ændres.
Det var også lidt henad det jeg har læst.. Kan desværre ikke finde stedet hvor jeg så det..
Måske her

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... jagt-i-eu/

Mvh
Grey
Det ligner det rigtigt meget... Så skal vi ikke bare sige det var der... :thumbup: :giggle: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af ReneKJ » 23. apr 2020, 23:00

Timber skrev:
23. apr 2020, 22:45
Greyberd63 skrev:
23. apr 2020, 22:39

Måske her

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... jagt-i-eu/

Mvh
Grey
Det ligner det rigtigt meget... Så skal vi ikke bare sige det var der... :thumbup: :giggle: :razz:
Det kan godt være at det ikke blev til noget, men derfor kan man nu alligevel godt lige hæfte sig ved at nogen forsøger at udnytte en global krise til at snige deres kæphest igennem, og at en del af vores politikere enten er enig med dem eller stemmer uden at have sat sig ind i konsekvenserne.

Forudsat selvfølgelig at jægerforbundets fortolkning er korrekt, jeg kender ikke andet til sagen end hvad de skriver.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Timber » 23. apr 2020, 23:03

ReneKJ skrev:
23. apr 2020, 23:00

Det kan godt være at det ikke blev til noget, men derfor kan man nu alligevel godt lige hæfte sig ved at nogen forsøger at udnytte en global krise til at snige deres kæphest igennem, og at en del af vores politikere enten er enig med dem eller stemmer uden at have sat sig ind i konsekvenserne.

Forudsat selvfølgelig at jægerforbundets fortolkning er korrekt, jeg kender ikke andet til sagen end hvad de skriver.
Fuldstændig enig... Det er sgu sørgeligt, men nok forventeligt..

Men ja, der mangler lidt mere oplysning om det..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Greyberd63 » 24. apr 2020, 06:24

ReneKJ skrev:
23. apr 2020, 23:00
Timber skrev:
23. apr 2020, 22:45
Greyberd63 skrev:
23. apr 2020, 22:39

Måske her

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... jagt-i-eu/

Mvh
Grey
Det ligner det rigtigt meget... Så skal vi ikke bare sige det var der... :thumbup: :giggle: :razz:
Det kan godt være at det ikke blev til noget, men derfor kan man nu alligevel godt lige hæfte sig ved at nogen forsøger at udnytte en global krise til at snige deres kæphest igennem, og at en del af vores politikere enten er enig med dem eller stemmer uden at have sat sig ind i konsekvenserne.

Forudsat selvfølgelig at jægerforbundets fortolkning er korrekt, jeg kender ikke andet til sagen end hvad de skriver.
Jeg har googlet lidt, man har ikke kunne finde forslaget, at læse det kunne give mere præcis viden.
Andre har måske mere google fu end jeg har.

Mvh
Grey

Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21. apr 2015, 08:57
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Luminous ham » 24. apr 2020, 07:04

Jeg har også svært ved at finde amendment 79 som angiveligt er det sagen vedrører. Det betyder jo dog ikke det ikke findes.

Men hvad jeg hæftede mig ved er at pressemeddelelsen fra FACE, som der er link til i Jægerforbundets nyhedsartikel, indeholder i hvert fald uddrag af AM 79 hvori der bla. står, og som må være det der henvises til var et forsøg på af forbyde jagt: "...proposals to ban the import, the trade and the keeping and consumption of wildlife in the EU, ...". Jægerforbundet oversætter det næsten ordret til ..."forbyde import, handel, opbevaring og konsumption af vilde dyr". Men derved glemmer de at der er to 'and', således at det mere korrekt ville lyde: 'forbyde import, handel, og opdræt og fortæring af vildt'. Det er således ikke konsumption (fortæring) af vildt i sig selv, men opdræt af vildt med henblik på fortæring der forslogedes forbudt.

Det kan jeg ikke umiddelbart se har noget med at begrænse jagt at gøre. Måske kan fasan og andeopdræt komme i klemme (men måske ikke hvis man ikke spiser dem, hvad der så også kunne tyde på at det ikke er møntet herpå), men det er jo ikke det samme som at de vil begrænse jagt (omend opdræt af nogen af byttedyrene).

Er der mere bag ved denne historie som godtgør at der skulle være tale om et forsøg på at begrænse jagt? Eller er det mit engelske det kniber med? Måske jægerforbundet ved noget? Jeg læser det som et forsøg på at begrænse fremtidige pandemier, og at der så, hensigtet eller ej, er røget en formulering med der evt kan begrænse opdræt af vildt også til jagt er en anden snak.

Og desuagtet er der et stykke vej fra at begrænse jagt, evt på opdrættede dyr, og så til som overskriften på dette forum antyder: at de forsøger at forbyde al jagt. Det synes jeg overhovedet ikke AM 79 lægger op til. Jagt er jo ikke nævnt med et eneste ord.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af ReneKJ » 24. apr 2020, 07:15

Mon ikke navnet er en misforståelse.
Det giver mere mening hvis vi ikke taler om ændring 79, men om en ændring til 79/409

"On the conservation of wild birds"

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Peter » 24. apr 2020, 07:20

ErikToft skrev:
24. apr 2020, 07:04
Jeg har også svært ved at finde amendment 79 som angiveligt er det sagen vedrører. Det betyder jo dog ikke det ikke findes.

Men hvad jeg hæftede mig ved er at pressemeddelelsen fra FACE, som der er link til i Jægerforbundets nyhedsartikel, indeholder i hvert fald uddrag af AM 79 hvori der bla. står, og som må være det der henvises til var et forsøg på af forbyde jagt: "...proposals to ban the import, the trade and the keeping and consumption of wildlife in the EU, ...". Jægerforbundet oversætter det næsten ordret til ..."forbyde import, handel, opbevaring og konsumption af vilde dyr". Men derved glemmer de at der er to 'and', således at det mere korrekt ville lyde: 'forbyde import, handel, og opdræt og fortæring af vildt'. Det er således ikke konsumption (fortæring) af vildt i sig selv, men opdræt af vildt med henblik på fortæring der forslogedes forbudt.

Det kan jeg ikke umiddelbart se har noget med at begrænse jagt at gøre. Måske kan fasan og andeopdræt komme i klemme (men måske ikke hvis man ikke spiser dem, hvad der så også kunne tyde på at det ikke er møntet herpå), men det er jo ikke det samme som at de vil begrænse jagt (omend opdræt af nogen af byttedyrene).

Er der mere bag ved denne historie som godtgør at der skulle være tale om et forsøg på at begrænse jagt? Eller er det mit engelske det kniber med? Måske jægerforbundet ved noget? Jeg læser det som et forsøg på at begrænse fremtidige pandemier, og at der så, hensigtet eller ej, er røget en formulering med der evt kan begrænse opdræt af vildt også til jagt er en anden snak.

Og desuagtet er der et stykke vej fra at begrænse jagt, evt på opdrættede dyr, og så til som overskriften på dette forum antyder: at de forsøger at forbyde al jagt. Det synes jeg overhovedet ikke AM 79 lægger op til. Jagt er jo ikke nævnt med et eneste ord.
Og ordet "keeping" er oversat lidt fordansket i denne situation!
Jeg tror også, at den gode JUH denne gang været lidt for hurtigt ude.

Jeg læser også, at hensigten med lovforslaget er at undgå en situation som markedet i Wuhan her i EU, men skal da love for, det har sat kog i sindene på facebook...

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af ReneKJ » 24. apr 2020, 07:31

Men hvorfor skulle det være mere farligt at opdrætte vildt end tamdyr?

Er en hjortefarm værre end fritgående kvæg?

Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21. apr 2015, 08:57
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Luminous ham » 24. apr 2020, 07:48

He, ja, det er jo et godt spørgsmål. Jeg tror problemet med fugleopdræt var at der kunne flyve vilde fugle ind og ud, og de kunne skide fra oven ned i indhegningen. Men det har jeg svært ved at se for mig gælder for klovdyr - hvis det skulle ske vil jeg i hvertfald gerne se noget billede/video dokumentation :fun: jaja, der er jo angiveligt Rufolf, men så må vi få ham vaccineret som noget af det første...

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Aratan » 24. apr 2020, 08:26

Opdræt af kendte dyr er uproblematisk, tilbage fra vikingetiden har vi sovet med husdyr inde i husene og de zoonoser der måtte være har vi været vænnet til i århundreder... Vi ved at svin skal varmebehandles for at undgå trikiner (eller testes) etc...

Problemet kommer når man begynder på nye og spændende dyr, både opdræt og fortæring... Så kan der komme alt muligt sjovt frem som vi ikke er vant til... Hvis formålet alene er at forbyde import og fortæring af flagermus, biller, edderkopper, bæltedyr, slanger etc, som er nye og ukendte, så er det fint nok, men forbud mod import (og efterfølgende opdræt) og fortæring af fasaner. hjorte og bison virker stærkt overdrevet... Især hvis det rammer den eksisterende jagt af samme arter der allerede er til stede...

Hvad er sundest? Sommerbuk fra skoven eller tamsvin fra en svinestald? Jeg ved godt hvad jeg foretrækker...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af PSindrup » 24. apr 2020, 09:31

Jeg ville gerne se den originale tekst.

Det kunne jo tænkes at det der menes er konsum af importeret vildtkød. Altså at du godt lokalt må jage og konsumerer, men at import af "eksotisk kød" forbydes.

Jeg vil så i den forbindelse sige at jeg mener der er langt fra en flagermus i Wuhan til et vildsvin nedlagt i Sydsverige.

Peter

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Aratan » 24. apr 2020, 09:36

PSindrup skrev:
24. apr 2020, 09:31
Jeg ville gerne se den originale tekst.

Det kunne jo tænkes at det der menes er konsum af importeret vildtkød. Altså at du godt lokalt må jage og konsumerer, men at import af "eksotisk kød" forbydes.

Jeg vil så i den forbindelse sige at jeg mener der er langt fra en flagermus i Wuhan til et vildsvin nedlagt i Sydsverige.

Peter
Helt enig hele vejen, men der er her den manglende tillid til nogle af de nævnte personer og deres dagsorden kommer frem. Jeg tiltror gerne eksempelvis Margrethe Auken at øjne chancen for en solid ridetur på en kæphest omkring begrænsning af jagt GENERELT, hvis det kan maskeres som en fast hånd mod Corona...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af TheDarkSide » 24. apr 2020, 09:48

Jeg aner ikke om opslaget fra facebook har hold i virkeligheden..

Men under alle omstændigheder er det tåbeligt at vise handlekraft ved at kaste lovforslag, til forebyggelse af fremtidige kriser til afstemning, midt i en krise. Det kan kun gå galt..

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Flugteren » 24. apr 2020, 10:05

Der er tale om Amendment 75, og forslaget omhandler ikke jagt, men derimod handel og opdræt af vilde dyr. EU-kommissionen opfordrer derfor til at forbyde markeder, hvor man handler med vilde dyr. Her snakker vi jo ikke vore danske dyreskuer, hvor man kan købe køer, heste, grise og sådan; der er tale om eksotiske dyr, som bliver handlet med henblik på brug i medicin og som potensforstærkere.

Nu kender jeg ikke den danske lov indgående, men jeg er ret sikker på, at der er regler for, hvordan jægere må sælge nedlagt vildt til privatpersoner og restauranter (eller, det ved jeg der er).

Præmissen for dette forslag er her:

"...Highlights that the trading and
farming of wild animals amplifies risks
for public health, combining critical
factors for the occurrence of zoonosis;
calls on the Commission and on the EU
Member States to advocate a global ban
on wildlife markets and on the use of
wildlife in traditional medicine; urges the
Commission to present legal proposals to
ban the import, the trade and the keeping
and consumption of wildlife in the EU, in
order to reduce the risk of future zoonosis
outbreaks;"


Dokumentet kan findes her:

https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 080_EN.pdf

Der, hvor det kan blive lidt tvetydigt er uden tvivl det nederste afsnit, som jeg har gjort fed.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af PSindrup » 24. apr 2020, 10:18

Flugteren skrev:
24. apr 2020, 10:05
Nu kender jeg ikke den danske lov indgående, men jeg er ret sikker på, at der er regler for, hvordan jægere må sælge nedlagt vildt til privatpersoner og restauranter (eller, det ved jeg der er).
Det må man vist slet ikke.

Så vidt jeg er orienteret så må vi som privatpersoner kun sælge nedlagt vildt til vildthandleren.
(Du må gerne forære nedlagt vildt væk til venner og bekendte)

Peter

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af Flugteren » 24. apr 2020, 10:25

PSindrup skrev:
24. apr 2020, 10:18
Flugteren skrev:
24. apr 2020, 10:05
Nu kender jeg ikke den danske lov indgående, men jeg er ret sikker på, at der er regler for, hvordan jægere må sælge nedlagt vildt til privatpersoner og restauranter (eller, det ved jeg der er).
Det må man vist slet ikke.

Så vidt jeg er orienteret så må vi som privatpersoner kun sælge nedlagt vildt til vildthandleren.
(Du må gerne forære nedlagt vildt væk til venner og bekendte)

Peter
Ja, okay. Så har det jo ikke den store betydning for os jægere. Det kan selvfølgelig have betydning for hjortefarme og den slags, men i første instans er forslaget blevet nedstemt.

MortenV
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 277
Tilmeldt: 3. feb 2013, 09:51
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 28 times
Been thanked: 35 times

Re: Soc.dem, Enhedslisten, SF og DF vil forbyde al jagt!

Indlæg af MortenV » 24. apr 2020, 10:36

Det største problem med forslaget er, at det er så bredt beskrevet, så med en fortolkning der er bare svagt jagt krisist, så er vi solgt. Forbud mod indtagelse af vilde dyr. Så er der kun regulering tilbage.

Besvar