Oplevelser fra bukkejagten 2020

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bullitt » 12. maj 2020, 16:17

Så skal vi til det igen igen. Nogen skal jo gøre det. Op før fanden får sko på, og afsted til reviret, hvor der forhåbentlig venter en god jagtoplevelse. Lad os høre om dine forberedelser, dine forhåbninger, og sidst men ikke mindst - din henrykkelse, hvis Diana står dig bi. Skulle du være uheldig med vejret, chancen eller skuddet, så vil vi også høre om det. Jeg håber på mange velskrevne indlæg, der kan bringe dufte, lyde, billeder (naturligvis fotos - selvom det skrevne ord er det bedste), BUKKEFEBER og sidst men ikke mindst smagsoplevelser ind i vores stuer.

Knæk og bræk fra Bullitt :smile:
Senest rettet af Bullitt 12. maj 2020, 16:30, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Marc » 12. maj 2020, 16:23

Jeg går og holder lidt øje med ham her. Er dog fortsat i tvivl om det lige skal være ham.

Spids på én stang, og gaffel på den anden.

Det må jeg afgøre hvis jeg har ham i kikkerten på lørdag.
Vedhæftede filer
Udklip5.JPG
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Ras.Killing » 12. maj 2020, 16:33

Jeg har ikke ser set min buk endnu, men har et spor med masser af fejninger :thumbup: så der skal jeg sidde lørdag morgen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bullitt » 12. maj 2020, 16:36

Tænker du ved solopgang fra stige eller ....

Venlig hilsen Bullitt

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Krung » 12. maj 2020, 19:14

Jeg havde en nærmest vulgær jagttur til Polen ved juletid, hvor det hele gik så hurtigt at jeg følte at jeg ikke kunne ære vildtet og nyde oplevelserne, før næste rådyr var i trådkorset, så jeg besluttede mig for ikke at skyde en buk i år.

Desværre mangler svigermor et dyr i fryseren til jagtgildet, så jeg må nok finde geværet frem alligevel. Hvad gør man ikke for familiefreden?

Er der I øvrigt nogle rovdyr man må vælte i samme periode eller noget man bør søge om? Jeg er helt opslugt af alt det der covid noget og har lagt jagthjernen på hattehylden for tiden.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af TheDarkSide » 12. maj 2020, 19:48

Ingen større forberedelser her. Der er ryddet purschstier og opsat et lille nyt skydetårn (lavet i sektioner hjemmefra så det tog mig alene 10 minutter at samle det onsite).

Vildtkamraet har afsløret mange bukke, et par af dem vil jeg gerne skyde hvis chancen byder sig. Der er også 1-2 mindre bukke som måske bliver skudt, hvis jeg har lyst når/hvis chancen opstår.
Men det er dejligt at se man selv på små revirer kan gemme lovende bukke, selvom naboen skyder alt der kommer for (det sagde han selv til mig en gang jeg snakkede med ham).

Jeg har været ude og lure en enkelt aften og sandelig om ikke en af de interessante seksendere kom forbi, så det er jo helt perfekt :biggrin:

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Sortseer » 12. maj 2020, 19:56

Krung skrev:
12. maj 2020, 19:14
Er der I øvrigt nogle rovdyr man må vælte i samme periode eller noget man bør søge om? Jeg er helt opslugt af alt det der covid noget og har lagt jagthjernen på hattehylden for tiden.
Ræve indenfor 25 m fra bygninger fra 1. juni og rævehvalpe fra 1. juli. Begge må reguleres halvanden time før og efter soltid og uden forudgående tilladelse.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af SHR 30.06 » 12. maj 2020, 20:15

Sortseer skrev:
12. maj 2020, 19:56
Krung skrev:
12. maj 2020, 19:14
Er der I øvrigt nogle rovdyr man må vælte i samme periode eller noget man bør søge om? Jeg er helt opslugt af alt det der covid noget og har lagt jagthjernen på hattehylden for tiden.
Ræve indenfor 25 m fra bygninger fra 1. juni og rævehvalpe fra 1. juli. Begge må reguleres halvanden time før og efter soltid og uden forudgående tilladelse.
Samt mårhunden ej at forglemme ..... I hvert fald her på hovedlandet :mrgreen:
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bjarne41 » 12. maj 2020, 20:59

Vi kalder det også for FASTLANDET :thumbup:
Godt nok er Tyskerne tæt på, men Svenskerne laaaaaaaaaaaaangt borte :giggle:
Vaskebjørnen kan også komme i kikkerten :sniper:

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bullitt » 12. maj 2020, 22:01

Jeg glæder mig til på lørdag. Skal op kl. 0230. Må være forsigtig så hundene ikke aner uråd og alarmeres. Tager afsted kl. 0300. Vil være ved "hytten" ca. 0350. Tænker at der skal være tid til en kop kaffe og en bid brød før jeg sætter mig ud. Kl. 0430 er jeg på plads i tårnet. Jeg har alt udstyret med. Swarovski håndkikkert, Remington 700 Mountain kal. 308 Win med lyddæmper og Leupold sigtekikkert. Desuden en ny lækker jagtkniv, som er håndlavet fra bunden af en af mine jagtkammerater. Sidst men ikke mindst godt med varmt tøj. Jeg ved bukken kommer i den remisse, hvor jeg vil placere mig. Den har skrabet i jorden og fejet på buskene. Jeg har dog ikke set den, så det bliver spændende. For en sikkerheds skyld har jeg mit nye kamera med, så jeg kan fotografere bukken, hvis jeg bestemmer mig for ikke at skyde den. Det bliver mærkeligt at sidde der uden hundene.

Venlig hilsen Bullitt

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af 308 W » 12. maj 2020, 22:41

Jeg har endnu ikke været ude at se efter bukke,vil hellere overraskes og vi skal alligevel trække lod om tårn d.16 Maj, resten af sæsonen er frit.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bofhenator » 12. maj 2020, 23:04

Jeg har brugt de sidste par uger på "mit" lille revir sammen med min søn, vi har snakket et par gange undervejs om at snart skal riflen med også og om han ville være med når det blev alvor. I dag fik vi snakket det igennem og han vil med, han synes det er en voldsom ting at slå et dyr ihjel og det har han jo ret i. Det skal man naturligvis have respekt for og det har han allerede. Han er 11år og har været med til at ordne vildt siden han var ganske lille, men nu skal han med for alvor, og jeg glæder mig til at have ham med!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 334 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Tangloppen » 12. maj 2020, 23:29

Bofhenator skrev:
12. maj 2020, 23:04
Jeg har brugt de sidste par uger på "mit" lille revir sammen med min søn, vi har snakket et par gange undervejs om at snart skal riflen med også og om han ville være med når det blev alvor. I dag fik vi snakket det igennem og han vil med, han synes det er en voldsom ting at slå et dyr ihjel og det har han jo ret i. Det skal man naturligvis have respekt for og det har han allerede. Han er 11år og har været med til at ordne vildt siden han var ganske lille, men nu skal han med for alvor, og jeg glæder mig til at have ham med!
Det lyder ufatteligt smukt! Gid mine store unger ville vise samme interesse.
Krydser for alvor fingre for at i to får noget i kikkerten!
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af 458hunter » 13. maj 2020, 09:00

Tangloppen skrev:
12. maj 2020, 23:29
Bofhenator skrev:
12. maj 2020, 23:04
Jeg har brugt de sidste par uger på "mit" lille revir sammen med min søn, vi har snakket et par gange undervejs om at snart skal riflen med også og om han ville være med når det blev alvor. I dag fik vi snakket det igennem og han vil med, han synes det er en voldsom ting at slå et dyr ihjel og det har han jo ret i. Det skal man naturligvis have respekt for og det har han allerede. Han er 11år og har været med til at ordne vildt siden han var ganske lille, men nu skal han med for alvor, og jeg glæder mig til at have ham med!
Det lyder ufatteligt smukt! Gid mine store unger ville vise samme interesse.
Krydser for alvor fingre for at i to får noget i kikkerten!
Håber min store datter på 13 gider tage med lørdag aften. Lørdag morgen får jeg hende helt sikkert ikke ud af dynen så tidligt :)

Stedet jeg skal sidde om morgenen er fundet og kameraet har fanget en fin gaffel (området har ikke mange 6-ender). Så alt tegner til en lovende premiere.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Wildlife » 17. maj 2020, 17:15

Jeg havde fin udsigt til bukken og kuglefang bag ham, 10 minutter før solopgang igår morges..

Men han benyttede så desværre de 10 minutter der var tilbage af natten, til at luske videre over på naboens mark...

Han har ikke været her i dag, men jeg har set fire råer, så han er nok et sted i nabolaget.

Men han kommer nok igen en anden dag, vi har rigtig meget råvildt i området og naturstyrelsen har store problemer med dem i deres nyplantninger på den anden side af landevejen.

Selv har vi også måttet hegne et nyplantet læbælte og nogle halvstore nyplantede træer for at de ikke bliver flået i stykker. :wall:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bjarne41 » 17. maj 2020, 19:24

Wildlife skrev:
17. maj 2020, 17:15


Men han kommer nok igen en anden dag, vi har rigtig meget råvildt i området og naturstyrelsen har store problemer med dem i deres nyplantninger på den anden side af landevejen.

Selv har vi også måttet hegne et nyplantet læbælte og nogle halvstore nyplantede træer for at de ikke bliver flået i stykker. :wall:
Skadevoldende vildt :cry:

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Wildlife » 17. maj 2020, 19:26

Bjarne41 skrev:
17. maj 2020, 19:24
Wildlife skrev:
17. maj 2020, 17:15


Men han kommer nok igen en anden dag, vi har rigtig meget råvildt i området og naturstyrelsen har store problemer med dem i deres nyplantninger på den anden side af landevejen.

Selv har vi også måttet hegne et nyplantet læbælte og nogle halvstore nyplantede træer for at de ikke bliver flået i stykker. :wall:
Skadevoldende vildt :cry:
Tja, vi har jo selv valgt at bosætte os i et område hvor vildtet trives, så det er jo bare et vilkår her. Men det var da godt nok dyrt med 300 meter hegn om et læbælte...
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af HR » 17. maj 2020, 19:57

Det starter laaangsomt her i det nord-østligste hjørne af Djursland. Vejret er ikke til den store aktivitet i råvildtet. Nul skud hørt d. 16 om morgenen, 2 hørt om aftenen og et d. 17. morgen. Nu holder jeg pause til det bliver lidt bedre vejr. Har set et par gaffelbukke, men de får lov at gå til de bliver voksne. Ellers kunne jeg nyde en rudel på 13 hinder græsse i engen her til morgen, 3 harer på den sammme mark, en kok med 3 damer og 2 gråænder der stadig græssede i engen efter solopgang. Det er rart at se at der er vildt på terrænet.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af LJ » 17. maj 2020, 20:02

HR skrev:
17. maj 2020, 19:57
Det starter laaangsomt her i det nord-østligste hjørne af Djursland. Vejret er ikke til den store aktivitet i råvildtet. Nul skud hørt d. 16 om morgenen, 2 hørt om aftenen og et d. 17. morgen. Nu holder jeg pause til det bliver lidt bedre vejr. Har set et par gaffelbukke, men de får lov at gå til de bliver voksne. Ellers kunne jeg nyde en rudel på 13 hinder græsse i engen her til morgen, 3 harer på den sammme mark, en kok med 3 damer og 2 gråænder der stadig græssede i engen efter solopgang. Det er rart at se at der er vildt på terrænet.
HR
Ja, jagt handler heldigvis om meget mere end at trykke på aftrækkeren :thumbup:

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bullitt » 18. maj 2020, 18:32

Var oppe 0230. Hundene sov og anede ikke uråd. Alt (næsten) var lagt frem og klart til at putte i bilen. Den gamle ståltermokande som jeg fik af mine forældre blev fyldt med dampende kaffe og en bolle med rokkeforost (det er eddermame ikke rigtigt stavet) blev stoppet i tasken. Da jeg ankom kl. ca. 0415 blæste det en pelikan. I tårnet var det koldt og træls. Derfor skiftede jeg tårn og kom i læ på østsiden af remisen. Det var rart, og solen varmede fantastisk. Der var virkelig mange harer, der slog deres folder lige neden for tårnet. Observerede halvdelen af et dyr i kanten af remisen, men kunne ikke bestemme det nærmere. Ventede i et par timer, og pürchede derefter gennem remisen. Den er tæt og jeg blev afdækket. Der var to dyr. Den ene var en smalrå. De strøg afsted til en lille remise i nærheden. Mig tilbage i tårnet. Efter ca. 15 minutter kom de atter frem på kornmarken for at vurdere situationen. Derefter gik det i en stor bue tilbage mod mig. I håndkikkerten kunne jeg se, at den ene var en buk. Ca. 300 m. fra mig stoppede de. Jeg placerede trådkorset på bukken og mærkede adrenalinen. Det var imidlertid kun en stor spidsbuk. Den bliver flot engang. Den gik som sagt sammen med en smalrå. Formentlig sin søster. De var som tvillinger. Derefter strøg de atter ind i remissen ca. 100 m. fra mig :smile:

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Krung » 19. maj 2020, 11:11

Jeg kom plads samtidigt med solopgang. Der skete ikke noget et godt stykke tid, og jeg var meget forundret over at jeg kun hørt 4 skud. Det plejer at være et rent skydegalleri, hvor jeg går på jagt.

Pludselig stod han der. 400 m væk, stort set diagonalt på det hjørne af marken jeg var. Han havde noget af en opsats. Jeg kunne se den uden besvær med 10x, normalt skal jeg op på de 12 riffelkikkerten har.

Jeg besluttede mig at pürsche langs marken på grund af vindretningen. Desværre var det med solen i siden, fuld profil til bukken. Det tog mig godt 10 min at krydse den langside af marken. Hans opstats kom og forsvandt ... Pis. Hans dulle er med, så der er pludselig 4 øjne jeg skal stå stille for.

Pludselig støder jeg en rå, og 2 store lam. De sidder midt i marken, og spæner lige forbi bukken og dullen. Jeg var sikker på at chancen var slut, men bukken og dullen står bare og glor lidt forundret. Så må man stå stille i 5 min.

Endelig når jeg den anden langside og har endda bevoksning i ryggen. Afstanden siger nu 254 m. Jeg har skudt 243eren ind på 200m (ikke helt mit valg, men det er ikke så tosset når 200m banen var åben til indskydning). Der er ikke meget vind nede langs hegnet. Jeg har en viper flex agtig skydestok med. Jeg beslutter mig at skyde fra præcis 200 m, da der til synelanden er tid nok og jeg kan sætte stokken op helt rigtigt.

10 skridt senere stikker det begge af. :wall:

De løber rundt om hjørnet og væk. Så kommer der en "sssss P" agtigt lyd. Et rådyr gør meget underligt i første omgang, så lidt mere normalt og så holder det op. Jeg tror sgu en buejæger fik ham.

Jeg går skuffet hjem. Jeg tvivler på der er andre bukke i nærheden, når sådan en alpha han har taget markerne som sit territorie.

Om aftenen går jeg ned og kigger. Sidder i 20 min og keder mig. Så kommer der pludselig en lille buk spurtende hen over samme sted jeg så den store. Den styrer direkte mod skoven/remisen, fejer og smutter ind i et stort hul i skoven. Der er 40 min tilbage af skydetiden.

Jeg bruger 20 min på at komme tæt på skoven, og kigger ind. Ingen mulighed for at se bukken inde i mørket og ingen mulighed for at komme derind uden han kan høre mig. Der er for lidt tid tilbage.

Natten går med Krung Jr hiver mig i ørerne og holder mig vågen på anden vis. Jeg er mere rundt på gulvet næste morgen, end hvis jeg havde drukket. Det var den jagtweekend og turen går hjem til djævle øen. Fede oplevelser, ingen buk til jagtgildet, men jeg slap da for at brække et dyr.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2020, 11:29

Må jeg spørge alle jer bukkejægere (og det skal kun forstås som kærligt drilleri) :Hug:

Hvad er der så specielt ved d. 16. maj, når nu bukkene også kan skydes den 17. 18. 19. 20. maj, osv ... :???:
Hvorfor dette "hastværk"? :giggle:
Hvad er det der gør dagen så speciel?

Peter

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Wildlife » 19. maj 2020, 11:31

PSindrup skrev:
19. maj 2020, 11:29
Må jeg spørge alle jer bukkejægere (og det skal kun forstås som kærligt drilleri) :Hug:

Hvad er der så specielt ved d. 16. maj, når nu bukkene også kan skydes den 17. 18. 19. 20. maj, osv ... :???:
Hvorfor dette "hastværk"? :giggle:
Hvad er det der gør dagen så speciel?

Peter
Det er vel noget med "Skyd den før naboen skyder den!" :biggrin:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Bofhenator » 19. maj 2020, 11:37

Wildlife skrev:
19. maj 2020, 11:31
PSindrup skrev:
19. maj 2020, 11:29
Må jeg spørge alle jer bukkejægere (og det skal kun forstås som kærligt drilleri) :Hug:

Hvad er der så specielt ved d. 16. maj, når nu bukkene også kan skydes den 17. 18. 19. 20. maj, osv ... :???:
Hvorfor dette "hastværk"? :giggle:
Hvad er det der gør dagen så speciel?

Peter
Det er vel noget med "Skyd den før naboen skyder den!" :biggrin:
Nah, det handler bare om at komme ud i naturen og med lidt held, have kød med hjem til fryseren :-)

Det er den eneste jagt der i foråret, alle dage skal udnyttes.

Og så skal man jo ikke udsætte noget til imorgen der kan gøres i dag.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Oplevelser fra bukkejagten 2020

Indlæg af Wildlife » 19. maj 2020, 11:38

Bofhenator skrev:
19. maj 2020, 11:37
Og så skal man jo ikke udsætte noget til imorgen der kan gøres i dag.
Hmm, jeg har altid lært at man ikke skal gøre i dag, hvad man kan få andre til at gøre i morgen...
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Besvar