Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
VLangvad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 6. maj 2020, 15:26
Interesser: Jagt
Geografisk sted: KØBENHAVN Ø
Has thanked: 71 times
Been thanked: 15 times

Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af VLangvad » 23. jun 2020, 22:25

Hej,

Jeg er nysgerrig på, hvad jeres favorit jagtbutikker/våbensmed er i København og omegn.
Blaser K95 Black Edition G8
.270win, Z8i 2,3-18x56 P SR

Blaser R8 Attaché
9,3x62 fluted, Z8i 1-8x24 P SR

Blaser R8 Professional Savanna
.375 H&H

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Niisa » 23. jun 2020, 22:45

Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Flugteren » 23. jun 2020, 22:48

Har selv haft fine erfaringer med Hunters House og Jagt & Fiskerimagasinet på Nørre Voldgade ved Nørreport.

Guns & Gents har jeg kun købt en enkelt pakke patroner hos for et par år siden, så kan ikke sige så meget om dem.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Raptor357 » 23. jun 2020, 23:15

Jeg har været i gamefair i lyngby, en jeg ikke kan huske hvad hedder i Bagsværd, jagtuniverset i Glostrup, våbensmeden i hedehusene, jagt jakt i greve og hunters house i københavn.
Gamefair og jagtuniverset er ok med hagl ammunition
Våbensmeden, der har jeg en riffel fra og købt salon ammo. Jeg har gået lavet aftrækket fornuftigt på riflen også.
I bagsværd har de mange fine haglvåben, jeg havde købt der hvis jeg ikke havde fået et godt tilbud privat.
Jeg har købt nat optik hos jagt jakt
Jeg har købt genladnings ting hos huntershouse

Så butikkerne kan noget forskelligt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Ølgaard » 24. jun 2020, 08:07

Bagsværd er lukket.

Gamefair ligger på Nærum hovedgade :smile:

:razz: :razz:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Peter » 24. jun 2020, 08:56

Gamefair er med i Jaguargruppen, så når der er gode tilbud fra Jaguargruppen, er Nærum stedet at køre til. Udover de nævnte, er der også Nancke i Gentofte (som er med i Jaktia-gruppen).
Jeg tror også, jeg har været i alle nævnte butikker - dog har jeg Våbensmeden i Hedehusene til gode endnu, så den kan jeg ikke udtale mig om. Men ellers fine butikker alle sammen, som alle har forskellige spidskompetencer. Min generelle favorit er nok Jagtuniverset.

VLangvad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 6. maj 2020, 15:26
Interesser: Jagt
Geografisk sted: KØBENHAVN Ø
Has thanked: 71 times
Been thanked: 15 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af VLangvad » 24. jun 2020, 09:51

Mange tak for jeres input.
Jeg har selv lige købt en riffel+hele pakken hos Gamefair i Nærum og synes generelt, at servicen var rigtig god.

Men har lidt svært ved at gennemskue om vejledningen har været bundet mest i salg eller i ekspertise. Men det må tiden vise, når jeg kommer i gang med mit grej.
Blaser K95 Black Edition G8
.270win, Z8i 2,3-18x56 P SR

Blaser R8 Attaché
9,3x62 fluted, Z8i 1-8x24 P SR

Blaser R8 Professional Savanna
.375 H&H

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Flugteren » 24. jun 2020, 10:33

VLangvad skrev:
24. jun 2020, 09:51
Mange tak for jeres input.
Jeg har selv lige købt en riffel+hele pakken hos Gamefair i Nærum og synes generelt, at servicen var rigtig god.

Men har lidt svært ved at gennemskue om vejledningen har været bundet mest i salg eller i ekspertise. Men det må tiden vise, når jeg kommer i gang med mit grej.
Min egen erfaring er, at de fleste sælgere er gode til at sælge den første riffel/haglgevær til en kunde. Det er sjældent, at nyjægere kommer ud af en jagtforretning og ikke kan få noget god tid på skydebanen og jagten ud af det setup, de har købt. Så til det formål har sælgerne "nok" ekspertise. Den første riffel er sjældent en riffel, man kommer til at bruge hele livet (medmindre man er 50 og bare køber den Sauer 404 Carbon m. tre vekselpiber og
tre Zeiss/Swaro/S&B-kikkerter, som alle vi andre drømmer om). En nyjæger skal som oftest have et allround-våben, som er en god blanding af kvalitet, pris, ydeevne.

De efterfølgende våben købes typisk baseret på en impuls om at ville dække et fremtidigt behov, en grundig overvejelse grundet en nødvendighed eller blot for at have flere våben. I de tilfælde er det som oftest kunden, der er eksperten, og sælgeren skal bare være det, han eller hun er ansat til: at sælge våbnet.

Få brugt dit våben, bliv en fornuftig skytte, gå på jagt. Om nogle år vil du så finde ud af, du skal have en magnum-kaliber, en halvauto, en .300BLK, en kort riffel, en PRS-riffel, en Purdey, en Beretta og meget, meget mere. :giggle:

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af 458hunter » 24. jun 2020, 11:31

Jeg køber hos Jagtuniverset hvis de ligger bare tilnærmelsesvist i nærheden af de priser jeg kan få andre steder.

Terje er altid super hyggelig at snakke med og frisk på at hive selv lidt sjove ting hjem engang imellem. Og jeg støtter gerne med lidt ekstra i forhold til netpriserne, hvis det betyder at jeg har en fysisk jagtbutik i nærheden, så man kan se med fingrene.

Våbensmeden ligger lidt længere væk, men jeg bruger ham til fænghætter og krudt, hvis jeg mangler noget der ikke kan vente.

Jeg nød at ose og impulskøbe i "Hullet" tidligere, men efter man ikke kan komme ned kælderen er ideen ligesom gået af det. Svært at ose når man ikke kan se varerne.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Raptor357 » 24. jun 2020, 11:41

Lidt længere væk, aktiv fritid i køge. De er flinke og har et årligt oprydnings udsalg.
Der købte jeg min første riffel. En weatherdy mark v i .300wm de direkte fraråddede mig at købe den. Alt for kraftig osv.
Det er stadig min yndlings riffel
Efter at have haft den i 4 dage og skudt under 10 skud med den som en del af indskydningen, bestod jeg riffelprøven.

Så føler du et gevær eller en riffel er den rette for dig, så er det slet ikke umuligt :biggrin:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af Bjarne41 » 24. jun 2020, 17:31

Flugteren skrev:
23. jun 2020, 22:48
Har selv haft fine erfaringer med Hunters House og Jagt & Fiskerimagasinet på Nørre Voldgade ved Nørreport.

Guns & Gents har jeg kun købt en enkelt pakke patroner hos for et par år siden, så kan ikke sige så meget om dem.
Hunters house er fin, bare lidt trangt at komme rundt med indkøbsvognen :giggle:

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Jagtbutik i København/Storkøbenhavn

Indlæg af JS.Petersen » 24. jun 2020, 18:09

For mit vedkommende er det jagtuniverset mine skillinger bliver lagt ved, våbensmed der er der kun en der for lov til at røre mine skydejern og det er Michael Whitehead (Whitehead armory)
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

Besvar