Påske hygge med bukken

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 661
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 410 times
Been thanked: 203 times

Påske hygge med bukken

Indlæg af NWF » 4. apr 2021, 10:44

På sommerhus grunden på Fanø er der en del dyreliv - ofte en del kaniner, mange fugle qua 3-4 foderautomater, ræv i perioder, og rådyr mere eller mindre dagligt da der er veksler på grunden + et par sjældne besøg af dådyr.

Alt grønt som ikke bruges smides udenfor, og kaninerne og rådyrene spiser det gladeligt - vil ikke sige det er decideret fodring da der jo ikke er folk her i længere tid og når der er folk så er det ofte kun nogle dage, så der skabes ikke en afhængighed.

Men der går en buk her fast, og han har mistede noget af sin skyhed og står nærmest som en hund og venter på "maden" kommer når vi er her. Så der kastes et par overskåret gulerødder ud til ham igennem vinduet - når vinduet åbnes så går han lige et par meter væk og venter til gulerodsstykkerne rammer jorden, og så tager han dem stille og roligt og står på stedet og spiser dem. Er sgu en meget dejlig oplevelse at stå og kigge lidt på ham - han kommer sikkert til at blive en pæn seksender når den bast er væk.

God Påske.
Vedhæftede filer
1.jpg
1.1.jpg
1.2.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Påske hygge med bukken

Indlæg af KKA » 4. apr 2021, 14:13

Ja rådyrene på Fanø(indført fra bl.a.Egeskov i 1951) er omtrent domesticerede.
Har flere patienter, der har ,,problemer” med rådyr inde i selve Nordby ifa blomsterplyndring, især roser er på menuen, og de rådyr, der kan tåle løgplanter, går til tulipanblomsterne.
Min tidligere hustru har et sommerhus ved Rindby, og hun har oplevet at blive vækket under en middagslur i solen, ved at et DÅdyr slikkede hende på fødderne;-)
Dådyrene er fra et farmudslip og lader sig også håndfodre.
Kronvildtet derimod( hvor NST for år tilbage satte nogle hjorte over på øen) er derimod ikke fortrolige med mennesker.
En overlevende cyklist blev nærmest pulveriseret efter et sammenstød med en hjort......

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 661
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 410 times
Been thanked: 203 times

Re: Påske hygge med bukken

Indlæg af NWF » 4. apr 2021, 18:26

KKA skrev:
4. apr 2021, 14:13
Ja rådyrene på Fanø(indført fra bl.a.Egeskov i 1951) er omtrent domesticerede.
Har flere patienter, der har ,,problemer” med rådyr inde i selve Nordby ifa blomsterplyndring, især roser er på menuen, og de rådyr, der kan tåle løgplanter, går til tulipanblomsterne.
Min tidligere hustru har et sommerhus ved Rindby, og hun har oplevet at blive vækket under en middagslur i solen, ved at et DÅdyr slikkede hende på fødderne;-)
Dådyrene er fra et farmudslip og lader sig også håndfodre.
Kronvildtet derimod( hvor NST for år tilbage satte nogle hjorte over på øen) er derimod ikke fortrolige med mennesker.
En overlevende cyklist blev nærmest pulveriseret efter et sammenstød med en hjort......
Ved min søster har håndfodret dådyr her - bukken har jeg fået indenfor 2 meter til at spise de gulerodsstykker

Har aldrig set krondyr herover, men husker tydeligt historien med cyklisten - han var meget slemt tilredt og havde afbrækket gevir inde i lungen.
Senest rettet af NWF 5. apr 2021, 10:23, rettet i alt 1 gang.
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Re: Påske hygge med bukken

Indlæg af Ledsmoke » 5. apr 2021, 10:16

Min kone så kun overskriften på dit indlæg og sagde "Jeg troede ikke det var dén slags forum". :giggle:
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Påske hygge med bukken

Indlæg af KKA » 5. apr 2021, 13:52

Ledsmoke skrev:
5. apr 2021, 10:16
Min kone så kun overskriften på dit indlæg og sagde "Jeg troede ikke det var dén slags forum". :giggle:
:fun:

Besvar