Hul i tarmene ved brækning af rå

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Hul i tarmene ved brækning af rå

Indlæg af Lassescout » 3. dec 2021, 18:57

Så vi gør faktisk præcist det samme.

Bortset fra at du vil partere med møg i dyret, og jeg skylder det ''væk'' inden partering.
Sødeste ven :Hug: (suk). (Jeg ville ikke skrive mere om det, jeg ville ikke).

Vi gør overhovedet ikke det samme. Jeg arbejder udenom skaden. Du smører den ud over et større men ukendt område, du kan ikke skylle gødningsforurening væk, så indse det dog.

Det er lidt som hvis jeg tager mundbind på, holder afstand og spritter hænder mens du giver krammere og hoster folk ind i hovedet. Det er ikke det samme. :rolf: :rolf: :rolf:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Hul i tarmene ved brækning af rå

Indlæg af HR » 3. dec 2021, 20:03

Diskussionen bliver lidt dum når du “misforstår” folks indlæg med vilje. Jeg tror kun at det var dig der ikke forstod hvorfor c-x skrev “væk” i anførselstegn.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hul i tarmene ved brækning af rå

Indlæg af Ras.Killing » 3. dec 2021, 20:24

Lassescout skrev:
3. dec 2021, 18:57
Så vi gør faktisk præcist det samme.

Bortset fra at du vil partere med møg i dyret, og jeg skylder det ''væk'' inden partering.
Sødeste ven :Hug: (suk). (Jeg ville ikke skrive mere om det, jeg ville ikke).

Vi gør overhovedet ikke det samme. Jeg arbejder udenom skaden. Du smører den ud over et større men ukendt område, du kan ikke skylle gødningsforurening væk, så indse det dog.

Det er lidt som hvis jeg tager mundbind på, holder afstand og spritter hænder mens du giver krammere og hoster folk ind i hovedet. Det er ikke det samme. :rolf: :rolf: :rolf:
Jeg synes heller ikke at have påstået, at jeg fjerner gødningsforureningen ved at skylle den? Jeg er udmærket klar over, at vandet ikke fjerner forurenignen... Men som skrevet tidligere, så er skaden (for mig at se) sket, når først der er skudt hul i mave eller tarme.

Min fokus er derfor på at få parteret dyret hurtigst muligt og få kødet på frost - og det formår jeg nemmest ved at vaske dyret indvendigt, inden jeg går igang med at flå og partere.

Jeg tror på dig når du siger, at det forringer holdbarheden... Men mit kød skal hverken modnes eller opbevares i køledisk efterfølgende. Det kommer på frost og bliver taget op umiddelbart inden det skal bruges (typisk aftenen før i køleskabet). Jeg finder derfor forskellen på de to metoder ubetydelig i det sammenhæng.

Er ikke i tvivl om at du har ret og det giver rigtig god mening ifht. slagterier og kødets videre vej til forbugeren.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar