Jagtbog for børn

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Vcore
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. jan 2018, 09:58
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Aakirkeby
Been thanked: 8 times

Jagtbog for børn

Indlæg af Vcore » 13. okt 2022, 10:45

Hej alle sammen

Jeg har udgivet en børnebog om jagt, der bærer titlen "Den kommende jæger". Bogen er for jagt og natur interesserede børn.

Mit belæg for overhovedet at lave bogen, er selvfølgelig passionen for jagt, og dét at få fortalt den gode historie om os jægere videre - jeg synes ofte vi er lidt udskældt ude i samfundet :fun: Derfor mener jeg at det er vigtigt at lære de yngste om jagt og natur så tidligt som muligt.

Derudover var jeg træt af bondegårdsdyr og eksotiske dyr som løver, elefanter og slanger. Da jeg blev far for anden gang, ville jeg gerne give drengene noget læring om det danske vildt, og hvad deres far og mor egentlig går og bruger al deres fritid på. Det var ikke rigtig til at finde.

Jeg håber at i derude vil være med til at få udbredt budskabet om den bæredygtige jagt og de gode naturoplevelser. Måske i har et barn i familien, eller en i kender der ville finde den interessant :) Bogen ligger op til dialogisk læsning og stiller spørgsmål, som man selv kan bygge videre på. Vi gennemgår det danske vildt, de forskellige våben, lidt spor og natur samt diverse jagtformer :) Alt sammen illustreret med dertilhørende korte tekster.

Find og se bogen her - www.jagt-bogen.dk

IMG_7960.jpg
IMG_9172.jpg


Med venlig hilsen
Tim Nybro Kjeldsen

[Mod] indlægget er aftalt med modgruppen[/mod]
Senest rettet af Bofhenator 13. okt 2022, 12:54, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Forklaring tilføjet

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Ras.Killing » 14. okt 2022, 09:00

Genialt tiltag :biggrin: vi bestilte en til knægten (5 år) forrige uge. Den havner under juletræet :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Boryx » 14. okt 2022, 09:47

Virkelig en god ide!

Mine egne børn er nu nået en alder hvor den ikke er aktuel længere, ellers havde jeg med sikkerhed købt og læst den for dem.

Jeg tog et hurtigt kig på hjemmesiden, og blev lidt betuttet ved nogle af illustrationerne... jeg håber ikke illustrator er jæger? Sikkerheden er ikke for køn...

Men det må ikke overskygge den gode ide - så ros for ideen herfra.
Vedhæftede filer
7C8883D2-CF14-402F-91DE-CC315E872BDE.jpeg

Vcore
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. jan 2018, 09:58
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Aakirkeby
Been thanked: 8 times

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Vcore » 14. okt 2022, 09:54

Ras.Killing skrev:
14. okt 2022, 09:00
Genialt tiltag :biggrin: vi bestilte en til knægten (5 år) forrige uge. Den havner under juletræet :thumbup:
Jeg takker og bukker! Håber han bliver glad for den :smile:
God weekend.

Vcore
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. jan 2018, 09:58
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Aakirkeby
Been thanked: 8 times

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Vcore » 14. okt 2022, 09:58

Boryx skrev:
14. okt 2022, 09:47
Virkelig en god ide!

Mine egne børn er nu nået en alder hvor den ikke er aktuel længere, ellers havde jeg med sikkerhed købt og læst den for dem.

Jeg tog et hurtigt kig på hjemmesiden, og blev lidt betuttet ved nogle af illustrationerne... jeg håber ikke illustrator er jæger? Sikkerheden er ikke for køn...

Men det må ikke overskygge den gode ide - så ros for ideen herfra.
Tusind tak, sætter stor pris på det! :smile:

Uha, jeg forstår godt din bekymring :fun:
Med det sagt, har du helt ret i at illustrator ikke er jæger.

Illustrationen er dog ikke i sit komplette format, så forklaringen er at billedet i bogen også indeholder nogle pile og ord der forklarer om jægerens udstyr m.m. Det skal derfor ikke "ses" som at de står ved siden af hinanden på en jagt. Men du har helt ret i, at det godt kunne ligne der var et problem med sikkerheden sådan som det er sat op der :giggle:

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Peter » 14. okt 2022, 10:37

Super initiativ!
Var junior ikke "for gammel" til sådan en bog, var der helt sikkert også investeret i en herfra.

Vcore
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. jan 2018, 09:58
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Aakirkeby
Been thanked: 8 times

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Vcore » 14. okt 2022, 11:07

Peter skrev:
14. okt 2022, 10:37
Super initiativ!
Var junior ikke "for gammel" til sådan en bog, var der helt sikkert også investeret i en herfra.
Jeg takker mange gange :)

Emily Stenvik
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. okt 2022, 00:11
Interesser: Dhaka
Geografisk sted: Bangladesh

Re: Jagtbog for børn

Indlæg af Emily Stenvik » 28. okt 2022, 00:14

Det ser fantastisk ut. Jeg var ikke sikker på denne typen jaktbøker. Tusen takk for at du deler.

Besvar