''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 08:18

Emnet læner sig op af denne tråd: posting.php?mode=reply&f=2&t=72179

Men jeg syntes alligevel spørgsmålet fortjener sit eget opslag.

Er der nogen her inde, der ''pürscher'' råvildt med haglgevær? Altså ikke at skyde rådyr med hagl som del af en fællesjagt, men som en selvstændig jagtform.

Jeg kunne nemt klare det med riflen. Det er blot et spørgsmål om at sætte sig op i skydetårnet, og så skal der nok komme et stykke vildt forbi før eller siden! Men spændingen mangler...

Som det fremgår af den anden tråd, så kan jeg bedre lide at komme tættere på dyrene, skyde med korn og kærv o.lign. for at gøre det hele lidt mere primitivt.

Jeg har så et stykke tid gået med tanken om, at prøve og skyde et stykke råvildt med hagl, for virkelig at tvinge mig selv tættere på dyret. Chancerne vil formodentlig være få, men skulle det lykkes, så tror jeg også at oplevelsen vil være ''mere værd''.

Kunne godt tænke mig at høre, om det er noget andre også gør sig i?... Eller om jeg bare er tosset :fun:

s-l1600.jpg

Jeg ved at nogen har lidt blandede forhold til det at skyde rådyr med hagl! Derfor har jeg også selv gjort mig lidt tanker om, hvordan det skulle foregå.

- Pürschjagt er måske egentlig så meget sagt. Der er lidt forskellige områder rundt omkring på vores jagt, hvor jeg ved at dyrene kommer forbi. Tanken er at få placeret sig i et af de områder, og vente på at den rigtige situation opstår. Reelt vil det nok minde lidt mere om buejagt end pürsch.

- Skudafstanden er selvfølgelig et kritisk punkt når vi snakker hagl og råvildt. Umiddelbart tænker jeg at holde mig til ca. 15 meter, blot for at være på den sikre side, med et par pejlemærker i terrænet (en sten, kæp, træ ell. lign.) så jeg ved hvornår afstanden er god.

- Det vil udelukkende være med henblik på råvildt og derfor med 1'er hagl i bøssen og kun til et sideskud.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Gustloff
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 207
Tilmeldt: 3. feb 2009, 21:22
Interesser: jagtvåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 54 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Gustloff » 3. nov 2022, 08:30

Skal der så medbringes hund?
"Si Vis Pacem, Para Bellum".

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af C-X » 3. nov 2022, 08:36

Gustloff skrev:
3. nov 2022, 08:30
Skal der så medbringes hund?
Det er ikke et lovkrav, når der alene jages råvildt! Underligt nok er det fritaget.

Jeg har faktisk overvejet samme mulighed, men det bliver nok en bøjlespænder, med faste sigtemidler, i stedet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 08:36

Gustloff skrev:
3. nov 2022, 08:30
Skal der så medbringes hund?
Det var ikke tanken, og det er heller ikke et lovkrav.

Skulle der blive brug for hund ifht. overstående, så ville det blive i form af en tilkaldt schweisshund.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af C-X » 3. nov 2022, 08:41

En fordel, ved denne jagtform, vil være at dyret ofte er i ro, hvilket vil give bedre odds for et dræbende skud, uden behov for eftersøgning, pga adrenalin og igangværende flugt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af HR » 3. nov 2022, 08:43

Hvis det virker med bue, så virker det vel også med hagl? Men det kan ikke være den maksimale skudafstand på 20m du skal stræbe efter, men den optimale som er 10-12 meter. Personligt ville jeg bare altid tage en riffel til den type jagt. Gerne med kærv og korn! Jeg har skudt 2 gode bukke og et afskudsdyr med riffel på under 20m. Men jeg tror ikke at jeg ville have skudt hvis det havde været bøssen der var med.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af High Standard » 3. nov 2022, 08:43

Hej,
Jeg kan sagtens forholde mig til tanken om at komme tæt på dyrene, noget jeg også selv praktiserer, men med en lille rook rifle istedet for haglbøssen. De fleste dyr jeg har skudt med riffel er på mellem 20 og 30 meter og det er hver gang en kæmpe oplevelse. Det er min erfaring at når blot man står stille når de kigger på en kan man komme utroligt tæt på.

Hilsen

High Standard

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af C-X » 3. nov 2022, 08:46

Måske du skal have en lækker Bockbüchsflinte eller Drilling til skabet? :hmm:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 08:52

C-X skrev:
3. nov 2022, 08:36
Jeg har faktisk overvejet samme mulighed, men det bliver nok en bøjlespænder, med faste sigtemidler, i stedet.
HR skrev:
3. nov 2022, 08:43
Personligt ville jeg bare altid tage en riffel til den type jagt. Gerne med kærv og korn! Jeg har skudt 2 gode bukke og et afskudsdyr med riffel på under 20m.
High Standard skrev:
3. nov 2022, 08:43
Jeg kan sagtens forholde mig til tanken om at komme tæt på dyrene, noget jeg også selv praktiserer, men med en lille rook rifle istedet for haglbøssen.
C-X skrev:
3. nov 2022, 08:46
Måske du skal have en lækker Bockbüchsflinte eller Drilling til skabet? :hmm:
Jeg har allerede kigget lidt i retning af de gamle drillinger :biggrin: så det er helt klart en mulighed - omen ikke i denne sæson.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Krung » 3. nov 2022, 08:56

C-X skrev:
3. nov 2022, 08:41
En fordel, ved denne jagtform, vil være at dyret ofte er i ro, hvilket vil give bedre odds for et dræbende skud, uden behov for eftersøgning, pga adrenalin og igangværende flugt.
Det er jo ikke helt hvad lærebogen siger. Jeg har ingen erfaring, men har da også haft en formand, der siger at hagl dræber meget bedre, når dyret er i bevægelse.

Jeg har været ude med riflen for at pürsche rådyr, men selv med 3x forstørrelse kunne jeg slet ikke nå at finde det i kikkerten, så jeg pürschede de næste par gange med haglgevær.

Jeg har stået under 20 m væk et rådyr, som var helt uopmærksom. Jeg havde mange tanker om at skyde det lige i bøtten med hagl, men undlod. Der var for mange ubekendte.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Bobo » 3. nov 2022, 09:44

No problem
det bedste er med relativ kraftig vind, så kan du komme helt hen til dem når de ligger i dagslejet, men vindstille kan også bruges, men så skal du bare ikke bevæge dig meget men lade dem komme til dig.
Som andre skriver er en bbf med åbne sigter det helt perfekte våben til den slags jagt - kugle hvis dyret står stille og hagl hvis det bevæger sig.
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 09:59

Den der med står stille og bevæger sig er den ikke for længst uddebatteret?

En rådyr der rammes rigtigt og får 1'er hagl på 15 meter vil da være død uagtet om det er i bevægelse eller ej?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af HR » 3. nov 2022, 10:21

Ras.Killing skrev:
3. nov 2022, 09:59
Den der med står stille og bevæger sig er den ikke for længst uddebatteret?

En rådyr der rammes rigtigt og får 1'er hagl på 15 meter vil da være død uagtet om det er i bevægelse eller ej?
Jeg tror at du har ret, det med død vis chockvirkning var god latin den gang vi tog jagttegn. Det er blevet debunked siden. Men stadig: Jeg ville foretrække en drilling eller en buksflint, gerne en gammel svend med en stor langsom kaliber (de koster ingen ting). Eller en rook rifle eller en roling block (sådan en i 8x58RD har jeg selv til præcis det formål (600 kr på Lauritz)). Eller en sortkrudtkaliber. Eller en forlader. Eller en moderne riffel med red dot, kærv og korn, eller ghost ring. Eller en bøjkespænder. Der er masser af muligheder til skud fra 5 ud til 50 meter, og hagl er den absolut dårligste.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 10:30

HR skrev:
3. nov 2022, 10:21
Ras.Killing skrev:
3. nov 2022, 09:59
Den der med står stille og bevæger sig er den ikke for længst uddebatteret?

En rådyr der rammes rigtigt og får 1'er hagl på 15 meter vil da være død uagtet om det er i bevægelse eller ej?
Der er masser af muligheder til skud fra 5 ud til 50 meter, og hagl er den absolut dårligste.
/HR
Ud til 50 meter er jeg ikke uenig.

Men fra 5-15 meter?

Er hagl markant ringere end en riffelkugle på den afstand? Siden du siger det er det absolut dårligste.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af HR » 3. nov 2022, 11:30

Nej, hagl er mere effektiv end riffel på de helt korte hold. Og her betyder det heller ikke så meget med hagl i kødet, for spredningen er minimal. Men i en pursch situation vil jeg bare gerne være fri for at vurdere om dyret er på 15 eller 25 meter. Og jeg forudser at du vil få de fleste gode chance mellem 15 og 40 meter. Det er ret intenst at skyde dem inde på klods hold og jeg har personligt rigtig meget adrenalin i blodet. Det er nemmere ude på 50-100 meter, hvor man ved at dyret ikke bliver stødt hvis man bare står stille og vinden er OK. Det er også nemmere når man står på post på en drivjagt, for der når man ikke at tænke.

Hvis du er mand nok til at lade være med at skyde i de mange grænsetilfælde der vil forekomme, så ser jeg intet problem. Men jeg tror at du vil få mere ud af jagten med et andet våben. Jeg ved at jeg selv ville.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af C-X » 3. nov 2022, 11:36

Men det at fastsætte grænser, er vel netop det benspænd som OP efterlyser. Altså kortere hold end buejagt.

Derudover er der de sikkerhedsmæssige perspektiver, og der er bestemt nogle andre muligheder med bøssen, frem for jagt med kugle.

Er der i øvrigt nogle arter vi må regulere, med hagl, uden brug af hund? Jeg kan ikke lige huske stoffet så godt. Tænker om det vil være lovligt at skyde til mårhund, eller om det vil være i jagtsæsonen og dermed ikke tilladt?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 508
Tilmeldt: 12. nov 2012, 23:02
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 57 times
Been thanked: 108 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af RasKrog » 3. nov 2022, 11:57

C-X skrev:
3. nov 2022, 11:36
Men det at fastsætte grænser, er vel netop det benspænd som OP efterlyser. Altså kortere hold end buejagt.

Derudover er der de sikkerhedsmæssige perspektiver, og der er bestemt nogle andre muligheder med bøssen, frem for jagt med kugle.

Er der i øvrigt nogle arter vi må regulere, med hagl, uden brug af hund? Jeg kan ikke lige huske stoffet så godt. Tænker om det vil være lovligt at skyde til mårhund, eller om det vil være i jagtsæsonen og dermed ikke tilladt?
Med fare for at huske forkert, så mindes jeg at det kun er ved fuglejagt at der skal medbringes egnet apporterende hund, hvorfor både råvildt og mårhund fint kan skydes med hagl uden brug af hund.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Peter » 3. nov 2022, 12:07

RasKrog skrev:
3. nov 2022, 11:57
C-X skrev:
3. nov 2022, 11:36
Men det at fastsætte grænser, er vel netop det benspænd som OP efterlyser. Altså kortere hold end buejagt.

Derudover er der de sikkerhedsmæssige perspektiver, og der er bestemt nogle andre muligheder med bøssen, frem for jagt med kugle.

Er der i øvrigt nogle arter vi må regulere, med hagl, uden brug af hund? Jeg kan ikke lige huske stoffet så godt. Tænker om det vil være lovligt at skyde til mårhund, eller om det vil være i jagtsæsonen og dermed ikke tilladt?
Med fare for at huske forkert, så mindes jeg at det kun er ved fuglejagt at der skal medbringes egnet apporterende hund, hvorfor både råvildt og mårhund fint kan skydes med hagl uden brug af hund.
Jeg mener, at skillelinjen går ved klovbærende vildt, så hare, ræv og mårhund går ikke.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 12:10

C-X skrev:
3. nov 2022, 11:36
Derudover er der de sikkerhedsmæssige perspektiver, og der er bestemt nogle andre muligheder med bøssen, frem for jagt med kugle.
Der er bestemt noget mere frihed, ved ikke at skulle tænke i kuglefang :thumbup: skudet skal selvfølgelig stadig gå i en sikker retning, men der er noget mere margin med hagl end kugle.

Edit: eller friheden bliver så nok mere end rigeligt opvejet med den markant mindre skudafstand :oops:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 606
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 159 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Depecheyawl » 3. nov 2022, 15:54

Jeg har en gang pürschet mig ind på en gruppe råer med haglgeværet.
Og det på flad som pandekage mark.
Jeg var under 10 meter fra dem, men jeg valgte ikke at trykke på knappen…der var bare et eller andet der ikke gjorde det for mig.
Det var dog den fedeste følelse at kunne snige sig så tæt på.
“Taktikken” var , som andre osse har sagt, at selvfølgelig have vinden i ansigtet, og at stå bom-stille når de løfter hovedet for at kigge.
Det er det der kan drille, når man skal stå som en akrobatisk linedanser i et par minutter, fordi højrefod var midt i et skridt :neutral:
Knæk og bræk.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Ras.Killing » 3. nov 2022, 16:33

Jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor i ikke vælger at trykke på aftrækkeren :smile:

Hvis afstanden er under 10 meter, så vil der jo være tale om et særdeles effektivt skud. Så ifht. at levere et dræbende skud, så et det vel ikke der tvivlen ligger?

Hvis der ikke er et ønske om at skyde et dyr, så er det jo fair nok... Men hvorfor så tage afsted med bøssen til at starte med?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af C-X » 3. nov 2022, 16:44

Nogle gange øver man sig bare.

Man slæber heller et hvert villigt kvindfolk med sig hjem :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Bofhenator » 3. nov 2022, 17:20

C-X skrev:
3. nov 2022, 16:44
...
Man slæber heller et hvert villigt kvindfolk med sig hjem :blink:
Så kunne man jo ikke lave andet...

Jeg plejer at tage min marlin i 357mag med når jeg gerne vil pürsche rundt og ikke skal slæbe på for meget. Den er bestemt kapabel længere ud, men den er glimrende på kort hold.

Skyder generelt for lidt med min haglbøsse...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 606
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 159 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af Depecheyawl » 3. nov 2022, 17:30

C-X skrev:
3. nov 2022, 16:44
Nogle gange øver man sig bare.

Man slæber heller et hvert villigt kvindfolk med sig hjem :blink:
Lige præcis…til det hele :smile:
Man behøver jo heller blive far hver gang man rører ved lillemor, men øvelse gør mester.

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: ''Pürsche'' råvildt med haglgevær?

Indlæg af HR » 3. nov 2022, 17:48

C-X skrev:
3. nov 2022, 16:44
Nogle gange øver man sig bare.

Man slæber heller et hvert villigt kvindfolk med sig hjem :blink:
:rolf:
Den vil jeg huske næste gang jeg lader et stykke råvildt gå.

Til OP: Jeg lader i hvert fald 90% af mine skudchancer til råvildt gå fordi det, i den givne situation, giver mig en større oplevelse end at nedlægge dyret. Og ja, det er jagt, for jeg havde valget.

/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Besvar