"jeg har brug for" Hjælp til prissætning af bukkejagt

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

"jeg har brug for" Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Bobo » 3. jan 2023, 14:01

Vi driver et lille B&B og jeg har overvejet at lave et arrangement hvor man kan komme på bukkejagt eller anden riffeljagt. Måske et koncept hvor man kommer om eftermiddagen og går på jagt om aftenen - sover og går på jagt om morgenen. Jeg forestiller mig en samlet pris pr jæger hvor der er inkluderet en buk, og hvis man ikke skyder en buk for man X kroner tilbage. Efterårsjagt kan være dåvildt og rå og lam efter samme opskrift. Der kan være aftensmad første dag og morgenmad efter jagten og ellers hvad der ønskes.
Er der nogen der har input til hvad sådan noget skal koste? Jægerne vil blive instrueret og nogle vil sikkert blive fravalgt :smile:

Mvh Bobo
Bobo ------ Igen uden billeder

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af T-REX » 3. jan 2023, 17:31

Her: https://prohunt.eu/ tager de € 1950 for 3 dages drivjagt, med op til 5 rådyr og et vildsvin.

Hvis jeres pris, skal være sammenlignelig, så vil jeg sige kr. 5000, for 1 dag og et rådyr.

Men det er et Wild Assed Guess. :oops:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af MMC » 3. jan 2023, 17:45

Har tidligere hørt priser på omkring 3000-3500kr for en buk på et større gods. Det var så uden overnatning osv., så det er vel ikke helt skævt at sætte prisen omkring 4000+ kr alt efter hvor god mad du laver og hvor varm sengen er :smile:

Brugeravatar
Ferguson
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 26. nov 2009, 19:11
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Ferguson » 3. jan 2023, 18:00

Medmindre du har et areal, hvor der er rigtigt gode muligheder for at gæsterne kan skyde et eller andet, så ville jeg sætte prisen så lavt at det virker som et trækplaster for at få kunder i forretningen til jeres BB.
Der findes ingen arealer i Danmark, hvor du kan garantere en afskydning, og kunderne vil være tilfredse.
Lad dem få det billigt, og brug de enkelte succeshistorier som reklame for forretningen.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af BentxBetjent » 3. jan 2023, 18:40

Ferguson skrev:
3. jan 2023, 18:00
Medmindre du har et areal, hvor der er rigtigt gode muligheder for at gæsterne kan skyde et eller andet, så ville jeg sætte prisen så lavt at det virker som et trækplaster for at få kunder i forretningen til jeres BB.
Der findes ingen arealer i Danmark, hvor du kan garantere en afskydning, og kunderne vil være tilfredse.
Lad dem få det billigt, og brug de enkelte succeshistorier som reklame for forretningen.
Enig, lav start pris og evt. ekstra betaling hvis der nedlægges.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af C-X » 3. jan 2023, 18:52

Man betaler for muligheden, ikke for resultatet.

Ellers åbner du op for, at have jægere siddende, som bare gerne vil have lov til at gå gratis på jagt.

En begrænsning er fornuftigt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2023, 20:39

Det er flere ubekendte her.

- Hvor stor er jagten?

- Er der gode muligheder for pürsch, eller snakker vi jagt fra udvalgte tårne o.lign. ?

- Forvaltes vildtbestanden så der er gode dyr på stykket, eller tager man hvad der kommer.

Osv. osv.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Bobo » 3. jan 2023, 22:28

BentxBetjent skrev:
3. jan 2023, 18:40
Ferguson skrev:
3. jan 2023, 18:00
Medmindre du har et areal, hvor der er rigtigt gode muligheder for at gæsterne kan skyde et eller andet, så ville jeg sætte prisen så lavt at det virker som et trækplaster for at få kunder i forretningen til jeres BB.
Der findes ingen arealer i Danmark, hvor du kan garantere en afskydning, og kunderne vil være tilfredse.
Lad dem få det billigt, og brug de enkelte succeshistorier som reklame for forretningen.
Enig, lav start pris og evt. ekstra betaling hvis der nedlægges.
sjovt nok tænkte jeg omvendt at man fik penge tilbage hvis man ikke skød noget - men jeg har heller aldrig været på betalingsjagt med riffel, så kender ikke kutymen
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Bobo » 3. jan 2023, 22:33

Ras.Killing skrev:
3. jan 2023, 20:39
Det er flere ubekendte her.

- Hvor stor er jagten?

- Er der gode muligheder for pürsch, eller snakker vi jagt fra udvalgte tårne o.lign. ?

- Forvaltes vildtbestanden så der er gode dyr på stykket, eller tager man hvad der kommer.

Osv. osv.
ca 300 ha - men ikke kun god jagt, der er også hvedemarker. Man kan pursche ( dog ikke for tæt på beboelse) men på så lille et areal kan man ikke bestemme hvilke dyr der går hvor
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2023, 00:46

Bobo skrev:
3. jan 2023, 22:28
BentxBetjent skrev:
3. jan 2023, 18:40
Ferguson skrev:
3. jan 2023, 18:00
Medmindre du har et areal, hvor der er rigtigt gode muligheder for at gæsterne kan skyde et eller andet, så ville jeg sætte prisen så lavt at det virker som et trækplaster for at få kunder i forretningen til jeres BB.
Der findes ingen arealer i Danmark, hvor du kan garantere en afskydning, og kunderne vil være tilfredse.
Lad dem få det billigt, og brug de enkelte succeshistorier som reklame for forretningen.
Enig, lav start pris og evt. ekstra betaling hvis der nedlægges.
sjovt nok tænkte jeg omvendt at man fik penge tilbage hvis man ikke skød noget - men jeg har heller aldrig været på betalingsjagt med riffel, så kender ikke kutymen
På de jagter jeg har været på, der betaler man et beløb for jagten- og evt. opholdet, og så en på forhånd aftalt pris for det vildt man evt. skyder.

Det syntes jeg selv er en helt fair løsning.
Bobo skrev:
3. jan 2023, 22:33
Ras.Killing skrev:
3. jan 2023, 20:39
Det er flere ubekendte her.

- Hvor stor er jagten?

- Er der gode muligheder for pürsch, eller snakker vi jagt fra udvalgte tårne o.lign. ?

- Forvaltes vildtbestanden så der er gode dyr på stykket, eller tager man hvad der kommer.

Osv. osv.
ca 300 ha - men ikke kun god jagt, der er også hvedemarker. Man kan pursche ( dog ikke for tæt på beboelse) men på så lille et areal kan man ikke bestemme hvilke dyr der går hvor
300ha er ikke et kæmpe stykke - men det er alligevel mere jord, end den gængse jæger har adgang til.

Det tror jeg sagtens i kunne få et velfungerende koncept ud af :thumbup: specielt hvis man gjorde lidt ud af at lave et par gode spor til pürsch.

Jeg syntes ikke at en 2.500 - 3.000kr. vil være urimeligt for en buk + opholdet.

Og så det halve for en rå eller lam i efteråret.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af T-REX » 4. jan 2023, 12:54

En Dagsjagt(Reel jagttid Typisk fra 10-13), hos Naturstyrelsen koster 4200-6500.
https://naturstyrelsen.dk/naturoplevels ... dagjagter/
Program Sønderjylland: https://nst.dk/media/321527/dagjagt-med ... -2022a.pdf

Det lyder som om du vil tilbyde en væsentlig længere jagttid, end 3 timer, og så er der forplejning og overnatning, oveni.
Det skal efter min mening, ikke være billigere, end Naturstyrelsen.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af C-X » 4. jan 2023, 13:20

Sådan en dagsjagt, er jo ikke sammenlignelig. Der er direkte udgifter forbundet med afholdelsen. Det man deltager i der, er som en del af et større arrangement.

Jeg ser slet ikke OPs tilbud som værende noget der minder om dette, ud over at begge dele er jagt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af TheDarkSide » 4. jan 2023, 16:02

JRexA skrev:
4. jan 2023, 12:54
En Dagsjagt(Reel jagttid Typisk fra 10-13), hos Naturstyrelsen koster 4200-6500.
https://naturstyrelsen.dk/naturoplevels ... dagjagter/
Program Sønderjylland: https://nst.dk/media/321527/dagjagt-med ... -2022a.pdf

Det lyder som om du vil tilbyde en væsentlig længere jagttid, end 3 timer, og så er der forplejning og overnatning, oveni.
Det skal efter min mening, ikke være billigere, end Naturstyrelsen.
På naturstyrelsens jagter er der normalt kun få begrænsninger på hvad der må skydes. Kan du skyde 10 stykker kronvildt/dåvildt/råvildt på en post? Ja, så gør du bare det. Der er dog altid restriktioner på hjorte i et eller andet omfang. Så det er slet ikke sammenligneligt med at skyde en buk eller et enkelt stykke dåvildt..
Med andre ord så betaler man for muligheden for måske at skyde hundyr og/eller hvis man er meget heldig, en stor hjort, på naturstyrelsens jagter. Det er nok de færreste private (udover helt store ejendomme og godser) der kan tilbyde dette i samme målestok..

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af HR » 4. jan 2023, 16:45

Jeg giver 7500 for min bukkejagt (en fjerdedel af 400 ha). Jeg skyder i snit en seksender og en afskudsbuk og jeg er nok afsted 10 gange. Det kunne udspecificeres til 250 kr pr gang for at komme afsted, 1000 kr for et afskudsdyr og 4000 for en stærk buk? Læg dertil hvad du vil have for overnatningen.

Samme prismodel kunne bruges i efteråret med 1000 kr for lam, og 4000 for buk og rå (dummebøder). I januar, når man gerne vil have skudt et par hundyr, kan man så sætte prisen på rå ned til 1000.

Læg eventuelt 500 kr i afgift for forbiskud med henvisning til at alle skud eftersøges med en registreret sweisshund hvis dyret ikke ligger umiddelbart forendt.

Jeg vil ikke anbefale at lade "fremmede" pursche på reviret, det giver alt for meget forstyrrelse. Sæt i stedet et antal stiger/tårne op og lad gæsten selv vælge hvor han vil sidde.

/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Bobo » 8. jan 2023, 23:35

C-X skrev:
4. jan 2023, 13:20
Sådan en dagsjagt, er jo ikke sammenlignelig. Der er direkte udgifter forbundet med afholdelsen.
Kan du uddybe lidt ?
Bobo ------ Igen uden billeder

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af C-X » 8. jan 2023, 23:44

Gerne. Afholder man en stor dagsjagt, som NST gør det, så er der en masse organisation bagved. Der skal være et booking og betalingssystem, planlægning, logistik, fælles sikkerhed, jagtledere og hjælpere osv.
Altså en hel masse før- og efterarbejde.
Det er jo trods alt fællesjagter.

Det du påtænker at tilbyde, hvis jeg har forstået ret, er jagt til enkeltpersoner, der agerer mere eller mindre på egen hånd, efter anvisning.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Bobo » 8. jan 2023, 23:58

HR skrev:
4. jan 2023, 16:45
Jeg giver 7500 for min bukkejagt (en fjerdedel af 400 ha). Jeg skyder i snit en seksender og en afskudsbuk og jeg er nok afsted 10 gange. Det kunne udspecificeres til 250 kr pr gang for at komme afsted, 1000 kr for et afskudsdyr og 4000 for en stærk buk? Læg dertil hvad du vil have for overnatningen.

Samme prismodel kunne bruges i efteråret med 1000 kr for lam, og 4000 for buk og rå (dummebøder). I januar, når man gerne vil have skudt et par hundyr, kan man så sætte prisen på rå ned til 1000.

Læg eventuelt 500 kr i afgift for forbiskud med henvisning til at alle skud eftersøges med en registreret sweisshund hvis dyret ikke ligger umiddelbart forendt.

Jeg vil ikke anbefale at lade "fremmede" pursche på reviret, det giver alt for meget forstyrrelse. Sæt i stedet et antal stiger/tårne op og lad gæsten selv vælge hvor han vil sidde.

/HR
Gode pointer :thumbup: - den med afgift på "forbiskud" havde jeg tænkt
Ang pursch har jeg ikke tænkt at man skulle frit vandre overalt, og det er jo ikke hver uge der ville være en på jagt, men god pointe.
I efteråret tænkte jeg at udvide det til :wheelchair: 2 morgener og 2 aftener og 2 overnatninger i stedet og kombinere med besøg på vingård eller golfbane.
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Bobo » 9. jan 2023, 00:08

C-X skrev:
8. jan 2023, 23:44
Gerne. Afholder man en stor dagsjagt, som NST gør det, så er der en masse organisation bagved. Der skal være et booking og betalingssystem, planlægning, logistik, fælles sikkerhed, jagtledere og hjælpere osv.
Altså en hel masse før- og efterarbejde.
Det er jo trods alt fællesjagter.

Det du påtænker at tilbyde, hvis jeg har forstået ret, er jagt til enkeltpersoner, der agerer mere eller mindre på egen hånd, efter anvisning.
Nå det var det du mente :smile: Fællesjagter har jeg styr på og de er gratis her omkring.
Jeg troede du mente at NST betaler ejendomsskat, jagtleje til naboer, har en risiko for at gå konkurs osv.
Jeg er med på at NST er politisk styret :thumbup:
Bobo ------ Igen uden billeder

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 639
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 316 times
Been thanked: 175 times

Re: Hjælp til prissætning af bukkejagt

Indlæg af Lars M. L. » 9. jan 2023, 08:58

Til sammenligning kan man købe en buk “på roden” for ca 5.000,- inkl moms hos nogle af de profesionelle jagtvæsener.
Vh Lars

Besvar