hurra jeg fandt min pistol kikkert (laaaang eye relief) den var i en riffel kuffert....der har nok været en grund i tidernes morgen
montagerne er nogen billige nok crosman, og kunne ikke klampe fast på den dovetail der er på gk1'ern....med en grov fil blev der lige fjernet 1-2mm materiale fra ringene, og skruerne...og så virkede det

- hun er en frækkert, og må have et rigtig navn
efter lidt indskydning som var meget nemmere end med rødpunkt, da jeg ikke slås med en lysende prik som har lidt skær i mine briller og aldrig blev helt godt....den har 2x forstørrelse som er fin, ved ikke hvor dens paralax er sat, men den rykker kun trådkorset 2-3mm på målet når jeg bevæger øjet rundt bag en fastliggende pistol....det er ok
jeg er siddende med pistolen på H formet sandfyldt skyde pose, rækkefølge er højre klistermærke først, så nederste, så venstre, og til sidst i midten

- 5 skud, CPH 14gr .22 10m, fuld støtte
nu snakker vi.....det der er lige i øjet på egern :-)
spg var om jeg og pistolen kunne gentage den gruppe eller om det var tilfælde
ja det kunne den så næsten godt, 5 skud på hver af de 3 orange klistermærker og 4 skud mod center (19 total=1 magazin)
opdagede at bagerste kikkert ring ikke var strammet ordenligt....så lige 5 skud mere oven i den gamle skive (kun på klistermærker) for at se hvad skulle justeres....den hev til venstre så den fik 3 klik mod højre og så kørte det igen
skydeskiver koster ....så jeg genbrugte igen igen
F**k yeah....loving it !
det var så lige 200hagl incl skud ikke vist her, jeg får 57+ skud (600-630fps) på en 280 bars fyldning, plusset er fordi den kan godt lige klare 19 skud mere på samme optankning, men man kan se haglene rammer længerede nede og lidt til venstre, skyder man dåser eller lign betyder det ikke en daddel....men 80 skud på en optankning, det er altså bare kræs.
jeg er nu 1900 skud igennem revolveren, den havde 1 jam som var underlig, jeg tror det var fordi magasinet gned sig op af sandsækken, men er ikke 100, magasin ville ikke rotere derefter ved håndkræft, og man kan ikke se hvad der sker, så jeg tænker haglet hang halvt ind i løbet, så skød den igen og problem løst. og så har jeg haft lidt kvaler med at når jeg lader den så sætter magasin sig fast og vil ikke rykke sig før at den bliver skudt. det er ikke fordi hagl er faldet halvt ind i løbet da der ikke har været hagl i det kammer......jeg blæste den igennem med lidt trykluft, og så fik den lige et par dråber olie...jeg tror det der er sket er at da pistolen var ny trykkede jeg ikke hagl i bund og den har så lige barberet lidt bly af skørtet og det har så sat sig, indtil trykluften blæste det ud...her næsten 500 skud senere har der ikke været nogen problemer.
det hagl der er bedst er jsb 16 gr 5.5mm.....men Crosman Premier Heavy (CPH) 14gr er næsten lige så gode, og kan købes her i byen, og med den fart jeg fortære hagl...så er CPH den bliver fodret med