Men det gav mig lyst til at købe en luftpistol til knægten og mig.
Men hvad køber man, til lidt indendørs sjov, til en fornuftig pris? En Baikal eller?
Som nævnt i overskriften: Lidt indendørs sjov til knægten og jeg, og til en fornuftig pris.ARD skrev:Hvad er en fornuftig pris og skal den kunne bruges til konkurenceskydning?
HW40: ca 1000kr
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/13347
Zoraki HP-01; ca 2000kr
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/23264
Walther LP400: 12000kr
http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=3837
Steyr LP50 (5 skuds halvauto, den har jeg længe savlet over): 12000kr
https://skytteudstyr.dk/steyr/steyr-lp-50-compact-.html
Mvh. Alex
Jeg havde håbet på noget billigere, og samtidig er jeg ikke fan af det der kompressionsteknikfisC-X skrev:HW 40 PCA vil jeg også give![]()
Du må hjertens gerne prøve min ved lejlighed.
Jeg har prøvet den, og har også selv haft en Crosman 1322.C-X skrev:Ja, du er vel integreret![]()
Jeg må erkende at systemet, trods dets klodsethed, virker ganske godt. Måske ikke så børneegnet at lade, men det var heller ikke min prioritet.
Det kan jo så forklare en delLangenge skrev:(...)
Og jo mindre teknisk, des bedre. Jeg har et princip med, at når jeg har fri, så ønsker jeg ikke at bruge hjernen(...)
Jeg har haft alle slags luftpistoler og det der kompressionsteknikfis er langt det bedste. Den er præcis idet der ikke har det rekyl som fjederpistoler har og er næsten lige så præcis som en PCP. Den er nemmest at vedligeholde i forhold til de andre typer, den skal have lidt olie i cylinderen engang imellem (olien må ikke være for tynd da den så taber tryk eller for tyk da cylinderen bliver varm) og en ny pakning efter ca 10års brug. Så er den nem at skille ad og samle igen i forhold til en fjederskyder, der er næsten umulig at samle igen uden speciel udstyr. Der er meget lidt slid på dem i forhold til fjederskydere og PCP der skal have nye trykbeholdere efter 10 år. Sidst men ikke mindst er den billig i anskaffelse.Langenge skrev:Jeg havde håbet på noget billigere, og samtidig er jeg ikke fan af det der kompressionsteknikfisC-X skrev:HW 40 PCA vil jeg også give![]()
Du må hjertens gerne prøve min ved lejlighed.
PSindrup skrev:Hvad med at overveje noget der skyder med CO2 og plastickugler?
Der kan du få en sjov skyder til under 400,- kroner, og du skal ikke lade for hvert skud ...
Peter
Jeg vil da nok mene at selv den billigste luftpistol kan skyde. Hvis man er tilfreds med at skyde efter øldåser så behøver man vel ikke en pistol der kan lav hul i hul på 15 meter?Langenge skrev: Men kan man vitterlig ikke få noget andet, der kan skyde, så dropper jeg bare tanken, og fortsætter med at mishandle værkstedet med luftgevær og krudtvåben.![]()
Tak for input
Kan det gøres forsvarligt, så er det jo ikke ulovligt at skyde i sin egen kælder med en lyddæmpet .22LR riffel og subsonic ammunition. Mange mennesker har jo en kælder, der ligger langt ned i jorden, med tykke betonvægge. Med en riffel i ovenstående konfiguration er det ikke højere end en airsoft gevær, og i kælderen kan ingen andre end dig selv høre noget.C-X skrev:Man kunne nok få lidt/meget sjov ud af en stille .22'er, men som Tony sagde det; hvis det er sjovt, er det sikkert ulovligt...
Den med de 5 gange om året er jo for naboernes skyld - så den gælder næppe i kælderen.Flugteren skrev:Kan det gøres forsvarligt, så er det jo ikke ulovligt at skyde i sin egen kælder med en lyddæmpet .22LR riffel og subsonic ammunition. Mange mennesker har jo en kælder, der ligger langt ned i jorden, med tykke betonvægge. Med en riffel i ovenstående konfiguration er det ikke højere end en airsoft gevær, og i kælderen kan ingen andre end dig selv høre noget.C-X skrev:Man kunne nok få lidt/meget sjov ud af en stille .22'er, men som Tony sagde det; hvis det er sjovt, er det sikkert ulovligt...
(forudsætter jagttegn, og højst 5 gange om året).
At de max 5 gange er for naboens skyld, det har du helt ret iPSindrup skrev:
Den med de 5 gange om året er jo for naboernes skyld - så den gælder næppe i kælderen.![]()
Peter
Jeg har prøvet et par af de "billige" luftpistoler til ca. 500. De virker fint nok, men de er sgu' ikke særlig sjove fordi man skal fokusere ekstremt meget på hold hvis man vil ramme skivekassen.Langenge skrev:Men det gav mig lyst til at købe en luftpistol til knægten og mig.
Men hvad køber man, til lidt indendørs sjov, til en fornuftig pris? En Baikal eller?
Aflivning af rotter, står kattene for.Sommerglad skrev:Jeg har prøvet et par af de "billige" luftpistoler til ca. 500. De virker fint nok, men de er sgu' ikke særlig sjove fordi man skal fokusere ekstremt meget på hold hvis man vil ramme skivekassen.Langenge skrev:Men det gav mig lyst til at købe en luftpistol til knægten og mig.
I det prisleje er der sgu' langt bedre underholdning i en ordentlig dartskive og et sæt mellemklasse pile.
Du skal (som jeg) ud over den hurdle at "Precompressed Air" (PCA) er noget underligt, uautoriseret nymodens fis![]()
Jeg var helt vildt forelsket i en HW45 - Indtil jeg prøvede en... Samme aften som mine HW45-drømme døde prøvede jeg en HW40. Bestilte en dagen efter!
Man skal bruge lidt teknik (og lidt kræfter) på at lade den men for pokker den er sjov at skyde med: Den er langt mere præcis end jeg er, med støtte får man en klar idé om at den er MEGET præcis/konsistent.
Jeg har allerede hældt 3000 skud gennem min men kunne sælge den i morgen med et "tab" på 100-150 kr. (Gør jeg ikke, for begge knægte på 18 og 20 har lagt billet ind :))
Den er sikkert ikke til aflivning af rotter - Den er bare supergod til meget præcis aflivning af pap i økonomiklassen.
(Kunne man få et karabingreb og få den til at lave mad, så havde jeg smidt konen ud og giftet mig med den)
Hmm mit budskab var ikke at "fjeder er forbudt" - Det var nærmere: JEG er ikke god nok til at tilpasse mig fjeder+sigtelinje på 10-15cm når hele apparatet hopper og danser i skudøjeblikketLangenge skrev:Aflivning af rotter, står kattene for.
Jeg er ikke interesseret i en "dyr" HW40.
Jeg har fattet budskabet, at luftpistol med fjeder, ikke må købes.
Jeg har droppet det, og vi har også masser af andre skydere at more os med