Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Zundapp » 26. okt 2007, 19:37

Nu er "de kloge hoveder på christiansborg" jo travlt optaget af valg, men hvad betyder det for os på NVF?
Er der nogen politikere der er mere venligt stillet overfor luftvåben end dem der er ved magten nu?
kunne jo være man skulle overveje igen hvor krydset skal sættes..
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Sort » 26. okt 2007, 20:02

hmm den sorte våbenlobby fik aldrig rigtigt et samlet NVF bag sig og skrev derfor hvad onkel sort selv mente om sagen til lidt forskellige folk med politisk indflydelse. (underskrevet som mig selv naturligvis).
Problemet var at det brevudkast jeg skrev på NVF bare blev kommenteret og diskuteret men der kom ikke alternative formuleringer på bordet så vi kunne komme til en afstemning om et endeligt fælles NVF brev (nok delvist fordi jeg havde mit eget lovforslag med i brevudkastet).

Lige senest har sort selv skrevet til alle der har publiceret den der gamo historie på nettet og i saglige vendinger forklaret at 24 timers jurnalist er en løgnagtig idiot. Eneste resultat var dog en enkelt mail fra bornholms lokalavis med teksten "tak venlig hilsen BH"

Sort overvejer for tiden lidt en Blog med sine sorte urimelige holdninger og opfattelse af ting og sager, men det meste er udsat til efter jul pga noget eksamens spas og almen ugidelighed.
Senest rettet af Sort 26. okt 2007, 20:14, rettet i alt 1 gang.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Lycon » 26. okt 2007, 20:11

Sort skrev: Sort overvejer for tiden lidt en Blog med sine sorte urimelige holdninger og opfattelse af ting og sager, men det meste er udsat til efter jul pga noget eksamens spas og almen ugidelighed.
Se at komme igang det kan sgu ikke vente.

Og tak fordi du gider at skrive breve, hvis alle gjorde det ville vi muligvis kunne få nogle til at lytte.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Longrifle » 27. okt 2007, 20:22

Kort inden valget skrev jeg til JM med mine indvendinger ang. indgreb overfor luftvåben.

Jeg tror rent faktisk, at hun som fagminister er fuldstændig klar over problemerne med en sådan lovgivning (læs: FULDSTÆNDIG virkningsløs, bureaukratisk, indgribende og uden effekt ), men alle politikere ligger jo under for: Hvad gør I ved "problemet " spørgsmålet - selvom der ikke er noget problem.........

Der har jo sørme været mange episoder med "dræbergeværet" fra Gamo :???: . Tillykke Baastrup! Velkommen i eliten af uvidende, populistiske og medieliderlige tosser.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Sort » 28. okt 2007, 01:00

Longrifle skrev:Kort inden valget skrev jeg til JM med mine indvendinger ang. indgreb overfor luftvåben.

Jeg tror rent faktisk, at hun som fagminister er fuldstændig klar over problemerne med en sådan lovgivning (læs: FULDSTÆNDIG virkningsløs, bureaukratisk, indgribende og uden effekt ), men alle politikere ligger jo under for: Hvad gør I ved "problemet " spørgsmålet - selvom der ikke er noget problem.........

Der har jo sørme været mange episoder med "dræbergeværet" fra Gamo :???: . Tillykke Baastrup! Velkommen i eliten af uvidende, populistiske og medieliderlige tosser.
jeg har svært ved at blive rigtigt klog på Lene, men umiddelbart havde hun da ingen problemer med at gennemføre en fuldstændigt tåbelig knivlovgivning.
jeg har i flere omgange skrevet til JM dog ikke lige ifbm gamo historien som jeg har en forestilling om at politiet (der jo er sat til at undersøge dræberskyderen) sidder og smågriner af.
deres svar er typisk at de vil vende tilbage til min henvendelse når der er nyt om emnet, men der sker så ikke så meget venden tilbage.
Seneste svar fra JM lover da godt:
Luftgeværer og lovbegrænsninger

Ved e-mail af 22. september 2007 har De rettet henvendelse til Justitsministeriet vedrørende lovgivningen om kraftige luftgeværer. Når ministeriet har haft lejlighed til at gennemgå henvendelsen nærmere, vil ministeriet vende tilbage til sagen.
Lige den mail er en 1½ sides overvejelser af lovindgreb og deres konsekvenser, plus lidt teknisk information om forskellige typer og klasser af luftvåben.
Jeg har blandt andet udredt sammenhængen mellem våbenes priser, udbredelse og ydelse for at sætte debatten lidt i perspektiv, jeg har svært ved at forestille mig at nogen ville gide at reagere på de måske 100 bigbores der er i omløb i dk.

Det ville være rart hvis JM rent faktisk vendte tilbage til mig efter endt behandling af sagen, men lidt afhængigt af valget kan der jo ske rokader som kan flytte sagsbehandlingen frem eller tilbage, jeg regner med at skrive en ny mail af en art når den del er afklaret.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Refraktorius » 28. okt 2007, 11:16

Når den har ligget og raslet en 6-8 uger, så henvender man sig høfligt igen, med reference til den skrivelse man selv har sendt, og den de svarede med.

Sådan en skal holdes varm
:mrgreen:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Sort » 4. nov 2007, 03:08

Refraktorius skrev:Når den har ligget og raslet en 6-8 uger, så henvender man sig høfligt igen, med reference til den skrivelse man selv har sendt, og den de svarede med.

Sådan en skal holdes varm
:mrgreen:
Det passer vist fint med at jeg sender en henvendelse et par dage efter valget, evt efter en ny minister er udpeget hvis der sker noget på den front.

lidt afhængigt af hvem den nye kunne være er det måske klogt ikke at bringe sagen op så vedkommende ikke har et nemt og hurtigt emne at profilere sig på.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af kt8 » 4. nov 2007, 22:38

Mon ikke luftforbuddet er gået i glemmebogen for denne gang :neutral: der er ihvertfald ikke nogen grund til at minde dem om det!!!
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Yamamoto » 5. nov 2007, 00:03

kt8 skrev:Mon ikke luftforbuddet er gået i glemmebogen for denne gang :neutral: der er ihvertfald ikke nogen grund til at minde dem om det!!!
Beklageligvis er der nok nogle embedsmænd (m/k) som nok skal minde den siddene minister om sagen. Det er mit indtryk at en del af modstanden mod våben af enhver slags kommer fra embedsværket.

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af kt8 » 5. nov 2007, 12:30

Hvis de forbyder luftvåben, vil jeg lave en film der viser farligheden af golfkøller og strikkepinde, derefter sende den til medierne, hvis vores sport skal forbydes, så vil jeg også ha de andres forbudt..hehe :;>- >><>>:

Hvis man ser på anslagsenergien fra en golfkugle affyret med en dødelig golfkølle burde den kræve våbentilladelse ::-;<
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Refraktorius » 5. nov 2007, 13:00

kt8 skrev: Hvis man ser på anslagsenergien fra en golfkugle affyret med en dødelig golfkølle burde den kræve våbentilladelse ::-;<
Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! :mad:
For slet ikke at tale om, hvor farligt et slagvåben køllen er!

45g med 70 m/s det er immervæk 110 joule. Til gengæld har en masse af skytterne absolut ikke styr over hvor de skyder hen!
840.- for den første kølle, 420.- for hver efterfølgende. Ingen spiller må eje mere end 20 køller, heraf højst 5 drivere.
(Puttere dog undtaget, men man skal være over 18 for at anskaffe og bruge dem)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af 01jb » 5. nov 2007, 14:50

Så nu er der vist kludder i den hos Refraktorius ;-)

Nu er det således at golfkøller må sælges til alle, også ukyndige amatører, heldigvis, det er derfor at sporten er den hurtigst voksende i DK.

Det er helt korrekt at man først efter års træning får "nogenlunde" styr på at rette sigtet ind, og få bolden til at lande der hvor det er tilsigtet.

En del af sporten er så at man, når sigtet "går galt", skriger alt hvad man nu har lært, "FORE", og så kan man se hvorledes øvrige spillere indenfor hørervidde har lært at gå i "flyverskjul". :twisted:

Enhver spiller på banen må medbringe i alt 14 køller/jern og heri ER medregnet en putter. Der således masser af mulighed for at vælge det våben som passer sig bedst til lige nuværende Target.

Der er i DK nok flere "skydefelter" for golfspillere, også kaldet Driving Range, end der rigtige skydebaner, og der er således en meget stærk lobbyisme, herunder også fra de p.t. regerende partier, så det er nok ikke i tiden at få golf rubriceret som en sport der kommer under JM juridiske kompetance ala våbenloven. Men noget der fortsat må hensygne under KUM (kulturministeriet), og derfor ikke kan nyde den glæde det er at være med i det store våbenfællesskab. :???:

Jønne
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Sort » 5. nov 2007, 21:52

Yamamoto skrev:
kt8 skrev:Mon ikke luftforbuddet er gået i glemmebogen for denne gang :neutral: der er ihvertfald ikke nogen grund til at minde dem om det!!!
Beklageligvis er der nok nogle embedsmænd (m/k) som nok skal minde den siddene minister om sagen. Det er mit indtryk at en del af modstanden mod våben af enhver slags kommer fra embedsværket.
jeg tror nu heller ikke mine skriblerier er nået forbi embedsmandsniveau endnu. Så en evt genopfriskning uden medie bevågenhed vil sikkert ikke komme langt, men jeg venter under alle omstændigheder til efter genvalget med at skrive.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af kt8 » 6. nov 2007, 13:04

Nu er det således at golfkøller må sælges til alle, også ukyndige amatører, heldigvis
Sådan forholder det sig også med luftgeværer, endnu, men hvis det er gået dig forbi...så er der snak om våbentilladelse til luftbøsser, hvilket er ligeså latterligt som våbentilladelse til golfkøller, måske fangede du ikke ironien :;>-
"This is my BOOMSTICK"

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af 01jb » 6. nov 2007, 14:08

Jo kt8 jeg fangde både ironien og humoren i indlægget, men det gælder så ikke dig eller hu? Idet mit svar også var i samme mening.

Pointet var (og er stadig) at lobbisme kan medføre mange ting, og vi i NVF samt "løsgængere" nok ikke har den helt store stemme, og bliver hørt ved en ændring af våbenloven.

Det er sædvanligvis både sjovt og berigende at læse de forskellige tråde her på forum, men nogen gange så virker som om at nu er fanden sgu løs :evil:

Vel er det alvorligt når nogen misbruger sin ytringsfrihed til at fremfører latterlige, og udukomenterede påstande om farlige luftgeværer.

Men er det ikke endnu farligere, at de som påstår at være samfundets vagthunde, nemlig pressen, ikke har format, vilje, interesse, tandsæt eller hvad ved jeg, til at komme med et ordenligt stykke journalistisk arbejde med underbyggelse af fact?

Jeg gider ikke at bekymre mig om hvorvidt den nye JM vil skærpe våbenloven eller ej, kommer det så kommer det, og så tager jeg det sgu derfra, og kræver det så medlemskab af en skytteforening, ja så bliver jeg sgu medlem af en skytteforening, for skyde det skal jeg, og det så jeg får ondt i armen. :-;>/

Det skal stærkt understreges at jeg hader kontrol bare for kontrollens skyld, og gebyrer er bare et andet ord for ekstra skat.

Jønne
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Sort » 6. nov 2007, 15:58

01jb skrev:Jeg gider ikke at bekymre mig om hvorvidt den nye JM vil skærpe våbenloven eller ej, kommer det så kommer det, og så tager jeg det sgu derfra, og kræver det så medlemskab af en skytteforening, ja så bliver jeg sgu medlem af en skytteforening, for skyde det skal jeg, og det så jeg får ondt i armen. :-;>/
Jeg har sikkert rigeligt med gode begrundelser for at beholde mine skydere gennem jagttegn eller DLF, men det er bare ikke pointen. Det væsentlige er at vi der har søgt luftskydningen netop for ikke at skulle skyde på faste afstande efter pap, risikerer at blive gennet ind i disiplinfolden hvor vi kan lære at skyde "rigtigt".

Jeg tror nu ikke der sker det helt store heller i denne omgang, men selve tanken om indendørs 15m bane er sgu ikke rar.

Pt er DLF jo begrænset, i hvertfald sålænge man vælger godkendte skydebaner, til at skyde på faste afstande og maks med kaliber .22 med en lillebitte lovjustering kan vi tvinges til kun at bruge godkendte baner og med den sædvanlige træghed i godkendelsesprocessen er det så slut med kalibre over .22 til andet end jagt.
Senest rettet af Sort 6. nov 2007, 16:06, rettet i alt 1 gang.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Lycon » 6. nov 2007, 16:03

Sort skrev: Jeg har sikkert rigeligt med gode begrundelser for at beholde mine skydere gennem jagttegn eller DLF, men det er bare ikke pointen. Det væsentlige er at vi der har søgt luftskydningen netop for ikke at skulle skyde på faste afstande efter pap, risikerer at blive gennet ind i disiplinfolden hvor vi kan lære at skyde "rigtigt".
:;_() Det er nemlig sagen i en nøddeskal.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af kt8 » 7. nov 2007, 00:21

Jeg har selv jagttegn, så regner heller ikke med at jeg kommer i klemme, men har vi ikke forbud nok i dette land...det er kun pga. principper, hvad forbyder de næste gang?

Jeg har desuden skudt pistol for TeamDK, så ved også hvor "sjovt" det er at være papskytte :puke:
"This is my BOOMSTICK"

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af 01jb » 7. nov 2007, 10:38

Jeg er faktisk helt enig i synspunktet omkring at vi ikke skal regler for reglernes skyld, MEN.

Ja undskyld hvis jeg udtrykker mig lidt skarpt, men for søren da osse!!!

DET ER SGUTTE DA NYTTESLØST AT SKRIVE INDLÆG EFTER INDLÆG, OG SÅ TRO DET HJÆLPER.

Igen undskyld hvis det virker lidt barsk, hvilket bestemt ikke er min mening. :razz:

MIN pointe er at hvis det skal batte noget så skal vi (mig incl.) være i et forum der har, eller søger indflydelse på beslutnings processen.

Som det er i dag, så er NVF privat initieret (og til stor glæde :D), men IKKE nogen organisation eller fagligt etableret forum med medlems indflydelse så som valg af ledelse m.m.

INGEN politikker vil blive rådgivet af sine nærmeste om at han eller hun "lige skal lytte på vandrøret" til hvad de siger i NVF, og det er bare en kendsgerning.

Til daglig arbejder jeg med fortolkning af del af de love der kommer fra "Borgen", og herunder også arbejde med de forarbejder der ligger til grund for lovforslaget.

Det er sædvanligvis således at inden et forslag endeligt fremsættes, så har der været høringer i forskellige udvalg, og der har også været foretræde for det pågældende lovudvalg fra de interesseorganisationer der måtte blive berørt af forslaget.

Som det fremgår af våbenloven § 3 stk. 5 og 6 så angives her hvem der sædvanligvis skal ske forhandling med, og hvem der sidder med i vurderingsnævnet. (Dansk Handel og service er i dag Dansk Erhverv).

Og her er NVF så på ingen måde repræsenteret, hverken når det drejer sig om luftskytter eller krudtskytter for den sags skyld.

I mange år har jeg tilligemed siddet i bestyrelsen for en sportklub underlagt alle de restriktioner som Naturfredning, Skov og Naturstyrelsen nu kunne finde for at VORES sport ikke skulle have lov til hint eller dit.

Her har det vist sig, at det at have en interesseorganisation i ryggen (DGU/DIF) har STOR betydning, såvel på det landspolitiske plan som lokalpolitisk.

Så bare for gentagelsens skyld, jeg er ganske enig i betragtningen om at der skal ske andet end bare at hamre hagl ind i skiver, men igen så virker det bare som "varm luft" at vedblive med en debat der reelt set ikke bliver hørt der hvor beslutningerne bliver taget.

Hvis vi tog en anden vinkel i brug, nemlig at der KOMMER en ny våbenlov med restriktioner omkring det ene og andet, så er det vel her der skal laves et stykke arbejde omkring udbredelsen af field target baner o. lign.

Bare for øvelsen skyld så kik på alle de Hardball klubber der er skudt op gennem de seneste år, og det er gjort af behovet for at komme ud at "lege" med ligesindede, og dyrke deres våbensport på et lukket område. Og inden jeg bliver overfaldet, jo jeg ved godt der er STOR forskel på Hardball våben og det som vi (NVF) omtaler som luftvåben.

Jønne

Ps. Læs dette indlæg i samme venlige ånd som det er skrevet :)
Senest rettet af 01jb 7. nov 2007, 12:39, rettet i alt 1 gang.
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af kt8 » 7. nov 2007, 11:48

Det er sikkert de færreste der gider gøre alt for meget mht. luftgeværer, som sagt har de fleste herinde jagttegn, eller har købt luftgeværer nok til en livstid, de kan forbyde så meget de vil for min skyld, så må man jo bare bøje loven en smule :twisted:

Jeg har skrevet til både Anne Baastrup, og spurgt hvor hun har hendes store viden fra, og justitsministeren har jeg spurgt hvorfor man vil forbyde noget der aldrig er sket alvorlige ulykker med, Sort har også skrevet til JM, så der er trods alt nogen der gør noget, selv om det ikke hjælper :,.>(/

Der skal mere til at komme igennem, så længe vores politikere vil gøre DK til en nannystate, forbyde alt der kan være bare det mindste farligt, og borgerdyrene står og bræger i kor, vi vil ha flere forbud, vores børn kan jo komme til skade :evil:

Men hvis nu jægere og skytter kunne stå sammen, vi udgør over 500.000, og kunne nok rykke ved stemmerne, så ville politikerne nok pludselig lytte, men desværre sker det aldrig, fordi skytter er nok det mest egoistiske folkefærd <.<,-
Senest rettet af kt8 7. nov 2007, 11:53, rettet i alt 1 gang.
"This is my BOOMSTICK"

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af 01jb » 7. nov 2007, 11:52

kt8

Jep lige i kornet. :D

Jønne
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af Sort » 7. nov 2007, 16:00

Jeg tror så faktisk der var i hvertfald en enkelt der gerne villa have været med til at oprette "sorts våbenlobby" et sted her i tråden.
Jeg vil da give hvemsomhelst ret i at NVF ikke har den store indflydelse PT og i øvrigt påpege at det netop var demokrati der fik sat en stopper for lobbyens første skrivelse til JM.

Arbejdet var nu ikke helt spildt, for det første skrev jeg jo prosonligt til JM alligevel og for det andet lærte jeg lidt om beslutningsforslag.

Fremtidige tiltag herfra vil være mere udkastagtige i diskussionsfasen og have tilknyttet en afslutningsdato med afstemning om det endelige brev hvorefter det ryger i posten på vegne af NVF's ret mange medlemmer (givet at vi kan få lycons godkendelse naturligvis).

Jeg har aldrig haft anden ide med min lobbyisme, end at formulere nogenlunde, hvad vi der rent faktisk ved hvad en luftbøsse er mener er rigtigt og forkert. Personligt tror jeg det er best hvis vi ikke kalder os "den sorte våbenlobby" sådan officielt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af HePe » 8. nov 2007, 00:18

JM skrivelse d. 20. september 2007 til Folketinget, Retsudvalget:

Hermed sendes besvarelse af spørgsmål nr. 418, som Folketingets Retsudvalg (Alm. del) har stillet til justitsministeren den 24. august 2007.
Lene Espersen

Spørgsmål nr. 418 fra Folketingets Retsudvalg (Alm. del):

”Ministerens kommentarer udbedes til artikel i MetroXpress 21/8-07: Frit spil for de skydegale danskere.”

Svar:
"Det fremgår bl.a. af den omtalte artikel, at nye luftvåben de seneste år er blevet stadig kraftigere, men at de stadig kan sælges til alle over 18 år.
Jeg kan bekræfte, at luftvåben for så vidt angår personer, der er fyldt 18 år, er undtaget fra våbenlovens krav om tilladelse til skydevåben.
Som jeg tidligere har tilkendegivet offentligt, er det imidlertid min opfattelse, at reglerne på området bør ændres i lyset af, at der er kommet kraftigere luftvåben på markedet. Justitsministeriet er derfor sammen med Rigspolitiet ved at overveje, hvordan de kraftigste luftvåben kan sidestilles med egentlige skydevåben, så det i alle tilfælde vil kræve tilladelse at erhverve, besidde, bære eller anvende disse våben.
Jeg forventer, at et udkast til nye regler i form af en ændring af våbenbekendtgørelsen snart bliver sendt i høring."

Kilde: Folketingets Informationssystem

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af kt8 » 8. nov 2007, 00:36

hvordan de kraftigste luftvåben kan sidestilles med egentlige skydevåben
Ja..Den smøre har vi hørt før, men hvad er "de kraftigste våben" i deres øjne, er det den dødsensfarlige Gamo viper?..alt hvad der skyder over 200m/s?...eller kun dem der slår ligeså hårdt som en salonriffel?

Min mening er at der kun er ganske få luftvåben, en lille håndfuld i DK, måske under 10stk, her på NVF har jeg kun set 1 luftgevær i den klasse, der kan måle sig med en salonriffel...

Sagen er, at der ikke er grundlag for et forbud, men politikere udnytter jo altid den mindste chance for at komme i medierne :evil:
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Hvad blev der af sort´s våbenlobby?

Indlæg af HePe » 8. nov 2007, 00:48

kt8 skrev:Min mening er at der kun er ganske få luftvåben, en lille håndfuld i DK, måske under 10stk, her på NVF har jeg kun set 1 luftgevær i den klasse, der kan måle sig med en salonriffel...
Jeg er interesseret i de nærmere fakta om den lille håndfuld "kraftige" luftvåben.. og hvad forstår du ved et "kraftigt" luftvåben?

Besvar