Crosman 1377 en modding historie

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Crosman 1377 en modding historie

Indlæg af Cygnus X » 27. okt 2007, 00:10

for nyligt skrev jeg om hvordan en 1377 kunne moddes til omkring 12 fpe....sårn rimeligt nemt...det var skrevet på baggrund af hvad en ven havde beskrevet han havde gjort til sin pistol

intro:
Crosman 1377 er en pump op pistol, i 4.5mm der skyder 160-170 m/s med Crosman Premier Heavy (CPH) hagl der vejer ca 10.5 grain det giver ca 7 fpe, hvilket er ret respektabelt for en luftpistol syntes jeg

Ændringer:
1 Stål reciever fra crosman tun parts 30$
2 Løb fra crosman 2250 (co2) i 5.5mm (lå i en skuffe og skramlede)
3 Ventil returfjeder byttet for en med mindre modstand (en hver modder af PCP har respektabel skuffe med fjedre :roll: )
4 større oring til at passe på lade bolten så den kan slutte tæt på 5.5mm

jeg startede med at hamre den pind der sidder i fronten af skyderen ud....så kunne pumpe greb og pumpe dims hives ud, spitol greb fjernes hurtigt med 2 skruer, man skal passe på den lilel fjeder med en kugle i enden ikke ryger ud af grebet så hold det oprejst mens du tager delene fra hinanden.

reciveren er ligeledes nem at fjerne, 2 skruer en stor i bagenden og en lille nede under bolten, her skal man passe på at mellemstykket mellem reciever og pumpen ikke forsvinder...der er også en lille gumme ring i pumpedelen liger over transferporten der passende kan fjernes så den ikke bliver væk....bagstykket der hoder hammeren og fjederen på plads er nu til at hive ud hvis den ikke allerede er fløjet ud...fjern fjederen, og tæk hammeren tilbage så pinden der går ned i den kan fjernes....

tag nu en pind og slå ventilhuset ud.

ventilhuset skrues fra hinanden, og fjederen inden i erstattes med en lettere model, samle ventilhuset igen...det skal ikke skrues helt tæt sammen...man skal lige sørge for at skrue hullet sidder overfor transfer port hullet....så tilbage ind med ventilen.

sæt pistol grebet på, med den foreste skrue. Hammer krydspinden tilbage på plads efter at have skubbet pumpe indmaden og pumpegrebet på plads.

indsæt nu hammer og dens pind...indsæt den kraftigere hammerfjeder og bundstykket og skru pistol håntaget bagerste skrue på plads.

Metal reciveren fra Crosman var en 4.5mm så der skal oringen lige fjedes fra proben og erstattes af en lidt større. løbet jeg havde var fra en 2250 dvs 14" 5.5 mm den monteres hurtigt med blot en pinol skrue....monter recieveren...ved at skrue de 2 skruer i....stram dem lidt...tag nu en af de der enhånds betjnte skruetvinger....og mas sammen med den ogkring reciver og resten af pistolen s den bliver trykket godt ned og stram de 2 skruer endeligt.

så er der ikke andet for end at teste

min pistol vil ikke længere pumpes uden at der er taget ledegreb...hvis man prøver prutter den bare lidt ....tag ladegreb og vupti lukker den nu tæt....

løbs skifte uden andet gjort ved pistolen var max 107 m/s med EJ hagl, med lettere fjeder i ventilen gik den op til 125 m/s men det nyttede ikke at pumpe mere end 18 pump for så ville den ikke smide alt trykket, og man kunne tage ladegreb og høre den skyde den resterende luft ud....et tegn på at hammerfjederen ikke er kraftig nok....da den blev skiftet kom hasitgheden op på 136m/s og det er med 28 grain hagl(12 fpe), med NVF hagl nåede den op på 170 m/s (11 fpe)

næste trin er at teste hvor langt løbet behøver at være...der skal alligevel skæres en ordenlig krone
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Crosman 1377 en modding historie

Indlæg af kt8 » 27. okt 2007, 12:25

Jeg har også leget lidt med 1377, min er godtnok en 1322 i øjeblikket, det er dog sjældent den bliver brugt, jeg er for doven til at pumpe :mrgreen:

Den er altså i .22 og går ud med ca. 10FPE med 20 pump..lige omkring 180m/s med 14.5grain .22 super point..jeg kan sagtens lave den kraftigere med en hårdere hammerfjeder :neutral:

Den har stempel af rustfrit stål, der pumper mere luft i ventilen for hver gang du pumper, fordi det er en anelse længere og pillet ved samtlige fjedre i pistolen og ekstra vægt på hammeren.
Løb og breech er lavet af et løb fra en kineser jeg havde liggende.

Billede

Har også haft en kolbe monteret på min, den virkede fint på flyvende rotter >>::/

Billede
"This is my BOOMSTICK"

Besvar