JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Indlæg: 1597
Tilmeldt: 23. dec 2007, 17:37
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af XaVieR » 25. dec 2007, 02:44

Enig i at der skal laves en mere seriøs diskussion af dette med en dagsorden og et mål men den bør foregå online i en ny tråd med en ordstyrer "moderator" der sorterer irrelevante indlæg fra og samler trådene til sidst så alle har mulighed for at give et seriøst konstruktivt bidrag til diskussionen og ikke bare dem der bor tæt på mødestedet...
:;_()
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Yamamoto » 25. dec 2007, 21:26

Jeg ligger gerne plads til et forum på http://luftskytte.dk" target="_blank hvor DLF jo i forvejen holder til. Som nævnt i en anden tråd er jeg ved at lave input til Skytteunionen og jeg tager gerne imod alt den hjælp jeg kan få. Interesserede kan registrere sig på forumet (brug valid email addresse da du får en mail du skal svare på for at aktivere kontoen) og derefter smide mig en PM da forummet vil være lukket for offentligheden.

Tidshorisonten er tæt på, unionen skal aflevere senest 21. jan, de skal have input fra DSF som skal have det fra DLF. Min deadline for første udkast er derfor 7. jan.

Brugeravatar
PTBN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 494
Tilmeldt: 22. dec 2005, 13:27
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 6 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af PTBN » 26. dec 2007, 10:05

Vi skal også bare passe på, at vi ikke "maler fanden på væggen"

Det kunne jo rent faktisk være, at vi stadig måtte bruge vores geværer som hidtil, når de er registreret hos politiet, da de jo ikke hører under kategorien "særlige farlige våben" (ihvert fald ikke endnu...)
Det er jo totalt umuligt for ordensmagten at holde justits med det hele, når der nu findes SÅ utroligt mange luftbøsser i de danske hjem.
Personligt tror jeg bare at "forbudet" er med til at nedtrappe køb/salg af de kraftige rifler, så der i fremtiden vil komme færre af dem i hænderne på....hmmm...hvordan skal man sige det...."ukyndige personer"
Er man tidligere straffet for overtrædelse af våbenloven eller lign, så skal det jo være et klart nej til at købe våben (uanset art efter min mening)
Så fakta er nok, at de butikker der sælger luftgeværer, kun kan sælge luftgeværer til dem, der kan blive godkendt af politiet (Ønsketænkning fra min side)

Godt nytår :razz:
Mvh. PTBN

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 223
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af SAVAGE » 26. dec 2007, 17:09

PTBN skrev:Vi skal også bare passe på, at vi ikke "maler fanden på væggen"

Det kunne jo rent faktisk være, at vi stadig måtte bruge vores geværer som hidtil, når de er registreret hos politiet, da de jo ikke hører under kategorien "særlige farlige våben" (ihvert fald ikke endnu...)
Det er jo totalt umuligt for ordensmagten at holde justits med det hele, når der nu findes SÅ utroligt mange luftbøsser i de danske hjem.
Personligt tror jeg bare at "forbudet" er med til at nedtrappe køb/salg af de kraftige rifler, så der i fremtiden vil komme færre af dem i hænderne på....hmmm...hvordan skal man sige det...."ukyndige personer"
Er man tidligere straffet for overtrædelse af våbenloven eller lign, så skal det jo være et klart nej til at købe våben (uanset art efter min mening)
Så fakta er nok, at de butikker der sælger luftgeværer, kun kan sælge luftgeværer til dem, der kan blive godkendt af politiet (Ønsketænkning fra min side)

Godt nytår :razz:
Det er i hvert fald nu vi skal have samlet de saglige argumenter for og mod en lovændring og jeg opfordrer derfor en af moderatorerne på denne tråd om at lave en ny tråd til kommentarer til lovændringen, hellere i dag end i morgen!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Longrifle » 26. dec 2007, 20:15

God idé, at en samler argumentationen. Der er oprettet en ny tråd i samme anledning.

Vores svaghed er, at vi ikke har et samlet talerør/forening. Så ville vi helt klart stå stærkere. Men det er jo noget man i fremtiden kan råde bod på.

Har gået og tænkt lidt over tingene i dag på jobbet :lol: og har brugt lidt af den af JM betalte arbejdstid til at begynde et sagligt brev med div. indsigelser.

Nævnte de foreslåede ændringer for nogle kolleger, og de blev virkelig fjerne i blikket, da jeg begyndte at nævne joule, mundingsenergi, haglvægt osv. osv.

Ingen fare for initiativ fra den kant <+:

Hvis man vælger at lade sine våben registrere - hvis det ender med det - må vi jo bare fastholde presset for at få lov at anvende våbene som hidtil. Den kamp er jo ikke slut, selvom ændringen bliver vedtaget.

Jeg tror nu heller ikke, at myndighederne helt er klar over antallet af dødbringende, langtrækkende pneumatiske dræbermaskiner ude i samfundet >>::/ Rent faktisk utroligt, at vi stadig er i live <=>

Derudover vil jeg da opfordre alle til hver især, at rette henvendelse til JM. Jo flere - jo bedre!!
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
PTBN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 494
Tilmeldt: 22. dec 2005, 13:27
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 6 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af PTBN » 26. dec 2007, 23:39

:;_()
Mvh. PTBN

Brugeravatar
Armisdk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 3. nov 2007, 15:02
Interesser: Jagt & fiskeri m.m.
Geografisk sted: Fjerritslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Armisdk » 27. dec 2007, 16:12

Longrifle skrev:God idé, at en samler argumentationen. Der er oprettet en ny tråd i samme anledning.

Vores svaghed er, at vi ikke har et samlet talerør/forening. Så ville vi helt klart stå stærkere. Men det er jo noget man i fremtiden kan råde bod på.

Har gået og tænkt lidt over tingene i dag på jobbet :lol: og har brugt lidt af den af JM betalte arbejdstid til at begynde et sagligt brev med div. indsigelser.

Nævnte de foreslåede ændringer for nogle kolleger, og de blev virkelig fjerne i blikket, da jeg begyndte at nævne joule, mundingsenergi, haglvægt osv. osv.

Ingen fare for initiativ fra den kant <+:

Hvis man vælger at lade sine våben registrere - hvis det ender med det - må vi jo bare fastholde presset for at få lov at anvende våbene som hidtil. Den kamp er jo ikke slut, selvom ændringen bliver vedtaget.

Jeg tror nu heller ikke, at myndighederne helt er klar over antallet af dødbringende, langtrækkende pneumatiske dræbermaskiner ude i samfundet >>::/ Rent faktisk utroligt, at vi stadig er i live <=>

Derudover vil jeg da opfordre alle til hver især, at rette henvendelse til JM. Jo flere - jo bedre!!
God idé - Er det JM, Att.: ??, Slotsholmsgade 10, 1216 Kbh. K man blot skriver til?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Mapzter » 27. dec 2007, 16:32

kawaman skrev:God idé - Er det JM, Att.: ??, Slotsholmsgade 10, 1216 Kbh. K man blot skriver til?
Justitsministeriet, Civil- og Politiafdelingen, Att. Ulrik Fenneberg
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Refraktorius » 27. dec 2007, 17:24

Men, sender man bare til JM, så er de jævnfør forvaltningsloven forpligtet til at sende videre til rette vedkommende.

Det kan endda til tider være en fordel, når man leger forvaltnings-leg med store organisationer, at adressere til organisationen, da man så er sikker på, at skrivelsen bliver indregistreret korrekt, og man derfor ikke kan "glemme" den et sted inde i systemet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 223
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af SAVAGE » 28. dec 2007, 01:07

Her kunne være et godt sted at sætte et link til den nye tråd longrifle..... :D

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Longrifle » 28. dec 2007, 13:28

Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Longrifle » 28. dec 2007, 17:39

Jeg tror helt klart, at Refraktorius har ret! Send brevet direkte til JM - så kommer der journalnr. mv. på, og det bliver sags- og personplaceret.

Civil- og politiafdelingen lyder som et støvet underkontor a la´ noget fra "Olsen Banden". De har sikkert en KÆMPE makulator.....
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Armisdk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 3. nov 2007, 15:02
Interesser: Jagt & fiskeri m.m.
Geografisk sted: Fjerritslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Armisdk » 29. dec 2007, 09:44

Longrifle skrev:Jeg tror helt klart, at Refraktorius har ret! Send brevet direkte til JM - så kommer der journalnr. mv. på, og det bliver sags- og personplaceret.

Civil- og politiafdelingen lyder som et støvet underkontor a la´ noget fra "Olsen Banden". De har sikkert en KÆMPE makulator.....
Hermed er mit brev afsendt til Justitsministeriet, så bliver det spændende at se hvor det havner :-)

Er der andre der følger trop?

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Longrifle » 29. dec 2007, 15:30

Mit ryger afsted i løbet af næste uge.

Overvejer seriøst at erhverve mig et jagtegn, da det åbenbart snart er den eneste mulighed for at få fred for tåbelige lovforslag.

Men så kommer der jo også flere af mine penge i statskassen :evil:

Sortkrudterne kommer så også på en våbentilladelse, så jeg er ud over SKV´ens begrænsninger.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Armisdk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 3. nov 2007, 15:02
Interesser: Jagt & fiskeri m.m.
Geografisk sted: Fjerritslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Armisdk » 29. dec 2007, 16:40

Longrifle skrev:Mit ryger afsted i løbet af næste uge.

Overvejer seriøst at erhverve mig et jagtegn, da det åbenbart snart er den eneste mulighed for at få fred for tåbelige lovforslag.

Men så kommer der jo også flere af mine penge i statskassen :evil:

Sortkrudterne kommer så også på en våbentilladelse, så jeg er ud over SKV´ens begrænsninger.
Ja, det er også den vej jeg tager - er i fuld gang med at læse mig igennem Jagt & Vildt.... :)

Bimse
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. aug 2005, 14:03
Geografisk sted: Brønshøj
Been thanked: 12 times

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af Bimse » 29. dec 2007, 23:31

kawaman skrev:
Longrifle skrev:Mit ryger afsted i løbet af næste uge.

Overvejer seriøst at erhverve mig et jagtegn, da det åbenbart snart er den eneste mulighed for at få fred for tåbelige lovforslag.

Men så kommer der jo også flere af mine penge i statskassen :evil:

Sortkrudterne kommer så også på en våbentilladelse, så jeg er ud over SKV´ens begrænsninger.
Ja, det er også den vej jeg tager - er i fuld gang med at læse mig igennem Jagt & Vildt.... :)
Hey Gutter
Jeg kom vist til at skrive min mening et forkert sted.
Hvis der bliver set på hvordan luftgeværene er blevet brugt de sidste 20 år så er der INTET at komme efter. Det er de FJOLSER som udtaler sig på Tv om hvad de vil gøre med deres kraftige luft gevær, som skal straffes ikke alle andre, for så skal vores biler ikke køre mere end 80, og rygere skal tvinges til rygestop, overvægtige SKAL på slankekur, for de kommer til at koste samfundet dyrt. Bla bla bla.
Hvis lene Gider at svare og lige kigge tingene igennem så bør det ikke se sort ud.
Der er andre grupper i samfundet man burde komme efter, de kører jo rundt i landet og skyder med krudtvåben i gaderne, fordi ordet RESPEKT lyder bedre end FORNUFT.

Hygge Drenge
Bimse
Bo
Hellere rund og glad end ingen øl fra fad.

LongRange
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. okt 2007, 09:28

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af LongRange » 31. dec 2007, 00:59

PTBN skrev: :;_()



Dårlig posting!! :evil: Hater å se sånne innlegg, sinnsykt lite konstruktivt!!!


Sheit!! gjorde jeg det selv nå :mrgreen:

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 223
Tilmeldt: 8. apr 2007, 22:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: JM - Udkast til nye regler for luftvåben ...

Indlæg af SAVAGE » 1. jan 2008, 18:52

Belæg for lovændring, hvor er det statistiske materiale der ligger til grund for de nye regler for luftvåben?

Jeg tror vi er nødsaget til at gå til pressen for at blive hørt, :;:# JM vil sandsynligvis ikke lægge vægt til vores gode saglige argumenter før det kommer i medierne at der bliver lovgivet på en måde der kriminaliserer enhver ejer at et luftgevær uden fornuftig baggrund i ulykkesstatistik eller lignende ..

Efter min vurdering er der langt større behov for ressourcer sat ind på at bekæmpe narkotika og bandekriminaliteten rundt omkring i landet, her skydes med krudtvåben i gaderne >>/: og folk bliver stukket ned på stribe <=> ..

Besvar