Dæmper

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Dæmper

Indlæg af Batler Britton » 21. okt 2008, 09:10

ved godt at der er blevet tærsket langhalm ang. lovligheden af dæmper, men jeg faldt lige over dette citat fra d. 21 aug - 06. kunne nu godt tænke mig at spørge Erik lidt om den dom, og hvor han har set det henne? det bliver desværre ikke nemt er jeg bange for. kan se på hans profil, at han ikke har logget på siden 8 feb 08. nogen der ved hvorfor?
Erik the Viking skrev:
HVK skrev:Uanset at vi brokker os over at det er for dårligt - så er det stadig et brud på våbenloven at lave sine egne lyddæmpere. Så det vil jeg da gerne fraråde!!! Ihvertfald uden at få de nødvendige papirer først.
/Henrik
...lige bortset fra at der er faldet dom i at det er lovlig at fremstille, eje og anvende lyddæmper til luftvåben.
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Tsunde
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. okt 2008, 14:23
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Dæmper

Indlæg af Tsunde » 21. okt 2008, 23:43

Han er vel inde og ruske for ulovlig besiddelse af lyddæmper??

Skal det forståes så dommen er afgivet til hjemmelavet dæmpere specielt?

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Dæmper

Indlæg af Batler Britton » 22. okt 2008, 09:17

Tsunde skrev:Han er vel inde og ruske for ulovlig besiddelse af lyddæmper??
<=> <=>
Tsunde skrev:Skal det forståes så dommen er afgivet til hjemmelavet dæmpere specielt?
jamen det er jo derfor jeg gerne vil finde den dom. et journal/sagsnr. eller dato ville være en stor hjælp.
som angivet tidligere i tråden, så har jeg allerede en tilladelse til dæmper, men jeg er bare i tvivl, om jeg må daffe ud i værkstedet og spænde et alurør i drejebænken, og lave ½´UNF gevind i enden :???: jeg har jo kun en tilladelse, men flere luftvåben. kan man mon fremstille dæmpere selv til dem lovligt, på samme tilladelse. ikke fordi jeg er kendt for at gå med livrem og seler eller på anden måde er autoritetstro, passer bare mig selv, men våbenloven og falskmønteri(økonomisk kriminalitet), der prøver jeg at følge den røde tråd, for på de to områder har jurister og dommere absolut ingen humor.
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 22. okt 2008, 16:51

Vedr . Dæmper, så var jeg på bellahøj igår for at få tilladelse til at indføre, og beside en dæmper. jeg skal ikke ind og ruske træmmer for en skide "luftdæmper"

Nu håber jeg så bare at de sender tilladelserne inden stumperne kommer hjem fra Finland :???:

nb. nogen der har erfaring med personer der er kommet galt afsted ved at beside en dæmper <.<,-

René

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Dæmper

Indlæg af Batler Britton » 22. okt 2008, 17:16

Duchess skrev:Vedr . Dæmper, så var jeg på bellahøj igår for at få tilladelse til at indføre, og beside en dæmper. jeg skal ikke ind og ruske træmmer for en skide "luftdæmper"

Nu håber jeg så bare at de sender tilladelserne inden stumperne kommer hjem fra Finland :???
jeg er nu bange for at du allerede er på den forkerte side af gråzonen. har aldrig selv handlet våben eller dele dertil fra udlandet, men min fornuft og bedste overbevisning siger mig at du nok burde have søgt og modtaget indporttilladelse inden, og have faxet el. mailét en kopi til forhandleren som så kunne vedlægges i pakken. så kunne forhandleren og du have ryggen fri ved toldbehandlingen ud af landet, og ved dk told. men som sagt, så har jeg igen erfaring på området. håber selvfølgelig for dig at den ligger lige til højrebenet, og går glat igennem.
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af Mapzter » 22. okt 2008, 17:30

Batler Britton skrev:har aldrig selv handlet våben eller dele dertil fra udlandet, men min fornuft og bedste overbevisning siger mig at du nok burde have søgt og modtaget indporttilladelse inden, og have faxet el. mailét en kopi til forhandleren som så kunne vedlægges i pakken. så kunne forhandleren og du have ryggen fri ved toldbehandlingen ud af landet, og ved dk told.
Finland er med i EU, og forsendelser derfra skal derfor ikke toldbehandles. Men ja, det er nok bedst at ha' tilladelserne i orden inden man tager dæmperen i besiddelse.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 22. okt 2008, 21:15

Mapzter skrev:
Batler Britton skrev:har aldrig selv handlet våben eller dele dertil fra udlandet, men min fornuft og bedste overbevisning siger mig at du nok burde have søgt og modtaget indporttilladelse inden, og have faxet el. mailét en kopi til forhandleren som så kunne vedlægges i pakken. så kunne forhandleren og du have ryggen fri ved toldbehandlingen ud af landet, og ved dk told.
Finland er med i EU, og forsendelser derfra skal derfor ikke toldbehandles. Men ja, det er nok bedst at ha' tilladelserne i orden inden man tager dæmperen i besiddelse.
jeg regner heller ikke med at det bliver et problem.. politiet lød ikke til at være påvirket af at jeg allerede havde bestilt varerne.. han syntes da bare at det var fornuftigt at jeg lige kom ned og bad om tilladelsen. Han sagde at der højst ville gå 10dage før jeg havde tilladelsen. sååå..

Og den bliver da sikkert os kun åbnet i tolden, hvis der er et billed af en Daystate x2 sports uden på kassen :neutral:

René

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Dæmper

Indlæg af Sort » 22. okt 2008, 22:12

Duchess skrev: nb. nogen der har erfaring med personer der er kommet galt afsted ved at beside en dæmper <.<,-
Ingen har vist siden Niels herfra var i retten ført en sag og han fik lov at beholde både dæmper og drejebænk. Dog skal det siges at dæmperen faktisk var fremstillet før forbuddet kom til og at han havde forsøgt at få tilladelse på våbenkontoret, med det resultat at de grinede af ham. (sådan husker jeg sagen)
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Jeppes
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 532
Tilmeldt: 5. jul 2008, 13:37
Interesser: Luft og teknik
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dæmper

Indlæg af Jeppes » 23. okt 2008, 10:09

Jeg vil også gerne prøve lykken og blive ejer af en dæmper..Snakket med Grenå politi i går han startet med og sige at der ikke skulle tilladelse til når det var til luft og at et luftgevær jo ikke larmer... ::-;< Efter lidt snak blev han aligevel i tvivl og bad mig ringe til århus.. Det prøvet jeg så men ham jeg skulle snakke med havde fri og ham der tog røret afviste blankt at det var muligt at få tilladelse til en dæmper.... :shock: Ham i Grenå mente også at man skulle have tilladelse til luftgevær vist det kunne skyde hårdt :???:.. Gad vide hvor mange skud på max (cyclone) der skal til før naboerne ringer til politiet ?? Jeg skyder normalt på den lave hastighed eller inde fra huset for ikke at larme for meget... Det er med at håbe at der ikke var lige så meget tvivl om reglerne da svenskerne i sin tid skiftet fra venstre til højre vognbane, eller var det omvendt :nolisten:
Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger...

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Dæmper

Indlæg af Batler Britton » 23. okt 2008, 10:35

synes du skal udskrive denne, og medbringe den på dit lokale våbenkontor. det kan kun spare dig for en masse bøvl. skulle det alligevel give problemer, kan man jo høfligt spørge, om loven ikke er lige for alle? så er jeg sikker på at den ligger lige til højrebenet
Vedhæftede filer
Tilladelse.jpg
Tilladelse.jpg (93.69 KiB) Vist 3094 gange
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 23. okt 2008, 11:52

Batler Britton skrev:synes du skal udskrive denne, og medbringe den på dit lokale våbenkontor. det kan kun spare dig for en masse bøvl. skulle det alligevel give problemer, kan man jo høfligt spørge, om loven ikke er lige for alle? så er jeg sikker på at den ligger lige til højrebenet
Den havde jeg skam med <+:
men de var meget afslappede omkring det, så jeg hev den ikke frem.. men igen, det er jo sendt ud i byen til godkendelse, så det kan jo være at de afslår, og så må jeg jo bare sende dem en kopi, og spørge om loven ikke gælder ens for alle. :???:

René

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Dæmper

Indlæg af HePe » 23. okt 2008, 12:09

Batler Britton skrev:synes du skal udskrive denne, og medbringe den på dit lokale våbenkontor. det kan kun spare dig for en masse bøvl. skulle det alligevel give problemer, kan man jo høfligt spørge, om loven ikke er lige for alle? så er jeg sikker på at den ligger lige til højrebenet
Hvis lyddæmperen også skal anvendes, så husk at tilladelsen skal være til at erhverve, besidde, bære og anvende lyddæmperen.. ;-)

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 23. okt 2008, 12:15

HePe skrev:
Batler Britton skrev:synes du skal udskrive denne, og medbringe den på dit lokale våbenkontor. det kan kun spare dig for en masse bøvl. skulle det alligevel give problemer, kan man jo høfligt spørge, om loven ikke er lige for alle? så er jeg sikker på at den ligger lige til højrebenet
Hvis lyddæmperen også skal anvendes, så husk at tilladelsen skal være til at erhverve, besidde, bære og anvende lyddæmperen.. ;-)
har bedt om lov til at indføre, OG bære/bruge ;-)

men om de kunne finde på at gi lov til at indføre, og så IKKE bruge... det ville være komisk. <+:

René

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Dæmper

Indlæg af Batler Britton » 23. okt 2008, 12:22

Duchess skrev:har bedt om lov til at indføre, OG bære/bruge ;-)

men om de kunne finde på at gi lov til at indføre, og så IKKE bruge... det ville være komisk. <+: ené
sådan er det jo på mange områder i dk. enhver har ret til at eje el. være i besidelse af en bil, men det kræver en tilladelse"kørekort" at må anvende den på offentlig område. dette er kun for at ill. et ex
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Dæmper

Indlæg af HePe » 23. okt 2008, 12:34

Duchess skrev:.. men om de kunne finde på at gi lov til at indføre, og så IKKE bruge... det ville være komisk. <+:
Enig.. men det er ikke til at vide, hvad et våbenkontor kan finde på.. :mrgreen:

(Jeg kender en sag, hvor et våbenkontor har givet indførselstilladelse til en halvautomatisk riffel, men har givet afslag på våbentilladelse til våbnet).

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 23. okt 2008, 12:39

HePe skrev:
Duchess skrev:.. men om de kunne finde på at gi lov til at indføre, og så IKKE bruge... det ville være komisk. <+:
Enig.. men det er ikke til at vide, hvad et våbenkontor kan finde på.. :mrgreen:

(Jeg kender en sag, hvor et våbenkontor har givet indførselstilladelse til en halvautomatisk riffel, men har givet afslag på våbentilladelse til våbnet).
så ved højre hånd jo ikke hvad venstre laver :nolisten:

René

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Dæmper

Indlæg af Batler Britton » 23. okt 2008, 12:45

sidst jeg synede en hestetrailer, fik jeg den godkendt uden anmærkninger, men synsinspektøren glemte at lave en tilladelse til dyretransport. fik senere at vide at den skulle jeg selv have bedt om :;_=) ved ikke om det bare er mig, men hvad h..... havde han regnet med, jeg skulle bruge den til ><>
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Dæmper

Indlæg af HePe » 23. okt 2008, 13:04

Duchess skrev:
HePe skrev:
Duchess skrev:.. men om de kunne finde på at gi lov til at indføre, og så IKKE bruge... det ville være komisk. <+:
Enig.. men det er ikke til at vide, hvad et våbenkontor kan finde på.. :mrgreen:

(Jeg kender en sag, hvor et våbenkontor har givet indførselstilladelse til en halvautomatisk riffel, men har givet afslag på våbentilladelse til våbnet).
så ved højre hånd jo ikke hvad venstre laver :nolisten:
Netop.. og begge hænder tilhører ovenikøbet samme person!.. :mrgreen:

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 23. okt 2008, 16:14

Batler Britton skrev:sidst jeg synede en hestetrailer, fik jeg den godkendt uden anmærkninger, men synsinspektøren glemte at lave en tilladelse til dyretransport. fik senere at vide at den skulle jeg selv have bedt om :;_=) ved ikke om det bare er mig, men hvad h..... havde han regnet med, jeg skulle bruge den til ><>
HAHAHA... ja, hvad mon man bruger sådan en til :???:

René
Senest rettet af REload 23. okt 2008, 16:31, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 23. okt 2008, 16:30

nå.... nu skal i høre.. :evil:

Jeg blev så ringet op af en fra våbenkontoret.. Først en dame som ikke lød som om hun havde skide meget forstand på våbenloven.. Hun fortalte at hun "havde fået afvide" at hun skulle ringe til mig og fortælle mig at DET MÅ DU IKKE!

Jeg forklarede hende hvad det drejde sig om, og henviste til nedenstående tekst.

citat våbenloven:
Stk. 2. Undtaget fra forbuddet er:
a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 6, nævnte, og ammunition hertil.

Så blev hun tavs, og ville få en af de voksne til at ringe.. ;-)

20 min senere blev jeg så ringet op af en ældre herre, som nok lige sku sætte mig ind i hvor forbudt og farligt det er at ha en dæmper, til en ellers lovlig luftbøsse :???:

Nå men det korte af det lange er, jeg han afviste min ansøgning om indførsel/bæretilladelse til dæmper, grundet at det var et skydevåben, på trods af der i lovteksten står at luft og fjederbøsser er undtaget, og det lød nu os mest som om at de på forhånd havde sat sig i hovedet at jeg IKKE skulle ha lov. :nolisten:

jeg gjorde ham opmærksom på at "flere" havde fået tilladelse til det, så jeg undrede mig over at jeg ikke kunne, men han begrundede det med at det nok ikke var i kbh. hvorfor våbenloven ikke er ens for alle i Dk ved jeg ikke, men det var hvad han sagde :puke:

Jeg ringede så efterfølgende til en af mine venner som er jura studerende, og som har forstand på at læse lovtekster, og han siger.... køb dog den dæmper, der står jo sort på hvidt at luft/fjedervåben er undtaget. den vil aldrig ende i retten, fordi at der er en undtagelse uanset hvad politiet ønsker at kalde din luftbøsse. Det kan ikke engang tolkes forkert, det er udelukkende fordi at de stopper ved punkt 8. (skydevåben, skydevåben, skydevåben, skydevåben, skydevåben, skydevåben,)

Så jeg gør ikke mere ved det, jeg holder mig på lovens side, og køber min dæmper og bruger den lige så tosset jeg lyster, som jeg har lov til ifø. våbenloven! :;:#

mvh
René

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Dæmper

Indlæg af Leadbyte » 23. okt 2008, 16:48

husk at dokumentere det hele..

så er det både nemmre for politi og advokater at holde rede på det hele (og for HePe når det skal ind i lov-sektionen) :twisted:

Ikke at jeg er imod dit ønske om at dæmpere *bør* være lovlige men der er vist desværre ikke meget tvivl om at loven kan læses begge veje, og politi/anklagere/dommere læser altså den anden vej.. (har jeg hørt så mange gange, at jeg tror på det (det er ok at være paranoid, når der er nogen efter en) )

og hvis du får lov/ikke dømmes så skal HePe også ha' det ind.. <+:

Leadbyte.
>krydser fingre<
Murphy var optimist.

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af REload » 23. okt 2008, 16:57

Leadbyte skrev:husk at dokumentere det hele..

så er det både nemmre for politi og advokater at holde rede på det hele (og for HePe når det skal ind i lov-sektionen) :twisted:

Ikke at jeg er imod dit ønske om at dæmpere *bør* være lovlige men der er vist desværre ikke meget tvivl om at loven kan læses begge veje, og politi/anklagere/dommere læser altså den anden vej.. (har jeg hørt så mange gange, at jeg tror på det (det er ok at være paranoid, når der er nogen efter en) )

og hvis du får lov/ikke dømmes så skal HePe også ha' det ind.. <+:

Leadbyte.
>krydser fingre<
hehe... ja, men de kan læse i alle de retninger de vil, og tolke som de vil, advokater og jurister bliver jo nød til at forholde sig til lovteksten som den er skrevet.. jeg læser fra venstre mod højre, og oppe fra og ned <+:

Og det bliver de vel os nød til for ikke at virke som tosser??

Var vores luftbøsser ulovlige, og krævede tilladelse, så forstår jeg dem fuldt ud, men dette er IKKE tilfældet (endnu) så derfor ville de ikke kunne idømme mig nogen straf eller bøder da jeg ikke har overtrådt våbenloven.

nb. jeg tror gerne at de vil ha at vi frygter dem ::-;<

jeg vil da se frem til en evt. begrundelse for bøde/straf i forbindelse med besidelse af dæmper til en lovlig og tilladt luftbøsse. det er jo ikke ligefremmen fordi at den nedlægger elefanter fordi at den siger mindre :nolisten:

René

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af Lycon » 23. okt 2008, 17:05

Duchess skrev: jeg vil da se frem til en evt. begrundelse for bøde/straf i forbindelse med besidelse af dæmper til en lovlig og tilladt luftbøsse. det er jo ikke ligefremmen fordi at den nedlægger elefanter fordi at den siger mindre :nolisten:
Fordi den er beregnet til montage på skydevåben, det kan godt være at du mener at din luftbøsse ikke er et skydevåben, men hvis dæmperen er konstrueret til at montage på et skydevåben så er den tilladelseskrævende uanset om du har våben eller ej.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af Mapzter » 23. okt 2008, 17:11

Duchess skrev:jeg vil da se frem til en evt. begrundelse for bøde/straf i forbindelse med besidelse af dæmper til en lovlig og tilladt luftbøsse. det er jo ikke ligefremmen fordi at den nedlægger elefanter fordi at den siger mindre :nolisten:
Here we go again:
lyddaemper_til_luft.gif
lyddaemper_til_luft.gif (24.07 KiB) Vist 2935 gange
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Dæmper

Indlæg af Lycon » 23. okt 2008, 17:13

Mapzter skrev:Here we go again:
Ja den havde jeg også lige fundet frem Mapzter. :mrgreen:
Her er hele tråden: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... &sk=t&sd=a
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Besvar