Hatsan 155 review

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Mischa
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 311
Tilmeldt: 21. mar 2009, 19:00
Interesser: Luftskydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 7 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Mischa » 15. feb 2010, 19:09

ulni skrev:
Jeg tror de fleste stoler på det longrifle har skrevet,
mvh
:goodpost:

Og til LR: Seriøst og objektivt review :yo:
Gerne flere af dem ... måske med et "tema" a la "5 forskellige måder at bruge 3000 på et luftgevær på" eller "4,5 - 5,5 eller 6.35 hvilket til hvad"
(Ja jeg kan sagtens spille smart ... det er jo ikke mig der skal ligge i en frostkold grusgrav) :biggrin:

Anyway ... sobert og meget brugbart !

MVH Mischa

LP Baikal IZH53M .177 & Weihrauch HW40 .177
LG-M Feinwerkbau 300S & Diana 60
LG-S Diana 22 & 35 (.177) & 31 Panther (.22)
LG-R Baikal IZH61M & Anschutz 275 4,40mm

ulni
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 703
Tilmeldt: 30. nov 2008, 12:11
Interesser: weirauch
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af ulni » 15. feb 2010, 19:24

det er lidt mærkeligt carsten, at du bliver ved med at skrive at han burde sammenligne med bla. Webley patriot, da dette gevær ikke produceres mere..... Forresten er det hatsan der har opkøbt webley og lukket produktionen.

M Krag
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 15. nov 2009, 17:03
Interesser: jagt
Geografisk sted: vestsjælland
Been thanked: 2 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af M Krag » 15. feb 2010, 19:46

CarstenV skrev:hvis jeg skulle lave en test af et nyt våben ville jeg nok ikke lige ha lagt den allerførste første skive ud i anmeldelsen der ville jeg ha ventet til jeg havde fået skudt geværet nogenlunde ind
Longrifle er sikkert en af dem der har flest fabriksny skyddere i hænderne, så han kan nok se H155 i forhold til andre nye våben.
CarstenV skrev:Min påstand er stadig sæt du et Maccara Kit i (skiftning af fjeder) til en med mindre Rekyl til en hastighed på omkring 200 m/s med standard hagl så har du helt samme præcision som en HW 80 det er stadig min mening.
OK, så har du et våben der har en klart ringere finish, en besværlig ladeprocedure, og måske en lignende præcision :taser: :biggrin:
Så hvorfor så vælge den?
Dertil kommer en tvivlsom gensalgspris og en ukendt holdbarhed. Men begge disse kender ingen...

Det er ok du er glad for Hatsan, og jeg vil ikke afvise at du kan ramme med din. Jeg tror dog på Longrifle når han siger (efter grundig undersøgelse) at kvaliteten ikke følger prisen. Og så er den, indtil andet kommer frem, bare ikke meget længere. (for mig ihvertfald :blink: )

Det kunne dog være intressant at se hvordan erfarne skytters skiver ville se ud hvis et sommertræf kom i stand hvor både en tilskudt H155 og dens konkurrenter var til stede.

Mvh Martin
HW 50 kal. 4,5 mrk 1 anno 1977
HW 80 kal. 5,5 Nikko Stirling 4-12X42
Lanber o/u cal. 12
Krico .308win

Brugeravatar
CarstenV
Banned
Banned
Indlæg: 683
Tilmeldt: 2. jul 2007, 15:43
Geografisk sted: Kbh

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af CarstenV » 15. feb 2010, 20:20

ulni skrev:det er lidt mærkeligt carsten, at du bliver ved med at skrive at han burde sammenligne med bla. Webley patriot, da dette gevær ikke produceres mere..... Forresten er det hatsan der har opkøbt webley og lukket produktionen.
Du har da Jord i hovedet :evil: det var for at gi en real samligning med andre Magnum geværer du fatter da røv Ulni.Ved der er flere Webley Patriot på markedet og ved også der er nogen der har haft disse herinde så kunne være en go samligning jeg er da fuldstændig ligeglad om de bliver lavet mere eller ikke har da ikke en skid med emnet at gøre.Kunne være vi skulle gå tilbage til din tråd og se hvor godt din Benjamin Discovery skyder og kig på de billeder du lagde ind dengang hvordan kan det være den rammer endnu dårligere end Hatsan. :rolf:
Nikko Sterling Gold Crown Airking 4.5-14x50 AO mil-dot
Hatsan AT44-W 10 Skuds PCP 5.5mm.
Hatsan AT44-PA PUMP-ACTION 10 Skuds PCP 5.5mm.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Lycon » 15. feb 2010, 20:31

CarstenV skrev: Du har da Jord i hovedet :evil: det var for at gi en real samligning med andre Magnum geværer du fatter da røv Ulni.
Snup du en pause på, lad os sige 7 dage og kig så forbi igen.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

300win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 340
Tilmeldt: 4. okt 2008, 19:04
Interesser: jagt, våben og skydning
Geografisk sted: Fyn, DK.
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af 300win » 15. feb 2010, 20:37

CarstenV skrev: Det er skytten som fejler pågrund af rekylet og ikke våbnet
Hele Konceptet var nok at Hatsan 155 skulle fejle med den spredning longrifle har fået ud af den
For det første:
Det er fuldt muligt at skyde små grupper med kraftigt rekylerende våben.
Min egen personlige rekord er skudt med min .300 winchester magnum,
og der kan man tale om rekyl af betydning. Det er et spørgsmål om rekyloptagelse,
noget som er en selvfølge hos erfarne riffelskytter.
Du bliver ved med at påstå, at skytten fejler, til trods for det faktum at jeg
i et tidligere indlæg forklarede dig om riflers egenspredning.
Der er i foreliggende test IKKE tale om at skytten har fejlet,
derimod at riflen ikke har bedre egenpræcision.
For det andet:
Nu er det sådan, at Longrifle har lavet en både sober og seriøs test
af Hatsanriflen, med adskillige præcisionstests. Alle har de samme tendens,
nemlig at riflen ikke har bedre potentiale end det vi ser på skiverne.
Samme tendens så vi også i testen fra Pyramydair.
Iøvrigt helt i overensstemmelse med dine egne skiver.

At du tillader dig at drage Longrifles integritet i tvivl,
finder jeg direkte smagløst og helt utilstedeligt,
og du skylder ham en undskyldning.

Hvad det er du vil opnå med denne glorificering af
Hatsan, har jeg svært ved at forstå, det er og bliver
BILLIGT SKRAMMEL...

Anders


Ps: Postet efter at Carstenv blev sendt til afkøling
Lidt ærgerligt, jeg ville gerne have læst svaret :giggle:

Brugeravatar
Grey
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 494
Tilmeldt: 19. jan 2008, 21:22
Interesser: Skydning og værktøj
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Grey » 15. feb 2010, 21:17

Super flot stykke arbejde. Det er sku lækkert, når folk gider at lave noget, som vi andre kan ha glæde og gavn af.
Stor :respekt: herfra!
Men det er sku lidt synd at der er gået mudder-kast i tråden....
_________________
Mvh. Allan Ø


-hvis man leger med tis, brænder man i sengen-

OKM
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 157
Tilmeldt: 3. jan 2009, 22:04
Interesser: jagt- IPSC
Geografisk sted: 8600
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af OKM » 15. feb 2010, 21:30

300win skrev:
CarstenV skrev: Det er skytten som fejler pågrund af rekylet og ikke våbnet
Hele Konceptet var nok at Hatsan 155 skulle fejle med den spredning longrifle har fået ud af den
For det første:
Det er fuldt muligt at skyde små grupper med kraftigt rekylerende våben.
Min egen personlige rekord er skudt med min .300 winchester magnum,
og der kan man tale om rekyl af betydning. Det er et spørgsmål om rekyloptagelse,
noget som er en selvfølge hos erfarne riffelskytter.
Du bliver ved med at påstå, at skytten fejler, til trods for det faktum at jeg
i et tidligere indlæg forklarede dig om riflers egenspredning.
Der er i foreliggende test IKKE tale om at skytten har fejlet,
derimod at riflen ikke har bedre egenpræcision.
For det andet:
Nu er det sådan, at Longrifle har lavet en både sober og seriøs test
af Hatsanriflen, med adskillige præcisionstests. Alle har de samme tendens,
nemlig at riflen ikke har bedre potentiale end det vi ser på skiverne.
Samme tendens så vi også i testen fra Pyramydair.
Iøvrigt helt i overensstemmelse med dine egne skiver.

At du tillader dig at drage Longrifles integritet i tvivl,
finder jeg direkte smagløst og helt utilstedeligt,
og du skylder ham en undskyldning.

Hvad det er du vil opnå med denne glorificering af
Hatsan, har jeg svært ved at forstå, det er og bliver
BILLIGT SKRAMMEL...

Anders


Ps: Postet efter at Carstenv blev sendt til afkøling
Lidt ærgerligt, jeg ville gerne have læst svaret :giggle:

Hørt :razz:
Okm

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af MIKE73 » 15. feb 2010, 22:00

Hey Longrifle,

det var lige i øjet - ikke fordi du kom ud med det resultat du gjorde, men fordi:

1. Du gad at gøre arbejdet
2. Du gider at høre på alt det ævl, savl og bræk som det (kan) medføre når man siger sin uforbeholdne mening :wall:
3. Vi har fået sat et punktum her, som jeg tror de fleste non-mærkereligøse lufttosser tager for gode vare

Hatsan skyder hårdt forbi - end of story, nogle vil have moren, nogle vil have datteren...

Mere af det Longrifle (og snart Sort...)

:razz:

Mikkel
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sort » 15. feb 2010, 22:02

Når nu vi alligevel skal ud at fryse gir jeg gladeligt 155'eren en prøveserie med lidt forskellige hagl og jeg har en cronograf der med lidt held virker på dagen. Ikke at jeg regner med at skyde bedre end LR med en fjederriffel jeg ellers kun har skudt med stående. Men jeg er på den anden side dumstædig nok til at jeg nok selv ville bede om en alternativ skytte hvis resultaterne ikke matchede mine forventninger. (det synes jeg nu egentligt LR's gør)

Mine tanker omkring SAS systemet, nu hvor jeg ser opbygningen er at det ser klodset og ikke særligt konsistent ud. Man kan så argumentere at med lidt tilskydning vil eventuelle slæb på kolben omkring gummiophænget så slides væk og det vil hjælpe lidt på ensartetheden. Men det er på ingen måde værdig nogen sammenligning med Diana 54 som åbenlyst er inspirationen.

Jeg har ikke skudt noget seriøst med hatsans PCP'ere men jeg regner med at smække min leupold på (kun på PCP'en) og gøre mit absolut bedste for at samle grupperne. For rimeligheds skyld kan jeg da godt slæbe min 410'er med og lave en kontrolgruppe.

Mine forventninger til hatsans PCP'er er lige omkring en let slidt FX sidelever riffel (som jeg mener typisk rasler let, men gør som den skal) Den vil blive vurderet udfra min 410'er men naturligvis også udfra at den koster det halve. Det jeg nok ser som mest væsentligt er om den kan ramme men naturligvis vil jeg også se på håndteringen, kvaliteten osv.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 15. feb 2010, 22:04

:peace: Rolig nu drenge :biggrin:

Og tak for de pæne ord :blink:


Jeg er skam vant til langt værre beskyldninger (når jeg har noget andet tøj på), så det tager jeg nu absolut helt roligt og fuldstændigt tilbagelænet.

Den er godt nok pakket ned og klar til afsendelse.............. :???:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sort » 15. feb 2010, 23:09

hvis du gerne vil ha den udskibet kan jeg jo ikke rigtigt stoppe dig. Der er noket med at du gør andet om tirsdagen ikke? så det kunne tidligst blive onsdag hvis jeg skulle prøve 155'eren. Men pyt hvis du mener den er bedømt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 16. feb 2010, 07:38

For at være helt ærlig, så gider jeg den ikke mere. Jeg skal ikke afvise, at du måske ville kunne samle en anelse bedre med den - eller det modsatte, men igen så har jeg bedømt den, og så må det være det.

Alternativt kan du overtage den og lave din egen test og så sende den retur til lystfiskeren. Så er den da i hvert fald gennemtestet.

Regner med, at PCP´en ankommer i dag eller i morgen, så hvis vi kan stikke hovederne på et tidspunkt i weekenden :???:


Skød lige en gruppe med min 97tk´er.......

Når man har haft 155´eren meget i hænderne, er det nærmest et mirakel at skyde med tk´eren. Let ladegreb, hvor ladearmen ikke rasler sløret, haglet let og ubesværet i kammeret, perfekt fit til kroppen og et GUDE aftræk (retfærdigvis let modificeret med en Rowan aftrækker).

Fornemmer tydeligt, at hastigheden er lavere mht. at man kan høre træfningen i forhold til skuddet: Men gud ske tak og lov for det!!

Stor, stor ros til Hawke Air Max kikkerten. Den er sat på plads på tk´eren, og har ikke ændret indstilling efter sin rodeotur på 155´eren. Det er fandme imponerende!!!!
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

LK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 318
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:51
Interesser: Sjov teknik.
Geografisk sted: Århus
Been thanked: 11 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af LK » 16. feb 2010, 09:16

Hej Longrifle

Lige i tilslutning til min kommentar længere oppe:

Jeg vil fastholde det, jeg siger i indledningen og afslutningen som det væsentlige. Det er meget prisværdigt, at du – om jeg så må sige – tog handsken op, som Carsten V igen og igen smed foran dig. Det var faktisk ganske befriende.

Der skal da heller ikke være tvivl om, at jeg fuldt ud respekterer din hårde dom. Som jeg siger, kan jeg evt. for mig selv sidde og trække lidt fra og lægge lidt til, hvis jeg vægter nogle ting anderledes. Du har jo dokumenteret og argumenteret for din vurdering.

Ikke at jeg for alvor har overvejet at anskaffe dette fjedermonster, men tanken har da strejfet mig. Nærmest mest for sjov p.g.a. dens åbenbart eneste kvalitet – smæk for skillingen.

Meeeen – jeg er nu egentlig mest til tyskere og faktisk også meget til kvalitet. På den ene side betaler jeg gerne for kvalitet, for hvad betyder et par tusinde i forhold til et våben, man skal have i mange år, på den anden side vil jeg aldrig holde mig tilbage for at forbedre på kvaliteten. Jeg ville f.eks. med glæde gejle sådan en valnøddekolbe op. Men skal jeg så også bagefter i gang med fil og smergellærred m.v. foruden en ny brunering – så kan den manglende kvalitet måske også købes for dyrt…

I øvrigt fint at selve testen skrælles fri for kommentarer og lægges over for sig selv – kan dog ikke finde den lige nu i artikeldatabasen (?) – men det var måske også en ide at lave en egentlig review-side?

Mvh
Lars

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 16. feb 2010, 10:31

Du rammer plet!


Jeg er miljøskadet som en bilforhandler, og køber, afprøver og tuner og sælger så (nogle) af mine våben igen.

Men står man og skal købe ét luftvåben som skal holde i måske 20 - 30 eller flere år (mon ikke der findes sådanne fornuftige mennesker) er købsprisen jo nærmest underordnet. Og så vil en HW, diana, Thoeben eller Air Arms ALTID være et meget, meget, meget bedre køb. Og billigere i længden, da man ikke behøver skifte våbnet ud, hvilket man uvægerligt ville gøre med en 155´er, når man blev træt af ikke at kunne ramme.

Man kunne godt shine 155´eren op, men det kræver så, som du skriver noget mere end en ny fjeder. Og til 3000 kr. i startpris er man bagud på point fra begyndelsen.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

300win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 340
Tilmeldt: 4. okt 2008, 19:04
Interesser: jagt, våben og skydning
Geografisk sted: Fyn, DK.
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af 300win » 16. feb 2010, 15:54

Det er helt dejligt at kunne diskutere sagligt,
uden at tråden bliver spammet, igen og igen... :blink:

Med venlig hilsen

Anders

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Batler Britton » 16. feb 2010, 18:28

ikke for at lægge beslag på andres tid, men kunne det ikke være relevant at teste den AT44 op mod denne. det er jo samme prisklasse, og derfor ligger sammenligning lige til højrebenet
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 16. feb 2010, 19:02

Battler: Den napper du....... :smile:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Batler Britton » 16. feb 2010, 19:50

Batler Britton skrev:ikke for at lægge beslag på andres tid, men kunne det ikke være relevant at teste den AT44 op mod denne. det er jo samme prisklasse, og derfor ligger sammenligning lige til højrebenet
Longrifle skrev:Battler: Den napper du....... :smile:
skal det være brugbart, bør de sættes op mod hinanden Hatsan AT44 vs. Walther LG1250
har kun prøvet nogle få skud med AT44 sidste sommer = tæt på 0 erfaring, iøvrigt en gen. 1 model.

prisen er generalt afgørende ved køb, så ved at sammenligne luftvåben i samme prisklasse, vil give et os et godt billed af hvad vi får for pengene.

ved kun at have et dobbelt så dyr AA410 fac som referancevåben til en vurdering af AT44, ser for mig ud til at være op ad bakke, inden testen er påbegyndt :???:


når det så er sagt, så synes jeg stadig der er et super initiativ :razz:
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Prestone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. feb 2009, 16:36
Interesser: Håndvåben og finurligheder.
Geografisk sted: Ulstrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Prestone » 16. feb 2010, 19:52

Og roen lagde sig som en blød dyne omkring tråden, samt PCP, Co2, fjedervåben gennerelt :smile:


P.
It´s good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sort » 16. feb 2010, 20:43

Jeg har skudt omkring 200 skud med Walther dominator i .177 og den vil da ligge i baghovedet.
Jeg syntes at kolben på den var noget luset hult plastic værk men mekanikken og træfsikkerheden var helt i top.

Når jeg siger grimme sager om plast er det ikke fordi jeg er omvendt til trækolber for altid, men fordi dominatoren vitterligt havde en hul kolbe der gav en smule efter for tommelfingeren og på alle måder virkede billigt udført. Det sagt så kan jeg sagtens se fidusen i en reguleret skyder med aftagelig 300 bars tank og åbenbart nu magasin til .25.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 16. feb 2010, 21:22

Den bliver nok lidt for omstændeligt, hvis man skal fremskaffe flere våben per test.

Så skulle det da være til et shoot out, hvor man kan sammenligne de tilstedeværende våben.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

HastelaVISTA
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 629
Tilmeldt: 14. jul 2009, 17:05
Interesser: sjovt
Geografisk sted: region hovedstaden

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af HastelaVISTA » 16. feb 2010, 21:41

Jeg syntes egentligt spredningen LR har på 50 og 75m er rimelig set i forhold til spredningen carsten laver på 25m med en der har skudt nogle tusinde skud.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sort » 17. feb 2010, 10:08

hastelaVISTA skrev:Jeg syntes egentligt spredningen LR har på 50 og 75m er rimelig set i forhold til spredningen carsten laver på 25m med en der har skudt nogle tusinde skud.
Ja det ser ikke helt galt ud. Carsten har måske en smule mere træning med uhyret og et tilslidt våben og forskellen er ikke overvældende.

Men nu vi er ved CarstenV. Så kan det godt være at han i den her tråd har lagt sig ud med flertallet herunder longrifle som må siges at være populær herinde og at han har en fæl tendens til at bruge et indlæg pr strøtanke som åbenbart er mangfoldige. Men jeg synes på den anden side ikke at han gør nogen skade og han går helt åbenlyst op i luftskydning. Så ja han har båret sig lidt klodset ad og fortjener nok lidt køletid. Men lad nu være med at hovere og eller at træde i det.

Jeg gider ikke at høre ude omkring at NVF er blevet for fin til discount skydere eller at man skal være fan af longrifle for at få lov at skrive. Der findes mindst en NVF'er jeg har været til afkøling for at skrive min ærlige mening om. Jeg har så undskyldt den offentlige natur af det og det personlige indhold. Men vi skriver da stadigvæk herinde begge to og der har ikke været nogen kommentarer fra andre NVF'ere.

Det er gerne sådan at man efter lidt læsning opdager hvem man er enig med og hvem der taler for en sag man ikke lige er for. Så det at nogen anbefaler en skyder man så ikke kan lide synes jeg ikke nødvendigvis gør dem utroværdige eller skadelige for NVF's indhold generelt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af P.K.Hansen » 17. feb 2010, 10:53

:goodpost:

Låst