Hatsan 155 review

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 17. feb 2010, 12:22

Jo, jo, jo man skal være fan af mig :rolf: :rolf: :rolf:

Nej Gud fri mig vel - det var da en frygtelig tanke.

Helt fair indlæg, Sort. Jeg tager den også til mig.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
NielsHunniche
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 1. aug 2009, 12:46
Interesser: Luftgeværer
Geografisk sted: 5690
Been thanked: 1 time

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af NielsHunniche » 17. feb 2010, 14:35

Sikke da en tråd.

Tonen bør altid være GO (som vi siger på Fyn), fordelen ved at bo i Danmark er jo at man frit kan sige sin mening og min er klar.

Jeg skal aldrig have en HATSAN, basta

@sort, vi skal bestemt ikke blive for fine til noget som helst (Jeg har da en gammel El Gamo expo som min datter skyder med, hun vil sgu ikke have en ny Weihrauch selvom jeg tilbød hende en forleden) , det er jeg enig i, men det er da helt fint at fortælle nye hvad der er godt og skidt, i sidste ende er det jo dem selv der ligger kassen et eller andet sted.
:getout:

hygge
Niels Hunniche
Diana 350MC 5,5 Maccari Longrifle Edition NK GC1,5-6x44
Weihrauch HW 80 5,5 Maccari deluxe Longrifle Edition Nikko SNE4-16x50 30mm

M Krag
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 15. nov 2009, 17:03
Interesser: jagt
Geografisk sted: vestsjælland
Been thanked: 2 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af M Krag » 17. feb 2010, 15:27

Nydeligt formuleret Sort.

Uanset våbenvalg og mening har alle ret til fair og ordenlig behandling.
En uges afkøling er såmend også på sin plads, man skal altid skrive med forsigtighed da det kan være svært at tolke/læse hvilket humør der skrives i. Det må gælde alle at hvis man ikke har nogen pænt at sige, må man lade være med at skrive eller i det mindste skrive det på en pæn og sober måde.
Jeg selv synes det er lidt cool at CarstenV er så glad for noget de fleste vælger fra. Han er da om nogen enthusiast. Mon ikke også han tager andres kritik af Hatsan lidt personligt og reagerer som var han trængt op i en krog. -sådan burde han ikke føle det, bare fordi han står lidt alene med sin Hatsan-glæde. Det bør VI sørge for.
Longrifles test var fair, og burde ikke beskyldes for forudindtagethed, og så er den ikke længere. (er jeg så nu en fan?)

:razz: og lad istedet en shootout til sommer afgøre om man kan ramme med en H155 eller ej.

Mvh Martin
HW 50 kal. 4,5 mrk 1 anno 1977
HW 80 kal. 5,5 Nikko Stirling 4-12X42
Lanber o/u cal. 12
Krico .308win

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af P.K.Hansen » 17. feb 2010, 16:26

jep, du er nu en officiel fan. T-shirts med LR's fjæs bliver tryk omgående, og HW kolber med hans autograf vil snart kunne købes i NVF-biksen. :biggrin:

Tykkesen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. aug 2006, 11:22
Geografisk sted: Hillerod
Been thanked: 3 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Tykkesen » 17. feb 2010, 16:37

Mange tak for en fin anmeldelse , meget grundig og interesant . Egentlig ikke saa mange overraskelser , tak igen
EJ

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sort » 17. feb 2010, 21:59

Fan eller ej, så er det ganske rigtigt en fin test og stor respekt for det arbejde longrifle har lagt i logistikken bag og skriveriet.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sjaral » 22. feb 2010, 16:15

Hej LR - fin anmeldelse...

Den ligger meget tæt på mine oplevelser med Hatsan, jeg skrev jo også en anmeldelse med mine oplevelser af 150th'eren (som om muligt er endnu dårligere, og med langt dårligere plastic finish), da jeg ved et uheld kom til at købe sådan en :wall:

Kan kun give dig ret i at den ikke når HW og Diana til sokkekanten... Har en kammerat der der har en 155'er, og den ER blevet pænere end 150'eren, og aftrækket er blevet bedre, men derudover er det vist stadig samme indmad... Sjov løsning med 2 løb indeni i hinanden :what: ... Men ikke godt for præcisionen tror jeg... Og der burde medfølge ørepropper i stedet for bi-pod :nolisten:

C'ya l8r :blink:
Senest rettet af Sjaral 22. feb 2010, 22:49, rettet i alt 1 gang.
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Batler Britton » 22. feb 2010, 18:16

ser igen grund til at håne carstev sådan. han har muligvis skrevet noget dumt i affekt :???:

har selv en AR3000 og en HW90, men AR3000 løber nu med sejeren på de fleste punkter, kun aftrækket trækker voldsomt ned. finish på HW, føler jeg lidt opreklameret, og kan ikke helt leve op til hvad konkurenterne kan leverer til en 1/3-1/4 pris. HW er så til gengæld tungt og solidt bygget, hvilket gør den til en brugsvare. har set tørretumblere der er mere ophidsene at se på, end en HW.
men funktionaliteten er i top
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sjaral » 22. feb 2010, 22:41

Hmmm det kan Du have ret i Batlerr...
Kender ikke AR3000 personligt, men har hørt at den er god til pengene... Og som en anden tidligere har skrevet, så er det vigtigste jo at man er glad for sin haglpuster... Dog vil jeg sige at min oplevelser med Hatsan har vaccineret mig mod at købe flere af dem indtil videre, og LR's review har ikke gjort det bedre. Min anke var også præcisionen med min Hatsan, på 25m spredte den temmelig meget, som Du også kan se på Carstens egne skiver tidligere i denne tråd (heldigvis var lystfiskeren klar til at bytte den til en HW97K). Men hvem ved, måske kommer der på et tidspunkt en god bøsse fra dem. Men indtil da vil jeg ikke anbefale nogen at købe sådan en filur...

Ja mange HW'ere har måske ikke det skønneste ydre, men som det jo sikkert er de fleste bekendt, så er det jo det indre der tæller, og der vinder HW i længden... Og jeg syntes faktisk at HW97TK er et smukt gevær, også i det ydre :yo:

Peace out :razz:
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 23. feb 2010, 07:52

Du har fuldstændigt ret Battler - HW er røvsyge udenpå - pånær 97tk og 98´eren, der virkelig er en perle.

Men råmaterialet er i orden og meget uniformt. Det vigtigste - piberne - er topklasse og på linie med L.W. og så selvfølgelig Rekord aftrækkeren. På HW ser jeg ikke nogen udsving i finish osv. (endnu da), hvorimod Diana f.eks. godt kan svinge efter hvor "fin" modellen er.

Om du køber en HW30s eller 97tk, er der ingen grundlæggende forskel.

Men det er en lettere sleben Diamant, der lige skal gøres helt færdig for at skinne (på målet).

Hatsan 155 er en brovtende, grov, uciviliseret anatolsk klippeblok - og bliver aldrig andet.

Men forhåbningerne til AT44´eren er lidt anderledes. Det vil vise sig i dag.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
CarstenV
Banned
Banned
Indlæg: 683
Tilmeldt: 2. jul 2007, 15:43
Geografisk sted: Kbh

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af CarstenV » 23. feb 2010, 10:03

Præcis det var rart at høre at Hatsan At44 allerede nu har fået en hel del ros af Sort. :yo:
Præcisionen burde også være den samme som både FX,Air Arms,Gunpower da alle
benytter samme fabrikat af løb Lothar Walther.

Som Sort Skrev :
H&N Baracuda match. Samlede pænt og ensartet.
JSB/NVF hagl (i det her tilfælde FX label) Samlede ligeledes nydeligt.
Nikko Sterling Gold Crown Airking 4.5-14x50 AO mil-dot
Hatsan AT44-W 10 Skuds PCP 5.5mm.
Hatsan AT44-PA PUMP-ACTION 10 Skuds PCP 5.5mm.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sort » 23. feb 2010, 14:12

Velkommen tilbage carsten. Ja det skrev jeg og udover at der på de 60 skud jeg lavede på en tankning var noget højdeforskel fra start til slut. Så har jeg også en forventning om at den klarer sig rimeligt på længere hold.

Men longrifle og jeg er blevet enige om at det blæser for meget og at vi ikke gider skyde i snefygnming. Så der går lige nogle dage.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
CarstenV
Banned
Banned
Indlæg: 683
Tilmeldt: 2. jul 2007, 15:43
Geografisk sted: Kbh

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af CarstenV » 23. feb 2010, 15:22

Sort skrev:Velkommen tilbage carsten. Ja det skrev jeg og udover at der på de 60 skud jeg lavede på en tankning var noget højdeforskel fra start til slut. Så har jeg også en forventning om at den klarer sig rimeligt på længere hold.

Men longrifle og jeg er blevet enige om at det blæser for meget og at vi ikke gider skyde i snefygnming. Så der går lige nogle dage.
Jo Mange Tak Sort :goodpost: Ja det er lidt øv med vejret vi har for tiden så det er helller ikke meget jeg har fået skudt med min At44w endnu. :smile:
Nikko Sterling Gold Crown Airking 4.5-14x50 AO mil-dot
Hatsan AT44-W 10 Skuds PCP 5.5mm.
Hatsan AT44-PA PUMP-ACTION 10 Skuds PCP 5.5mm.

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sjaral » 23. feb 2010, 16:02

Yup velkommen tilbage CarstenV :blink:

Vi bliver jo nok aldrig enige om Hatsans fjederbøssers fortræffeligheder, men jeg syntes det tegner godt for deres PCP, som jeg personligt også er spændt på at se det endelige resultat på fra Sort...
Til den pris den sælges, kunne den være en god starter PCP til min søn (han syntes nemlig at den ser sej ud :biggrin: )... Og hvis den også kan ramme, er det jo en billige måde at komme igang med en PCP på.

Mht. vejret, så har du helt ret... Det kan lige gå at skyde ud af soveværelsesvinduet i ny og næ, men det er ski for kold at være ude og skyde i længere tid... Men der ser ud til at der er lidt varmere vejr på vej.
Jeg er også utålmodig for at komme ud og skyde med min nye (brugte) Gladiator på længere afstande, haven (fra soveværelsets vindue) er ikke lang nok (kun 15m) til at det er rigtigt sjovt...

Håber Du og Hatsan kan få lidt oprejsning med deres PCP, når nu fjederen er blevet slagtet...

Cheers :razz:
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
CarstenV
Banned
Banned
Indlæg: 683
Tilmeldt: 2. jul 2007, 15:43
Geografisk sted: Kbh

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af CarstenV » 23. feb 2010, 16:24

Jo Tak Sjaral :smile: Yes har nok også noget at gøre med at når man har skudt flere Tusind Skud med Hatsan vænner man sig til geværene rekylet og de ting man fyrer ned med 300 m/s :smile: :sniper: og efter mit behov har 155 klaret sig okay inden for de korte afstande som jeg primært skyder ting på.Men kan godt mærke det er noget helt andet at skyde med en PCP ligesom At44w uden Rekyl +den føles meget let smart og handy uden samme vægt som 155. :smile: + Man har gjort lidt mere for at finpusse præcisionen med et Lothar Walther løb.
Nikko Sterling Gold Crown Airking 4.5-14x50 AO mil-dot
Hatsan AT44-W 10 Skuds PCP 5.5mm.
Hatsan AT44-PA PUMP-ACTION 10 Skuds PCP 5.5mm.

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Sjaral » 23. feb 2010, 16:46

CarstenV skrev:Jo Tak Sjaral :smile: Yes har nok også noget at gøre med at når man har skudt flere Tusind Skud med Hatsan vænner man sig til geværene rekylet og de ting man fyrer ned med 300 m/s :smile: :sniper:
Hej Carsten :biggrin: ,

Nu har jeg ikke noget problem med rekyl, jeg skyder også med rigtige krudtrifler og haglgeværer, kaliber 12 (haglgevær), 7,62 og 30-06, og der kan Hatsan'en ikke være med på rekyl, særligt slår 30-06'eren rigtigt hårdt, men den rammer alligevel meget præcist ude på 200m... Og mon ikke der efterhånden er gået 15-20000 skud igennem de forskellige geværer hvis det kan gøre det. Så det er ikke rekylen på Hatsan'erne jeg har problemer med, det er præcisionen og kvaliteten... Men jeg har ikke prøvet deres PCP endnu, så det er derfor jeg venter spændt på hvad Sort kan få ud af den... :sniper:
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 155 review

Indlæg af Longrifle » 23. feb 2010, 17:24

Geden er barberet...................

Vi låser tråden.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Låst