Whiscombe JW80!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Whiscombe JW80!

Indlæg af Slettes3 » 12. jun 2005, 19:45

dDe spæde skridt til en ordre på en Whiscombe Jw80 er nu taget i .177 og en ekstra pibe i ,25cal! Jeg har endnu ikke fået af vide hvor land tid der går med at få riflen. Jeg har været tvivlende om hvorvidt jeg skulle købe det sidste "skrig" i noget PCP der kan lave de der 300 Ft/ibs fra feks stalkerrifles eller Barnes men nej....dertil har jeg jo en 300 H&H, .416 Rigby eller en .270 Weatherby der næsten gør det samme. :-;>/ . Der er stadig noget charme ved et have "kraften" med sig og med Whiscombe riflen kan man regulere kraften i 3 stadier :cool:, og det må jo egentligt være godt nok!.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 20:11

Har du et link?, har kikket på den før men google giver ikke lige noget.
Svjh er det håndbygget Engelsk kram, rekyl løs med 2 modsat rettede fjedersystemer der spændes i 2 eller 3 trin og var det ikke med polygonløb?
Altid spændende med specielle våben! :eek:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 12. jun 2005, 20:38

Hej Erik!

Prøv http://homepge.ntlworld.com/sgoodwin/jw/index.html !

Jeg har ofte prøvet før at skrive http://www.whiscombe.com men så sker der intet???????????.Det skulle officielt VÆRE den rigtige adresse, men det tog mig alligevel en hel dag at finde ham! NU er den langt ind på min fortrukne!



NU kan man godt bruge www adressen( nu er jeg helt forvirret :lol: )

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 12. jun 2005, 20:47

Jeg har faktisk ejet et såda våben. Jeg tror det var for en 15 år siden. Der er sikkert sket meget siden da, men det var et stykke meget
lækkert isenkram. To ting man skal være opmærksom på er: Aldrig tør skydning og aldrig diesel skydning. Prøvede begge og begge gange skulle den tilbage til rep.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 21:01

rigbymauser skrev:Hej Erik!

Prøv http://homepge.ntlworld.com/sgoodwin/jw/index.html !

Jeg har ofte prøvet før at skrive http://www.whiscombe.com men så sker der intet???????????.Det skulle officielt VÆRE den rigtige adresse, men det tog mig alligevel en hel dag at finde ham! NU er den langt ind på min fortrukne!



NU kan man godt bruge www adressen( nu er jeg helt forvirret :lol: )
Jep, mærkeligt, man bliver også omdirrigeret til en intetsigende adresse.
Og jeg huskede rigtigt, den leveres rigtig nok med polygonløb, eneste luftvåben jeg har hørt om der laves med dette hvilket undrer mig, da netop polygon løb siges at være egnet til bly - og også virker fint med f.eks. langsomtgående 0.38wadcutter, hvis skørt ikke er meget forskellig fra et diabolehagls.
4 high performance counterwound springs to reduce stress and torque
Jezz, det må lige være noget for hr. Plet, han har tilsyneladende en fjeder fetish <=>
Den riffel er af unik konstruktion, en herlig mekanik man (også) burde eje :eek:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Johnny
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 167
Tilmeldt: 21. sep 2004, 20:56
Geografisk sted: Ödsmål - Sverige
Kontakt:

Indlæg af Johnny » 12. jun 2005, 23:43

Tom hade med sig ett sådant till luftvapenträffen i Hova men jag tror att det var en JW50FB.

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Indlæg af plet » 13. jun 2005, 00:02

Erik the Viking skrev:
rigbymauser skrev:Hej Erik!

Prøv http://homepge.ntlworld.com/sgoodwin/jw/index.html !

Jeg har ofte prøvet før at skrive http://www.whiscombe.com men så sker der intet???????????.Det skulle officielt VÆRE den rigtige adresse, men det tog mig alligevel en hel dag at finde ham! NU er den langt ind på min fortrukne!



NU kan man godt bruge www adressen( nu er jeg helt forvirret :lol: )
Jep, mærkeligt, man bliver også omdirrigeret til en intetsigende adresse.
Og jeg huskede rigtigt, den leveres rigtig nok med polygonløb, eneste luftvåben jeg har hørt om der laves med dette hvilket undrer mig, da netop polygon løb siges at være egnet til bly - og også virker fint med f.eks. langsomtgående 0.38wadcutter, hvis skørt ikke er meget forskellig fra et diabolehagls.
4 high performance counterwound springs to reduce stress and torque
Jezz, det må lige være noget for hr. Plet, han har tilsyneladende en fjeder fetish <=>
Den riffel er af unik konstruktion, en herlig mekanik man (også) burde eje :eek:
Yes, you are right! Plet har en fjederfetisch. Og jeg synes det er dejligt at mr. Rigby afsætter midler til at indkøbe en Wishcombe.
Nu skal han bare love vi andre at han tager en masse billeder af den, så vi kan se mekanikken.

Hilsen Plet
mod havet kæmper selv tåber forgæves

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Re: Whiscombe JW80!

Indlæg af plet » 13. jun 2005, 00:06

rigbymauser skrev:dDe spæde skridt til en ordre på en Whiscombe Jw80 er nu taget i .177 og en ekstra pibe i ,25cal! Jeg har endnu ikke fået af vide hvor land tid der går med at få riflen. Jeg har været tvivlende om hvorvidt jeg skulle købe det sidste "skrig" i noget PCP der kan lave de der 300 Ft/ibs fra feks stalkerrifles eller Barnes men nej....dertil har jeg jo en 300 H&H, .416 Rigby eller en .270 Weatherby der næsten gør det samme. :-;>/ . Der er stadig noget charme ved et have "kraften" med sig og med Whiscombe riflen kan man regulere kraften i 3 stadier :cool:, og det må jo egentligt være godt nok!.

Det var flot mr. Rigby......
Men hvorfor ikke i cal. 22???

Har du bestilt den?
Hvor lang tid går der?
Lover du at tage billeder af den???
Må man eventuelt komme hen og røre ved den??

Altså når engang du får den.

Har du skrevet testamente??


Spøg til side, endelig et mandfolk der er istand til at afsætte midler til indkøb af en Wishcombe.

Hatten af for det.
mod havet kæmper selv tåber forgæves

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Whiscombe JW80!

Indlæg af Slettes3 » 13. jun 2005, 07:53

plet skrev: det var flot mr. Rigby......
Men hvorfor ikke i cal. 22???, endelig et mandfolk der er istand til at afsætte midler til indkøb af en Wishcombe.
Hvorfor ikke .22..... Hmmmmmmmmmmmm, jeg må idrømme jeg har nok ikke fundet fidusen i .22cal endnu :lol: , men det kan jo være en dag at jeg ser "lyset"! ;.;< .


Lige så snart jeg får egentligt odrebekræftigelse med levering osv, skal jeg nok holde forummet orienteret, that I`ll promise!

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 13. jun 2005, 13:54

Ser man på http://homepage.ntlworld.com/sgoodwin/JW/index.html under “Product Specs”,
ses det at op til 30 yard er det 4,5 mm 7.9gr haglet, og fra 40 yard er det 5,0 mm haglet der er det mest præcise hagl. :shock:
Uanset afstanden så skyder 4,5 mm hagl enten som 7.9gr eller 10.5gr, mere præcist end 5,5 mm haglet. >>::/
– hilsen Johs

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 13. jun 2005, 18:49

Johs skrev:Ser man på http://homepage.ntlworld.com/sgoodwin/JW/index.html under “Product Specs”,
ses det at op til 30 yard er det 4,5 mm 7.9gr haglet, og fra 40 yard er det 5,0 mm haglet der er det mest præcise hagl. :shock:
Uanset afstanden så skyder 4,5 mm hagl enten som 7.9gr eller 10.5gr, mere præcist end 5,5 mm haglet. >>::/
Der er da noget af en påstand..hvor har du læst eller hørt det..Så vidt jeg ved har kaliberen ikke noget at sige for præcisionen.
Kuglebanen er forskellig pga. vægt, men ikke præcisionen..Så skulle det samme vel gøre sig gældende ved jagtrifler... :???:
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 13. jun 2005, 19:02

Klik på linket og følg stien “Product Specs”, og læs hvad John Whiscombe skriver. Der er da altid den mulighed at han har skrevet forkert, prøv at spørge ham selv.
– hilsen Johs

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 13. jun 2005, 19:20

kt8 skrev:
Johs skrev:Ser man på http://homepage.ntlworld.com/sgoodwin/JW/index.html under “Product Specs”,
ses det at op til 30 yard er det 4,5 mm 7.9gr haglet, og fra 40 yard er det 5,0 mm haglet der er det mest præcise hagl. :shock:
Uanset afstanden så skyder 4,5 mm hagl enten som 7.9gr eller 10.5gr, mere præcist end 5,5 mm haglet. >>::/
Der er da noget af en påstand..hvor har du læst eller hørt det..Så vidt jeg ved har kaliberen ikke noget at sige for præcisionen.
Kuglebanen er forskellig pga. vægt, men ikke præcisionen..Så skulle det samme vel gøre sig gældende ved jagtrifler... :???:
Kunne være der er brugt samme twist i alle kalibre..
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 13. jun 2005, 20:01

Johs skrev:Klik på linket og følg stien “Product Specs”, og læs hvad John Whiscombe skriver. Der er da altid den mulighed at han har skrevet forkert, prøv at spørge ham selv.
Nu har jeg kigget lidt på siden, synes ikke man kan basere en test med så få hagl/typer.
Hvis du nu kigger på den igen vil du opdage at .22 er mere præcis end .177 i alt over 30 m. desuden er marginalerne så små inden for 30 m. at det ikke har praktisk betydning med mindre man skyder for team DK..been there done that..så jeg ved oz en smule om skydning... >>/:..
"This is my BOOMSTICK"

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 15. jun 2005, 17:02

Jeg har idag fået en e-mail fra "the master himself" :eek: !

Han ville have £300.00 i forskud og jeg skulle som verden ser ud nu regne med ca 12 måneder i leveringstid :,.>(/ .

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 15. jun 2005, 23:47

rigbymauser skrev:Jeg har idag fået en e-mail fra "the master himself" :eek: !

Han ville have £300.00 i forskud og jeg skulle som verden ser ud nu regne med ca 12 måneder i leveringstid :,.>(/ .
:shock:
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Indlæg af plet » 16. jun 2005, 09:29

rigbymauser skrev:Jeg har idag fået en e-mail fra "the master himself" :eek: !

Han ville have £300.00 i forskud og jeg skulle som verden ser ud nu regne med ca 12 måneder i leveringstid :,.>(/ .


Uha Uha, han er noget af en karl. Han producerer åbenbart ikke til lager,

Sender du pengene?


Plet
mod havet kæmper selv tåber forgæves

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 16. jun 2005, 09:59

rigbymauser skrev:Jeg har idag fået en e-mail fra "the master himself" :eek: !

Han ville have £300.00 i forskud og jeg skulle som verden ser ud nu regne med ca 12 måneder i leveringstid :,.>(/ .
Hurtig! dæk ham med guld!, sådan en ildsjæl bør ikke fattes simpel mammon :eek:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 16. jun 2005, 14:31

plet skrev: Han producerer åbenbart ikke til lager,

Sender du pengene?


Plet
Jeg snakkede med John Whiscombe i går aftes over telefonen og han virker utrolig rar at snakke med!. John har besluttet at lave ca 50 stk rifler over en periode af et år eller længere!. NEJ.... John producere ikke til lager og jo..... jeg sender ham pengene i en fart!. John nævner at han har selvfølgelig deltaget i mange "Fieldtarget stævner" og at hans rifler skyder lige så præcist som PCP-skytternes våben, og at han havde oplevet tit at der er en PCP-skytte som har problemer sit grej på en eller anden måde!. Når man sender John en e-mail skal man væbne sig med tålmodighed,for når John er på værkstedet SÅ ARBEJDES DER!. Hvad med dig Plet....er det ikke noget for dig med en Whiscomberiffel? 300£ nu og resten om 12 måneder!!.Det kan meget nemt gå hen at blive det sidste han laver! Det er en mand der efter hånden er ved at komme op i alderen! Det kunne jo være sjovt at have fjederbøssernes ultimative konge ;.;< !.

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Indlæg af plet » 16. jun 2005, 16:45

rigbymauser skrev:
plet skrev: Han producerer åbenbart ikke til lager,

Sender du pengene?


Plet
Jeg snakkede med John Whiscombe i går aftes over telefonen og han virker utrolig rar at snakke med!. John har besluttet at lave ca 50 stk rifler over en periode af et år eller længere!. NEJ.... John producere ikke til lager og jo..... jeg sender ham pengene i en fart!. John nævner at han har selvfølgelig deltaget i mange "Fieldtarget stævner" og at hans rifler skyder lige så præcist som PCP-skytternes våben, og at han havde oplevet tit at der er en PCP-skytte som har problemer sit grej på en eller anden måde!. Når man sender John en e-mail skal man væbne sig med tålmodighed,for når John er på værkstedet SÅ ARBEJDES DER!. Hvad med dig Plet....er det ikke noget for dig med en Whiscomberiffel? 300£ nu og resten om 12 måneder!!.Det kan meget nemt gå hen at blive det sidste han laver! Det er en mand der efter hånden er ved at komme op i alderen! Det kunne jo være sjovt at have fjederbøssernes ultimative konge ;.;< !.

U h - du har godt nok give mig noget at spekulere på..........................
Du frister jo een over evne.
Men på den anden side- ... såeh.. kunne det da være meget rart med sådan en sag.

Med forsendele med mere løber det vel ikke op i mere end en 12- 13.000 kroner.... øh

læg forresten mærke til hans kommentar vedr. PCP.våben
mod havet kæmper selv tåber forgæves

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 17. jun 2005, 17:42

Jeg har da også hørt om folk der har haft probs. med Whiscombe rifler. :twisted:
1 tørskud, og den skal på værksted,

Der er da ingen tvivl om at det er labre skydere han laver, men når vi taler luft, er det mest legetøj for mig.
Jeg syntes dog det er fedt at høre at der er folk der brænder for det, så {::} herfra ;.;<
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 13. nov 2006, 20:18

http://www.network54.com/Forum/79537/me ... 158422158/

Nå...John har modtaget de sidste penge (£1550) og da der er kommet nye stramme regler for forsendelse af luftgevære bliver John nød til at sende den fra frankrig sammen med en anden af hans kreationer. :lol:

Datstate har vist interesse for at fortsætte med forretningen den dag J.Whiscombe ikke orker mere...men produktionen vil nok blive lavet i USA hvor 90-95 af de fleste whiscombier befinder sig. John fortalte mig her forleden at der var ikke ret mange af hans luftgevære i europa.??
pudsigt nok er amerikanerne mere interesseret end europæerne!!.

Med det endnu svære/besværelige regler i england mente John at det logiske skridt ville være en fortsættelse af whiscombe luftvåben fra USA.

Men jeg glæder mig til min :eek:....et eller andet sted syntes jeg det er lidt sjovt at have nået ikke så mange har...plus selvfølgelig der er een helt speciel ejer/bruger glæde :-;>/

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Indlæg af plet » 13. nov 2006, 21:52

Huh, 1550 £, er det den samlede pris?

Det bliver godt nok spændende.

hilsen

Plet
mod havet kæmper selv tåber forgæves

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 13. nov 2006, 22:28

plet skrev:Huh, 1550 £, er det den samlede pris?

Det bliver godt nok spændende.

hilsen

Plet
den samlede pris er £1850..umpfffffffffff..en mavepuster...

...men så kan den osse skyde med hagl :lol:

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 13. nov 2006, 23:04

hold da helt, det var godt nok noget for en blæsebælg og en stump rør.

Så snakker vi vel uberfinish og totalgaranti?

den ser i øvrigt ud til at være pænt langløbet, hvordan forholder det sig ifbm løbslængde/præcision diskussionen?
er den så rekylfri at man kan tillade sig et løb der udnytter den ekstra power som dobbelt stemplerne giver? eller skulle det bare se pænt ud rent æstetisk?

Besvar