Danmarks kraftigste Luftpistol???

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Danmarks kraftigste Luftpistol???

Indlæg af kt8 » 27. jun 2005, 16:55

Jeg har lige målt mine to crosman 1377 luftpistoler. den ene er cal.4.5 den anden cal.5.5 synes selv de er rimelige kraftige af luftpistoler at være.
Cal. 4.5 målte jeg til 215m/s med RWS superpoint 8.2 grains. prøvede os et prometheus plastic møghagl, den gik afsted med 225m/s.
Cal.5.5 målte jeg til 165m/s med RWS superpoint 14.5 grains.
Begge pistoler yder lidt over 9 Fpe eller 12 joule.Vil lige tilføje at de ikke er så kraftige fra standard, det kræver man fusker lidt med dem.
Er nogen der har en luft pistol der yder mere end dem jeg ejer vil jeg da godt høre om den...
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Indlæg af Cygnus X » 28. jun 2005, 03:56

ok pistolen er ikke i dk....men ham gutten jeg render og skyder med her i USA...har en crossman2240 .22, der laver præcis 12 fpe med crossman premiers...det er co2, men der er dælme knald på den.

der er moddet aftrækker, hammer, fjeder, og en hel masse andet....det mest cool er at den ikke sviner med gassen, han får ca 15 skud ud af en 12grams co2 patron, mellem 11 og 12 fpe
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 28. jun 2005, 08:37

Her er et godt link med jagt billeder af hvad der beskydes bla.a. med en Crossman 2240
http://www.airgunhunters.com/Gallery.html
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 28. jun 2005, 17:59

Jeg kender godt 2240, den kan oz moddes på det groveste..bare en skam vi ikke kan købr co2 våben i DK..har overvejet at spørge om man kan få en tilladelse.
Med jagttegn, tilladelse til at lade ha blankvåben, rifler og lyddæmpere må man vel oz ku få en tilladelse til en co2 pistol..Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?..
Jeg tror godt man kan få tilladelse til et co2 gevær, som så skal anvendes til jagt og skal registeres som en riffel og sikkert koster 840/420kr. men en pistol ved jeg ikke...
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Ninja_Moose » 28. jun 2005, 19:19

kt8 skrev:Jeg kender godt 2240, den kan oz moddes på det groveste..bare en skam vi ikke kan købr co2 våben i DK..har overvejet at spørge om man kan få en tilladelse.
Med jagttegn, tilladelse til at lade ha blankvåben, rifler og lyddæmpere må man vel oz ku få en tilladelse til en co2 pistol..Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?..
Jeg tror godt man kan få tilladelse til et co2 gevær, som så skal anvendes til jagt og skal registeres som en riffel og sikkert koster 840/420kr. men en pistol ved jeg ikke...
Jeg har haft det undersøgt med århus politi, i forbindelse med at det firma jeg arbejder i, overvede at importere crosman CO2 pistoler, men det kræver en våbentilladelse, som til rifler, til en pris af 840kr, samt en ekstremt god overtalelses-evne da ham politimanden da overhovedet ikke kunne se nogen grund til at eje sådan et våben...

En skam vores våbenlovgivning sutter så meget pung, den eneste grund til at der skal tilladelse til, er bare at den ikke er specifikt nævnt nogen steder i våbenlovgivningen, sådan en CO2 pistol, og derfor bare betegnes som et våben, på lige fod med et krudt-våben.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 28. jun 2005, 19:46

The_Moose skrev: En skam vores våbenlovgivning sutter så meget pung, den eneste grund til at der skal tilladelse til, er bare at den ikke er specifikt nævnt nogen steder i våbenlovgivningen, sådan en CO2 pistol, og derfor bare betegnes som et våben, på lige fod med et krudt-våben.
Svjh står der et sted i våbenloven at diffinitionen af et våben er en thingie der udslynger et projektil (indsæt selv en hel masse ævl så det dækker alting der ikke bare falder ned vha tyngdekraften og vejer mere end ingenting) ved hjælp af krudtgasser eller gasarter (indsæt selv en masse ævl der dækker alt andet end alm. atmosfæisk luft (Herning Politi: Doh!!! vi glemte luft!!)

Co2 betegnes som en gasart, derfor hører det ind under våbenloven.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Besvar