Så er det min tur til hjælp..

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af PeptoBizmo » 10. aug 2005, 04:07

Jeg er måske lidt hurtigt ude, men hvis det hele går som det skal, så skal jeg have PCP.

Jeg har siddet og kigget i de forskellige tråde her i forummet.
Og det er endt med at jeg er blevet lidt forelsket i en FX Cutlas eller en FX2000.

Bliver det Cutlassen skal det være med træskæfte, jeg er ikke vild med det syntetiske skæfte til den.
Bliver det FX2000 bliver det med syntetisk skæfte, det er jo smart. ;-)

Først budgettet:
Jeg har en øvre grænse på ca 10.000 (Måske uden kikkert lad os se)

Hvad den skal bruges til:
Indtil videre kun sjov. Ikke noget jagt.

Hvad står sådan en dykkerflaske i? Og hvor stor og vigtig er forskellen på 300 og 232 bar. Og hvor træls er en pumpe. Lad høre jer der har sådan en.

Jeg har læst lidt om utætheder på FX'erne. Er det et problem, eller er det rettet i produktionen.

Lad os være ærlige, power er sjovt. Så de fleste skud vil blive skudt på maks hastighed, hvilken af de to er bedst der?

Så vidt jeg kan læse skal der er Walther løb på, jeg gider ikke brænde så mange penge af, og så spare der.


Og så det store spørgsmål: Kan man få en af de to til 10.000 eller derunder, med dykkerflaske, dæmper, og så stor en luftbeholder som muligt??

Skriv endelig hvis jeg har glemt noget. Det har jeg sikkert.

Med hensyn til kikkert, kan låne jeg den fra min HW97K. En Simmons Point-8
Billede
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af Erik the Viking » 10. aug 2005, 08:13

PeptoBizmo skrev:
Hvad står sådan en dykkerflaske i? Og hvor stor og vigtig er forskellen på 300 og 232 bar. Og hvor træls er en pumpe. Lad høre jer der har sådan en.
Med en 232 bars flaske kan du kun bruge de første 32 bar hvis du vil fylde våbenet helt op til 200 bar, så du har mere kapasitet i en 300 bar (du kan selvfølgelig vælge at pumpe det sidste med fodpumpe Doh!)

At bruge fodpumpe er rimelig hårdt arbejde, ikke særlig vanedannende vil jeg sige, man kan bruge tiden bedre til så meget andet, æ Dejn sagde det, alle andre sagde, men selvfølgelig skulle jeg have en, men pæn det er den da. :mrgreen:

Har en kammerat der arbejde i et fyldefirma, prøver lige at pirke lidt :neutral:

Helt enig, løbet skal man ikke spare på.

Prøv at kikke ved http://www.luftvapen.se/ , de er svjk se de billigste, bemærk at priserne er med kikkert! ("Alla FX är utrustade med HAWKE sikten.")
FXRevo er bla.a 1000Sek billigere end et andet sted, med kikket :neutral:
Ja det var sikkert ikke mere end du ved i forvejen, jeg ved jo ikke mere om emnet end jeg har læst her <</\>>
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af Tanteskrap » 10. aug 2005, 09:55

Erik the Viking skrev:
PeptoBizmo skrev:
Hvad står sådan en dykkerflaske i? Og hvor stor og vigtig er forskellen på 300 og 232 bar. Og hvor træls er en pumpe. Lad høre jer der har sådan en.
Helt enig, løbet skal man ikke spare på.

Prøv at kikke ved http://www.luftvapen.se/ , de er svjk se de billigste, bemærk at priserne er med kikkert! ("Alla FX är utrustade med HAWKE sikten.")
Det er en fejl på luftvapen.se. Deres priser inkluderer IKKE kikkert. Been there... Min Typhoon er købt der. Men de har virkelig god service og er utroligt flinke.

/Tante
Murphy er død!
Det er Nietche også!
Og Darwin har udviklet sig til højerestående pottemuld!

DEJA
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 121
Tilmeldt: 23. maj 2005, 13:32
Geografisk sted: KBH

Indlæg af DEJA » 10. aug 2005, 10:05

Hej PeptoBizmo,

Hos Hubertushuset i Ringsted gav jeg 7500kr for en FX2000 syntet med en billig kikkert(4x32) samt håndpumpe. Så kan du hos http://www.gamefair.dk få fyldekittet til dykkerflaske for 600kr. og en 300bar 10l flaske kan fås for ca. 1500kr. Jeg mener en dæmper kan fås for 4-500kr.

Samlet: ca. 10.000 kr.
Hilsen
DEJA

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af Erik the Viking » 10. aug 2005, 10:07

tanteskrap skrev: Det er en fejl på luftvapen.se. Deres priser inkluderer IKKE kikkert. /Tante
Det er da utroligt at de så ikke får det rettet??, hvad så med priserne i det hele taget, kan man regne med dem?
og FX fabrikken skriver stadig "70 shots @ 30ft/s" på deres hjemmeside skønt jeg har skrevet til dem 2 gange, de er skøre de svenskere! {*-*}\ ::-;<
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Bullit
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 318
Tilmeldt: 11. feb 2005, 14:34
Geografisk sted: Vordingborg

Indlæg af Bullit » 10. aug 2005, 10:25

Ja - Viking det er s'gu p...e irriterende, at oplysninger i netshops ikke er korrekte. Osse, at levering tager (for) lang tid.

På nettet skal det gå hurtigt - ellers gider man ikke!

Ku være, at man skulle bestille en riffel hos luftvapen.se med kikkert - og så fastholde dem på deres web-annonce. Jeg tror juraen vil tvinge dem til at levere kikkerten med, hvis man orker at tage slagsmålet. Men useriøst er det i hvert fald! :evil:

Mvh
Bullit
- iøvrigt mener jeg, at alle burde
donere mindst kr. 50,- til NVF :)
Husk at leve mens du gør det-
Husk at elske mens du tør det.
-Piet Hein

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 10. aug 2005, 11:03

Det er en god ide at checke om du har nogen steder i nabolaget hvor du kan få fyldt flasken til 300 bar, de fleste dykkerforretninger fylder kun til 200/232 bar og så er det omsonst med en 300 bar flaske. Desværre er prisen på 300 bar flasker afhængig af årstiden/dykkersæsonen. Det er den dårlige årstid nu ::-;< Jeg har selv lige købt en 8L 300 bar Faber flaske hos Aquatic i Århus til 1495,- det var det billigste jeg kunne finde. Aquatic fylder også til 300bar - hvis ikke deres kompressor er i stykker altså ::-;<

Hvis du venter til sidst på efteråret, skal der nok komme 300bar flasker i den blå avis til en billigere penge.

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af Tanteskrap » 10. aug 2005, 11:13

Erik the Viking skrev:
tanteskrap skrev: Det er en fejl på luftvapen.se. Deres priser inkluderer IKKE kikkert. /Tante
Det er da utroligt at de så ikke får det rettet??, hvad så med priserne i det hele taget, kan man regne med dem?
og FX fabrikken skriver stadig "70 shots @ 30ft/s" på deres hjemmeside skønt jeg har skrevet til dem 2 gange, de er skøre de svenskere! {*-*}\ ::-;<
Det kan da være, at de har ændret deres forretning, så at kikkerten nu er inkluderet, men så er det svært at se hvordan de kan holde de priser : en FX2000 til 5495Skr. Hvis der også skal kikkert på .......

Send en mail til luftvapen.se de er mægtig flinke. Virkelig. Der er ikke noget pjat der.

Jeg fik min Typhoon tilsendt for 280,- SKR i porto. Lige til døren... Ikke postdanmark, så pakken var HEL da den ankom.

De sørger også for at der er trackinginfo på pakkerne så man kan følge pakken helt til sin egen dør.

Jeg vil ikke betænke mig når jeg skal købe en FX2000. Det bliver luftvapen.se (Hurrycane) igen...
Murphy er død!
Det er Nietche også!
Og Darwin har udviklet sig til højerestående pottemuld!

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 10. aug 2005, 13:36

Efter at have kigget lidt rundt, kan jeg godt se jeg enten skal have plastic Cutlas, eller en FX2000. For den er godt nok pebret en Cutlas med træskæfte.
Det ender nok med en FX2000.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 11. aug 2005, 06:45

Hvis de leverer kikkert med hos nogle af forhandlerne, er den ikke værd at bruge, Sikkert en 4X20 eller 4X32, sådan en hører ikke til på en FX.

Jeg har en Hawke 6-24X44 "Mit alles und gemüse" Send en PB hvis den har interesse, så taler vi om prisen.
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af Tanteskrap » 11. aug 2005, 09:37

tanteskrap skrev:
Erik the Viking skrev:
PeptoBizmo skrev:
Hvad står sådan en dykkerflaske i? Og hvor stor og vigtig er forskellen på 300 og 232 bar. Og hvor træls er en pumpe. Lad høre jer der har sådan en.
Helt enig, løbet skal man ikke spare på.

Prøv at kikke ved http://www.luftvapen.se/ , de er svjk se de billigste, bemærk at priserne er med kikkert! ("Alla FX är utrustade med HAWKE sikten.")
Det er en fejl på luftvapen.se. Deres priser inkluderer IKKE kikkert. Been there... Min Typhoon er købt der. Men de har virkelig god service og er utroligt flinke.

/Tante
Spurgte lige til det med Scope på luftvapen.se. Som det fremgår at sitet, så står der følgende :

"Vi har 25 meters inomhus skyttebana och möjlighet att skjuta alla FX gevären 10J på plats! Alla FX är utrustade med HAWKE sikten."

Og deres svar på min forespørgsel om "gratis" scope :

"If you pay extra you can get it :-), no its the test rifles in shop have Hawke mounted so you can se the quality of a hawke and FX and test em at our outdoor range"

Så, det er de rifler man kan prøve på deres skydebane som er påmonteret scope. >>::/

Jeg har foreslået Hurrycane, at justere deres tekst på sitet så de kan undgå den slags misforståelser.
Murphy er død!
Det er Nietche også!
Og Darwin har udviklet sig til højerestående pottemuld!

Brugeravatar
Bullit
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 318
Tilmeldt: 11. feb 2005, 14:34
Geografisk sted: Vordingborg

Indlæg af Bullit » 11. aug 2005, 09:52

Ok, det forklarer jo deres 'tilbud'.

Kun godt, hvis de får rettet teksten, så den ikke kan misforstås (som bl.a. jeg havde) :D

Mvh
Bullit
- iøvrigt mener jeg, at alle burde
donere mindst kr. 50,- til NVF :)
Husk at leve mens du gør det-
Husk at elske mens du tør det.
-Piet Hein

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 11. aug 2005, 18:16

Med hensyn til dæmpere, skruer i dem af efter brug? Eller sidder de der bare. Den er jo noget lang hvis man ikke skruer dem af.
Og er FX Cyclone threaded i enden af løbet?
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Tanteskrap » 11. aug 2005, 18:51

PeptoBizmo skrev:Med hensyn til dæmpere, skruer i dem af efter brug? Eller sidder de der bare. Den er jo noget lang hvis man ikke skruer dem af.
Og er FX Cyclone threaded i enden af løbet?
Jeg skruer min dæmper af. Løbet er et LW 14mm match og det har gevind (threaded)... Min er dog en Typhoon, men det gør næppe nogen forskel... >>::/
Murphy er død!
Det er Nietche også!
Og Darwin har udviklet sig til højerestående pottemuld!

Brugeravatar
Duvall
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 10. okt 2004, 19:53
Geografisk sted: Hammel

Indlæg af Duvall » 11. aug 2005, 18:57

Hey..

Jeg skruer aldrig min dæmper af. Min Cutlas ligger i våbenkufferten alt den tid den ikke beviser sit værd! Og der er massere af plads, så det betyder ingenting..


Mvh Duvall.
FX Cutlas .22 - Leapers 4-16X56 A.O Mil-Dot
Gamo CFX Royal .22 - Nikko Stirling 4x32wa

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 11. aug 2005, 18:59

PeptoBizmo skrev:Efter at have kigget lidt rundt, kan jeg godt se jeg enten skal have plastic Cutlas, eller en FX2000. For den er godt nok pebret en Cutlas med træskæfte.
Det ender nok med en FX2000.
Jeg bryder mig heller ikke om det træskæfte der laves til Cutlas, men jeg har valgt plastic modellen fordi jeg godt kan lide dens design og lave vægt, da jeg fortrinsvis vil bruge den til jagt.

Cutlas og FX2000 er to forskellige ladesystemer, det er du med på ikke?
Hvis du bedst kan lide Cutlas ladesystem er der Cyklone som alternativ.

FX2000 med træskæfte er flot, ingen tvivl om det! :eek:

:;:# ::-;< .. OG VÆLG DIN LEVERANDØR MED OMHU!!! (undskyld jeg råber 2 måneders opsparet galskab ud)
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 11. aug 2005, 19:23

Det burde ikke være noget problem at købe et "komplet" sæt for 10.000
The Dane har lavet et link til et engelsk site hvor de sælger fylde kit for 49 £, ellers er der fx fylde kit for ca 900 dkr.

10 L 300 bar flaske (det skal være 300 bar hvis din lokale dykker shop ellers kan fylde til 300) kan købes for under 2000.- fra ny med ventil og fod.

En Fx 2000 koster ca. 5500 svenske slotty, og hurricane sender til Dk for ca 350.-

Husk at købe rigeligt med magasiner, jeg mener de har tilbud hvis du tage 5 magasiner.

Hvis du skal have ekstra dæmper på, så tag den for guds skyld uden shroud, det ville være at spilde 500.-

Happy hunting <-: :mad:
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 11. aug 2005, 19:35

Erik the Viking skrev:Cutlas og FX2000 er to forskellige ladesystemer, det er du med på ikke?
Hvis du bedst kan lide Cutlas ladesystem er der Cyklone som alternativ.
Jo, Cutlas fører selv ladearmen frem. Og på Cyklone skal man selv gøre det. Det er vist den eneste forskel?
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 11. aug 2005, 19:54

PeptoBizmo skrev:
Erik the Viking skrev:Cutlas og FX2000 er to forskellige ladesystemer, det er du med på ikke?
Hvis du bedst kan lide Cutlas ladesystem er der Cyklone som alternativ.
Jo, Cutlas fører selv ladearmen frem. Og på Cyklone skal man selv gøre det. Det er vist den eneste forskel?
Ja sådan har jeg forstået det, på cyklone kalder de det Biathlon lås.
..men det ville nok have lidt større værdi hvis du fik svar fra nogen der vitterlig havde håndteret alle modeller :roll: ,I don't know shit..
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Så er det min tur til hjælp..

Indlæg af Erik the Viking » 11. aug 2005, 20:01

tanteskrap skrev:Og deres svar på min forespørgsel om "gratis" scope :

"If you pay extra you can get it :-), no its the test rifles in shop have Hawke mounted so you can se the quality of a hawke and FX and test em at our outdoor range"

Så, det er de rifler man kan prøve på deres skydebane som er påmonteret scope. >>::/

Jeg har foreslået Hurrycane, at justere deres tekst på sitet så de kan undgå den slags misforståelser.
Tak fordi du opklarede dette, jeg kan godt se nu bagefter at det er deres testvåben de betegner som værende med kikkert - total rødme! :oops:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 15. aug 2005, 00:16

Jeg har besøgt Deer Hunter, for ligesom at se giraffen. Han har en Cyclone med moderator. Vi snakkede lidt om for og imod, og han nævnte en tråd hvor det var i, men vi kan ikke finde den. Nogen der kan huske den??

Men jeg er kommet så langt at jeg har bestemt mig for at det skal være en Cyclone. Jeg sidder med en prisliste, og der er nævnt S&L Valnøddeskæfte og W&S Valnøddeskæfte. Nogen der kender forskellen, eventuelt har et billede.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 15. aug 2005, 00:49

PeptoBizmo skrev:Jeg har besøgt Deer Hunter, for ligesom at se giraffen. Han har en Cyclone med moderator. Vi snakkede lidt om for og imod, og han nævnte en tråd hvor det var i, men vi kan ikke finde den. Nogen der kan huske den??

Men jeg er kommet så langt at jeg har bestemt mig for at det skal være en Cyclone. Jeg sidder med en prisliste, og der er nævnt S&L Valnøddeskæfte og W&S Valnøddeskæfte. Nogen der kender forskellen, eventuelt har et billede.
Mon ikke det er den her du tænker på?
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=2780
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 15. aug 2005, 01:03

Erik the Viking skrev: Mon ikke det er den her du tænker på?
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=2780
Hvis det er skæftet du tænker på, har han skrevet at det er S&L Deluxe. Men jeg smider ham lige en PB.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 15. aug 2005, 01:18

Jeg har siddet og kigget lidt, og regnet lidt.

Riflens pris kan blive en anden. Det kommer an på hvad jeg finder ud af med skæftet.

Sådan her ser regnskabet ud.
Hos Hammerarms. Hvis prislisten passer.
Cyclone med stor flaske 8165
Moderator (måske) 595
3 ekstra magasiner 585
Pibestabilisator 440
Klembeslag til bipod 275

Det giver ca 10.000 svenske, ca 8000 danske.

Hos BAR i England
Pumpe 109,95
Dæmper 21,95
Bipod 49,95

Det giver ca 182£ og ca 2000 danske. Det er uden porto.

Så det er ca 10.000 alt i alt. Så kommer der en kikkert oven i, og så må jeg holde øjnene åbne efter dykkerflasker i efteråret
Man må da gå udfra fra at det beslag Hammerarms sælger til FX passer til Harris Bipods, når det er dem der er i hans prisliste.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 15. aug 2005, 08:33

Du vil have en fodpumpe?? ::-;< (jow jeg har da osse købt en fodpumpe) :lol:

Den luft du får ud af en fodpumpe er ikke så ren som den du får fra en prof. fyldt trykflaske, der er mere kondensvand og med mindre du eftermonterer et microfilter kan der også forekomme mindre partikler, altsammen ikke lige det bedste til luftventiler. (luft er utrolig tyndt)

Du mangler også et fyldekit, det består bare af en blok med en kobling til flasken, et manometer, drænskrue og en flexslange med adaptor (adaptor følger med når du køber våbenet)

Jeg regner med selv at skrue noget sammen hvis jeg kan finde flexslange og manometer til rimelig penge, laver selvfølgelig en ekstra hvis det kan lade sig gøre.
Skal også nok kikke efter en brugt 300bars flaske, men min kammerat er på ferie endnu.

Har du overvejet at starte med et syntetisk skæfte?, det sparer lidt penge og du behøver ikke være så forsigtigt med det, og der kan altid senere tilkøbes træskæfte.

Moderatoren (shroud) er der vist ikke mange der mener gør megen nytte, svjk se er den limet på løbet??, det virker lidt primitivt ::-;<

Har du et link til den dæmper, ser meget billig ud?

Den bipod du har valgt, er det med tilt? (så den ikke påvirker løbet når du tipper våbenet, sidder jo på flasken som er fastgjort til løbet med pibestabisatoren)
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Besvar